برای دریافت بورسیه قوی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

یکی از خواسته‌های هر دانشجوی بین‌المللی، درخواست بورسیه تحصیلی از دانشگاه‌های بین‌المللی و موفقیت در کسب بورسیه‌های تحصیلی است. در حقیقت دانشجویان بین‌الملل با دریافت بورسیه تحصیلی می‌توانند مقداری از هزینه و شهریه‌های دانشگاهی خود را کاهش دهند. بنابراین زندگی دانشجویی برای آنها به نسبت ساده‌تر و راحت‌تر خواهد شد.

هزاران موقعیت متنوع بورسیه تحصیلی در سراسر دنیا وجود دارند که شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل می‌توانید از آنها بهره بگیرید. شما برای اخذ بورسیه تحصیلی و فاندهای تحصیلی باید در ابتدای مسیر تنها در آنها اپلای کنید. در ادامه قصد داریم به شما نکات طلایی برای درخواست بورسیه تحصیلی قوی را بیان کنیم. با انجام هر یک از این نکات، میزان موفقیت شما در دریافت بورسیه قطعا افزایش می‌یابد.

برای دریافت بورسیه قوی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بهترین نتایج تحصیلی را به دست بیاورید؛ نمرات عالی شما را فراتر خواهد برد!

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دریافت بورسیه قوی در هر برنامه، نتایج تحصیلی قوی است. اگر شما نمرات عالی نداشته باشید می‌توانید مهاجرت تحصیلی کنید و به دانشگاه ورود پیدا کنید اما بدانید که شانس شما در دریافت بورسیه تحصیلی کمتر خواهد بود. بنابراین شما برای اینکه شانس خودتان را تقویت کنید باید برای امتحانات نهایی یا امتحانات پایانی دانشگاه خود تلاش بیشتری کنید. در این حالت شما می‌توانید با اطمینان بیشتری برای بورسیه تحصیلی یک برنامه اقدام کنید.

تجربه کاری خود را در ارائه دهید؛ رزومه کاری قوی می‌تواند شانس شما را بالاتر ببرد!

هنگامی که شما رزومه و تجربه کاری‌تان را در درخواست دانشگاه ثبت می‌کنید، می‌توانید مزایای بسیار زیادی به نسبت سایر متقاضیان داشته باشید. هنگامی قصد مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، داشتن رزوه کاری بسیار مهم و حائز اهمیت است. این مورد در رشته‌های خاص نظیر رشته‌های توسعه کسب و کار (MBA) نقش موثرتری دارد. اگر تاکنون تجربه کاری ندارد به خاطر اینکه بتوانید امتیاز این مرحله را دریافت کنید، می‌توانید به شغل پاره‌ وقت یا کارآموزی فکر کنید. برای انجام یک کار در یک شرکت به صورت کارآموز داوطلب شوید. در برخی موارد رزومه کاری نجات‎دهنده شما است. مخصوصا زمانی که نمرات شما زیاد بالا نیست.

به تمام مهلت‌های درخواست توجه ویژه داشته باشید!

فراموش نکنید که هر چقدر برنامه خود را زودتر شروع کنید، بهتر است. چرا که آماده‌سازی برنامه‌ها ممکن است زمان‎بر باشد. بعضی از برنامه‌های تحصیلی به محض دریافت درخواست، تکمیل و پذیرفته می‌شوند. اما این در حالیست که برخی دیگر با دیر اقدام کردن ممکن است جا پر شود. بنابراین برای اینکه به موقع درخواست خود را ثبت کنید باید حتما مهلت درخواست دانشگاه‌هایی که می‌خواهید درخواست دهید را بدانید. برای این منظور کافیست به وبسایت دانشگاه‌ها سر بزنید.

اگر در زمان و مهلت مقرر درخواستتان را ثبت کنید به سرعت پردازش می‌شود و شما می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی و همچنین سایر مزایای دیگر نیز بهره‌مند شوید. فراموش نکنید که برخی از دانشگاه‌های سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی دارند. به همین منظور رقابت بین دانشجویان بین‌الملل به شدت در این دانشگاه‌ها سنگین است.

برای آزمون زبان و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر آماده شوید!

اگر شما به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل قصد مهاجرت تحصیلی به یک کشور دیگری را دارید و زبان اول شما انگلیسی نیست، باید حتما برای ارائه مدرک زبان و اثبات آن به دانشگاه، در یک آزمون زبان معتبر مانند آیتلس شرکت کنید. فراموش نکنید شما باید خواندن زبان وقت بگذارید. همچنین هنگامی که تصمیم به شرکت در آزمون زبان و ثبت درخواست دانشگاه را دارید باید به زمانبدی آزمون و مهلت درخواست توجه ویژه داشته باشید. چرا که آزمون و اعلام نتایج خود فرآیند زمانبری خواهد بود.

