نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا

نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا

کشور استرالیا با داشتن بازار فوق‌العاده برای تجارت، استانداردهای بالای زندگی و محیط زیستی عالی، بدون شک یکی از بهترین گزینه­‌ها برای افراد جویای کار در سرتاسر دنیا است. نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا روش‌های مختلفی دارد که در زیر به آن‌‌ها می‌پردازیم.

بخش اول: گرفتن ویزای کار معمولی

  1. از طریق ویزای کار تحت حمایت کارفرما اقدام کنید.

از اولین قدم­‌ها در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا می‌­توان به اخذ ویزا از طریق کارفرما توجه کرد. اگر پیش از درخواست برای ویزای کار موفق شده­اید کارفرمایی را بیابید که تحت حمایت او کار کنید، مطمئن باشید در مسیر صحیحی قدم گذاشته‌­اید. در این صورت کارفرمای آینده شما بر اساس توانایی­‌ها و مهارت­‌هایی که ارائه داده‌­اید برای حمایت شما در جهت اخذ ویزا کمک می­‌کند. این ویزای کار یکی از دو ویزای اصلی است که برای کار در استرالیا از آن استفاده می­‌شود.

 

  1. جهت اخذ ویزای کار نکاتی از مهارت­‌ها مورد ارزیابی قرار می­‌گیرند، آنها را در نظر داشته باشید.

برای اخذ ویزای کار توانایی­‌ها و مهارت­‌های شما مورد ارزیابی قرار می­‌گیرند. این دومین موردی است که در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا باید به آن توجه داشت. ممکن است تصور این  موضوع که برای اخذ ویزای کار شما مورد ارزیابی مهارتی قرار می‌گیرید، تاحدودی باعث استرس شود، اما می­‌توانید با تمرکز بر توانایی­‌های خود و همچنین تحقیق در مورد نکات ارزیابی و تکنیک­‌های مصاحبه بر این استرس غلبه کنید. بهتر است در زمان مصاحبه خونسرد و آرام باشید و بیشتر سعی داشته باشید به آنان نشان دهید که برای ارتقای سطح شغلی خود در استرالیا چه توانایی­‌هایی دارید. تمام ویزاهایی که برای مهاجرت و یا کار در استرالیا استفاده می­‌شود نیازمندی­‌های خاص خود را دارند. اما دو مورد است که برای اخذ همه‌­ی ویزاهای استرالیا لازم است: سن کمتر از 50 سال، تسلط کامل بر زبان انگلیسی. به همین منظور بهتر است قبل از اقدام برای درخواست ویزای خود در کلاس­‌های زبان انگلیسی و یا به صورت آنلاین جهت ارتقای سطح زبان خود اقدام کنید. موارد ذکر شده از آن جهت مهم هستند که قرار است شما در کشوری با زبان انگلیسی زندگی کنید. پس بهتر است در جهت بهبود سطح زبان خود کوشا باشید.

 

  1. تمایل خود را برای فعالیت شغلی EOI (Expression of Interest) به وسیله­ی مهارت­‌های خود و انتخاب مهارت­‌های شغلی صحیح نشان دهید.

EOI به تنهایی یکی از موارد درخواست شده از شما در زمان ثبت­ نام آنلاین نیست. اما EOI می‌­تواند در نحوه پیداکردن کار در استرالیا و متقاعد کردن کارفرما و دولت در ارزیابی­ مهارت­‌های شما با نگرشی مثبت برای تصاحب شغل مدنظر، تاثیر بسزایی داشته باشد. در واقع اگر شما تلفیقی از مهارت­‌های جذاب و صلاحیت‌­ها را داشته باشید، به خوبی می­‌توانید کارفرمای آینده خود و دولت استرالیا را برای تصاحب شغل تحت تاثیر قرار دهید. به همین منظور شما به یک پکیج کامل از EOI برای ارائه به کارفرما و دولت استرالیا نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهارت­‌های شغلی که بیشتر می­‌تواند کارفرما و دولت را متمایل به جذب شما کند، به لینک زیر مراجعه کنید.

http://www.border.gov.au/Trav/Work/Skil#

 

  1. مواردی که برای ارزیابی سلامتی و زبان انگلیسی لازم است را مدنظر داشته باشید.

