آزمون PTE در استرالیا : همه چیز درباره آزمون PTE 

آزمون PTE برای استرالیا

آزمون PTE برای استرالیا : همه چیز درباره آزمون PTE 

 

آزمون pte برای استرالیا شراطی خاصی دارد. ما در این مقاله به بررسی این آزمون و شرایط آن می‌پردازیم.

آیا به تازگی تصمیم گرفته‌اید به استرالیا مهاجرت کنید؟ در این صورت باید آزمون pte برای استرالیا را با موفقیت پشت سر بگذارید. آزمون pte یا پیرسون یک تست زبان انگلسی است که نتیجه‌ی آن توسط مؤسسات آموزشی معتبر در سراسر جهان پذیرفته‌ می‌شود. این آزمون که کوتاه شده‌ی عبارت Pearson Tests of English است، میزان مهارت و تسلط شما را در زبان انگلیسی نشان‌ می‌دهد.

در آزمون پیرسون مهارت شما در زبان انگلیسی در چهار وجه شنیدن، گفتن، نوشتن و خواندن بررسی‌ می‌شود. این آزمون کامپیوتری است و به‌همین دلیل نتیجه‌ی آن در 5 روز کاری به شما اعلام‌ می‌شود. به‌همین دلیل اگر برای مهاجرت به استرالیا عجله دارید، خیلی زود اوضاع روبه‌راه‌ می‌شود و می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت اقدام کنید.

آزمون pte برای استرالیا مبتنی بر رایانه در 3 ساعت انجام‌ می‌شود. شرکت‌کنندگان باید به زبان انگلیسی آپدیت شده، مسلط باشند. در زبان انگلیسی اصطلاحات و عباراتی وجود دارد و هر روز هم عبارت‌های بیش‌تری در تعاملات روزانه ساخته‌ می‌شود. بنابراین متقاضی باید به این اصطلاحات و عبارات مسلط باشد تا بتواند به‌راحتی با یک فرد انگلیسی زبان ارتباط برقرار کند. به‌دلیل این‌که این آزمون دارای یک سیستم درجه‌بندی و چند مرحله‌ای است، به‌راحتی‌ می‌توان به میزان مهارت متقاضی در زبان انگلیسی پی برد.

چرا آزمون پیرسون برای استرالیا

‌ آزمون pte برای استرالیا به‌گونه‌ای طراحی شده است که هر سؤال قادر است دو مهارت را در کنار هم بررسی کند. برای مثال مهارت خواندن و صحبت کردن و یا مهارت گوش دادن و خواندن با هم بررسی می‌شوند.

این آزمون دانشگاهی توسط مؤسسات آموزشی در سراسر جهان برگزار‌ می‌شود. شما با دریافت مدرک آزمون pte برای استرالیا می‌توانید به کشورهای انگلیسی زبان از جمله نیوزلند، انگلستان، آمریکا و کانادا نیز مهاجرت کنید. آزمون pte مهارت زبان انگلیسی به‌صورت عامیانه را با محتوای آکادمیک ارزیابی‌ می‌کند. بنابراین باید به اصطلاحات و عباراتی که به تازگی وارد زبان انگلیسی می‌شوند، آشنایی داشته باشید.

شما در این آزمون باید طیف وسیعی از لهجه‌های انگلیسی را بشنوید تا بتوانید در آن موفق شوید. نکته‌ی مهمی که در مورد آزمون pte برای استرالیا باید در نظر داشته باشید، امتیازدهی و ارزیابی است که توسط کامپیوتر و به‌صورت خودکار انجام‌ می‌شود.

آیا شرکت در آزمون pte برای دریافت ویزا مؤثر است؟

یکی از حداقل شرایط دریافت ویزا برای اقامت در استرالیا، تسلط شما به زبان انگلیسی است. زمانی که بتوانید ثابت کنید که در این زبان مهارت بالایی دارد، راحت‌تر‌ می‌توانید ویزای اقامت دائم خود را دریافت کنید. شما می‌توانید برای دریافت ویزای اقامت در استرالیا در یک آزمون زبان انگلیسی (تافل و آیلتس) نیز شرکت کنید. البته باید در این آزمون‌ها نیز نمره‌ی خوبی را کسب کرده باشید. اگر در این دو آزمون نمره‌ی خوبی ندارید،‌ می‌توانید روی آزمون pte حساب باز کنید. همچنین اگر برای مهاجرت به استرالیا عجله دارید، آزمون پیرسون را انتخاب کنید.

