تحصیل در رشته ی IT در استرالیا

تحصیل در رشته ی IT در استرالیا

تحصیل در رشته ی IT در استرالیا

تکنولوژی اطلاعات یکی از صنایعی است که به سرعت در جهان در حال رشد می باشد. یک صنعت بسیار متنوع و پر سرعت که دائما در حال تغییر و تکامل است. یکی از مهم ترین دلایل برای تحصیل در این رشته، فرصت های شغلی در حال رشد است. بیشترین رشد در این مشاغل در شهرهای مهم استرالیا مانند سیدنی، ملبورن و بریزبین دیده می شود. ملبورن مرکز تکنولوژیک استرالیا است و بیش از نیمی از 20 شرکت تکنولوژیک استرالیا در این شهر هستند. در ایالت ویکتوریا بیش از 8 هزار کسب و کار IT وج.د دارند، از جمله IBM، مایکروسافت و Intel. در سیدنی، حقوق کارکنان بخش IT در بین بالاترین دستمزد ها در کشور است و با وجود 65 درصد از استارت آپ های تکنولوژیک استرالیا که در ایالت نیو ساوث ولز واقع شده اند، فرصت های شغلی بسیاری برای فارغ التحصیلان IT در این ایالت وجود دارد. بریزبین نیز به سرعت در حال تبدیل شدن به یک رقیب در اقتصاد دیجیتال جهانی است. نه تنها در این شهر ها فرصت های شغلی فوق العاده ای برای فارغ التحصیلان رشته ی IT وجود دارد، بلکه این شهرها در میان بهترین شهرهای جهان برای مهاجرت دانشجویی نیز قرار دارند.

تکنولوژی اطلاعات یا IT چیست؟
با تحصیل در رشته ی IT مهارت هایی در زمینه ی پردازش، انتقال و ذخیره ی اطلاعات به دست خواهید آورد. در پایان تحصیل در این رشته، می توانید انتظار داشته باشید که از سیستم های اطلاعاتی، زبان های برنامه نویسی، مدیریت اطلاعات و هوش مصنوعی درک مناسبی داشته باشید و بتوانید دانش خود را در حل مسائل به کار گیرید. در بطن تکنولوژی اطلاعات،دانش تئوری و عملی در صنایع زیر را خواهید آموخت:
تئوری محاسبه
برنامه نویسی کامپیوتر
Format Coding
ذخیره و بازیابی اطلاعات در محیط کامپیوتر
برنامه نویسی روباتیک و هوش مصنوعی
تحلیل سیستم ها

گزینه های تحصیل در رشته ی IT در استرالیا
فنی و حرفه ای (VET): تحصیل در فنی و حرفه ای با برنامه های عملی که در آن ارائه می شود شما را برای ورود به بازار کار آماده می کند و همچنین می تواند راهی برای ادامه ی تحصیلات در مقاطع بالا تر باشد. در این گرینه، می توانید در IT Support، بازی های دیجیتال و تعاملی، محاسبه، کد گذاری و System Administration آموزش ببینید. (این گزینه به متقاضیان ایرانی به دلیل مشکل در اخذ ویزای دانشجویی استرالیا توصیه نمی شود)
مقطع کارشناسی: در این مقطع، دانشی در مورد تمامی حوزه های IT کسب خواهید کرد. می توانید واحد هایی مانند هوش مصنوعی، Cloud Computing، مدیریت داده، mobile Computing، سیستم های اطلاعات و Cyber Security را در این مقطع بگذرانید.
تحصیلات تکمیلی: در این مقاطع دانشی تخصصی در یک حوزه ی خاص را خواهید آموخت. کارشناسی ارشد اطلاعات داده (Data Science) یک مدرک بسیار رایج و مورد تقاضا در این حوزه است.

