آیا شهر سیدنی برای مهاجرت و تحصیل مناسب است؟

تحصیل در استرالیا

وقتی نام استرالیا را می شنویم، اولین شهری که به ذهنمان می رسد شهر سیدنی است. تا جایی که برخی افراد به اشتباه گمان می کنند سیدنی پایتخت استرالیا است. اما اگر قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارید، بهتر است با سیدنی به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای استرالیا بیشتر آشنا شوید. در این مطلب به معرفی شهر سیدنی، بهترین دانشگاه های آن و مزایای تحصیل در این شهر برای دانشجویان بین المللی می پردازیم.

شهر سیدنی در یک نگاه

شاید نام سیدنی برای اکثر ما یادآور خانه اپرا، باغ وحش ها و ساحل های فراوان باشد، اما بیایید این شهر را بهتر بشناسیم:

سیدنی مرکز ایالت نیوساوث ولز (New South Wales) یا همان NSW و بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر استرالیا است. این شهر در جنوب شرقی استرالیا قرار دارد و بیش از 5 میلیون نفر در آن زندگی می کنند که 65 درصد جمعیت استرالیا را تشکیل می دهد.

بیش از 25 درصد از ساکنین این شهر در خارج از استرالیا به دنیا آمده اند. سیدنی در طبقه بندی‎های جهانی معمولا در بین بهترین 10 شهر “قابل زندگی” در جهان قرار می گیرد. این شهر که در رتبه یازدهم جهان برای فرصت های اقتصادی قرار دارد، در زمینه های گردشگری، تولید و مالی اقتصاد بازار بسیار پیشرفته ای دارد. قذیمی ترین دانشگاه و قدیمی ترین کتایخانه استرالیا در سیدنی قرار دارند.

این شهر در استرالیا یک شهر بین المللی فعال و زنده و سرشار از تنوع در همه چیز است و بسیاری از بهترین دانشگاه های استرالیا در این شهر قرار دارند. پس اگر قصد تحصیل در خارج از کشور و مخصوصا استرالیا را دارید، سیدنی یکی از بهترین گزینه ها برای شما است.

شهر سیدنی برای تحصیل

مزیت سیدنی برای تحصیل دانشجویان بین المللی

برای شروع، سیدنی یک شهر بزرگ است، اما نه مثل تهران! سیدنی به محله ها و مناطق کوچک تر تقسیم شده است. از CBD (منطقه تجاری مرکزی) تا Surry Hills و Bondi تا Coogee و بخش های دیگر این شهر. حاشیه های داخلی و خارجی این شهر بیش از 5 میلیون سکنه آن را در مناطقی قابل دسترس و منحصر به فرد سازمان دهی کرده است.

اگر دوست ندارید تعطیلات آخر هفته خود را در شهر بگذرانید، فضاهای خارجی بیشمار در سیدنی شما را ناامید نخواهند کرد.

دهها ساحل و پارک و حتی چند پارک ملی در سیدنی هستند که همگی به راحتی از داخل شهر قابل دسترسی هستند. اما اگر نیمی از دنیا را سفر می کنید تا به تحصیل در استرالیا بپردازید، احتمالا محیط آکادمیک سیدنی برای شما اهمیت بیشتری دارد.

سیدنی میزبان برخی از رده بالاترین دانشگاه های استرالیا است. پس اگر به دنبال تحصیل با کیفیت در دانشکده ای هستید که در داخل شهر باشد، کنار ساحل باشد و یا در حومه شهر، دست شما برای انتخاب باز است.

10 دلیل برای انتخاب سیدنی برای تحصیل 

سیدنی به عنوان یکی از مهم ترین شهرهای استرالیا همواره مورد توجه دانشجویان بوده که در ادامه به دلایل اهمیت این شهر پرداخته ایم.