درخواست ویزای استرالیا دارای یک سیستم مبتنی بر امتیازبندی است. هر چه امتیاز شما در این سیستم بیشتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارید. زیرا در حال حاضر افراد زیادی خواهان دریافت ویزای استرالیا هستند. این موضوع باعث ایجاد رقابت شدید بین متقاضیان شده است. دولت استرالیا به ‌منظور پذیرش متقاضیان مفیدتر، معیارهای خاصی از جمله تسلط به زبان انگلیسی را در نظر می گیرد. بنابراین شما‌ می‌توانید با کمک آزمون پیرسون از رقبای خود سبقت بگیرید.

چه تفاوتی بین آزمون pte با آزمون تافل و آیلتس وجود دارد؟

هر سه آزمون IELTS ، PTE و TOEFL مهارت‌‌های زبان انگلیسی شما را بر اساس چهار پارامتر شنیدن، صحب کردن، نوشتن و خواندن ارزیابی‌ می‌کنند. اما دلایلی وجود دارد که نشان‌ می‌دهد اگر آزمون pte برای استرالیا را انتخاب کنید، بهتر است. این دلایل عبارتند از:

  • شرایط سنی در آزمون pte آسان‌تر است

یکی از مزیت‌‌های شرکت در آزمون pte به سن داوطلب مربوط‌‌ می‌شود. شما برای حضور در آزمون آیلتس و تافل باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. اما در آزمون pte داشتن حداقل 16 سال سن کافیست. البته ارائه‌ی رضایت‌نامه‌ی والدین برای شرکت در آزمون pte الزامیست. دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارند و سن آن‌ها کمتر از 18 سال است، می‌توانند روی این آزمون حساب باز کنند.

  • با شرکت در آزمون pte سریعتر نتیجه می‌گیرید

نتیجه‌ی دو آزمون زبان آیلتس و تافل بین 10 روز تا یک ماه کاری مشخص‌ می‌شود. اما نمرات آزمون pte معمولاً در 5 روز کاری مشخص‌ می‌شود. زیرا این آزمون توسط یک سیستم خودکار ارزیابی‌ می‌شود. با دریافت سریع نتیجه‌ی آزمون pte، شما‌ می‌توانید سریع‌تر درخواست ویزای خود را تکمیل کنید و در زمان کمتری به استرالیا مهاجرت کنید.

  • آزمون pte کامپیوتری است

آزمون pte به‌صورت رایانه‌ای برگزار‌ می‌شود. ارزیابی تست به‌صورت خودکار و توسط یک نرم‌افزار کامپیوتری صورت‌ می‌گیرد. در نتیجه هیچ جایی برای ورود تعصبات انسان‌‌ در زمان ارزیابی پاسخ‌ها باقی نمی‌ماند. در عین حال خطای انسانی کمتر و عدالت بهتر اجرا‌ می‌شود.

  • هیچ محدودیتی برای شرکت در آزمون pte وجود ندارد

در آزمون پیرسون می‌توانید به کرّات شرکت کنید. اگر در بار اول نتوانید نمره‌ی مورد نظر خود را کسب کنید،‌‌ می‌توانید برای بارها در این آزمون شرکت کنید. بهترین نمره‌ای که در این آزمون به‌دست می‌آورید، برای مهاجرت به استرالیا در نظر گرفته می‌شود.

  • شرکت در آزمون آنلاین آسان‌تر است

یکی دیگر از مزیت‌‌های آزمون pte برای استرالیا نسبت به آزمون‌‌های تافل و آیلتس، قابلیت رزرو آن است. به‌طوری که‌ می‌توانید به‌شکل آنلاین آن را رزرو کنید. حتی شما‌ می‌توانید قبل از شرکت در آزمون اصلی، در آزمون تمرینی نیز شرکت کنید تا میزان آمادگی خود را بسنجید.

چگونه می‌توان در آزمون pte ثبت‌نام کرد؟

برای ثبت‌نام در آزمون pte برای استرالیا به گذرنامه نیاز دارید. زیرا در روز امتحان باید شناسه‌ی گذرنامه‌ی خود را وارد کنید. هم‌چنین باید اطلاعات شناسنامه‌ی خود را هم در وب‌سایت وارد کنید. در غیر این‌صورت به شما اجازه‌ی شرکت در آزمون pte برای استرالیا داده نمی‌شود. مراحل ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون به‌صورت زیر است:

