تأیید مدارک تحصیلی

تأیید مدارک تحصیلی

تأیید مدارک تحصیلی

در این مقاله با بررسی چگونگی تأیید مدارک تحصیلی جهت ارائه به دانشگاه‌های حارج از کشور بپردازیم. تمامی دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در دانشگاه‌های حارج از کشور ادامه دهند، برای آنکه بتوانند در گرایش‌های پذیرفته شده ثبت‌نام کنند، به تأیید مدارک تحصیلی خود نیاز دارند. مدارک تحصیلی شامل ریزنمرات و گواهی پایان‌دورۀ تحصیلی (دانشنامه) است. برای آماده‌سازی دانشنامه نیاز به طی شدن یک بازۀ زمانی 3 تا 6 ماهه است. زمانیکه برای گرفتن آن عجله دارید می‌توانید از گواهی موقت پایان‌دوره استفاده کنید، تا زمانیکه اصل دانشنامه در اختیار شما قرار گیرد.

استفاده از پست پیشتاز

استفاده از پست پیشتاز
استفاده از پست پیشتاز

 

یکی از راه‌های دریافت تأییدیۀ مدارک تحصیلی استفاده از خدمات پست‌ پیشتاز ادارۀ پست می‌باشد. برای طی کردن این فرآیند، ابتدا باید به باجۀ پست مراجعه کنید و سپس اقدام به پر کردن فرم مربوطه نمایید. بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل، ادارۀ پست هماهنگی‌های لازم را انجام داده و سپس تأییدیۀ مدرک تحصیلی مرتبط را به دانشگاه مورد نظر ارسال می‌کند.

از دیگر را‌ه‌های گرفتن تأییدیۀ مدارک تحصیلی استفاده از تأییدیۀ اینترنتی است. مدارک مورد نظر برای این کار شامل:

  • اسکن ریزنمرات
  • کپی گواهی لغو تعهد خدمت
  • عکس 4*3 اداری با فرمت jpg یا jpeg
  • کپی کارت پایان خدمت (مخصوص آقایان)

مهر و امضای معتبر برای تأیید مدارک تحصیلی 

در اولین گام، تأییدیۀ مدارک تحصیلی که از دانشگاه‌ها صادر می‌شود، باید مهر و امضای معتبری از سوی دانشگاه یا مرکز عالی مربوطه داشته باشند. این مدارک فقط در ایران اعتبار دارد. چنانچه فرد بخواهد از ایران خارج شود، باید از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تأیید واقع شود. بدین‌صورتکه باید مدرک تحصیلی مهری با محتوای “ترجمۀ این مدرک و تأیید آن توسط وزارت امور خارجه بلامانع است.” خورده شده باشد. پس از طی شدن این مراحل مدارک برای ترجمۀ رسمی حاضر می‌شود.

مدارک لازم به منظور تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

  • اصل ریزنمرات و دانشنامه
  • کپی یا اصل مجوز تحویل مدرک

در انتها پیشنهاد می‌کنیم مقالۀ لیست دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت را مطالعه فرمایید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «تأیید مدارک تحصیلی»

  1. باسلا من درسال ۷۵ازمرکز آموزش ضمن خدمت فرهنگیان کارشناسی مدیریت آموزشی گرفته ام از کجا می توانم تاییدیه رادرخواست کنم ممنون لطفا راهنمایی بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button