یکی دیگر از مواردی که در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا مهم است، برخورداری از سطح مناسب سلامتی و همچنین دانش زبان انگلیسی است. به همین منظور بهتر است پیش از ارسال درخواست ویزای کار استرالیا به پزشک و یا کلینیک معتمد جهت انجام آزمایشات پزشکی مراجعه کنید. پس از مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات لازم مدرکی مبنی بر سلامت شما ارائه می‌گردد. علاوه بر ارائه مدارک پزشکی باید مدارکی را برای اثبات ادعای خود مبنی بر داشتن سطح خوبی از زبان انگلیسی ارائه دهید. بهتر است در زمان انجام آزمایشات پزشکی پزشک خود را در جریان دلیل این کار قرار دهید، چرا که در این صورت بیشتر با شما همکاری می­‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمایشات پزشکی مربوط به ویزای کار به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.border.gov.au/Trav/Visa/Heal/meeting-the-health-requirement.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر از آزمون­‌های معتبر زبان انگلیسی و سطح نمراتی که در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا می‌­تواند تاثیر­گذار باشد، به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.border.gov.au/Lega/Lega/Form/Immi-FAQs/aelt

 

  1. اطمینان حاصل کنید که مدارک ارا­ئه شده­‌ی شما در استرالیا معتبر هستند.

یکی دیگر از مواردی که در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا باید به آن توجه داشت، حصول اطمینان از معتبر بودن مدارک ارائه شده­‌ی شما است. برای این کار می­‌توانید به وبسایت اطلاعات شناخت مهارت­‌های استرالیا (www.immi.gov.au/asri) مراجعه کنید. با مراجعه به این وبسایت شما متوجه می­‌شوید که آیا برای اعتبار مدارک ارائه شده توسط سازمانی که از آن مدرک خود را تهیه کرده­‌اید، نیاز به تأیید هست یا نه. با توجه به حرف‌ه­ای که در آن مهارت دارید و همچنین جایی که در آن جا تحصیل کرده‌­اید، ممکن است نیاز به پشت سر گذاشتن دوره‌­ها و واحدهای درسی بیشتری داشته باشید. در واقع هر چه شما بهتر و معتبرتر مدارک تحصیلی، شغلی، و پزشکی خود را ارائه دهید (و یا در صورت نیاز لازم به توضیح بیشتر در زمان مصاحبه باشد)، بیشتر به روند پذیرفته شدن در موقعیت شغلی خود و نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا کمک کرده‌­اید.

 

  1. شانس خود را در اخذ ویزای کار استرالیا به بیشترین میزان ارتقا دهید.

در صورتی که شما مهارت شغلی و حرفه­‌ای خاصی ندارید، شرایط اخذ ویزا برای شما سخت خواهد بود. در این صورت بهتر است بر روی مواردی تمرکز کنید که باعث نشان دادن جذابیت­‌های شما برای کارفرما و دولت استرالیا شود. بهتر است قبل از ارسال درخواست برای ویزای کار مشغول به یادگیری مهارت و یا حرفه­ای خاص شوید تا آسوده‌­تر برای ویزای کار اقدام کنید. تمام موارد یاد شده برای سطح دانش زبان انگلیسی نیز صادق می‌­باشد. در صورتی که سطح زبان شما مطلوب نیست باید از طریق دوره­‌های آموزشی برای بهبود آن تلاش کنید.

بعضی از ویزاهای کار در منطقه‌­ی خاصی تمرکز دارند. در واقع شما باید مطلع شوید که درخواست شما در یک منطقه با رقابت کم، برای دست یافتن به شغل مورد قبول است یا در منطقه‌ای با رقابت بالا. در صورتی که متوجه شدید فرآیند اخذ ویزا برای شما بسیار پیچیده و سخت است، اصلا دچار استرس نشوید. این اتفاق ممکن است برای هر یک از متقاضیان پدید آید. در این صورت بهتر است به تحقیقات خود و جمع‌­آوری اطلاعات از چگونگی طی شدن روند به صورت آنلاین ادامه دهید و یا در صورت نیاز به سفارت استرالیا در کشور خود و یا مشاورین آن مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می­‌توانید از وبسایت دولت استرالیا کمک بگیرید.

 

  1. درخواست ویزای خود را ثبت کنید.

در صورتی که شما نیاز به ویزای کار استرالیا دارید اولین قدم ثبت درخواست خود برای ویزا است. از اولین چیزهایی که در بدست آوردن اکثر موقعیت‌های شغلی مهم است، درخواست کارفرمای آینده در مورد اطلاع از وضعیت مهاجرت شما و داشتن ویزای کار (و یا حداقل اطلاع از اینکه شما در مسیر اخذ ویزا هستید) می‌­باشد. شما می­‌توانید به صورت آنلاین از طریق آدرس http://www.border.gov.au/Trav/Visa/Appl اقدام کنید. به یاد داشته باشید ویزای کار استرالیا به افرادی تعلق می‌گیرد که مهارت شغلی و تجرب‌ه­ی مطلوب کاری داشته باشند. بنابراین سعی کنید رزومه‌­ی خود را از موارد نامناسب و ناکارآمد خالی کنید.

