مزایا و معایب زندگی در نیوزیلند

نیوزیلند مقصدی محبوب برای گردشگران و مهاجران است و افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، به طور اجتناب ناپذیری هم مزایا و هم معایب زندگی در نیوزیلند را تجربه خواهند کرد. مهاجران باید خود را برای مواجهه با واقعیت این تغییر آماده سازند تا اقامت آن ها در نیوزیلند تا جای ممکن راحت و راضی کننده باشد. در این جا لیستی از مزایا و معایب زندگی در نیوزیلند را آماده کرده ایم تا اگر تصمیم به مهاجرت به نیوزیلند دارید، بتوانید با توجه به شخصیت و علایق و اولویت های خود از درستی تصمیمتان اطمینان یابید.

محیط زیست و آب و هوا در نیوزیلند

  • مزیت: مناظر طبیعی بی بدیل، بی شمار هستند.

از نظر مناظر طبیعی، نیوزیلند یکی از زیبا ترین کشورهای جهان است. برای چنین کشور کوچکی، طیف مناظر طبیعی از جنگل ها گرفته تا یخچال های طبیعی، کوهستان ها، بیابان ها، دشت ها و سواحل.

  • مزیت: آب و هوای عالی

آب و هوای نیوزیلند بسیار معتدل است. در این کشور هوا به ندرت خیلی سرد یا خیلی گرم می شود، البته آفتاب بیشتری نسبت به باران در نیوزیلند وجود دارد. زمستان ها در جزیره ی شمالی نسبتا گرم است اما در جزیره ی جنوبی می توانید برف را نیز تجربه کنید. می توان گفت نیوزیلند تنها کشور جهان است که یک نفر می تواند به لحاظ تئوریک در یک روز هم در ساحل شنا کند و هم در کوهستانی اسکی بازی نماید.

  • عیب: پشه و حشرات زیاد هستند

اگر قصد مهاجرت به نیوزیلند را دارید، خود را برای خارش نیش پشه ها آماده کنید! معمولا اولین تابستان سخت می گذرد و باید حتما به همراه خود پماد های دور کننده ی حشرات را مخصوصا در سواحل به همراه داشته باشید.

  • عیب: نگرانی از بابت سرطان پوست

نیوزیلند یک کشور بسیار آفتابی است. متاسفانه، این کشور دقیقا در زیر یکی از سوراخ های لایه ی اوزون قرار دارد. به این معنا که در نیوزیلند مقدار بیشتری اشعه ی UV یا فرا بنفش وجود دارد که باعث بروز بیشتر سوختگی پوست و سرطان پوست می گردد. آفتاب شدید نیز به معنای این است که هر چیزی که در خانه کنار پنجره قرار گیرد، به سرعت رنگ می بازد.

امنیت و موقعیت جغرافیایی نیوزیلند

  • مزیت: یکی از امن ترین نقاط دنیا

نیوزیلند در Global Peace Index یا شاخص صلح جهانی در سال 2020 در رتبه ی دوم قرار گرفت. نرخ جرم و جنایت در نیوزیلند بسیار پایین است و آزادی مذاهب در آن بسیار زیاد است.

  • عیب: از بقیه ی جهان جدا است

نیوزیلند یک کشور جزیره ای کوچک در ته جهان است! این بدان معناست که اگر نیوزیلندی ها بخواهند به کشور دیگری غیر از استرالیا یا جزیره های اقیانوس آرام سفر کنند، باید پرواز های بسیار طولانی مدت داشته باشند. این موضوع باعث می شود سفرهای خارجی بسیار گران تمام شود و بسیاری از مهاجران نتوانند به طور مرتب به دیدار خانواده های خود بروند. فاصله ی جهان از بقیه ی جهان همچنین باعث افزایش قیمت کالاهای وارداتی نیز می شود.