  • ابتدا باید وارد وب‌سایت رسمی آزمون pte (PTE Academic) شوید.
  • سپس یک حساب کاربری برای خود بسازید و مشخصات خود را در آن وارد کنید.
  • پس از تکمیل مراحل ثبت‌نام، تا 48 ساعت بعد یک ایمیل با اطلاعات ورود به سیستم، دریافت‌ می‌کنید.
  • در مرحله‌ی بعد بر روی لینکی که در ایمیل است، کلیک کنید تا بتوانید وارد سایت شوید. سپس باید نزدیک‌ترین مرکز آزمون را پیدا کنید. همچنین باید زمان و تاریخ مناسب را نیز برای شرکت در آزمون انتخاب کنید.
  • پس از انجام تمامی کارهای جزئی در مورد مشخص کردن زمان، تاریخ و مکان آزمون، باید روی «دکمه‌ی پرداخت» کلیک کنید تا هزینه‌‌ها پرداخت شود.
  • در پایان باید آزمون pte را برای خود رزرو نهایی کنید.

نحوه‌ی لغو یا تنظیم مجدد آزمون پیرسون

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید که برای مهاجرت به استرالیا در آزمون pte شرکت کنید، 14 روز قبل از برگزاری آزمون، باید مرحله‌ی ثبت‌نام را پشت سر بگذارید. همچنین در صورتی که در زمان ثبت‌نام اطلاعات را اشتباه وارد کرده باشید و یا بخواهید زمان و مکان شرکت در آزمون را تغییر دهید، این کار امکان‌پذیر است. شما‌ می‌توانید تاریخ آزمون را از طریق تلفنی و یا به‌صورت آنلاین تغییر دهید.

هزینه‌ی آزمون PTE

هزینه‌ی استاندارد برای شرکت در آزمون pte برای استرالیا در حدود 165دلار است. اگر به‌موقع برای آزمون ثبت‌نام کرده باشید، همین هزینه از شما دریافت‌ می‌شود. اما اگر برای رزرو آزمون دیر اقدام کنید 18 درصد به کل مبلغ اضافه‌ می‌شود که جمعاً 195 دلار باید پرداخت کنید.

دریافت هزینه در صورت کنسل شدن آزمون PTE

در صورتی که متقاضیان آزمون pte برای استرالیا را به‌صورت آنلاین رزرو کنند، باید هم‌زمان هزینه‌ی آزمون را پرداخت کنند. اما اگر داوطلبان تا 14 روز قبل از برگزاری آزمون دانشگاهی pte منصرف شوند،‌ می‌توانند کل هزینه‌ی پرداخت شده را پس بگیرند. اگر داوطلب حداقل 7 روز قبل از تاریخ آزمون از شرکت در آزمون منصرف شود،‌ می‌تواند 50 درصد از هزینه‌ی پرداخت شده را پس بگیرد.

در صورتی که داوطلب در مدت کمتر از 7 روز قبل از آزمون انصراف دهد، هیچ مبلغی از هزینه‌ی پرداخت شده به او ارجاع داده نمی‌شود. پس داوطلبان باید توجه کنند که قبل از رزرو آزمون pte برای استرالیا قاطعانه تصمیم خود را بگیرند و یا حداقل تا 14 روز قبل از امتحان تصمیم قطعی بگیرند.

هزینه‌های تغییرات ثبت‌نام در آزمون PTE

داوطلبانی که بخواهند حداقل 14 روز قبل از برگزاری آزمون پیرسون در ثبت‌نام خود بازبینی کنند، هیچ هزینه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌شود. اما اگر داوطلب حداقل 7 روز قبل از تاریخ برگزاری این آزمون، بخواهد در ثبت‌نام خود تغییراتی ایجاد کند، باید 50 درصد از کل هزینه را پرداخت کند. تغییرات برای این آزمون در کمتر از 7 روز قبل از برگزاری آزمون شامل هیچ هزینه‌ای نمی‌شود. اما توجه داشته باشید که قادر به تغییرِ تاریخ آزمون نیستید و فقط‌ می‌توانید اطلاعات جزئی مربوط به حساب کاربری خود را تغییر دهید.

بورس‌های تحصیلی PTE

دانشجویان با کمک بورس‌‌های تحصیلی و وام‌‌های دانشجویی‌ می‌توانند راحت‌تر به رویای خود تحقق ببخشند. اگر هدف شما از مهاجرت به استرالیا، تحصیل در یکی از دانشگاه‌‌های این کشور است و اکنون نیز قصد شرکت در آزمون pte برای استرالیا را دارید، باید به وب سایت رسمی دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید.