 

بخش دوم: انواع دیگر ویزاهای کشور استرالیا

  1. از طریق ویزای کار فارغ­‌التحصیلی دانشجویان اقدام کنید.

یکی از گزینه‌­های در دسترس نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا استفاده از ویزای کار فارغ­‌التحصیلی دانشجویان است. اگر شما دانشجوی خارجی هستید و در یکی از موسسات تحصیلات عالی استرالیا تحصیل می­‌کنید، این امکان برای شما فراهم شده است که پس از اتمام تحصیلات و فارغ‌­التحصیلی تحت یک ویزای خاص در خاک استرالیا مشغول به کار باشید و زندگی کنید. برای استفاده از این ویزا باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • سن کمتر از 50 سال
  • داشتن ویزایی که نشان دهد ماندن شما در استرالیا قانونی است. (مانند ویزای دانشجویی)
  • برخورداری از سطح مناسب دانش زبان انگلیسی
  • داشتن مهارت­‌های لازم شغلی

 

در صورتی که شما تمایل داشته باشید از این ویزا استفاده کنید، دو عامل تاثیرگذار هستند:

  • مهارت­‌های شغلی و حرفه­ای
  • تحصیلات شما که در استرالیا پشت سر گذاشته‌اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کار دانشجویان فارغ‌­التحصیل می­‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/485-

 

 

 

  1. از طریق ویزای تعطیلات اقدام کنید.

یکی دیگر از روش‌های پیدا کردن کار در استرالیا استفاده از ویزای تعطیلات است. در صورتی که شما سنی کمتر از 30 سال دارید و قصد سفر به استرالیا داشته باشید، می­‌توانید برای تأمین بخشی از هزینه‌­های سفر خود مشغول به کار شوید. در این صورت شما می­‌توانید از ویزای کار و تعطیلات (462) و ویزای تعطیلات (417) استفاده کنید. این ویزاها ممکن است به شما اجازه دهند که بیش از یک سال در استرالیا اقامت داشته باشید.

اگر شما قصد استفاده از این ویزا را داشته باشید، باید بدون فرزندان خود و با داشتن مبلغی در حدود 5000 دلار استرالیا (به منظور تامین هزینه­‌های سفر و خرید بلیط) سفر کنید. برای اینکه از شرایط استفاده­‌ی این ویزای کار بیشتر مطلع شوید، می‌توانید به آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.border.gov.au/Trav/Visi/Visi-1.

 

  1. مراقب کلاهبرداری­‌های احتمالی باشید.

متاسفانه باید به این نکته توجه کرد که افرادی به منظور کلاهبرداری و سوء استفاده از شما در فرآیند پیدا کردن کار در استرالیا با شما ارتباط نزدیک برقرار می‌­کنند. به همین منظور دولت استرالیا فهرستی از کلاهبرداری‌ها را در آدرس زیر تهیه کرده است.

http://www.border.gov.au/Trav/Visa/migration-fraud-and-scams

 

برای مثال به تماس‌­های تلفنی که از شما درخواست پرداخت هزینه برای تمدید دوره­‌ی ویزای شما را دارند، پاسخ ندهید. همچنین در مورد وعده ویزای کار و اقامت استرالیا (با پرداخت اولیه) در وبسایت‌های سودجویانه بسیار محتاط باشید. بهترین راه ممکن برای کسب اطلاعات و یا ثبت درخواست ویزا مراجعه به وبسایت دولتی استرالیا به نشانی www.gov.au  است.

توجه داشته باشید که اشخاص ثالث (کارفرمایان و غیره) حق ندارند هزین‌ه­ای را به عنوان مالیات برای حمایت از متقاضیان ویزای کار دریافت کنند. به عبارت دیگر، یک کارفرمای استرالیایی نمی­‌تواند پرداخت هزینه‌ای را برای حمایت مالی از شما درخواست کند و یا از مبلغ پرداختی شما برای ثبت­ نام، هزینه‌­ای را به عناوین مختلف کسر کند. با این وجود باید هزینه‌­هایی که برای ارائه­‌ی خدمات در سطح حرفه­‌ای لازم هستند را پرداخت کنید. برای اطلاع از قانونی بودن این هزینه­­‌ها می‌­توانید به سفارت استرالیا در کشور خود و یا مشاورین معتبر مراجعه کنید.

