تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیری است که بسیاری از دانشگاه‌های برتر در جهان در این کشور قرار گرفته‌اند. به همین منظور سالیانه 60 هزار دانشجو از سراسر دنیا به این کشور برای تحصیل مهاجرت می‌کنند. تحصیل فوق لیسانس در استرالیا در بهترین دانشگاه‌های استرالیا این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید روز به روز پیشرفت کنید و به آینده‌ای که دوست دارید نزدیک‌تر شوید. دانشگاه‌های استرالیا متشکل از دانشجویان متنوع و کادر علمی ماهر هستند که همین امر سبب شده تا افراد زیادی این کشور را به عنوان یک کشور جهت مهاجرت تحصیلی انتخاب کنند. با توجه به محیط دلپذیر و هیجان‌انگیز، دانشجویان استرالیا این فرصت را دارند تا در رویدادهای اجتماعی متعددی شرکت و در آنها شبکه‌سازی کنند.

برخی از دانشگاه‌های برتر در استرالیا به نام گروه هشت شناخته می‌شوند. لیست دانشگاه‌های گروه هشت در استرالیا به شرح زیر است:

مزایای اخذ مدرک کارشناسی ارشد و تحصیل در دانشگاه های استرالیا بسیار زیاد و بی‌پایان است. به همین منظور شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل نباید فرصت مهاجرت تحصیلی به استرالیا را از دست بدهید. در ابتدا دانشجویان در دانشگاه‌های استرالیا مهارت‌های خود را توسعه می‌دهند. این مهارت‌ها، محتوای رزومه CV دانشجویان را بهبود می‌بخشد و فرصت‌های شغلی آنها را افزایش خواهد داد. ناگفته نماند شما پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد می‌توانید با توجه به ارتباطات و شبکه‌سازی‌های خود همیشه با دانشمندان بلندپرواز و مشتاق در ارتباط باشید. در نهایت تحصیلات تکمیلی در استرالیا، شما را برای کار در میان افراد موفق در صنایع رقابتی و تکنولوژی محور آماده می‌کند.

نحوه اخذ مدرک کارشناسی ارشد در استرالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

بسته به دانشگاه یا رشته‌ای که جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود انتخاب می‌کنید، شرایط لازم برای پذیرش در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی ممکن است متفاوت باشد. یکی از الزامات اصلی، داشتن مدرک لیسانس است. البته مدرک لیسانس شما می‌توانید هم حوزه و زمینه برنامه کارشناسی ارشد انتخاب شده نباشد. این موضوع مهم و الزام نیست.

صرف نظر از برنامه، چند الزام کلی وجود دارد که باید هنگام پذیرش در برنامه‌های کارشناسی ارشد در نظر داشته باشید. مدارک قبلی، تجربه کاری، مقالات پذیرش شده، آزمون‌های ثبت نام، مصاحبه و دانش یا مهارت‌های اضافی، از جمله مدارکی هستند که جهت ثبت نام و اخذ پذیرش از سوی دانشگاه مهم و لازم است.

مهارت زبانی

هنگامی که الزامات دانشگاه‌های استرالیا برای شرکت در دوره‌های کارشناسی ارشد صحبت می‌کنیم، مهارت زبان یک الزام محسوب می‌شود. با توجه به اینکه استرالیا یک کشور کاملا انگلیسی زبان است، دانشجویانی که از کشورهای دیگر به این کشور مهاجرت می‌کنند باید به زبان انگلیسی مسلط باشند و مدرک مبنی بر اثبات مهارت زبان به دانشگاه ارائه کنند.

برای اثبات مهارت زبان، باید حتما در یکی از آزمون‌های زیر شرکت کنید و حداقل نمره را دریافت نمایید. سپس مدرک زبان را به دانشگاه ارسال نمایید.

  • آیلتس: با حداقل نمره علمی 6.0
  • تافل (آنلاین): با حداقل نمره 79
  • آزمون انگلیسی پیرسون (PTE): با حداقل نمره 58 تا 64
  • آزمون زبان دانشگاه کمبریج: با حداقل نمره 176
  • انگلیسی برای مقاصد آکادمیک در دانشگاه ویکتوریا، با عملکرد سطح 6

تجربه کاری

اگر سابقه کار قبلی دارید، مهم است که به اداره پذیرش در دانشگاه انتخابی خود اطلاع دهید. در برخی از دانشگاه‌ها، تجربه کاری بیش از هر موفقیت پیش دانشگاهی ارزشمند است. با این وجود، دانشگاه‌ها از چنین متقاضیانی قدردانی می‌کنند. در برخی موارد، شما حتی می‌توانید تنها بر اساس تجربه کاری خود در یک برنامه کارشناسی ارشد پذیرفته شوید.

نحوه درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد در استرالیا

نحوه درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد در استرالیا

هر یک از دانشگاه‌های استرالیا شرایط درخواست مربوط به خود را دارند. به همین منظور شما براساس دوره و رشته تحصیلی باید کاملا درباره نحوه درخواست و مدارک لازم از طریق وبسایت دانشگاه اطلاعات دقیقی دریافت کنید.

