شهر مونترال در یک نگاه

شهر مونترال

شهر مونترال در یک نگاه

شهر مونترال یکی از بهترین شهرهای کانادا محسوب میشود که برترین دانشگاه‏‌های  کانادا و جهان را در خود جای داده است. طیف وسیعی از فرصت‏‌های آموزشی در اختیار دانشآموزان و دانشجویان بین‏‌المللی که وارد این شهر میشوند، قرار دارد. دریافت مدرک تحصیلی از دانشگاه‏‌های مونترال در دنیا اعتبار زیادی دارد. مطمئنا اگر در دانشگاه‌‏های شهر مونترال فارغ‏‌التحصیل شوید، ارزش مدرک تحصیلی شما بیشتر است. همچنین بازار کار برای مدرک تحصیلی شما هم مطمئناً شرایط بهتری خواهد داشت. به هر حال تحصیل در خارج از کشور و در مونترال برای بسیاری از کسانی که خواستار تحصیل در خارج هستند، یک رویا و آرزوست.  

شرایط تحصیل در شهر مونترال چگونه است؟

مونترال به دلیل کیفیت بالای آموزش و پرورش و به خصوص در تحصیلات تکمیلی شهرت جهانی دارد. در دانشگاه‏‌های این شهر مجموعه گستردهای از برنامه‏‌های آکادمیک و صدها تخصص را برای انتخاب دانش‏‌آموزان و دانشجویان در اختیارشان قرار میدهند.

پیشنهادات آموزشی مونترآل شامل برنامه‏های پیش‏دانشگاهی، لیسانس، گواهینامه‏‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد، دیپلم فارغالتحصیلی، مطالعات دکتری (PhDs)، گواهی برای حرفهای‏‌ها، دوره‌های آنلاین، تحصیل تابستانی و … است. همچنین در مونترال، دانش‌‏آموزان میتوانند در برخی از بهترین برنامه‏‌های بین المللی MBA شرکت کنند.

با توجه به اینکه کدام دانشگاه در مونترال را انتخاب میکنید، ممکن است دوره‏ها به زبان انگلیسی یا فرانسوی تدریس شود. اما برخی از برنامه‏های تحصیلی به صورت دو زبانه هم وجود دارد.

مؤسسات آموزش عالی در مونترال در تعدادی از رشته‏‌ها مدارک معتبر ارائه میدهند. از جمله رشته‏‌هایی که در دانشگاه‏های شهر مونترال میتوانید انتخاب کنید شامل کسب و کار و مدیریت، مهندسی، علوم انسانی، پزشکی بالینی، علوم بهداشتی، علوم اجتماعی، علوم رایانه، علوم محیطی، معماری، حقوق، آموزش و پرورش، هنر و علوم انسانی و … است.

فرصت‏‌های شغلی در مونترال

برای نیروهای حرفه‏‌ا‌‌ی در بخش‏های مختلف تجاری، گردشگری و سایر بخش‏های اقتصادی فرصت کار فراهم است. صنایع مهم شهر مونترال عبارتند از: صنایع هوافضا، الکترونیک، مهندسی نرم افزار، داروسازی، طراحی، مخابرات، منسوجات و حمل و نقل.

دانش‏آموزان و دانشجویان در مونترال میتوانند شغل نیمه وقت داشته باشند. همچنین فرصت‏های شغلی بسیاری پس از فارغ‌‏التحصیلی برای شهروندان مونترال وجود دارد. اکثر این مشاغل در بخش خرده‏‌فروشی، عمده‏‌فروشی، صنعت مهمانداری و خدمات غذا است.

چند شرکت و کارفرمای مشهور در شهر مونترال مستقر هستند. این شرکت‏ها عبارتند از Ubisoft، Warner Bros.، CGI، Framestore، Moment Factory، Rolls-Royce، Cirque du Soleil، Bombardier Inc.، Nestlé، Ericsson، L’Oréal، ALDO Group، McKesson و Zodiac Aerospace.

زندگی در مونترال چگونه است؟

شهر مونترال به دلیل تنوع فرهنگی شلوغ و پرجمعیت است. در این شهر وجود صدها موزه، گالری‏‌های هنری، مکان‏های تاریخی، سازه‏‌های معماری زیبا، جشنوارهها و مناظر معروف باعث شده است تا آن را «شهر فرهنگی کانادا» بنامند.

