دانشگاه فناوری سیدنی

دانشگاه فناوری سیدنی

دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاهی نوآورانه و پویا واقع در مرکز سیدنی است. این دانشگاه، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های استرالیا می‌باشد که روشی نوین برای آموزش، عملکرد تحقیقاتی قدرتمند و نامی پرآوازه در زمینه‌های صنعت و حرفه‌های مختلف دارد.

وبسایت دانشگاه

مختصری از دانشگاه فناوری سیدنی

با شروع به کار «دانشگاه فناوری سیدنی» در 26 ژانویه 1988، «موسسه‌ی اسبق فناوری نیو ساوت ولز» تبدیل به «دانشگاه فناوری سیدنی» شد.

موسسه‌ی فناوری نیو ساوت ولز در سال 1964 احداث شده بود. دانشکده‌ی طراحیِ دانشگاه هنر اسبق سیدنی، در تاریخ 25 ژانویه 1988 با این موسسه ادغام شد.

دانشگاه فناوری سیدنی، دانشگاهی نوآورانه و پویا واقع در مرکز سیدنی است. این دانشگاه، یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های استرالیا می‌باشد که روشی نوین برای آموزش، عملکرد تحقیقاتی قدرتمند و نامی پرآوازه در زمینه‌های صنعت و حرفه‌های مختلف دارد.

دانشگاه فناوری سیدنی، بخشی از «شبکه‌ی فناوری استرالیا» این کشور می‌باشد:

گروهی متشکل از پنج دانشگاه برجسته که متعهد به همکاری با صنعت و دولت به منظور اعتلای امور عملی و حرفه‌ای هستند.

دانشگاه فناوری سیدنی با مجموع 40٫000 دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های استرالیا به شمار می‌رود.

دانشگاه فناوری سیدنی UTS
دانشگاه فناوری سیدنی UTS

دانشگاه فناوی سیدنی در یک نگاه:

  • سال افتتاح به عنوان دانشگاه: 1988
  • تعداد دانشجویان ثبت نام شده: 42674 دانشجو در سال 2016 ( 12384 دانشجو بین المللی )
  • تکمیل دانشجویی: 9671 دانشجو در سال 2015
  • تعداد محوطه‌های دانشگاهی: دانشگاه فناوری سیدنی یک دانشکده در مرکز سیدنی دارد؛ همچنین دانشکده‌ی کورینگ-گای ( Kuring-gai ) در سال 2015 تعطیل شده و دانشجویان و کارکنان آن به داخل شهر و دانشکده‌ی مرکزی سیدنی منتقل شدند
  • تعداد دانشجویان فارغ‌التحصیل: 200٫884 (غیر از فارغ‌التحصیلان موسسات پیشین)
  • نرخ استخدام فارغ‌التحصیلان: 76 درصد از فارغ‌التحصیلان بومی استرالیا سه ماه پس از اتمام درس شغل تمام‌وقت و نیمه وقت یافته و 11 درصد از آنان نیز به ادامه‌ی تحصیل پرداختند
  • دانشگاه فناوری سیدنی 262 موافقت‌نامه‌ی انتقال (دانشجویی) دارد که این امکان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که در 43 کشور مختلف جهان مشغول به تحصیل شوند
 
دانشگاه فناوری سیدنی در یک نگاه
دانشگاه فناوری سیدنی در یک نگاه
 

رتبه‌بندی و امتیاز دانشگاه فناوری سیدنی: بهترین دانشگاه جدید استرالیا

پرفسور آتیلا برونگز، معاون و ریاست دانشگاه:

«مفتخریم که به عنوان بهترین دانشگاه جدید و نوپای استرالیا انتخاب شده‌ایم و در زمره‌ی 200 دانشگاه برتر جهان هستیم. این افتخار، موفقیت بسیار چشمگیر و بزرگی برای چنین دانشگاه نوپایی محسوب می‌شود. ما این موفقیت را مرهون تلاش‌های بی‌شائبه‌ی کارکنان، سطح بالای دانشجویان، تأثیر میزان فارغ‌التحصیلان و نیز تعهدات همکاران خود هستیم که موجب شده با سرعت بالایی، طی سال‌های اخیر به چنین مقامی دست یابیم.»

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط Times Higher Education

رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط Times Higher Education

دانشگاه فناوری سیدنی طبق رتبه‌بندی Times Higher Education، عنوان دویست و پنجاهم (250) را کسب کرده است. این سازمان، رسالت‌های اصلی دانشگاه‌های جهان در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، انتقال علوم و چشم‌انداز بین‌المللی را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین دانشگاه فناوری سیدنی، در میان 31 دانشگاه نوپای استرالیا، رتبه‌ی نهم (9) را به خود اختصاص داده است که در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان، عنوان هشتصدم (800) را از آن خود کرد.

