با مدرک بیزینس و مدیریت چه کارهایی می توان کرد؟

با مدرک بیزینس و مدیریت چه کارهایی می توان کرد؟

با مدرک بیزینس و مدیریت چه کارهایی می توان کرد؟

 

چرا باید در رشته های بیزینس و مدیریت تحصیل کرد؟ در این مقاله به شما خواهیم گفت که اگر به تحصیل در استرالیا یا کشور های دیگر در رشته های مدیریت و بیزینس بپردازید، چه چیزهایی خواهید آموخت و این مدرک در آینده به چه کاری خواهد آمد.

 

بیزینس و مدیریت چیست؟

بیزینس می تواند به عنوان همه ی انواع تجارت و تبادل کالا ها و خدمات به منظور کسب سود تعریف شود.

بیزینس شدیدا با اخلاق در هم تنیده شده است. افراد، شرکت ها و دولت ها دائما در جهت رسیدن به آنچه برای اقتصاد بهتر است و اجتناب از آنچه در سال 2008 سبب سقوط اقتصادی شد، در حال تغییر و انطباق با شرایط هستند. نقش مدیریت از طریق ایده آل هایی که تعیین می کنند چه چیزی برای مردم بهتر است و جه جیزی برای شرکت، تعریف می شود و نیازمند مهارت در درک رفتار مردم و اتخاذ سبک موثری از رهبری است.

 

در رشته ی بیزینس و مدیریت چه چیز هایی خواهید آموخت؟

آنچه در رشته ی بیزینس خواهید آموخت بازه ی بسیار وسیعی را شامل می شود، از جمله اقتصاد، حسابداری و کارآفرینی. رشته ی بیزینس در مقطع کارشناسی احتمالا با یادگیری مفاهیم بنیادین در همه ی این زمینه ها آغاز می شود. در سال های بالاتر می توان واحد های اجباری را با حوزه های تخصصی تری ترکیب کرد، برای مثل حقوق شرکت ها یا رفتار مصرف کننده.

در دنیای امروز، مسلط بودن به یک زبان دوم و درک تفاوت های فرهنگی در بیزینس، اهمیت روز افزونی دارد و دانشگاه های بیشتری در سراسر جهان به دانشجویان رشته ی بیزینس این فرصت را می دهند که یک سال در خارج از کشور تحصیل کنند.

همچنین در برخی موسسات آموزشی سطح بالا می توان دوره ی 3 ساله ی کارشناسی را با یک سال کارآموزی به دوره ی چهار ساله تبدیل کرد. فرصت کار کدن در یک شرکت، می تواند برای دانشجویان مهارت های شخصی و کاربردی به همراه داشته باشد و برای رزومه ی آن ها بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر این بسیاری از شرکت هایی که دانشجویان را برای کارآموزی می پذیرند، در صورتی که از کار آن ها رضایت داشته باشند آن ها را پس از فارغ التحصیلی به صورت تمام وقت استخدام می کنند.

 

برای تحصیل در رشته های بیزینس و مدیریت باید در چه رشته ای تحصیل کرده باشید؟

اگر می توانید در رشته هایی همچون بیزینس و اقتصاد تحصیل کنید، حتما این کار را انجام دهید، اما این تنها کاری نیست که برای آمادگی جهت ورود به این رشته باید انجام دهید.

دروسی مانند ریاضیات و فیزیک می توانند جهت تحصیل در رشته ی مدیریت و بیزینس در دانشگاه بسیار مفید باشند.

حوزه ی دیگری که می توانید در آن تحصیل کنید زبان است، و توانایی مباحثه و ساختن یک شخصیت فرمانده. اگر قصد تحصیل در دانشگاهی را دارید که می توانید گرایش خود را در حین تحصیل انتخاب کنید، حتما نه تنها در کورس های اقتصادی و بیزینس شرکت کنید، بلکه با دقت توسعه های جاری در دنیای بیزینس را تحت نظر داشته باشید.

پس از فارغ التحصیل شدن در رشته های بیزینس و مدیریت چه کار هایی می توان کرد؟

موقعیت های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته ی بیزینس تقریبا بی پایان است. پوزیشن هایی مانند تحلیل گر بازار سهام و معامله گر (Trader) می تواند بسیار جذاب باشد، اما دانشجویان باید به این امر آگاهی داشته باشند که برای این موقعیت های شغلی باید آموزش های بیشتری دید و این نقش های شغلی با فشار بسیار زیادی همراه هستند.

شغلی در مدیریت خرد می تواند برای افرادی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند بسیار مناسب باشد و شرکت ها به طور مداوم فرصت های مناسبی برای پیشرفت و ارتقاء فراهم می کنند. بخش های خرد همچنین این امکان را فراهم می آورند که با کسب تجربه در یک حوزه ی خاص، به راحتی فرصت های شغلی در شرکت های دیگر را دنبال کرد.

رابطه ی بین بیزینس و تکنولوژی اطلاعات یک رابطه ی بسیار قوی است و اگر دانشجویان در زمینه ی علوم کامپیوتر نیز تجربیاتی داشته باشند، موقعیت های شغلی در شرکت های نرم افزاری نیز مقدور می شود.

فارغ التحصیلانی که روحیه ی کار آفرین تری دارند، می توانند شرکت خود را تاسیس کنند، گرچه حتما نیاز خواهد بود آموزش های بیشتری ببینند، سرمایه گذار داشته باشند و با بازاری که دائما در حال تغییر است مبارزه کنند. همه ی این ها به این معناست که بسیاری از تازه کاران پیش از این که بتوانند مدلی را اجرا نمایند که شکوفا شود، با ورشکستگی شرکت های خود مواجه می شوند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button