برخی از مهم‏ترین مراکز توریستی در مونترال عبارتند از: موزه هنرهای معاصر مونترال، Biodome، Insectarium، کوه سلطنتی پارک، پارک المپیک، پل جک-کارتیه، بندر قدیمی، شهر زیرزمینی، نوتردام بالیلیکا مونترال، موزه تمدن، پارک تفریحی La Ronde، Quartier des Spectacles و غیره.

مونترال یک شهر ورزشی هم محسوب میشود. دلیل آن وجود تیم‌‏های ورزشی عمده از جمله تیم ملی لیگ‏های هاکی، تیم لیگ فوتبال کانادا و تیم فوتبال لیگ اصلی این شهر است.

مونترال شهر تنوع فرهنگی است و به همین دلیل رستوران‌های زیادی دارد که تقریباً در همه‎ی آنها غذاهای بین المللی سرو میشود. بهترین مکان‌های خرید در مونترال عبارتند از: خیابان لوریه، خیابان دو مون سلین، بلوار سنت لوران، بازار جین تالون و بلوار لو کوربوزیه.

با توجه به جمعیت زیاد دانشجوهای بین‏‌المللی، شهر مونترال پرجنب و جوش است. مکان‏‌های تفریحی زیادی برای جوانان در این شهر فراهم شده است که باشگاه، کافی‎شاپ، کافه ‏تریا، سینما و …. را شامل می‌شود. در اطراف خیابان کریزنت، خیابان سنت لوران، خیابان سنت دنیس، خیابان ساتر کاترین و خیابان سلیس بیث مکان‏های تفریحی بی‏شماری را پیدا میکنید.

فضای بین المللی در مونترال

عظمت و بزرگی شهر مونترال به دلیل بعد چند فرهنگی آن است. اگر فکر میکنید وارد این شهر شوید، احساس غریبی میکنید، اشتباه میکنید. زیرا آنقدر تنوع فرهنگی در این شهر زیاد است که اصلا مهم نیست از کجا آمده‌‏اید. فضای شهر مونترال به گونه‏ای است که اصلا احساس غربت نمی‎کنید. این شهر بیشترین ترکیب دانشجویان مهاجر را در بین سایر شهرهای کانادا دارد. همچنین در کنار دانشجویان، گردشگران زیادی هم وارد این شهر میشوند.

مردم مونترال به دو زبان فرانسه و انگلیسی صحبت میکنند. البته برخی از مردم این شهر به سایر زبان‏‌های خارجی مانند ایتالیایی، عربی، اسپانیایی، لهستانی، چینی، یونانی، پرتغالی، رومانیایی، ویتنامی و روسی هم صحبت میکنند. پس اگر غیر از زبان انگلیسی به زبان دیگری مسلط هستید، خیلی نگران پیدا کردن دوستان جدید نباشید.

آب و هوای مونترال

مونترال دارای آب و هوای متنوع، تابستان گرم و مرطوب و زمستان‏های سرد و برفی است. جولای گرمترین ماه سال در این شهر است که درجه حرارت متوسط ​​آن به 26 درجه سانتیگراد میرسد. ژانویه سردترین ماه سال است که دمای آن به 9- درجه سانتیگراد یا پایین‌‏تر میرسد. مانند بسیاری از مکان‏‌های کانادا، آب و هوای مونترال در طول یک روز ممکن است به طور کامل تغییر کند. یعنی صبح آفتابی و گرم باشد، اما غروب آن به شدت سرد شود.


بیشتر بخوانید:

بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا

موضوعاتی که باید درباره مونترال بدانید

شهر کبک در یک نگاه

زندگی در ونکوور کانادا : هر آنچه که لازم است درباره‌ی ونکوور بدانید

معروفترین شهرهای کانادا

تحصیل در کانادا

آیا من شرایط تحصیل در کانادا را دارم؟

کارهای مخصوص کانادا

بهترین جاده‌های کانادا برای گشت‌وگذار با اتومبیل

کلگری

12 فستیوال و رویداد فراموش نشدنی استان کبک کانادا

دانشگاه ویکتوریا

مهاجرت به آلبرتا

غذاهای مخصوص کانادا و مکان‌هایی که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید

سوالات رایج در مورد تحصیل در کانادا

15 دلیل برای بازدید از کبک

پنج تا از گرانترین شهرهای کانادا

انواع بورس تحصیلی برای تحصیل در بهترین شهرهای دانشجویی

فرهنگ کانادا


 

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button