دانشگاه فناوری سیدنی، در رتبه‌بندی 150 دانشگاه زیر 50 سال Times Higher Education، موفق به کسب عنوان اول (1) در استرالیا و عنوان بیست و یکم (21) در سطح جهان شد؛ این رتبه‌بندی، سیستمی جامع می‌باشد که به منظور بررسی ارتباط دانشگاه‌های نوپا و نوآوری‌های صنعتی و نیز پیشرفت آموزشی طراحی شده است.

دانشگاه فناوری سیدنی همچنین در فهرست 200 مورد از بین‌المللی‌ترین دانشگاه‌های سال 2016، در رده‌ی چهل و ششم (46) قرار گرفت. بر اساس معیار «چشم‌انداز بین‌المللی» این دانشگاه که در سال 2015 حاصل شد، مقیاس مذکور، تعداد دانشجویان بین‌المللی، درصد کارکنان بین‌المللی و میزان مقالات علمی و پژوهشی منتشر شده‌ی این دانشگاه به همراه یک نوسیده‌ی همراه که حداقل از یک کشور دیگر است را بررسی می‌کند.

Times Higher Education WUR – Top 150 under 50 (2012-2016)

 20122013201420152016
International8883472121
تغییرات رتبه بندی53626
Australia12th10th5th1st1st
تغییرات رتبه بندی254

جایزه‌ی آموزشی ری‌ایمجین (Reimagine Education Award)

جایزه‌ی آموزشی ری‌ایمجین (Reimagine Education Award)

دانشگاه فناوری سیدنی به عنوان یکی از دانشگاه‌های طلایه‌دار جهان در زمینه‌ی آموزش و پروش نوآورانه شناخته شده است که منجر به برنده شدن جایزه‌ی «آموزش نوآورانه‌ی دوگانه» این دانشگاه در مراسم Wharton-QS Stars Reimagine Education Awards فیلادلفیا در سال 2015 شد.

دانشگاه فناوری سیدنی برای اقدامات آموزشی و چندین برنامه‌ی درازمدت برای بکارگیری فناوری در آینده که با پروژه‌ی یک میلیارد دلاری تبدیل دانشکده‌ی دانشگاه به یک شهر بزرگ همراه بوده است، نامزد دریافت جایزه شده بود.

جایزه‌ی نوآورانه‌ترین سیستم آموزشی به معاون دانشگاه فناوری سیدنی، یعنی پرفسور شیرلی الکساندر تقدیم شد که یکی از معماران پروژه‌ی ساخت learning-future بود. این پروژه یکی از پژوهش‌های آموزشی است که بهترین تجربه‌ی ممکن برای تجارب رو در روی آنلاین را رقم می‌زند.

جایزه‌یQS Stars

جایزه‌یQS Stars

دانشگاه فناوری سیدنی جایزه‌ی 5 ستاره‌ی QS Stars را برای دوره‌ی 2014 تا 2016 به دلیل درخشش در هشت بخش آموزشی را دریافت کرد.

  • آموزش: 5 Stars
  • پژوهش: 5 Stars
  • بین المللی کردن: 5 Stars
  • استخدام فارغ التحصیلان: 5 Stars
  • نوآوری: 5 Stars
  • دسترسی: 5 Stars
  • امکانات: 5 Stars
  • متخصص: Five stars achieved in the academic disciplines of Accounting & Finance

دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه فناوری سیدنی تحت به‌روزترین بررسی‌های QS مورد ارزیابی قرار گرفته که یک سیستم رتبه‌بندی برای دانشکده‌های بازرگانی و تجاری محسوب می‌شود.

در سال 2014، دانشکده‌ی بازرگانی دانشگاه فناوری سیدنی به طور کلی 5 ستاره دریافت کرد که در زمینه‌های استخدام، اشتغال، بین‌المللی کردن، گوناگونی (رشته‌ای) و تأسیسات بود.

رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها توسط QS

دانشگاه فناوری سیدنی رتبه‌ی نهم (9) استرالیا را از میان 193 دانشگاه (و بالاتر از 218 دانشگاه) را طبق رتبه‌بندی QS در سال‌های 2016-2017 از آن خود کرد. دانشگاه فناوری سیدنی همچنین در رتبه‌بندی 50 دانشگاه برتر زیر 50 سال، توانست رتبه‌ی اول (1) استرالیا و رتبه‌ی هشتم (8) جهان را به خود اختصاص دهد؛ شاخصی که 50 دانشگاه نوپای جهان را مورد بررسی قرار می‌دهد. این رتبه‌بندی‌ها بر اساس پژوهش، آموزش، قابلیت استخدام و بین‌المللی سازی انجام می‌شود.

