دریافت بورسیه تحصیلی

7 راهنمایی برای دریافت بورسیه تحصیلی (اسکالرشیپ)

بهترین کسانی که می‌توانید در مورد دریافت بورسیه تحصیلی از آن‌ها مشورت بگیرید دانشجویانی هستند که موفق به دریافت آن شده باشند. موارد زیر نظرات ارائه شده توسط این دانشجویان است:

1- در زودترین زمان ممکن درخواست دهید.

این یکی از مهمترین موارد برای درخواست کمک هزینه تحصیلی است. دانشگاه‌ها سرمایه محدودی دارند و هر کس زودتر اقدام کرده باشد احتمال پذیرفته شدن درخواستش بیشتر خواهد بود.

2- وبسایت دانشگاه‌های مختلف را برای فرصت‌های تحصیلی موجود بررسی کنید.

اگر می‌دانید که در چه دانشگاهی می‌خواهید تحصیل کنید، وب سایت آن دانشگاه بهترین راه برای به‌دست آوردن اطلاعات می‌باشد. یکی از کسانی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده، بیان کرده است که: «من وب سایت دانشگاه را برای بررسی شرایط درخواست‌های تحصیلی پیشنهاد می‌کنم. معمولا وب سایت دانشگاه‌ها اطلاعات لازم در مورد منابع کمک هزینه‌های تحصیلی و سایر کمک‌های مالی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند.»

3- سایر ارائه‌دهندگان کمک هزینه‌های تحصیلی را نیز جستجو کنید.

علاوه بر بورس تحصیلی دانشگاه‌ها، سایر ارائه‌دهنگان کمک هزینه‌های تحصیلی را نیز، مانند طرح بورس تحصیلی QS، بررسی کنید. برای یافتن ارائه‌دهندگان این نوع کمک هزینه‌ها می‌توانید از افراد مختلف سوال کرده یا در اینترنت و کتابخانه‌ها جستجو کنید.

4- به انشاء و تالیف درخواست خود بسیار توجه کنید.

هنگامی که بورس تحصیلی مورد نظر خود را پیدا کردید، سعی کنید در تالیف درخواست خود دقت لازم را داشته باشید و درخواست خود را هدفمندانه ارائه دهید. همچنین در متن خود از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

5- متن درخواست خود را به شخص دیگری بدهید تا آن را بخواند.

این کار به شما کمک می‌کند تا اشتباهات و خطاهای متن خود را شناسایی کنید. یک بازخورد سازنده باعث می‌شود تا نقاط قوت و دستاوردهای خود را بیشتر بشناسید. یکی از برندگان ادریافت بورسیه تحصیلی آکادمیک در سال 2015 اظهار داشته است که: «درخواست بورسیه تحصیلی من هنگامی که آن را به فرد دیگری برای بررسی دقیق آن نشان دادم، بهبود زیادی پیدا کرد. افراد دیگر در نوع نوشتار و دستور زبان می‌توانند به شما کمک کنند.»

6- زمان خود را به خوبی مدیریت کنید.

اگر قصد دارید برای چندین بورس تحصیلی مختلف اقدام کنید، مدیریت زمان برای شما بسیار مهم و ضروری خواهد بود. مهلت درخواست‌ها را در تقویم خود به دقت بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که تمامی مدارک لازم برای درخواست را در اختیار دارید.

7- ارائه درخواست

در نهایت آخرین و مهمترین کار این است که شک و تردید خود را کنار بگذارید و درخواست خود را ارائه دهید. ممکن است در ابتدا برای انتخاب نوع کمک هزینه تحصیلی تردید داشته باشید چرا که بورس‌های تحصیلی بسیار رقابتی هستند. اما در نهایت باید تردید خود را از بین ببرید و یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

تمام افرادی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی شده‌اند ادعا می‌کنند که در ابتدا چندین بار درخواست آن‌ها رد شده است. اما مهم این است که در دفعات بعدی کار خود را بهبود دهید و هیچ گاه از رویاهای خود دست نکشید.

شرایط و ضوابط بورسیه تحصیلی دانشگاه گریفیث

به‌روزرسانی بورسیه تحصیلی ۲۰۲۴ دانشگاه کرتین

بورسیه‌های تحصیلی استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی ۲۰۲۴

برای دریافت بورسیه قوی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button