مهارت‌های مورد نیاز برای فارغ‌التحصیلان

مهارت‌های مورد نیاز برای فارغ‌التحصیلان

مهارت‌های مورد نیاز برای فارغ‌ التحصیلان

اگر شما فارغ‌التحصیل و آماده برای ورود به دنیای کار هستید، باید آمادگی روبرویی با طیف وسیعی از معیارها را داشته باشید. این معیارها شامل دانشگاه و سوابق تحصیلی مناسب، و تجربه‌ی کاری کافی در رشته مربوطه است. شما هر  صنعتی را که برای کار انتخاب نمایید باید این معیارها را در نظر بگیرید. باید توانایی نشان دادن مهارت‌های نرم و شماری از مهارت‌های تخصصی غیر صنعتی‌تان را داشته باشید. هر کدام از آن‌ها به کارفرما اطمینان می‌دهد که شما می‌توانید با چالش‌های اقتصادی در حال تغییر همگام باشید.

اکنون در این مقاله به مهارت‌های مورد نیاز برای فارغ‌ التحصیلان این مهارت‌های مورد نیاز برای فارغ‌ التحصیلان نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت.

 

نگرش‌ها و توانایی‌های مورد نیاز برای کار

بررسی نظر سنجی آموزش و پرورش پیرسون سی‌بی‌آی نشان داد که کارفرمایان بر نگرش‌ها و شخصیت‌هایی تمرکز می‌کنند که موجب پیشرفت فارغ‌التحصیلان در محل کار می‌شود. این مهارت‌های مورد نیاز برای فارغ‌التحصیلان بسیار کاربردی و کلیدی هستند.

نگرش‌ها و توانایی‌های کاری به طور گسترده مهم‌ترین فاکتور در میان نیروهای تازه کار و تحصیل کرده است. بیش از نیمی از کارفرمایان این موضوع را به عنوان مهم‌ترین نکته قابل توجه بیان کردند. یک سوم دیگر از پاسخ‌دهندگان از خود مدیریتی و مهارت‌های انعطاف‌پذیری فارغ‌التحصیلان ابراز نارضایتی کردند.

برای کمک به آمادگی دانشجویان برای فضای کاری، بعضی از دانشگاه‌ها و مدرسه‌های کسب و کار روش‌های جدید تدریس و همکاری با صنعت را در برنامه‌ی درسی و سرویس‌های دانشجویی خود گنجانده‌اند. در این میان دانشگاه ایتالیایی LUISS Guido Carli و دانشگاه LUISS Business school  به دانشجوها برای  گسترش مهارت‌های نرم مورد نیاز برای پیشرفت کاری، کمک می‌کنند.

به طور خاص دانشگاه LUISS Business School نمایش دهنده  پلی ما بین دانشگاه و دنیای کسب و کار است که موجب توسعه رشد فردی و شرکتی می‌شود.

هدف این مجموعه، توسعه‌ی مهارت‌های شناختی و مهارت‌های نرم دانشجویان، توانایی آن‌ها در ارتباط با محیط‌های بین‌المللی و چند قومیتی، کسب تجربه و شناخت ماموریت و دیدگاه خود برای آینده است.

 

این هدف دستاورد اصلی است که از طریق ارتقاء روحیه کارآفرینی و معرفی برنامه های نوآورانه به دست می‌آید. در آن جا تفکر تحلیلی با نگرش کارایی ترکیب شده و منجر به رشد می‌شود.

 

آگاهی از مشتری و کسب و کار

یک موضوع عجیب این است که ۴۰ درصد از استخدام‌کنندگان از مهارت‌های آگاهی از مشتری و کسب و کار متقاضیان تحصیل کرده ناراضی هستند. متاسفانه فاصله بین آموزش و پرورش و صنعت  می‌تواند سبب ورود قشری جوان بدون آمادگی به بازار کار شود. البته تجربه کاری یک راه موثر برای ساخت فراست و فهم عمیق از صنعت و انتظارات مشتری است.

کارآموزی می‌تواند به فارغ‌التحصیلان دیدی منحصر به فرد برای انتخاب صنعت مورد نظرشان بدهد. بدون اشاره به ارتباطات ارزشمندی که هر کدام می‌تواند برای جستجوی شغلی آن‌ها مفید واقع شود.

جای دیگری که می‌توانید مشاوره کاری بگیرید، دانشگاه شما است. البته ممکن است موسساتی که مشاوره‌ی کاری بهتری می‌دهند، نیز بیابید.

