اداره مهاجرت استرالیا در تهران

اداره مهاجرت استرالیا در تهران

در این مقاله قصد داریم در مورد اداره مهاجرت استرالیا در تهران اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امروزه بسیاری از افراد در تلاش هستند که شرایط روبه‌رشدی را برای خود و خانوادۀ خود از طریق مهاجرت به دست آورند. یکی از کشورهایی که شرایط مطلوبی نسبت به سایر کشورها از نظر پذیرش مهاجر را دارد، کشور استرالیا است. این کشور از نظر رفاه اقتصادی، خدمات درمانی و حتی شرایط آب‌وهوایی از موقعیت مطلوبی برخوردار است.

در ادامۀ این مقاله با ما همراه باشید تا به سؤالات احتمالی شما پاسخ دهیم:

  • آیا اداره مهاجرت استرالیا در تهران فعال است؟
  • انواع ویزاهای استرالیا چه هستند؟
  • هزینۀ انواع ویزاهای مهاجرت به استرالیا چقدر است؟

آیا اداره مهاجرت استرالیا در تهران فعال است؟

آیا اداره مهاجرت استرالیا در تهران فعال است؟
آیا اداره مهاجرت استرالیا در تهران فعال است؟

 

طبق آخرین گزارشات رسیده در اوایل جولای 2018، دپارتمان مربوط به خدمات ویزای اداره مهاجرت استرالیا در تهران متوقف گشته و تمام درخواست‌های مربوط به ثبت ویزای این کشور به شکل آنلاین صورت‌پذیر است. دلیل این تغییر رویه این است که کشور استرالیا درپی اجرای آزمایشی صدور ویزا به صورت آنلاین در سرتاسر دنیا است و هیچ تغییری در اخذ ویزا به وجود نخواهد آمد.

انواع ویزاهای استرالیا چه هستند؟

برای مهاجرت به استرالیا از طر مختلفی می‌توان اقدام کرد که در ادامه راجع به هر کدام از آنها توضیح مختصری خواهیم داد:

  • ویزای مهاجرت از طریق تخصص

برای اخذ این ویزا شما باید در یک زمینۀ فنی و خاص تخصص داشته باشید. در این ویزا شما مدارک و سوابق تحصیلی و شغلی خود را به سازمان ارزیاب یا بررسی‌کنندۀ مربوطه در کشور استرالیا ارسال می‌کنید و با توجه به تخصصتان، ویزای کشور استرالیا را دریافت خواهید کرد. این نوع ویزا در چهار کلاس اصلی طبقه‌بندی می‌شود:

  • زیرکلاس ۱۸۹

استانداردترین ویزای استرالیا این نوع ویزا می‌باشد. ویزای ۱۸۹ به شما این امکان را می‌دهد که به همراه خانوادۀ خود و بدون داشتن هیچ‌گونه حامی مالی یا اسپانسری در استرالیا اقامت داشته باشید. اقامت شما به صورت دائم بوده و این اقامت می‌تواند در هر نقطه‌ای از استرالیا که شما مایل هستید، باشد. در این نوع ویزا شما باید در جدول کسب امتیازات مربوطه، حداقل ۶۰ امتیاز کسب کرده باشید.

  • زیرکلاس ۴۸۹

این یک ویزای موقت 4 ساله محسوب می‌شود. با اخذ این ویزا، فرد 2 سال در ایالت اسپانسر که معمولاً تحت عنوان یک ایالت کوچک و کم‌جمعیت تعریف شده، ساکن می‌شود.  فرد متقاضی باید متعهد گردد که 1 سال از این 2 سال را در یک زمینۀ کاری، مشغول به فعالیت می‌شود. بعد از طی این فرایند، فرد موفق به اخذ ویزای دائم خواهد شد. اعتبار این ویزا بعد از 2 سال به پایان می‌رسد. لازم به ذکر است که جهت اخذ این نوع ویزا حتماً نیاز به داشتن یک حامی مالی یا همان اسپانسر ایالتی دارید.

  • زیرکلاس ۴۷۶

افرادی که مدرک تحصیلی خود در یکی از رشته های فنی- مهندسی از دانشگاه امیرکبیر یا دانشگاه تهران گرفته باشند و از زمان فراغت از تحصیل آنها ۲ سال بیشتر نگذشته باشد، می‌توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. ویزای ۴۷۶ یک ویزای موقت بوده که فرد بعد از ۱۸ ماه اقامت و اشتغال در زمینۀ کاری، در بازۀ زمانی یک ساله می‌تواند اقدام به دریافت ویزای دائم کند.

