مقام اول دانشگاه وسترن سیدنی در رتبه‌بندی THE  سال 2023

دانشگاه وسترن سیدنی بار دیگر در رتبه‌بندی اثربخشی دانشگاه Times Higher Education (THE) در سال 2023 رتبه اول جهان را کسب کرد.

معاون رئیس دانشگاه، پروفسور بارنی گلاور AO، گفت که این، دستاوردی فوق‌العاده برای یک دانشگاه است که دو سال متوالی به عنوان بهترین در جهان شناخته شود.

پروفسور گلاور همچنین گفت: «دستیابی به این نتیجه برجسته دو سال متوالی گواهی بر فداکاری و اشتیاق کارکنان، دانشجویان، محققان و شرکای جامعه ما است که در این نتیجه برجسته سهیم بوده‌اند.»

دانشگاه وسترن سیدنی به اینکه با دانشجویان، کارکنان و جوامع خود برای تبدیل جهان به مکانی بهتر کار می‌کند مفتخر است. پروفسور گلاور گفت: «ما دانشگاهی جوان و مدرن هستیم و مقابله با ملموس‌ترین چالش‌های اجتماعی و زیست‌محیطی همیشه به عنوان ماموریت اصلی ما دارای اهمیت بسیار بالایی بوده است.»

امسال بیش از 1700 موسسه از 115 کشور در این رتبه‌بندی شرکت کردند که 21 درصد بیشتر از سال گذشته است. این رتبه‌بندی، دانشگاه‌ها را براساس تعهد آنها به 17 هدف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) بر اساس آموزش، تحقیق، اطلاع رسانی و نظارت ارزیابی می‌کند. علاوه بر رتبه‌بندی کلی، رتبه یک در جهان و امتیاز کلی 99.4 از 100، عملکرد دانشگاه سیدنی در دسته‌بندی‌های SDG زیر شناخته شده است:

  • رتبه اول در جهان برای SDG 5 برابری جنسیتی، SDG 12 مصرف و تولید مسئولانه، SDG 17 مشارکت برای اهداف
  • رتبه دوم در جهان برایSDG 6 Clean Water and Sanitation و SDG 15 Life on Land
  • رتبه سوم در جهان برای نابرابری کاهش‌یافته SDG 10 در جهان
  • رتبه چهارم در جهان برایSDG 3 Good Health and Wellbeing
  • رتبه پنجم در جهان برای SDG 11 شهرها و جوامع پایدار
  • رتبه هفتم در جهان برای SDG 13 Climate Action

مجموعه‌ای از ابتکارات به دست آمده در سراسر دانشگاه به این نتیجه کمک کرده‌اند و تعهد آن به یافتن راه‌حل‌های عملی برای چالش‌های اجتماعی و زیست‌محیطی را فوری و جدی نشان داده‌اند. برخی از آنها عبارتند از:

  • در ماه آوریل، دانشگاه وسترن سیدنی گواهی کربن خنثی دریافت کرد – دستاوردی که از اهداف اصلی پایداری آن پیشی گرفت.
  • محققان پیشرو جهان در حال یافتن راه‌حل‌های عملی در سطح محلی و جهانی در مورد مسائل مهمی مانند امنیت غذا و آب در مواجهه با تغییرات آب و هوایی و ایجاد مسکن مقرون‌به‌صرفه‌تر و جوامع شهری پایدار و انعطاف‌پذیر هستند.
  • برنامه‌های آموزشی و یادگیری نوآورانه دانشگاه سیدنی دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا نیرویی برای تغییرات مثبت باشند.

دانشگاه وسترن سیدنی درحال طی کردن مسیر خود به بهترین شکل ممکن است.

منبع: uwa.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button