جاذبه های فرهنگی در کانبرا

جاذبه های فرهنگی کانبرا

جاذبه های فرهنگی در کانبرا

اگر به پایتخت استرالیا سفر کرده‌ باشید، حتماً می‌دانید که رانندگی کردن و پیدا کردن پارکینگ در این کشور کار چندان آسانی نیست. اگر قصد دارید که در این کشور به بیرون خانه بروید، استفاده از وسایل نقلیه‌ی عمومی ایده‌ی خوبی است. راهکارهای غیر از حمل و نقل عمومی چندان جالب نیست. امروز با استفاده از اتوبوس شاتل “Culture Loop” می‌توان شهر را دور زد. این نوع اتوبوس، می‌تواند روح و جسم شما را بنوازد و شما را به دیدن مناظر جالب و زیبا رهنمون شود.

با این اتوبوس به صورت کاملاً رایگان به جذابیت‌ها و مناطق زیبا و فرهنگی کانبرا سر خواهید زد. ایستگاه اول این اتوبوس، دقیقا کنار “Canberra City YHA” است. از اتوبوس پیاده شوید و چیزهایی که شهر کانبرا در برابر دیدگان‌تان می‌گذارد، ببینید. با این اتوبوس خود را بدون استرس غرق نمایشگاه‌ها، گالری‌ها و رویدادها کنید.

ایستگاه اول: کانبرا سنتر

کانبرا سنتر
کانبرا سنتر

 

کانبرا سنتر، بهترین جاذبه و مرکز خرید کانبرا محسوب می‌شود. این مرکز خرید پر از فروشگاه‌های جذاب و متوسط، کافه و ستوران است. بسیاری از افرادی که به این شهر رفته‌اند، حاضر هستند که برای لذت بردن از خرید از این مرکز به شما ضمانت بدهند. موقعیت مکانی این مرکز هم بسیارعالی است و در کنار “Canberra City YHA” قرار دارد. سعی کنید وقتی در کانبرا با اتوبوس در حال گردش هستید، ابتدا در این مرکز خرید توقف کنید و یک صبحانه‌ی عالی میل کنید. همچنین بعد از یک روز طولانی که صرف بازدید از این شهر می‌کنید و به خاطر گشت و گذار خسته هستید، خود را به یک غذای عالی از این مرکز دعوت کنید. کانبرا سنتر مطابق با میل همه‌ی افراد خوراکی‌های خوشمزه دارد.

ایستگاه دوم: موزه‌ی ملی استرالیا

خیلی بدیهی است که موزه‌ی ملی استرالیا در شهر کانبرا، پایتخت این کشور، قرار داشته باشد. این موزه، منزلگاه افسانه‌ها و داستان‌های زیادی است. موزه‌ ملی استرالیا در سال 1980 تأسیس شد تا منبعی برای یادها، خاطره‌ها و مراحل گوناگون زندگی در این کشور باشد. سفر به استرالیا، فرصتی برای یادگیری است و ورود به این مکان به عنوان ایستگاه دوم، بازدیدکننده را به شکلی بهتر و عمیق‌تر با تاریخ استرالیا آشنا می‌کند و باعث می‌شود که بیش از آن‌چه تصور می‌کردید، در رابطه با استرالیا اطلاعات جمع‌آوری کنید.

همیشه و همه‌جا نمایشگاه‌های جدید، خاص و منحصر به فرد به چشم می‌خورد. این نمایشگاه‌ها، در تمامی ایام هفته باز هستند و برای ورود به آن‌ها نیازی به پرداخت پول نیست. اگر تمامی این خصوصیات را بدانید و برای دیدن موزه‌ی ملی استرالیا وقت نگذارید، واقعاً در حق خود کوتاهی کرده‌اید.

ایستگاه سوم: آرشیو ملی فیلم و صدا

یکی از راه‌های دیگری که می‌توانید به‌وسیله‌ی آن به گذشته‌ی کانبرا و استرالیا پی ببرید، ورود به آرشیو ملی فیلم و صدای استرالیاست. این آرشیو ملی، محل حفظ بیش از 2.8 میلیون فیلم، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، ویدیوها، نوارها، اسناد، آثار هنری و غیره است. تمام این آثار متعلق به کشور استرالیا است. رویداد اخیر این آرشیو، «هیث لجر: زندگی در تصاویر» است که برای بزرگ داشت کار و فعالیت این بازیگر استرالیایی پخش شد. گربه‌ها و سگ‌ها هم یکی دیگر از آثار جذاب این مرکز است.

در سال 1935 بود که این مرکز بنا شد. اگر به این کشور عالی علاقمند هستید، بد نیست که سری به این آرشیو بزرگ بزنید.

ایستگاه چهارم: نمایشگاه سرمایه‌های ملی در رگاتا پوینت/ مرکز بازدیدکنندگان کانبرا و منطقه

تا به این‌جای متن، به این نتیجه رسیدید که کانبرا به هیچ عنوان کسل‌کننده نیست. شاید این شهر را دست کم گرفته باشید ولی پس از بازدید از نمایشگاه سرمایه‌های ملی خواهید فهمید که در مورد این شهر همه‌چیز جالب و جذاب است. در این نمایشگاه گذشته، حال و آینده‌ی کانبرا را از طریق نمایشگرهای خاص و منحصر به فرد خواهید دید. در این نمایشگرها، مردم، اتفاق‌ها، تاریخ و طراحی کانبرا را به چشم می‌بینید.