در این وب سایت بورس‌‌های تحصیلی و کمک هزینه‌هایی به‌طور منظم به دانشجویان شایسته پرداخت‌ می‌شود. یکی از شرایط این دانشجویان کسب نمره‌ی بالا در آزمون pte است. البته اگر در این آزمون نمره‌ی بالایی کسب نکردید‌ می‌توانید از مؤسسات مالی در استرالیا وام تحصیلی دریافت کنید.

مهم‌ترین تاریخ هایی که آزمون پیرسون برگزار می‌شود

آزمون pte برای استرالیا در کل سال و در مراکز تعیین شده‌ای از کشور برگزار‌ می‌شود. البته این تاریخ‌‌ها در تمامی مراکز به یک شکل نیست. برای این‌که از نزدیک‌ترین مکان‌هایی که این آزمون در آنجا برگزار‌ می‌شود، مطلع شوید، بهتر است به وب‌سایت Pearson PTE Academic مراجعه کنید. شما با انتخاب یکی از مراکز آزمون و سپس کلیک کردن بر روی آن‌ می‌توانید مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس تاریخ‌هایی که آزمون pte در آن برگزار‌ می‌شود، برای‌ شما قابل مشاهده خواهد بود. با کلیک کردن بر روی یکی از آن‌ها، تاریخ آزمون برای شما تعیین می‌شود.

برنامه‌ی درسی pte

برای این‌که بتوانید از آزمون pte برای استرالیا سربلند بیرون بیایید و به‌راحتی ویزای اقامت در این کشور را به‌دست آورید، باید با برنامه‌های درسی آن آشنا شوید. همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم این آزمون مهارت‌‌های شما را در صحبت کردن، شنیدن، نوشتن و خواندن در زبان انگلیسی ارزیابی‌ می‌کند. سوالات در مورد هر یک از این 4 مهارت به صورت زیر مطرح‌‌ می‌شود:

مهارت صحبت کردن و نوشتن

  • معرفی شخصی
  • خواندن یک مطلب
  • تکرار جملات
  • توصیف یک تصویر
  • صحبت کردن در مورد یک موضوع
  • پاسخ دادن به یک سوال کوتاه
  • خلاصه کردن یک متن نوشتاری
  • نوشتن یک مقاله‌ی کوتاه

 

مهارت خواندن

  • جاهای خالی را پر کنید
  • پاسخ به سؤالات چند گزینه‌ای
  • خواندن یک پاراگراف

 

مهارت شنیدن

  • خلاصه کردن یک متن گفتاری
  • پاسخ به سوالات چند گزینه‌ای
  • پر کردن جاهای خالی
  • علامت زدن خلاصه‌‌های درست
  • پیدا کردن کلمات گم‌شده در جملات
  • پیدا کردن کلمات نادرست در جملات
  • نوشتن دیکته

تمامی این پرسش و پاسخ بین داوطلب با یک نرم‌افزار انجام‌‌ می‌شود. برای مثال در پاسخ به سوالات، نرم‌افزار سوالاتی را مطرح‌‌ می‌کند که داوطلب باید به آن‌ها پاسخ دهد.

بخش‌‌های مختلف در آزمون پیرسون

آزمون pte از سه بخش تشکیل شده است. برای هر بخش زمان خاصی مشخص‌ می‌شود. همچنین سوالات در هر بخش، با سایر بخش‌ها متفاوت است. این سه بخش‌ عبارتند از:

بخش اول: در این بخش مهارت صحبت کردن و نوشتن شما ارزیابی‌ می‌شود. برای این بخش 77 تا 93 دقیقه به شما زمان داده‌ می‌شود. در بخش اول باید قدرت تولید مکالمات انگلیسی را به‌صورت حرفه‌ای داشته باشید. همچنین باید با هجی صحیح کلمات و استفاده از گرامر بتوانید سوالاتی که به زبان انگلیسی مطرح می‌شوند را با همین زبان پاسخ دهید.

بخش دوم: در این بخش مهارت خواندن شما ارزیابی‌ می‌شود. به شما 32 تا 40 دقیقه زمان داده‌ می‌شود تا به سوالات پاسخ دهید. در این بخش 15 تا 15 سوال به صورت مستقل و یکپارچه پرسیده‌ می‌شود. پاسخ‌ها شامل پر کردن جاهای خالی، گوش دادن به اطلاعات داده شده، پاراگرف‌های چند گزینه‌ای و … است. البته در این بخش مهارت نوشتن شما هم‌زمان با خواندن ارزیابی‌ می‌شود.

