مهمترین شماره تلفن های اضطراری استرالیا

مهمترین شماره تلفن های اضطراری استرالیا

قبل از قدم گذاشتن به یک کشور خارجی، همیشه باید خود را به لیستی از شماره تلفن های اضطراری که در آن کشور معتبر است مجهز کنید. هنگام سفر به استرالیا، باید لیستی از شماره تلفن های اضطراری استرالیا را همراه داشته باشید. اگر گم شده اید یا نیاز به کمک دارید، فهرست شماره تلفن های اضطراری در استرالیا کمک بزرگی خواهد بود. لیست شماره تلفن های اضطراری استرالیا شامل شماره های شبکه آتش نشانی، آمبولانس، پلیس و حتی غواصی است. تقریباً در هر گوشه و کنار کشور همیشه می توانید باجه های تلفن پیدا کنید. شماره اضطراری را بگیرید و همچنین نام شهری را که به کمک نیاز دارید ذکر کنید.

خدمات اورژانس ملی Triple Zero (000)

شماره تلفن ملی کلیه خدمات اضطراری در استرالیا از جمله آمبولانس، آتش نشانی و پلیس “000” است.

000 چگونه کار می کند

شماره 000 توسط اپراتور Telstra پاسخ داده می شود که از شما می پرسد به کدامیک از خدمات پلیس، آتش نشانی یا آمبولانس نیاز دارید. اپراتور سوالات مربوطه را می پرسد و زمینه مناسب برای ارتباط با پلیس محلی، آمبولانس یا خدمات آتش نشانی را ترتیب می دهد.

112 – شماره اضطراری استاندارد بین المللی

Triple Zero (000) شماره تلفن اصلی استرالیا برای تماس برای کمک در شرایط اضطراری تهدید کننده زندگی است. شماره گیری 112 شما را به همان سرویس تماس سه صفر (000) هدایت می کند.

112 یک شماره اضطراری استاندارد بین المللی است که فقط با تلفن همراه دیجیتال قابل شماره گیری است. این شماره به عنوان یک شماره اضطراری بین المللی ثانویه در برخی از نقاط جهان از جمله استرالیا پذیرفته شده است و می توان آن را در مناطق تحت پوشش شبکه GSM با ترجمه خودکار تماس به شماره اضطراری آن کشور شماره گیری کرد. برای برقراری تماس نیازی به سیم کارت یا شماره پین ​​نیست، اما برای ادامه تماس نیاز به پوشش تلفنی (هر شرکت مخابراتی) است.

هیچ مزیتی برای شماره گیری 112 نسبت به سه صفر (000) وجود ندارد. تماس با 112 به سر صف اورژانس نمی رود و اینکه تنها شماره ای است که روی تلفن همراه کار می کند صحت ندارد.

 

شماره گیری 112 از یک تلفن ثابت در استرالیا (از جمله تلفن های عمومی) شما را به خدمات تماس اضطراری متصل نمی کند زیرا فقط از طریق تلفن های همراه دیجیتال در دسترس است.

 

تلفن اضطراری GP

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده تان بعد از ساعت 5 بعدازظهر یا در تعطیلات آخر هفته بیمار شدید یا آسیب دیدید، می توانید با شماره 1800022222 تماس بگیرید و به صورت رایگان با پزشک صحبت کنید.

خدمات اضطراری دولتی (SES) در زمان طوفان و سیل

هر ایالت استرالیا بخش SES مخصوص به خود را دارد، اما یک شماره ملی وجود دارد که در همه جا قابل استفاده است. اگر دچار بلایای طبیعی شامل طوفان یا سیل شدید، با شماره132500 یا visitses.org.au تماس بگیرید.

خدمات پشتیبانی 724 مدی بانک

گردشگران و تمامی شهروندان استرالیایی میتوانند بصورت شبانه روزی از خدمات 724 (هفت روز هفته، 24 ساعته) تلفنی پرستار مدیبانک استفاده کنند. در هر زمانی از شبانه روز که به مشاوره تخصصی در زمینه سلامت با شماره 1800644325 تماس بگیرید.

خدمات حمایت و سلامت دانشجویان

دانشجویانی که از پوشش سلامت دانشجویان خارجی (Overseas Student Health Cover(OSHC)  استفاده میکنند می توانند در هر زمان با شماره 1800887283 از خدمات حمایت و سلامت دانشجویان 24 ساعته و 7 روز هفته استفاده کنند. این شماره تلفن برای مشاوره بهداشتی، خدمات مشاوره، مشاوره حقوقی اضطراری، درخواست کمک در مورد اسناد مسافرتی، خدمات مترجم و غیره در اختیار دانشجویان می باشد.

خطوط کمکی سلامت روان

گاهی اوقات استرس ناشی از دوری از خانه می تواند طاقت فرسا باشد و شما فقط به کسی نیاز دارید که با او صحبت کنید. شماره های زیر خطوط پشتیبانی 24 ساعته بحران روحی برای مواقعی هستند که احساس ناراحتی می کنید:

مرکز تماس Lifeline به شماره 1331114

خدمات تماس در مورد خودکشی 1300659467

بنیاد Mensline استرالیا 1300789978

همچنین beyondblue شما را با دیگر خدمات بهداشت روان در استرالیا آشنا می کند.

خدمات غیر اضطراری

بهترین راه برای یافتن شماره های محلی، یافتن افراد، خدمات و مشاغل، بدون توجه به جایی که هستید، از طریق وب سایت whitepages.com.au است.

 

دسترسی به وب سایت مراکز خدمات اضطراری در هر ایالت استرالیا

Australian Capital Territory

New South Wales

Victoria

Queensland

Tasmania

South Australia

Western Australia

Northern Territory

  • خدمات پلیس، اورژانس و آتش نشانی: pfes.nt.gov.au

 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button