 سبک زندگی در نیوزیلند


  • مزیت: زندگی را آسان گرفتن

نیوزیلند برای افرادی که زندگی را آسان می گیرند جای بسیار مناسبی است. انتظارات مردم بالا نیست، بنابراین ترازوی کار و زندگی بیشتر به سمت زندگی متمایل است. این موضوع در سیستم آموزشی این کشور نیز صدق می کند.

  • مزیت: خلوت بودن

مساحت نیوزیلند از بریتانیا بیشتر است، اما تنها 4.9 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. اکلند تنها مکانی در کشور است که ممکن است در آن نگران ترافیک باشید. سواحل نیوزیلند بسیار آرام بوده و مردم به هیچ وجه زندگی را سخت نمی گیرند!

  • مزیت: غذای خوب

نیوزیلند غذای دریایی، بره و پنیرهایی با کیفیت جهانی دارد. در برخی نقاط این کشور، یافتن یک رستوران بد بسیار دشوار است! غذاهای آسیایی خوشمزه و همچنینی بهترین خوراکی های اروپایی در نیوزیلند به آسانی یافت می شوند.

  • عیب: زندگی در نیوزیلند می تواند بیش از حد آرام باشد

با وجود اینکه تفریجات خارج از خانه زیاد است و در شهرهای بزرگ زندگی شبانه در جریان است، اما نیوزیلند با خیابان های شلوغ شهرهای بریتانیا و امریکا قابل مقایسه نیست. درست است که این موضوع برای مهاجرانی که به دنبال یک زندگی آرام هستند بسیار مناسب است، اما ممکن است دانشجویان و جوانان برای گذراندن اوقات فراغت خود به دنبال چیزی غیر از این باشند.

جمعیت نیوزیلند

  • مزیت: مردم بسیار صمیمی

هرکسی که در زندگی خود به نیوزیلند رفته باشد، در باره ی خونگرم بودن و رفتار دوستانه ی مردم این کشور خواهد گفت. این موضوع ارتباط زیادی با سبک زندگی آسان گیرانه ی این مردم دارد.

  • مزیت: چند فرهنگی بودن

نیوزیلند جامعه ای متشکل از مهاجران است. حتی ساکنان بومی آن نیز، یعنی مائوری ها، تنها حدود 800 سال است که در این کشور سکونت دارند. اکثر جمعیت این کشور از اروپا آمده اندو همچنین تعداد زیادی مهاجر از آسیا و جزیره های اقیانوس آرام در این کشور سکونت دارند. با وجود اینکه نیوزیلند همچنان از اثرات استعمار رنج می برد، نژاد پرستی در این کشور در حداقل خود وجود دارد و فرهنگ های زیادی در آن دیده می شوند.

  • عیب: مردم از سندروم Tall Poppy رنج می برند!

این اصطلاح زمانی به کار می رود که افرادی که بیش از اندازه پیشرفت می کنند یا پر مدعا هستند از سوی دیگران سرزنش یا طرد می شوند. نیوزیلندی ها مردم بسیار متواضعی هستند و از خودنمایی متنفرند. بنابراین اغلب مردم این کشور از لحاظ آکادمیک خود را از سایرین متمایز نمی کنند و برای همرنگ شدن با سایرین خود را کم هوش تر و پایین تر جلوه می دهند!

هزینه ی زندگی در نیوزیلند

مزایا و معایب زندگی در نیوزلند

  • مزیت: یکی از کم فساد ترین کشور های جهان

نیوزیلند در کنار دانمارک در Corruption Perception Index یا شاخص فساد در سال 2020، رتبه ی اول را کسب کرد. برخی از رسوایی های سیاسی این کشور حتی خنده دار هستند، شاید به دلیل اینکه در مقایسه با فسادهای موجود در کشور های دیگر بسیار کوچک و ناچیز می باشند.

