اجاره خودرو در استرالیا

اجاره خودرو در استرالیا

اجاره خودرو در استرالیا

با درود فراوان به شما همراهان همیشگی در این مقاله قصد داریم درباره اجاره خودرو در استرالیا اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

همانطور که میدانید استرالیا یکی از کشورهایی است که در آن رانندگی از سمت چپ صورت گرفته و قاعدتا سبقت گرفتن از سمت چپ غیر مجاز است و فرد مجرم مجبور به پرداخت جرائم سنگینی نیز میشود. عدم دقت به این موضوع و رعایت نکردن آن موجب نگرانی, ناراحتی و حتی بروز خطر برای دارندگان خودرو خواهد شد.

نکته جالب و قابل توجه در استرالیا این است که بسیاری از پمپ بنزین های سطح شهر تقریبا در طول شب‌ها و در روز های یکشنبه تعطیل می باشد. پس اگر قصد مسافرت و اجاره خودرو در استرالیا را دارید، باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید، چرا که تمام شدن سوخت خودرو در طول مسیر حرکت همیشه یکی از نگرانی های رانندگان می‌باشد و اگر راننده شناخت کافی به آن کشور و قوانین و مقرراتش نداشته باشد، با نگرانی و مشکلات دو چندانی رو به رو خواهد شد.

رانندگی در استرالیا

رانندگی در استرالیا

 

اگر بخواهم به طور خلاصه درباره رانندگی در استرالیا و قوانین آن بگویم باید به این نکته اشاره کنم  که اگرچه در این کشور قوانین خوب و بسیار حساب شده ای برای رانندگی حاکم است اما، ما به عنوان یک دانشجو بین المللی, مهاجر و یا مسافر که قصد اجاره کردن یک خودرو را داریم باید بیش از یک شهروند عادی قوانین را مطالعه کنیم تا در مسیر پیش رو با مشکل مواجه نشویم .

مثلا یکی از مواردی که بعد از اجاره کردن ماشین و استفاده از آن باید در نظر گرفت مسئله حق تقدم در رانندگی است باید به این موضوع دقت کنیم که حق تقدم در هنگام رانندگی با خودروهایی است که در میدان میباشند, برای جزئیات قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به سایت های مرجع رجوع بفرمایید.

چند مورد از مزایای اجاره خودرو در استرالیا

چند مورد از مزایای اجاره خودرو در استرالیا

 

۱) کنترل هزینه های اضافی

۲) امکان انتخاب هر نوع از مدل خودرو با هر امکاناتی که در نظر دارید (البته این موضوع بسته به نوع و امکانات شرکت اجاره دهنده خودرو ها می تواند متفاوت می باشد).

۳) امکان تعویض خودرو در صورت بروز هر گونه مشکلی

و…

یکی از روش های حمل و نقل در استرالیا را معرفی کنید

 

ریلوکیشن (Relocation) یکی از روش هایی است که برخی از شرکت های اجاره دهنده خودرو در استرالیا آن را ارائه می‌دهند. حال به طول کلی اگر بخواهم این سیستم حمل و نقل را توضیح دهیم باید بگوییم که در این روش کمپانی های مربوطه خودرو ها را به طور کاملا رایگان و حتی با باک های پر از بنزین اجاره می دهند، شاید با مطالعه این مطلب کلی تعجب و ذوق زده شوید! ولیکن این امکان جالب با محدودیتی همراه میباشد که به این شرح است: شما باید خودرویی را که از نقطه A اجاره کرده اید در زمان مشخصی در نقطه B تحویل دهید. اگر چه این امکان مانع از لذت بیشتر در مسیر حرکت و توقف های بیشمار در بین راه می‌شود ولی شما به هیچ عنوان مشمول پرداخت هزینه ای نخواهید شد, این روش شاید برای دسته از دانشجویان محترم مناسب باشد.

قیمت تقریبی اجاره خودرو در استرالیا

اگر شما یک دستگاه ون مدل 2005 که امکان استراحت و خوابیدن دو نفر را دارد و دارای امکاناتی دیگر نظیر یخچال 15 لیتری، وسایل مورد نیاز برای آشپزی نظیر اجاق گاز و… است را برای یک روز بخواهید اجاره نمایید باید مبلغی مابین 48 تا 50 دلار استرالیا را پرداخت نمایید.

شایان ذکر است نمونه فوق به عنوان مثال با شرایط کلی درج شده و میزان هزینه به عوامل دیگری نیز بستگی دارد, پس حتما قبل از سفر درون یا برون شهری برنامه ریزی کامل را فراموش نکنید.

در پایان …

نگران نباشید! اگر در هنگام استفاده از خودرو اجاره شده در کشور استرالیا با مشکلاتی نظیر خرابی اتوموبیل، از کار افتادن GPS ها و یا حتی کمبود سوخت و گم کردن مسیر مواجه شدید بهتر است در کوتاه ترین زمان سعی در برقراری ارتباط با مراکز مربوطه را داشته باشید، این مراکز در زمان اجاره خودرو در استرالیا به شما معرفی می‌شود.

و اگر احتمال دادید ممکن است در برقراری ارتباط با مراکز از طریق تلفن همراه به مشکل برخوردید قبل از شروع سفر با ماشین اجاره شده, بهتر است تمام برنامه خود را برای مدیران هتل مقصد خود ارسال کنید و در زمان سفر مسیریاب های مناسب را با خود به همراه داشته باشید و در صورت بروز مشکل محل و اتومبیل اجاره ای را ترک نکنید و منتظر کمک رسانی تیم های مربوطه در کشور استرالیا بمانید.

با آرزوی سفری ایمن برای شما دوستان!

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button