 

بخش سوم: پیدا کردن شغل و آمادگی برای ارسال درخواست ویزای کار

  1. شغل­‌هایی را در زمینه‌­های اقتصاد و صنعت انتخاب کنید.

همیشه به یاد داشته باشید نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا با شغل انتخابی شما در هر یک از زمینه‌­های صنعتی و اقتصادی ارتباط دارد. اگر هنوز موفق نشده‌­اید که زمینه­‌ی شغلی خود را در استرالیا انتخاب کنید، بهتر است بدانید که استرالیا بیشتر در رشته­‌های کشاورزی، معدن، توریسم و تولید فعالیت می­‌کند. رشته­‌های معدن، توریسم، خدمات مالی و ارتباطات مخابراتی بیشترین پیشرفت را در چند سال اخیر داشته‌­اند، که این به معنی موقعیت­‌های شغلی بیشتر و همچنین امنیت شغلی بهتر است. همیشه نگاهی به مهارت‌­های شغلی مورد نیاز استرالیا و اطلاعات موجود در کنفرانس‌های مهارت محور مهاجرت در سراسر جهان داشته باشید.

  1. جستجوی متداول و سرسختانه برای فرصت‌های شغلی

یکی از راه­ه‌ای نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا توجه به میلیون­‌ها ایمیل کار است که روزانه ارسال می‌­شوند. علاوه بر این جستجو در سایت­‌های پشتیبانی دولتی و روزنامه­‌های شغلی آنلاین از دیگر فرصت­‌های مناسب پیدا کردن شغل مناسب است. علاوه بر روزنامه­‌های آنلاین باید به روزنامه­‌هایی که پایگاه اینترنتی ندارند نیز توجه کرد. از روزنامه­‌هایی که برای پیدا کردن شغل می‌­توان به آنان مراجعه کرد، موارد زیر هستند:

  • The Age (Melbourne)
  • Sydney Morning Herald (Sydney)
  • The Courier-Mail (Brisbane)
  • The West Australian (Perth)

برای کسب اطلاعات در مورد موقعیت­‌های شغلی خالی در یک سازمان خاص می­‌توانید  به بخش استخدام صفحه‌ی اصلی آن مراجعه کنید.

 

  1. رزومه خود را برای درخواست ویزای کار استرالیا تهیه کنید.

بر اساس مدارکی که در اداره مهاجرت استرالیا طبقه‌­بندی شده است، تهیه رزومه کاری در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا بسیار مهم است. رزومه کاری که قرار است ارائه داده شود باید به سبک استرالیایی باشد. این رزومه تفاوت آنچنانی با رزومه­‌های کاری در دیگر نقاط جهان ندارد، اما برای تهیه­‌ی آن باید به چند واژه­‌ی کلیدی توجه کرد. برای مثال نسخه‌­ا‌ی که به عنوان ویزای کار در استرالیا ارائه می­‌شود باید طولانی­‌تر از نسخه­‌ای باشد که در ایالات متحده آمریکا ارائه می­‌شود. در واقع دولت استرالیا بیشتر تمایل دارد مهاجران و متقاضیان ویزای کار فضای بیشتری برای ارائه­‌ی تجربیات، سوابق و مهارت­‌های خود داشته باشند. اگر چه رزومه­‌ای که برای استرالیا ارائه می­‌شود باید طولانی­‌تر باشد، اما بخش‌­های مهم و سوابق قابل تأمل متقاضی ویزای کار باید در صفحه اول آورده شوند. برای تهیه این رزومه بهتر است از موارد زیر استفاده شود:

  • Career Summary (خلاصه حرفه)
  • Key Skills (مهارت­های کلیدی)
  • Key Qualifications (مدارک کلیدی)
  • Key Training (آموزش کلیدی)
  • Key Affiliations (مهارت­های شغلی که به آن وابسته هستید)

 

برای اینکه با سبک رزومه­‌های کاری استرالیا بیشتر آشنا شوید می­‌توانید نمونه­‌های آن را در پایگاه­‌های اینترنتی جست و جو کنید. توجه داشته باشید که شما اجازه ندارید رزومه فرد دیگری را به عنوان رزومه کاری خود استفاده کنید. اما می­‌توانید به عنوان راهنمایی برای نوشتن رزومه کاری خود از آن استفاده کنید.

 

  1. برای نوشتن رزومه کاری خود وقت صرف کنید.

