چرا نباید از گذراندن دوره ی فاندیشن خجالت بکشید!

چرا نباید از گذراندن دوره ی فاندیشن خجالت بکشید!

چرا نباید از گذراندن دوره ی فاندیشن خجالت بکشید!

 

افرادی که قصد تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی را دارند، ممکن است مجبور باشند پیش از ورود به دوره ی اصلی دوره ی فاندیشن را بگذرانند. اما گذراندن این دوره جدا از هزینه و زمانی که بر دوش شما خواهد گذاشت، نکات مثبت بسیاری نیز در خود دارد. با این که گذراندن این دوره در استرالیا مسئله ی عجیبی نیست، اما برخی از دانشجویان حس بدی نسبت به این موضوع دارند. برخی از دانشجویان ممکن است احساس کنند باید دلیل گذراندن این دوره را برای دیگران توضیح دهند و آن را توجیه دهند. یا اینکه در مورد دستاوردهای خود در این دوره، نمرات بالایی که کسب کرده اند و دانشگاه هایی که می توانسته اند پس از این دوره وارد آن ها شوند صحبت کنند تا نشان دهند کمبودی از لحاظ آکادمیک نداشته اند.

این ها معمولا دانشجویانی هستند که اهداف آکادمیک بسیار بالایی برای خود گذاشته اند و یا از دبیرستان های سطح بالایی فارغ التحصیل شده اند و اکنون از اینکه به جای اینکه مسنقیما وارد دانشگاه شوند، مجبورند دوره ی فاندیشن را بگذرانند شرمسار هستند.

ممکن است دیدن این که دوستان شما وارد دانشگاه شده اند و شما هنوز در دوره ی فاندیشن هستند، بسیار دشوار باشد. اما در اینجا دلایلی می آوریم که امیدواریم شما را قانع کند که چرا گذراندن این دوره بسیار مفید است.

 

  • برای سال اول دانشگاه آماده تر خواهید بود

این احتمالا بزرگ ترین مزیت گذراندن دوره ی فاندیشن در استرالیا است. برنامه ی تحصیلی دوره های فاندیشن که با شراکت و هماهنگی با دانشگاه ها است، به نحوی تنظیم شده است که نیاز های آکادمیک برای ورود به دانشگاه مرتبط با آن را برآورده نماید. به همین دلیل، شما در واقع مزیتی در مقایسه با کسانی که مستقیما به آن دانشگاه وارد شده اند خواهید داشت. ضمن اینکه فرصت بسیار خوبی خواهید داشت تا با سیستم آموزشی استرالیا که کاملا با ایران متفاوت است آشنا شوید. همچنین تجربه ی استفاده از دیتابیس دانشگاه را نیز کسب کرده، به ملزومات آن آشنا بوده و ایده ای کلی از اینکه دانشگاه چگونه خواهد بود را نیز به دست آورده اید.

 

  • مهارت های زبان انگلیسی شما تقویت خواهد شد

ورود به دانشگاه های استرالیا بدون اینکه از قبل در محیط های آموزشی این کشور قرار گرفته باشید می تواند بسیار استرس زا باشد. اما با تحصیل در دوره ی فاندیشن می توانید با نحوه ی صحبت به زبان انگلیسی و به کارگیری آن در محیط آکادمیک به خوبی آشنا شوید و با آمادگی کامل وارد دوره ی دانشگاهی شوید. هرچقدر نمره ی مناسبی در آزمون زبان انگلیسی خود کسب کرده باشید، باز هم ممکن است با برخی کلمات تخصصی و اصطلاحات علمی آشنا نباشید. بنابراین از این موقعیت نهایت استفاده را برای هماهنگ شدن با سایر دانشجویانی که با آن ها همکلاس خواهید شد، ببرید.

 

  • زمان بیشتری برای تفکر درباره آینده ی تحصیلی خود خواهید داشت

در دوره های فاندیشن این امکان وجود دارد که اگر به این نتیجه رسیدید قصد تغییر رشته ی دانشگاهی خود را دارید، بتوانید رشته ی دیگری انتخاب کنید. ای موضوع می تواند فراغ بالی برای شما به همراه داشته باشد که امکان پیگیری گزینه های دیگری نیز وجود دارد. البته این کار نیاز به مجوز و هماهنگی با سفارت برای تغییر ویزا نیز دارد.

 

  • هرکسی با سرعت خود پیش می رود و رقابتی در کار نیست

اینکه دوستان شما زودتر وارد دانشگاه شوند و زودتر فارغ التحصیل شوند می تواند باعث فشار روانی زیادی شود. زمانی که احساس کنید در رقابت تحصیلی عقب افتاده اید، باید به خاطر بیاورید که اهدافی که به دست می آورید و تحصیلاتی را که دنبال می کنید متعلق به شما و مخصوص شما است. اگر نگاه بلند مدت داشته باشید، یکی دو سال زودتر یا دیرتر، تفاوت خاصی را ایجاد نخواهد کرد؛ نهایتا همگی به بازار کار وارد خواهید شد.

 

  • با دوستانی که در دوره ی فاندیشن یافته اید وارد دانشگاه خواهید شد

با گذراندن دوره ی فاندیشن در ظول هفته های اول دانشگاه تنها و سردرگم نخواهید بود و با دانستن اینکه به همراه دوستانی که در این دوره یافته اید دوره ی جدیدی را شروع می کنید، استرس شما کمتر خواهد بود.

 

  • شما نمی توانید قوانین را تغییر دهید!

در مورد استرالیا، برخی از دانشگاه ها این قانون را دارند که فارغ التحصیلان دبیرستان در ایران، فارغ از اینکه از نظر آکادمیک در چه سطحی باشند، به هر حال برای تحصیل در دانشگاه در استرالیا باید دوره ی فاندیشن را بگذرانند. بنابراین این موضوع از انتخاب شما خارج است و شما نقشی در آن ندارید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button