رتبه بندی شانگهای ( Academic Ranking of World Universities )

 2012201320142015
Institutional Ranking: UTS461428384387
Rankings Change263344-3

Broad Subject Fields

Engineering/Technology and Computer Sciences151-200101-150101-150
Subject Fields    
Computer Science151-200101-150101-150101-150
Economics / Business151-200151-200151-200151-200

رتبه جهانی QS در سال 2023 : 90

رتبه جهانی Times در سال 2023 : 133

رتبه جهانی Shanghai در سال 2023 : 201-300

طبق رتبه‌بندی QS در سال ۲۰۲۳، دانشگاه فناوری سیدنی رتبه ۹۰در بین دانشگاه های برتر دنیا و رتبه 9 دانشگاه برتر استرالیا می‌باشد و طبق رتبه‌بندی تایمز ۱۳۳مین دانشگاه برتر جهان می‌باشد.

حوزه های تحقیقاتی دانشگاه فناوری سیدنی

دولت استرالیا 94 درصد از پژوهش‌های دانشگاه فناوری سیدنی را در رشته‌های مختلف و در سطح استانداردهای جهانی یا بالاتر از آن در سال 2015 اعلام کرد. این آمار، نشان از بالا رفتن کیفیت پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه فناوری سیدنی دارد که 67 درصد از پژوهش‌های ما ار بالاتر از استانداردهای جهانی قلمداد کرده است؛ این میزان 28 درصد بهتر از همین آمار در سال 2012 می‌باشد.

دانشگاه فناوری سیدنی همچنین تعدادی از رشته‌های خود را نیز بالاتر از سطح جهانی برده است که شامل رشته‌های ذیل می‌شود:

علوم شیمیایی، علوم محیطی، کشاورزی، علوم دامی، اقتصاد، آمار، درشت‌مولکول و مواد شیمیایی، شیمیِ فیزیکی، ژنتیک، مهندسی زیست‌پزشکی، جنبش انسانی، علوم ورزشی و پرستاری.

این سومین پژوهش برتر استرالیا است که توسط کنسولگری تحقیقاتی استرالیا صورت می‌پذیرد تا یک ارزیابی دقیق در زمینه‌ی پژوهش برتر در بخش دانشگاهی کشور انجام دهد. این اطلاعات، فرآیند تصمیم‌گیری دولت در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری برای پژوهش و تحقیقات را تسهیل می‌کند.

کیفیت و استاندارد دانشگاه فناوری سیدنی

دانشگاه فناوری سیدنی رویکردی در راستای بهبود کیفی خود و بهبود مداوم در تمامی زمینه‌های برنامه‌ریزی، مدیریت پروژه و فعالیت‌های عملیاتی اتخاذ کرده است:این دانشگاه تعهد خود را نسبت به بهبودهای مداوم نشان می‌دهد:

  • برنامه‌ریزی، گزارش چرخه‌ی عملکرد و بودجه‌ی دانشگاه که شامل بررسی عملکرد آن در برخی از موارد کلیدی می‌شود
  • انجام چندین پژوهش و بررسی درمورد دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و بانکداران به منظور بهبود کیفی آموزش، یادگیری و تجارب دانشجویان
  • چرخه‌ی گزارش عملکرد سالانه‌ی دانشگاه
  • پروژه‌های بهبود فرآیند

تا جایی که به کیفیت رویکرد مدیریتی مربوط می‌شود، دانشگاه فناوری سیدنی عملکرد، ایده‌ها و امور خود را در برابر دیگر سازمان‌ها مورد آزمایش قرار داده و فعالیت‌های خود را بررسی می‌کند.

دانشگاه فناوری سیدنی، چارچوب استانداردهای آکادمیک خود را توسعه داده تا از خروجی باکیفیت دانشجویان، پژوهش‌ها و دیگر فعالیت‌های آکادمیک خود اطمینان حاصل کند. چارچوب‌های این دانشگاه در راستای چارچوب‌های آموزشی دولت‌های مشترک‌المنافع می‌باشد. در سال 2013، این دانشگاه به عنوان یک مرکز آموزشی معتبر و سطح بالا برای نهایت دوره‌ی هفت ساله توسط سازمان استانداردهای کیفی و آموزشی استرالیا انتخاب شد.

دانشگاه فناوری سیدنیدانشگاه فناوری سیدنی استرالیادانشگاه فناوری سیدنی استرالیادانشگاه فناوری سیدنی UTSدانشگاه فناوری سیدنیدانشگاه UTSدانشگاه فناوری سیدنیدانشگاه فناوری سیدنی UTS

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button