برای مثال دانشگاه LUISS Guido Carli University  پروژه Adoption Lab را راه‌اندازی کرد. این پروژه یک ابتکار درخشان است که دانشجویان را با شرکت‌ها مرتبط می‌سازد تا به آن‌ها کمک کند که قبل از جستجوی کار به درک مناسبی از آنچه کارفرمایان می‌خواهند برسند.

پروژه Adoption Lab گروه های منظمی از مرکز کار و بازدیدکننده‌های شرکت‌های دانشگاهی را سازمان‌دهی می‌کند. در آنجا دانشجویان بازخورد شخصی از کارفرمایان بالقوه در پروژه‌های ویژه و موارد مطالعاتی دریافت می‌کنند.

 

کار تیمی و مهارت‌های نرم

مهارت‌های نرم ویژگی‌های شخصیتی هستند که به شما توانایی  کار خوب و ارتباط برقرار کردن با دیگران را می‌دهند. این مهارت‌ها ضرورتا نوعی خاص از برنامه‌های معمول را پوشش نمی‌دهند.

به هرحال این مهارت‌ها بسیار مهم هستند زیرا شما باید بتوانید توانایی کاری و همکاری یکپارچه با همکاران را نشان دهید. اکثر کارفرمایان  در واقع در جستجوی نشانه‌هایی از توانایی شما برای  کار هماهنگ با دیگران و ثابت شدن مهارت‌های نرم شما هستند. گاهی اوقات تفاوت بین دو گزینه مناسب برای یک نقش را این دو فاکتور مشخص می‌کند.

دانشگاه LUISS Guido Carli به دانشجویان فرصت شرکت در فعالیت‌های فوق برنامه‌ای مثل آزمایشگاه‌های حل مسئله، کلاس‌های فرهنگی متقابل و کارگاه‌های هنر را می‌دهد. در این برنامه‌ها می‌آموزند که با دیگران ارتباط برقرار کنند و مفاهیم و پروژه‌هایشان را به طور موثرتر انتقال دهند، با مشکلات مواجه می‌شوند و تشویق می‌شوند تا راه‌حل‌هایی را به عنوان بخشی از یک گروه ارائه دهند.

وزارت بازرگانی و مدیریت، دانشجویان سال اول کارشناسی ارشد را ملزم به شرکت در آزمایشگاه ERS چهار اعتباری ( اخلاق، مسئولیت و پایداری) می‌کند. دانشجویان باید در ترم دوم سال اول فوریه و می یا در جولای اگر یک برنامه داوطلبانه را برگزیده‌اند، در کلاس‌ها شرکت کنند.

 

آگاهی بین‌المللی و مهارت‌های زبانی

به طور گسترده بزرگترین ضعف متقاضیان از نگاه استخدام‌کننده‌ها مهارت‌های زبانی و آگاهی بین‌المللی فارغ‌التحصیلان است.

در حقیقت استخدام‌کنندگان ۳۹ درصد از آگاهی بین‌المللی و ۴۷ درصد از مهارت‌های زبانی فارغ‌التحصیلان، ابراز نارضایتی کرده‌اند. کسب و کارها فعالیت‌های خود را در میان مرزهای فرهنگی و جغرافیایی بیشتر گسترانده‌اند. بنابراین متقاضیان فارغ‌التحصیل شده قبل از ورود به محل کار برای توسعه تجربه بین‌المللی خود و فراگیری یک زبان جدید زیر فشار هستند.

بر طبق مطالعه مستقل آراسموس، نرخ بیکاری ۵ سال بعد از فارغ‌التحصیلی در میان دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل کرده‌اند ۲۳ درصد کمتر از همکارهایشان است که تجربه بین‌المللی ندارند.

همچنین در نظرسنجی آراسموس که با ۸۰ هزار دانشجو و کسب و کار مصاحبه کرده دریافتند که ۶۴ درصد از کارفرمایان عقیده دارند دانشجویانی که تجربه بین‌المللی دارند، مسئولیت حرفه‌ای بیشتری می‌پذیرند.

به همین دلیل است که دانشگاه‌های برتر در سراسر جهان زبان انگلیسی را در دستور کار خود قرار داده‌اند و راه را برای دانشجویانی که به دنبال تحصیلات خارج از کشور برای مقطع لیسانس، فوق لیسانس یا فارغ‌التحصیل  شدن از دانشگاه Luiss هستند، باز کرده‌اند.

در میان آن‌ها مدرسه کسب و کار LUISS کاملا به زبان انگلیسی برنامه یک ساله بین‌المللی کارشناسی ارشد در رشته‌های اقتصاد و امور مالی، کار و مدیریت، سیاست و قانون را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:
هزینه ها و کار نیمه وقت در دانشگاه مک کواری
کار پس از تحصیل
نحوه­ پیدا کردن کار در استرالیا چگونه است؟

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button