آب و هوای مناسب

بسیاری از دانشجویان بین المللی سیدنی را به خاطر آب و هوای آن برای تحصیل انتخاب می کنند. اگر نمی خواهید به عنوان یک دانشجو که اکثر زمان خود را در کلاس یا کتابخانه می گذارند، اوقات فراغت خود را در فضاهای سرپوشیده بگذرانید، در سیدنی می توانید فعالیت های بی شماری در فضای باز انجام دهید، از دوچرخه سواری گرفته تا گشتن در داخل شهر و حتی یاد گرفتن موج سواری در سواحل آن.

رشته ها و مدارکی که در سطح بین المللی به رسمیت شناخته می شوند

برنامه های آموزشی در استرالیا تحت نظارت سفت و سخت دولت هستند. از آنجایی که این برنامه ها دائما کنترل می شوند، بالاترین سطح استانداردهای بین المللی را دارا هستند. اکثر مدارک اخذ شده از موسسات آموزشی استرالیا در سطح جهانی اعتبار دارند.

وحدت در عین کثرت

به عنوان یک قطب جهانی استعدادها، سیدنی ترکیبی از فرهنگ های مختلف است. این شهر میزبان افرادی با تاریخچه های بسیار متفاوت است. تخمین زده شده که بیش از 35 هزار دانشجوی بین المللی در سیدنی مشغول به تحصیل هستند.

خدمات حمل و نقل عمومی قابل دسترس

سیستم حمل و نقل عمومی در سیدنی به دانشجویان اجازه می دهد که به راحتی به حومه شهر، مرکز شهر و مناطق حاشیه ای مانند نیوکسل و بلوماونتین دسترسی پیدا کنند.

کمک ها و منابع ارزشمند

در حین تحصیل در کشور استرالیا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، هرزمان که مایل بودید می توانید از دانشگاه کمک بخواهید. سازمان های غیر دولتی، سازمان های خیریه و دولت محلی NSW کمک ها و منابع ارزشمندی را در زمینه های مختلفی مانند تحصیلات، کار، ورزش، بهداشت و سلامت و غیره ارائه می دهند.

تحصیل با کیفیت و فرصت های شغلی فوق العاده

در رده بندی QS در سال 2020، دو تا از دانشگاه های شهر سیدنی در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در ادامه مطلب به معرفی دانشگاه های سیدنی خواهیم پرداخت.

رویدادها و فستیوال ها

در سیدنی همیشه رویداد یا فستیوالی در جریان است، بزرگ یا کوچک، موسیقی یا ورزشی، یا حتی رویدادهای رایگان که به دانشجویان بین المللی امکان یافتن دوستان جدید را می دهد. به عنوان یک شهر چند فرهنگی، در سیدنی فستیوال هایی از مصر، هندوستان، برزیل، ارمنستان، یونان، ژاپن و سایر کشورهای جهان جشن گرفته می شود. در سیدنی این فرصت را خواهید داشت که با فرهنگ های مختلف از سراسر جهان آشنا شوید.

فرصت های شغلی

اگر قصد دارید همزمان با تحصیل کار هم بکنید، سیدنی این شانس را به شما می دهد. این شهر فرصت های شغلی فراوانی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. اگر در این شهر مشغول به کار شوید، مزایای فراوانی به شما ارائه می شود، از جمله شرایط کاری انعطاف پذیر، دستمزد مناسب و دوره های تخصصی برای پیشرفت در کارتان.

غذاهای متنوع

سیدنی، به عنوان شهری که پذیرای افراد از ملت های متفاوت است، تقریبا هر غذای محلی از هر کشوری که مد نظرتان باشد در سیدنی پیدا می شود. پس اگر دستپختتان خوب نیست و در سیدنی هوس غذای ایرانی کردید، حتما رستورانی را پیدا خواهید کرد که غذای ایرانی داشته باشد!

کیفیت زندگی

بر اساس رده بندی EIU، سیدنی در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارد. پس مطمئن باشید که در سیدنی از تجربه یک زندگی با کیفیت لذت خواهید برد.