با ورود به این نمایشگاه می‌توانید به مرکز بازدیدکنندگان کانبرا و منطقه نیز دسترسی داشته باشید. در این مرکز می‌توانید با یک شخص محلی، گفتگویی صمیمانه داشته باشید و مطالب و اطلاعات مفیدی در رابطه با کانبرا کسب کنید. یکی از جاهایی که باید با حساسیت به دنبال آن باشید، دریاچه‌ی برلی گریفین است. اگر این دریاچه را نبینید، وقت خود را در کانبرا تلف کرده‌اید. برای مابقی سفر خود برنامه‌ریزی کنید. بسته به شانس شما، ممکن است چند مکان دیگر هم در برنامه‌ی سفرتان با اتوبوس قرار بگیرد.

ایستگاه پنجم: کوئستاکن / کتابخانه‌ی ملی استرالیا

اگر قرار است فقط از یکی از ایستگاه‌های کوئستاکن یا کتابخانه‌ی ملی استرالیا دیدن کنید، کوئستاکن را انتخاب کنید. کوئستاکن، مرکز ملی علوم و فناوری استرالیا محسوب می‌شود. کوئستاکن، مقصد بسیاری از اردوهای دانش‌آموزی و عاشقان علم و فناوری استرالیا به حساب می‌آید. افراد مختلفی از سراسر استرالیا به این مرکز می‌آیند و از آن لذت می‌برند.

کلمات قادر به توصیف این مرکز نیستند ولی ما ضمانت می‌کنیم که با بازدید از این مکان، ذهن خود را به چالش خوبی خواهید کشید. بیش از 200 مرکز تعاملی در این مکان قرار دارد که با علم و فناوری در ارتباط هستند. در این مرکز، می‌توانید از یک سرسره‌ی سقوط آزاد 6 متری سر بخورید و یک سوغاتی زیبا از فروشگاه معروف Q خریداری کنید. کوئستاکن، برای تمامی سنین، یک تجربه‌ی فراموش‌نشدنی محسوب می‌شود.

کتابخانه‌ی ملی استرالیا هم یکی از بهترین مراکز دیدنی این کشور است و بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی مرجع استرالیا محسوب می‌شود. این کتابخانه، در تمامی ایام هفته باز است و همیشه اتفاق‌های جالب و جذابی در آن برگزار می‌شود.

ایستگاه ششم: موزه‌ی دموکراسی استرالیا

شاید علاقه‌ی چندانی به رفتن به موزه نداشته باشید و از این‌که تعداد موزه در لیست ما بالاست، گلایه داشته باشید ولی این موزه‌ها واقعاً بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی هستند. کانبرا، شهری پر از موزه‌ است و پر از تاریخ و گذشته‌ی درخشان می‌باشد. موزه‌ی دموکراسی استرالیا در ساختمان قدیمی مجلس قرار دارد. روح دموکراسی استرالیا در این موزه نهفته و نمایان‌گر قدرت مردم استرالیا است. برای ورود به این موزه باید یک یا دو دلار بپردازید.

ایستگاه هفتم: ساختمان مجلس استرالیا

مسلماً یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کانبرا، ساختمان مجلس است. دولت فدرال در این مکان اقامت دارد و به بهترین شکل، کشور را اداره می‌کند. ساختمان مجلس در تمامی روزهای سال و بدون استثناء باز است. تا این ساختمان را ندیده‌اید، کانبرا را ترک نکنید.

ایستگاه هشتم: آبگیر غربی

می‌توانید کنار آبگیر غربی بایستید و نفسی تازه کنید و از آب و هوای خنک این آبگیر نهایت لذت را ببرید. این آبگیر، شهر کانبرا را به رودخانه‌ی برلی گریفین متصل می‌کند.

ایستگاه نهم: موزه و گالری کانبرا

اگر از تمامی ایستگاه‌هایی که تاکنون گفته شده است، بازدید کرده باشید، مسلماً خیلی خسته شده‌اید ولی یک پیشنهاد عالی برای شما داریم که انرژی بی‌نظیری به شما می‌بخشد. موزه و گالری کانبرا، یک مقصد عالی و درجه‌ی ‌‌یک است که ارزش دیدن را دارد. ورودی این موزه و گالری رایگان است. می‌توانید از دیدن آثار هنری و صنایع دستی این مکان لذت ببرید. تاریخ اجتماعی کانبرا در یک نگاه، در این موزه و گالری به چشم می‌خورد.

CANBERRA CITY YHA: بهترین مکان برای استراحت و اقامت

CANBERRA CITY YHA کنار ایستگاه اول قرار دارد و بهترین نقطه برای رسیدن به اتوبوس گردشگری است. وجود کافه، استخر داخلی و باربیکیو در پشت بام، CANBERRA CITY YHA را به یکی از بهترین مکان‌ها برای اقامت و استراحت تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید از اتاق‌های خصوصی، مدرن، مجهز و راحت آن لذت ببرید.

در مورد کانبرا بیشتر بدانید:
کانبرا
فهرست دانشگاه‌های دارای پردیس در شهر کانبرا

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button