فوریه و مارس معمولا زمانی است که سال تحصیلی در استرالیا شروع می‌شود. بسته به سیستم ترم تحصیلی دانشگاه، دو استثنا برای این ترتیب وجود دارد. چندین مدرسه گزینه ورود به ترم را در فوریه یا سپتامبر ارائه می دهند. در مناسبت‌های مختلف، دانشگاه‌ها یک ورودی سه‌ماهه با شرایط ممکن فوریه، سپتامبر و آگوست ارائه می‌کنند. بر این اساس مراحل ثبت نام حداقل 5 ماه قبل از شروع سال تحصیلی آغاز می‌شود.

مرکز پذیرش دانشگاه‌ها (UAC) سازمانی است که برای ارائه خدمات درخواستی برای دانشجویانی که از نیو ساوت ولز یا منطقه پایتخت استرالیا می‌آیند طراحی شده است. همه دانشجویان بین‌المللی در مورد درخواست برای دانشگاه‌های استرالیا از یک مسیر مشابه پیروی می‌کنند. آنها باید با ارائه مدارک ضروری، مستقیماً به دانشگاه انتخابی خود مراجعه کنند.

مدرک کارشناسی ارشد در استرالیا چقدر طول می‌کشد؟

طول دوره کارشناسی ارشد در استرالیا معمولا براساس دستورالعمل‌های دانشگاه‌ها و همچنین برنامه‌ای که شما انتخاب می‌کنید، متفاوت است. یک مزیت بزرگ در تکمیل مدرک خود سریع‌تر از حد معمول، مدرک تحصیلی و تجربه قبلی است. این موضوع تعیین می‌کند که آیا مدرک کارشناسی ارشد شما تمدید یا کوتاه می‌شود.

در اغلب موارد، دوره‌های کارشناسی ارشد طبق برنامه‌های معمولی ایجاد شده از یک تا سه سال طول می‌کشد. با این حال، این ممکن است بسته به آموزش اضافی یا کار تمرینی که توسط برنامه درسی دوره مورد نیاز است، تغییر کند. یکی دیگر از استثناهای این انطباق، دوره تمام وقت “مدرک کارشناسی ارشد توسط تحقیقات” است که ممکن است 1 الی 2 سال طول بکشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا

عوامل مختلفی روی هزینه و شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تاثیرگذار است. در ابتدا مبدا متقاضی روی هزینه تحصیل در استرالیا تاثیرگذار است. چرا که اگر از یک کشور همانند ایران به استرالیا سفر کنید، قطعا با توجه به دلار باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. اما این در حالیست که این موضوع درباره برخی از کشورهای اروپایی صادق نیست.

محل دانشگاهی که برای آن درخواست می‌دهید، روی میزان هزینه تحصیل تاثیرگذار خواهد بود. چرا که شرایط اقامت و زندگی در برخی از مناطق کشور استرالیا به نسبت سایر مناطق و شهرهای آن گران‌تر است.

از دیگر عوامل موثر روی هزینه تحصیل و شهریه دانشگاه، رشته انتخابی شماست. شهریه هر رشته در دانشگاه با رشته دیگر متفاوت خواهد بود. پس برنامه یا دوره تحصیلی فاکتوری مهم و تاثیرگذار بر شهریه و هزینه تحصیل خواهد بود.

تحصیل در استرالیا به عنوان یک دانشجوی داخلی معمولاً در مقایسه با شهریه دانشجویان بین‌المللی ارزان‌تر است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست، دانشجویان داخلی حتی می‌توانند از طریق برنامه‌های مکان‌های حمایت شده مشترک ثروت از دولت کمک بگیرند.

برای دانشجویان بین‌المللی، هزینه سالانه مدرک کارشناسی ارشد معمولاً از 36480 دلار تا تقریباً 45600 دلار متغیر است. بالاترین هزینه‌های تحصیل در حوزه‌های تجاری و اداری است و دانشگاه‌های برتر استرالیا گران‌ترین دانشگاه‌های این کشور هستند.

در اینجا برخی از دانشگاه های برتر برای MBA، با بالاترین هزینه فهرست شده‌اند:

  • دانشگاه کوئینزلند – 76584 دلار
  • دانشگاه ملبورن – 59667 دلار
  • دانشگاه استرالیای غربی – 49000 دلار
  • دانشگاه صنعتی کوئینزلند – 47100 دلار
  • دانشگاه نیو ساوت ولز – 47,040 دلار
  • دانشگاه سیدنی – 46500 دلار
  • دانشگاه آدلاید – 46000 دلار

رشته مدیریت کسب و کار (MBA) به نسبت گران‌تر از رشته‌هایی نظیر علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) و حوزه هنر است. در حقیقت یک فرد در دانشگاه‌های بالا می‌تواند سایر رشته‌های تحصیلی را ارزان‌تر بخواند.