شرایط تحصیل در رشته ی IT
افرادی که قصد دارند در حوزه ی IT در تحصیل و همچنین حرفه ی آینده ی خود موفق باشند، باید مهارت های منطق و تفکر بحرانی قدرتمندی داشته باشند. همچنین از متخصصین حوزه ی IT انتظار می رود قابلیت برقراری ارتباط، گوش دادن را داشته و در هنگام کمک به دیگران و انجاک کار، رفتار حرفه ای و آرامی داشته باشند. طراحان کامپیوتر، محتوا و شبکه نبز باید بتوانند نه تنها نیازهای موجود سازمان ها را ببینند، بلکه پتانسیل در حال رشد شرکت و مشتریان آن را نیز پیش بینی نمایند. بنابراین بهتر است در زمان انتخاب این رشته برای ادامه ی تحصیل، به ویژگی های شخصیتی خود و توانایی فردی تان در توسعه ی مهارت های ذکر شده واقف باشید.
متقاضیان باید دوره ی دبیرستان را با حداقل 60 درصد نمره ی کل گذرانده باشند.

کارشناسی IT در استرالیا
کارشناسی تکنولوژی اطلاعات در استرالیا یک دوره ی 3 ساله ی تمام وقت است که به دانشجویان بین المللی مهارت های بین فردی، تحلیلی و تکنیکی را آموزش می دهد. برخی از دانشگاه ها نیز این دوره را به صورت پاره وقت ارائه می دهند. اکثر دانشگاه هایی که رشته ی IT را در استرالیا ارائه می دهند، از طرف “انجمن کامپیوتر استرالیا” یا ACS اعتبارسنجی شده اند. این انجمن در سطح جهانی شناخته شده است و یک تحصیل با کیفیت را تضمین می نماید. دانشگاه های استرالیا که رشته ی IT را در مقطع کارشناسی ارائه می دهند انعطاف پذیر هستند. به طور متوسط، دانشجویان باید 24 موضوع درسی، شامل 6 موضوع اختیاری را بگذرانند. موضوعات درسی اصلی عبارتند از:
مدیریت اطلاعات و ارتباطات
اصول برنامه نویسی
مقدمه ی سیستم های دبتابیس
سیستم های حمایت از مشتریان
سیستم های کامپیوتری
تحلیل سیستم ها
تکنولوژی اینترنت
مدیریت پروژه ICT
اخلاق و اصول حرفه ای
امنیت IT

تحصیلات تکمیلی در رشته ی IT در استرالیا
در استرالیا به اندازه ای که در مقطع کارشناسی رشته های متنوع در دانشگاه های مختلف یافت می شود، برنامه های کارشناسی ارشد وجود ندارد. اما داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی IT به کارفرمایان کنونی و بالقوه نشان می دهد که شما در مورد برعهده گرفتن پروژه های پیشرفته و موقعیت های شغلی مدیریتی جدی هستید. البته با برعهده گرفتن مسئولیت های بیشتر، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت! دوره های کارشناسی ارشد IT معمولا 2 تا 3 سال به طول می انجامند.
اگی در رشته های تکنولوژی و کامپیوتر مدرک دکترا اخذ نمایید، برای تحقیقات سطح بالا در آموزش، دولت و سازمان های اطلاعات محور واجد شرایط خواهید بود. اخذ این مدرک سریع، راحت یا ارزان نخواهد بود، اما اگر بخواهید در این رشته تحقیقات انجام دهید، استاد دانشگاه شوید و یا کار اجرایی سطح بالا داشته باشید، این راه برای شما مناسب است.

مدارک لازم برای تحصیل در رشته ی IT در استرالیا
ممکن است دانشگاه های مختلف بر اساس شرایط فردی متقاضیان مدارک متفاوتی از متقاضیان درخواست نمایند. اما به طور کلی مدارک اصلی زیر مورد نیاز هستند:
مقطع کارشناسی:
پاسپورت معتبر
مدرک و ریز نمرات سال 12
انگیزه نامه
مدرک زبان
مدارک مالی
توصیه نامه در صورت نیاز

مقطع کارشناسی ارشد:
پاسپورت معتبر
مدرک و ریز نمرات مقطع کارشناسی در رشته ای مرتبط
انگیزه نامه
توصیه نامه
مدرک زبان
مدارک مالی
رزومه
سابقه کار در صورت نیاز

مقطع دکترا:
پاسپورت معتبر
مدرک و ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد
پروپوزال
مدرک زبان
رزومه
توصیه نامه
مدارک مالی یا نامه ی اسکالرشیپ
مقاله
سابقه کار در صورت نیاز