تحصیل در سیدنی استرالیا

هزینه های تحصیل و زندگی در سیدنی

مانند هر شهر دیگری، بسته به رشته و دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می کنید و مقطعی که در آن تحصیل خواهید کرد، شهریه دانشگاه متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی شهریه دانشگاه های شهر سیدنی به طور حدودی به این ترتیب هستند:

دوره فاندیشن: 15 هزار تا 39 هزار دلار استرالیا

دوره کارشناسی: 20 هزار تا 45 هزار دلار استرالیا برای هر سال

دوره کارشناسی ارشد: 20 هزار تا 50 هزار دلار استرالیا برای هر سال

دوره دکترا: 15 هزار تا 40 هزار دلار استرالیا برای هر سال

توجه داشته باشید که برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع دکترا معمولا دانشجویان ایرانی باید بورسیه ای برای پوشش هزینه های تحصیلشان داشته باشند.

جزییات بیشتر از هزینه‌ها در سیدنی

هزینه های زندگی نیز بسته به سبک زندگی افراد، بسیار متفاوت است، اما در زیر به هزینه برخی انواع محل اقامت که می توانید انتخاب کنید اشاره می شود:

  • خوابگاه داخل دانشگاه

    34 هزار تا 52 هزار دلار استرالیا در سال. اگر این هزینه برای شما بیش از اندازه زیاد به نظر می رسد، در نظر داشته باشید که در صورت انتخاب این گزینه، در زمانی که مشغول تحصیل در سیدنی هستید غذای شما هرروز آماده است، هزینه های آب و برق و گاز و اینترنت و سایر موارد را جداگانه پرداخت نخواهید کرد و همچنین هزینه رفت و آمد به دانشگاه را نیز نخواهید داشت.

  • خوابگاه‎های دانشجویی بیرون از دانشگاه

    10 هزار تا 26 هزار دلار در سال. این هزینه بسته به شرکتی که خوابگاه را از طریق آن تهیه می کنید متفاوت است. اما در هر حال توجه کنید که باید هزینه های غذا، تفریحات، تلفن و حمل و نقل را نیز به این مبلغ اضافه کنید.

  • آپارتمان مشترک

    13 هزار تا 39 هزار دلار در سال. معمولا کم هزینه ترین گزینه برای اقامت در حین تحصیل همین گزینه است. بسته به اینکه این آپارتمان در چه منطقه ای قرار دارد، قرار است با چند نفر همخانه شوید و موارد دیگر، این هزینه متفاوت است.

هزینه های جانبی در سیدنی عبارتند از:

  • هزینه های آب، برق، گاز و اینترنت

    700 تا 4500 دلار در سال، بسته به اینکه بین چند نفر تقسیم شود یا نه.

  • حمل و نقل

    1200 تا 2000 دلار در سال

  • خرید مواد غذایی

    حدود 6000 دلار در سال

دانشگاه های برتر سیدنی برای دانشجویان بین المللی

  • دانشگاه مک کواری (Macquarie University): اگر به دنبال منشا وای فای بگردید، به این دانشگاه می رسید. دانشگاه مک کواری که سالانه بیش از 40 هزار دانشجو از بیش از 100 کشور در جهان می پذیرد، علاوه بر تکنولوژی، تقریبا در تمام زمینه های تحصیلی در مقاطع مختلف برنامه هایی را ارائه می دهد.
  • دانشگاه سیدنی (University of Sydney): به عنوان قدیمی ترین دانشگاه استرالیا، به معماری منحصر به فرد ساختمان هایش معروف است. رشته های بسیار متنوعی در مقاطع مختلف و توسط اساتید شناخته شده در سطح جهان، در این دانشگاه تدریس می شوند.
  • دانشگاه نیوساوث ولز یا UNSW) University of New South Wales): این دانشگاه که در سال 1949 و با تمرکز بر رشته های علمی، تکنولوژیک و تخصصی تاسیس شده است، یکی از پیشروترین دانشگاه های استرالیا در آموزش و تحقیقات است. دانشگاه UNSW جزو گروه 8 در استرالیا است، یعنی یکی از 8 دانشگاه استرالیا که در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. بیش از 59 هزار دانشجوی بین المللی از 137 کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button