نتیجه خوب در آزمون آیتلس، تافل، PTE و… شانس شما را در قبولی درخواست و بهره از بورسیه‌های تحصیلی می‌تواند بالا ببرد. بنابراین قبل از آزمون سعی کنید به خوبی مطالعه داشته باشید و با تکنیک‌ها به خوبی آشنا باشید.  

 بیانیه شخصی فوق‌العاده که جذاب و عالی عمل کند!

برای آنکه بتوانید در برنامه‌های کاربردی دانشگاه‌ها به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل سربلند و پیروز باشید، باید یک بیانه شخصی کاملا فریبنده و جذاب بنویسید و آماده کنید. شما با نگارش این بیانیه می‌توانید نسبت به سایر متقاضیان برتری داشته باشید. برای نوشتن این بیانیه وقت بگذارید و به نکات زیر توجه کنید:

  • در بیانیه حتما درباره دوره مورد علاقه خود بنویسید. حتما بیان کنید که چه چیزی از دوره برایتان جذابیت داشته و مناسب است؟
  • درباره منبع انگیزه جهت موضوع انتخاب شده
  • در این بیانیه درباره ارتباط مدارک تحصیلی با دوره انتخابی خود صحبت کنید.
  • چه ویژگی‌هایی در شما وجود دارد و چرا شایسته پذیرش در دوره انتخابی خود هستید؟
  • مهارت‌هایی که از تجربه کاری، کار داوطلبانه، سرگرمی‌ها یا فعالیت‌های اجتماعی به دست آورده‌اید را در این بیانیه بنویسید.
  • درباره همه دوره‌های اضافی معتبر و غیرمعتبری که گذرانده‌اید، صحبت کنید.
  • از دستاوردهای شخصی یا حرفه‌ای خود صحبت کنید.
  • در آخر حتما اهداف و رویاهای آینده خود را بنویسید. ارتباط اهداف و برنامه تحصیلی را حتما بیان کنید.

جوایز کوچک را در بورسیه‌های تحصیلی نادیده نگیرید!

جوایز کوچک می‌توانند برای شما مفید باشند و راهی را برای دریافت بورسیه‌های بزرگ‌تر و رقابتی‌تر باز کنند. بنابراین از بورسیه‌های کوچک با ارزش کم هرگز نگذرید. چرا که در این حالت امکان از دست دادن بورسیه‌های بزرگ‌تر نیز وجود خواهد داشت.

توصیه‌نامه خود را زودتر از درخواست آماده کنید!

برخی از برنامه‌ها به توصیه نامه نیاز دارند. به دقت در مورد اینکه چه کسی باید این نامه‌ها را بنویسد فکر کنید و افرادی را انتخاب نمایید که می‌توانند با نقاط قوت و توانایی شما برای غلبه بر نقاط ضعف شما صحبت کنند (نامه‌های اعضای خانواده به طور کلی یک نه است). حداقل دو هفته به توصیه‌کنندگان خود اطلاع دهید تا زمانی برای نوشتن نامه داشته باشند. آماده باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد خود یا بورس تحصیلی به آنها ارائه دهید.

در کارگاه آموزشی بورسیه شرکت کنید.

دفتر کمک‌های مالی و بورسیه‌های دانشجویی در طول فصل درخواست بورسیه کارگاه‌هایی برگزار می‌کند تا به دانشجویان در شکار بورس تحصیلی کمک کند. برای کمک به یافتن و رقابت برای دریافت بورسیه تحصیلی و نکاتی در مورد نحوه نوشتن مقاله برای درخواست‌های بورسیه تحصیلی، در یکی از این جلسات این کارگاه حتما شرکت کنید.

تلاش کن، دوباره تلاش کن

حتی اگر فوراً بورسیه تحصیلی دریافت نکردید، به تلاش خود ادامه دهید. کپی‌های هر برنامه‌ای را که تکمیل و ارسال می‌کنید را در جایی مشخص ذخیره نمایید تا مجبور نباشید هر بار از ابتدا شروع کنید.

نکاتی برای درخواست بورسیه قوی تحصیلی

یادداشت پایانی

شما برای درخواست بورسیه تحصیلی باید به نکات طلایی بالا توجه کنید. چرا که درخواست بورسیه یک فضای کاملا رقابتی است. اغلب دانشجویان بین‌الملل برای دریافت بورسیه تحصیلی و کاهش هزینه‌های تحصیل همیشه در تکاپو هستند. به همین منظور اگر شما دیرتر دست بجنبانید، ممکن است در این فرآیند با شکت روبرو شوید و درخواست شما مورد قبول واقع نشود.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button