آیا داشتن مدرک دانشگاهی به معنای درآمد بیشتر است؟

آیا داشتن مدرک دانشگاهی به معنای درآمد بیشتر است؟

آیا داشتن مدرک دانشگاهی به معنای درآمد بیشتر است؟

 

بر اساس تحلیل جدیدی که به تازگی توسط دپارتمان آموطش، مهارت ها و اشتغال (Department of Education, Skills and Employment) یا DESE انجام شده است، فارغ التحصیلان دانشگاه همچنان در بازار کاری پر چالش این روزها  با موفقیت بیشتری در زمینه ی شغلی روبرو هستند.

این تحلیل که برای اولین بار به این شکل انجام شده است، نشان می دهد که رشد درآمد فارغ التحصیلان دانشگاهی در طول دوران کاریشان استمرار دارد.

این گزارش نشان داد که در سال 2018 درآمد متوسط بلافاصله پس از فارغ التحصیلی برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی 51200 دلار بود. درآمد متوسط برای فارغ التحصیلان دوره های تحصیلات تکمیلی 32 درصد بالاتر و به میزان 67500 دلار بوده و درآمد متوسط برای فارغ التحصیلان مقاطع پایین تر از کارشناسی، 34 درصد پایین تر و در حدود 33800 دلار بوده است.

فارغ التحصیلانی که بالا تر از 30 سال سن داشتند با احتمال بیشتری درآمد بالاتری نسبت به فارغ التحصیلان جوان تر داشته و درآمد متوسط فارغ التحصیلان بومی استرالیا نیز 14 درصد نسبت به هم دوره ای های غیر بومی آن ها بیشتر بوده است.

این یافته ها نشان می دهد تحصیل در دانشگاه های استرالیا برای فارغ التحصیلان مزایایی در اشتغال و درآمد به همراه دارد، خصوصا در دوران عدم ثبات اقتصادی.

از داده های اداره ی آمار استرالیا چنین بر می آید که فارغ التحصیلان دانشگاه در مقایسه با افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، تجربه ی شغلی بهتری خواهند داشت. این تحلیل در ادامه شرح می دهد که چگونه ثابت شده است داشتن یک مدرک دانشگاهی در دوران عدم ثبات اقتصادی، برای فارغ التحصیلان یک حاشیه ی امن را بوجود می آورد.

می توان مشاهده کرد که درآمد فارغ التحصیلا دانشگاه در سال های پس از بحران اقتصادی جهانی، بازیابی خوبی داشته است.

افرادی که دارای مدک کارشناسی بوده اند، در یک دهه پس از فارغ التحصیلی با رشد 88 درصدی در متوسط درآمد، رشد مستمری در درآمد خود داشته اند.

تحلیل های DESE نشان می دهد که حتی با تغییر در شرایط اقتصادی، فارغ التحصیلان دانشگاه به نسبت افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند، با احتمال کمتری در طول رکود اقتصادی با بیکاری مواجه خواهند شد و در نهایت در طول سال های پس از فارغ التحصیلی جایگاه امنی در بازار کار پیدا خواهند کرد.

با وجود این که در بین حوزه های مختلف تحصیلی تفاوت هایی وجود دارد، اما در نهایت فارغ التحصیلان دانشگاه در نیروی کار استرالیا مشارکت روز افزون و بسیار تعیین کننده ای دارند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button