  • عیب: هزینه های دندان پزشکی بسیار بالا هستند

با وجود اینکه برای هزینه های درمانی در نیوزیلند کمک هزینه در نظر گرفته شده است، اما دندانپزشکی از این امر مستثنی است. البته این هزینه ها برای افراد زیر 18 سال رایگان است، اما هم هزینه ی ویزیت دکتر و هم هزینه های درمانی دندانپزشکی برای بزرگسالان بسیار بالا است. به همین دلیل، بیش از نیمی از جمعیت نیوزیلند به طور منظم به دندانپزشکی نمی روند

  • عیب: هزینه ی مسکن در اکلند بسیار بالا است

اکلند بزرگترین شهر نیوزیلند است و نیمی از جمعیت این کشور در اکلند یا اطراف آن زندگی می کنند. همچنین می توان گفت که این شهر تنها جایی است که در آن شغلی یافت می شود و در نتیجه تنها جایی است که همه ی مهاجران به نیوزیلند به آن جا می روند. بنابراین تعجبی ندارد که در این شهر بحران مسکن وجود داشته باشد. نرخ اجاره بها همچنان در حال افزایش است، به نحوی که برخی از افراد باید تقریبا نیمی از درآمد خود را برای آن بپردازند. با همه ی این ها، در خارج از اکلند، با وجود اینکه هزینه ی مسکن همچنان بالا است، اما همچنان می توان محلی با اجاره ی مناسب پیدا کرد.

فرصت های کاری در نیوزیلند

  • مزیت: موقعیت های شغلی برابر هستند

در جامعه ی نیوزیلند صحبت از “کلاس” وجود ندارد یا بسیار نادر است. ایده هایی مانند تحت تاثیر قرار دادن سایرین از طریق نوع پوشش به شدت مورد مذمت هستند. فاصله ی درآمدی از دهه ی 1980 به بعد بیشتر شده است، اما نگرش جامعه به این صورت است که ثروت هیچ ارتباطی با ارزش انسان ها ندارد.

  • عیب: در نیوزیلند فرصت های کاری محدودی وجود دارد

به دلیل جمعیت کم در نیوزیلند، ممکن است در زمینه های خاصی فرصت های شغلی اندکی وجود داشته باشند. بسیاری از مردم نیوزیلند که رویاهای بلند پروازانه ای دارند، پس از پایان تحصیلات خود ممکن است وادار به ترک این کشور شوند. هنرمندان نیز در این کشور باید تلاش بیشتری نمایند، چون فرصت های محدودی برای آن ها فراهم است.

همچنین مطالب زیر درباره نیوزلند را بخوانید.

 شرایط زندگی در نیوزلند
شرایط تحصیل در نیوزلند
شرایط و نحوه دریافت ویزای تحصیلی نیوزلند

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید، یا به دنبال موسسه اعزام دانشجو به استرالیا و نیوزلند می گردید، خدمات موسسه مهاجرتی آریا را با کلیک روی دکمه زیر ببینید

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم لطفا فرم مشاوره که از دکمه پایین در دسترس است را پر کرده و ارسال کنید. اطلاعات شما نزد ما امانت بوده و افشاء نخواهد شد. ویا می توانید فرم روبرو را پر کرده برای ما ارسال کنید تا در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.
برای پرسیدن هرگونه سوال می توانید با ما تماس گرفته و یا از طریق چت آنلاین که در سمت چپ پایین صفحه قابل دسترس است، سوالات خود را بپرسید.

[super_form id="13865"]
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «مزایا و معایب زندگی در نیوزیلند»

  1. من نیوزلند رو در لیست برنامه گردشگری خودم، گذاشتم. عاشق سفر و حتی زندگی در اونجام. جزیره ای با جنگلهای فراوان میوه ای. شاید اینطور نباشد اما همینکه مردمش شاد و صالح هستند برام کافیست. ایران نیز به لحاظ اب و هوا از بهترین کشورهای دنیاست، اما افسوس که مردم جالبی نداره.. پس من عاشق زندگی در نیوزلندم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button