دانشگاه‌های استرالیا با کمترین هزینه برای دانشجویان بین المللی معمولاً دورتر از شهرهای محبوب قرار دارند و رایج‌ترین مدرکی که ارائه می‌دهند در زمینه آموزش است.

برخی از این دانشگاه‌ها عبارتند از:

  • دانشگاه ساحل آفتاب (ساحل آفتاب)
  • دانشگاه کوئینزلند جنوبی (توومبا)
  • دانشگاه کراس جنوبی (لیسمور)
  • دانشگاه چارلز داروین (داروین)
  • دانشگاه نیوانگلند (آرمیدیل)

برنامه‌های کارشناسی ارشد در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی

یکی از بزرگترین چالش‌ها انتخاب دانشگاهی است که به بهترین وجه با ترجیحات و علایق شما مطابقت دارد. بیش از 40 دانشگاه در استرالیا وجود دارد که دوره‌های آموزش عالی را ارائه می‌دهند. محبوب‌ترین برنامه‌ها در دانشگاه‌های استرالیا در رشته حقوق یا بازرگانی است. دانشگاه‌های استرالیا بیش از صدها رشته متنوع به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند. به همین منظور دانشجویان بین‌الملل می‌توانند در مقطع ارشد به بهترین نحو ممکن تحصیلات تکمیلی خودشان را ادامه دهند.

در اینجا لیستی از برخی از بهترین دانشگاه‌ها برای مدرک کارشناسی ارشد با توجه به تجربه دانشجویان و برنامه‌هایی که برای آنها شناخته شده‌اند آورده شده است:

  • دانشگاه نوتردام استرالیا (هنر، تجارت، آموزش، پزشکی، فیزیوتراپی)
  • دانشگاه باند (حسابداری، معماری، بازرگانی، ساخت و ساز، حقوق، مدیریت)
  • دانشگاه ادیت کوان (هنر، تجارت، مهندسی، علوم انسانی، پزشکی، علوم)
  • دانشگاه ساحل آفتاب (کسب و کار، آموزش، حقوق، علوم پزشکی و بهداشت)
  • دانشگاه دیکین (سلامت، معماری، محیط زیست، ارتباطات، هنرهای خلاق)
  • دانشگاه فناوری کوئینزلند (ساختمان، تجارت، طراحی، ارتباطات)

آیا بورسیه تحصیلی برای برنامه‌های کارشناسی ارشد در استرالیا وجود دارد؟

بورسیه تحصیلی برای برنامه‌های کارشناسی ارشد استرالیا

دولت استرالیا همراه با مشارکت‌ها و سازمان‌های آموزش محور برای کمک به دانش‌آموزان در تکمیل تحصیلات خود از طریق حمایت مالی اختصاص داده شده‌اند. برای بررسی واجد شرایط بودن و مراحل درخواست، نامزدها باید مستقیماً با ارائه‌دهنده بورسیه انتخابی خود تماس بگیرند.

اکثر بورسیه‌های تحصیلی بر اساس کمبود امکانات مالی یا موفقیت‌های تحصیلی قابل توجه به دانشجویان ارائه می‌شوند. با این حال، خدمات اجتماعی در لیست شرایط جوایز بورس تحصیلی نیز گنجانده شده است. دانشگاه‌های استرالیا برای دانشجویانی که در گذشته داوطلب شده‌اند و نوعی فعالیت در جامعه خود انجام داده‌اند، اعم از پیوستن به باشگاه‌ها یا شرکت در هر رویداد رهبری، ارزش قائل هستند.

بورسیه‌های زیادی در هنگام تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا در دسترس است، بنابراین باید برای همه برنامه‌های بورسیه تحصیلی که واجد شرایط آنها هستید درخواست دهید.

در اینجا برخی از بورسیه‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای آنها درخواست دهید که بر اساس ارائه‌دهندگان مرتب شده‌اند:

با بودجه دولت

  • بورسیه‌های جوایز استرالیا (AAS) مقصد جوایز استرالیا
  • برنامه آموزشی پژوهشی (RTP)
  • بورسیه‌های تحصیلی استرالیا ویژه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه‌های دانشجویی بین المللی دانشگاه کاتولیک استرالیا
  • دانشگاه ملی استرالیا
  • بورسیه‌های بین المللی آدلاید (ASI)
  • بورسیه‌های تحقیقاتی بین المللی دانشگاه کرتین
  • بورسیه‌های دانشگاه دیکین
  • بورسیه‌های تحقیقاتی بین المللی فلیندرز (FIRPS)
  • بورسیه‌های تحصیلی عالی La Trobe (AES)
  • بورسیه‌های بین المللی معاون صدراعظم Macquarie
  • بورسیه‌های تحقیقاتی ملبورن (MRS)
  • بورسیه‌های بین المللی دانشگاه موناش برای تعالی

سایر بورسیه‌های استرالیا

  • بورسیه‌های مرکز بین‌المللی آب برای دانشجویان بین‌المللی
  • بورسیه تحصیلات تکمیلی Northcote
  • برنامه فولبرایت

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button