هزینه ی تحصیل در رشته ی IT در استرالیا
هزینه های تحصیل در این رشته بسته به گرایش، مقطع و دانشگاه می تواند متفاوت باشد. اما متوسط هزینه ها به شرح زیر می باشد:
مقطع کارشناسی: شهریه ی سالانه ی متوسط برای کارشناسی IT در اکثر دانشگاه های استرالیا بین 31600 تا 45600 دلار استرالیا است.
مقطع کارشناسی ارشد: شهریه ی سالانه ی تحصیل در کارشناسی ارشد IT در استرالیا به طور متوسط بین 28 هزار تا 43 هزار دلار استرالیا است.
مقطع دکترا: هزینه ی تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا به طور متوسط سالانه حدود 30 هزار تا 42 هزار دلار استرالیا است. البته معمولا دانشجویان ایرانی با اخذ اسکالرشیپ در این مقطع تحصیل می نمایند.

دانشگاه های برتر استرالیا برای تحصیل IT در مقطع کارشناسی
10 دانشگاه برتر استرالیا برای تحصیل در رشته های علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات در مقطع کارشناسی در استرالیا بر اساس رده بندی QS در سال 2020 عبارتند از:
رنکینگ QS در سال 2020 دانشگاه هزینه ی کل دوره به دلار استرالیا
41 دانشگاه ملی استرالیا (ANU) 136800
51 – 100 دانشگاه کویینزلند 133248
51 – 100 دانشگاه موناش 128400
101 – 150 دانشگاه تکنولوژی کویینزلند (QUT) 112800
101 – 150 دانشگاه RMIT 103680
101 – 150 دانشگاه ادلاید 123000
201 – 250 دانشگاه دیکین 99000
201 – 250 انستیتو تکنولوژی سوینبرن (Swinburne Institute of Technology) 95800
201 – 250 دانشگاه وولونگانگ 101520
251 – 300 دانشگاه مک کواری 116400

پس از فارغ التحصیلی
برنامه های تحصیلی در استرالیا به نحوی برنامه ریزی شده اند تا به شما کمک نمایند به راحتی به بازار کار وارد شده و در آن موفق باشید. موسسات آموزشی استرالیا بر حمایت از دانشجویان در رشد فردی و حرفه ای شان تمرکز دارند تا این افراد بتوانند تجربیات و مهارت های مناسبی در زمان فارغ التحصیلی داشته باشند.
تکنولوژی اطلاعات یا IT یک حوزه ی بسیار متنوع است، با تحصیل در این رشته، می توانید در زمینه ی شغلی در هرجای دنیا موفق باشید. مدرکی در رشته ی تکنولوژی اطلاعات از یکی از دانشگاه های استرالیا از جانب شرکت های بزرگی مانند IMB، Intel، مایکروسافت، گوگل و سامسونگ شناخته شده و معتبر است.
متوسط درآمد افراد شاغل در حوزه ی IT حدود 127 هزار دلار در سال است.

مورد نیاز ترین مهارت های IT در استرالیا در سال 2021
در بازار شغلی IT در استرالیا، مشاغلی که بیشترین تقاضا برای آن ها وجود دارد شامل مهندسین Cloud هم در خدمات وب آمازون (AWS) و هم Microsoft Azure می شود.
Cloud Computing یکی از حوزه های تکنولوژی است که به سرعت در حال رشد و پیشرفت می باشد. از آنجا که تکنولوژی های مبتنی بر Cloud بسیاری از کسب و کارهای استرالیایی را در معرض نقض داده ها قرار داده است، این کشور با کمبود شدید متخصصین Cyber Security مواجه شده است. به دلیل شیوع ویروس کووید 19 و در نتیجه ی آن گسترش بی سابقه ی کار در فضای مجازی – که خود مستلزم تکنولوژی ها امن و قابل اطمینان و همچنین به صرفه از نظر اقتصادی می باشد – تقاضا برای این مشاغل بسیار بالا رفته است.
همچنین مشاورین امنیت شیکه نیز در صدر مشاغل مورد نیاز قرار دارند که می توانند به کارفرمایان در مورد خطرات کار از راه دور و آنلاین اطلاع رسانی نمایند.
همچنین Full Stack Developer ها نیز با تجربه در زمینه ی React، Microservices و Cloud نیز در دلیل افزایش ترافیک در سیستم های Customer Facing در کسب و کارها، در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار دارند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button