  • زیرکلاس ۱۹۰

به دلیل کمبود نیروی کار در استرالیا، ایالات‌های این کشور همه ساله فهرستی از مشاغلی که ظرفیت نیروی کار خارجی و متخصص دارند را منتشر می‌کنند. در این بین، متقاضیان نیز مدارک تحصیلی یا شغلی خود را برای آنها می فرستند و صبر می کنند که ایالت اسپانسر مورد نظر  آنها را قبول کند. این ویزا شامل افرادی می شود که بنا به دلایلی از جمله مسلط نبودن به زبان یا بالا بودن سن نسبت به حد مجاز ،نتوانسته اند ۶۰ امتیاز را کسب کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به انواع ویزهای مربوط به نیروی متخصص، مقاله مربوط به اسکیل ورکر را مطالعه فرمایید.

  • ویزای دانش آموزی

ویزای دانش آموزی
ویزای دانش آموزی

 

این ویزا به دانش‌آموزان کمتر از ۱۸ سال که قصد دارند مدرک دیپلم خود را از کشور استرالیا بگیرند اختصاص داده شده است. در این نوع ویزا یکی از والدین دانش‌آموز می‌تواند همراه با فرزندش به استرالیا سفر کند.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص مدارس ایالت استرالیای غربی این مطلب را از دست ندهید.

  • ویزای توریستی

ویزای توریستی
ویزای توریستی

 

سخت‌ترین نوع ویزا، کسب ویزای توریستی است، مخصوصاً برای ایرانیان! برای اخذ این ویزا، علاوه بر داشتن ویزای شینگن، باید از وضعیت رفاهی و شغلی خوبی بهره‌مند باشید.

هزینۀ انواع ویزاهای مهاجرت به استرالیا چقدر است؟

ادارۀ مهاجرت استرالیا، بسته به نوع ویزایی که صادر می کند هزینه‌های متغیری از شما دریافت خواهد کرد. حتی در صورت رد ویزای شما، هزینه‌های پرداخت شده، به شما پس داده نمی‌شود. البته هزینۀ ویزای همسر و فرزندان نسبت به هزینۀ ویزای خود متقاضی کمتر است.

در جدول زیر می‌توانید میزان هزینه‌های موردنظر خود را بر اساس نوع ویزا مشاهده کنید:

هزینۀ ویزا مهاجرت به استرالیا چقدر است؟
هزینۀ ویزا مهاجرت به استرالیا چقدر است؟

 

توجه فرمایید اطلاعات فوق صرفاً جهت اطلاع‌رسانی به مخاطبین محترم است. دقت فرمایید که قبل از انجام هرگونه برنامه‌ریزی برای مهاجرت، حتماً از تغییرات احتمالی مربوط به قوانین مهاجرتی و هزینه‌ها کسب اطلاع کنید.

نتیجه‌گیری

با توجه به تنوع موجود در بین ویزاهای استرالیا، متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت به این کشور می‌توانید با توجه به شرایط‌‌‎‌‎شان یکی از ویزاهای فوق‌ذکر را انتخاب کنید. اما برای عملی کردن این اقدام، حتماً با مشاورین و وکلایی که در این زمینه تخصص دارند مشورت کرده و اقدامات قانونی خود را از طریق وکلای معتبر و باتجربه انجام دهید، تا از بروز هر گونه خطای احتمالی در فرایند دریافت ویزا جلوگیری کنید.

نتیجه

مشاورۀ صحیح و هدفمند می‌تواند عاملی تعیین‌کننده در پیشبرد اهداف مهاجرتی شما باشد. مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا با داشتن مشاورین باتجربه و کادری مجرب متعهد است از ابتدای فرایند مهاجرتی شما تا انتها در کنارتان باشد. درصورتیکه قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در استرلیا را دارید به صفحه خدمات ما مراجعه کرده و از مشاورۀ کارشناسان ما بهره ببرید.

شما متقاضیان عزیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره تحصیلی ما را پر کنید و یا با مشاورین ما در شعب مختلف آریا تماس حاصل فرمایید.

با ما در تماس باشید!

با ما در تماس باشید!

Contact us!

اگر قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، مطالب زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

روش های مهاجرت به استرالیا
اقامت استرالیا
چگونگی مهاجرت به استرالیا

انواع ویزاهای استرالیا:

ویزای تحصیلی استرالیا
ویزای 489 استرالیا
ویزای 476 استرالیا
ویزای گاردین
ویزای 190 استرالیا
ویزای ورزشی

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button