همانطور که قبلا گفتیم تهیه رزومه‌­ی کاری قوی در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا بسیار مهم است. برای اینکه رزومه‌­­ی کاری قوی داشته باشید باید تمام صفحات را به یک اندازه از مهارت­‌های شغلی و تجربیات خود کامل کنید. یکی دیگر از ترفندهایی که در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا مهم است، ارائه­‌ی مدرک اجازه­‌ی کار در استرالیا و یا نشان دادن فرآیند درخواست ویزای کار می­‌باشد. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت امکان در زمان ارائه­‌ی رزومه ­کاری خود یک شماره تلفن و یک آدرس پستی استرالیایی در مدارک خود قرار دهید.

 

بخش چهارم: برای به دست آوردن موقعیت شغلی خود اقدام کنید.

  1. از افرادی که با آنان در تماس هستید برای ارتقای موقعیت شغلی خود استفاده کنید.

گرچه دنیای امروز دنیای ارتباطات مجازی است، اما با توجه به تمام پیشرفت‌­ها و ارتباطات مجازی، هنوز بسیاری از موقعیت‌های شغلی از تبلیغات در فضای مجازی و تبلیغ به صورت آنلاین استفاده نمی­‌کنند. به همین منظور شما می­‌توانید حرفه و کسب و کار خود را از طریق فضای مجازی و آنلاین در اختیار اطرافیان خود قرار دهید. مهم نیست افرادی که وارد کسب و کار شما می‌­شوند یک دوست قدیمی از کالج باشند و یا کسی که صرفا مشغول جست و جوی آنلاین است. بلکه آن چیزی که ارزش دارد تنها ارتقای سطح کسب و کار شماست. در صورتی که می‌توانید بدین وسیله یک ارتباط قوی و هدفمند با یک شرکت معتبر برقرار کنید، آن را در رزومه کاری خود لحاظ کنید به نحوی که باعث ارتقای رزومه شما شود.

 

  1. رزومه کاری خود را ارسال کنید.

کارفرماها و مناطق احتمالی که در آن فرصت­های شغلی برای شما وجود دارد را بشناسید. با تهیه فهرستی از کارفرماهایی که در مناطق مختلف استرالیا حضور دارند و بررسی موقعیت­‌های شغلی که می‌توانند برای شما مناسب باشند بهترین گزینه را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که اولین چالش پیش روی شما مصاحبه ای براساس توانایی‌­ها و مهارت‌­های شما می‌باشد.

 

  1. درخواست خود را پیگیری کنید.

در صورتی که شما موفق به تایید ثبت درخواست خود نشده­‌اید، برای پیگری وضعیت درخواست خود با واحدهای پشتیبانی تماس حاصل کنید. اما به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که هنوز دو هفته از ارسال درخواست شما زمان سپری نشده است، برای پیگیری تماس نگیرید. در واقع این مدت زمان برای تایید درخواست ویزای کار شما طبیعی است.

 

  1. برای اینکه در زمان مصاحبه در استرالیا حضور داشته باشید، برنامه ریزی کنید.

یکی از شاخص­های مهم در نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا انجام مصاحبه‌­ای موفق است. به همین دلیل سعی کنید براساس زمان تعیین شده‌­ی انجام مصاحبه برنامه‌ریزی دقیقی برای حضور در خاک استرالیا داشته باشید. گرچه تعداد بسیار کمی از کارفرمایان به صورت غیر حضوری اقدام به انجام مصاحبه از راه‌­های مختلف همچون ویدیو کنفرانس ( با استفاده از نرم­افزار Skype) می­‌کنند. با این حال هنگام سفر به استرالیا برای انجام مصاحبه کپی مدارک ویزای خود و همچنین منابع لازم برای انجام مصاحبه را با خود داشته باشید. در زمان مصاحبه، کارفرمایان استرالیایی به وقت ­شناسی، خوش‌­رو و سرحال بودن و همچنین ذکر مثال­‌های کاربردی برای بیان بهتر منظور خود اهمیت ویژه می‌­دهند. پس بهتر است برای مصاحبه وقت شناس، شاداب و سرشار از ایده­‌ها و مثال­‌های جذاب باشید. از دیگر مواردی که در انجام مصاحبه توسط کارفرمایان استرالیایی باید به آن توجه کرد، ارزیابی شخصیت شما به ­وسیله­‌ی پرسش‌هایی از سرگرمی­‌ها، نقاط ضعف و قوت شما می‌باشد. سعی کنید به آنان نشان دهید که چگونه می‌توانید با شرکت آنان سازگار باشید.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button