بخش سوم: در این بخش باید به کلیپ‌های صوتی یا تصویری که به‌صورت خودکار پخش‌ می‌شوند، گوش دهید. برای پاسخ‌گویی به سوالات این بخش 45 تا 57 دقیقه زمان دارید. توجه داشته باشید که در این بخش شما قادرید هر کلیپ صوتی و ویدئویی را فقط یک‌بار بشنوید. پس باید با دقت به آن گوش دهید. البته می‌توانید شنیده‌های خود را بر روی کاغذ یادداشت کنید. زمانی که سوالات پرسیده‌ می‌شود،‌ می‌توانید میزان صدا را برحسب سلیقه‌ی خودتان تنظیم کنید. وقتی کلیپ صوتی یا ویدئو در حال پخش است، بهتر است نوار کنترل را به سمت راست حرکت دهید تا بتوانید صدای کلیپ را براساس سلیقه‌ی خود کم یا زیاد کنید.

 الگو و شرایط آزمون pte

همانطور که گفتیم آزمون pte برای استرالیا در سه بخش برگزار‌‌ می‌شود. در بخش اول مهارت‌‌های صحبت کردن و نوشتن، در بخش دوم خواندن و در بخش سوم شنیدن. برای این‌که داوطلب بتواند در آزمون pte به‌راحتی شرکت کند، برای او شرایط زیادی در نظر گرفته‌‌ می‌شود. از جمله این امکانات‌‌ می‌توان به شرایطی که برای افراد معلول در نظر گرفته‌‌ می‌شود، اشاره کرد.

این گروه از افراد که قصد شرکت در آزمون پیرسون را دارند، قادر نیستند از امکانات افراد سالم استفاده کنند. برای مثال یک فرد ناشنوا قادر به پاسخ‌گویی به بخش شنیدن و گفتن نیست. بنابراین در زمان ثبت‌نام باید در قسمت حساب کاربری به معلول بودن اشاره شود. در این صورت زمان آزمون برای فرد معلول بیش‌تر‌‌ می‌شود. هم‌چنین اگر فرد قادر به تکلم نباشد، قسمت شنیداری و صحبت کردن از آزمون او حذف می‌شود. این فرد برای پاسخ به سوالات‌‌ می‌تواند در یک اتاق مجزا قرار بگیرد.

افرادی که شرایط جسمی خاصی دارند حتماً باید نوع معلولیت خود را در زمان ثبت‌نام مشخص کنند. در این صورت تمهیدات ویژه‌ای متناسب با نیاز آن‌ها مشخص‌‌ می‌شود. البته برای این‌که نوع نقص جسمی ثابت شود، داوطلب باید مدارک پزشکی را چند هفته قبل از ثبت‌نام آماده کند. سپس این مدارک را اسکن و در قسمت حساب کاربری وارد کند.

چطور نمره‌ی آزمون پیرسون محاسبه‌‌ می‌شود؟

در آزمون pte برای هر 4 مهارت (شنیدن، صحبت کردن، نوشتن و خواندن) نمره‌ای بین 10 تا 90 در نظر گرفته‌‌ می‌شود. نمرات در یک نمودار مشخص‌‌ می‌شود که داوطلب به‌راحتی‌‌ می‌تواند نمره‌های خود را مشاهده کند. پس‌‌ می‌تواند میزان مهارت خود را در هر یک از مهارت‌ها با هم مقایسه کند.

نحوه‌ی دسترسی به نمره‌ی PTE

نتایج آزمون معمولاً بعد از 5 روز به‌صورت آنلاین در دسترس است. بعد از این‌که در آزمون pte برای استرالیا شرکت کردید،‌‌ می‌توانید نمره‌ی خود را در این آزمون از طریق حساب کاربری‌تان مشاهده کنید. البته قبل از آن برای شما یک ایمیل ارسال‌‌ می‌شود. پس از دریافت ایمیل، از شما خواسته‌‌ می‌شود تا برای دسترسی به نمره، به حساب کاربری خود مراجعه کنید.

چگونه می‌توان گزارش نمره PTE را بدست آورد؟

وقتی قصد مهاجرت به استرالیا را دارید و یا می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌‌های استرالیا ثبت‌نام کنید، قطعاً به نمره‌ی pte نیاز دارید. دانشگاه هم نسخه‌‌های کاغذی یا pdf را برای گزارش آزمون pte نمی‌پذیرد. پس برای ارسال گزارش نمره‌ی این آزمون به دانشگاه مورد نظر باید به شکل زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.
  • سپس بر روی گزینه‌ی « View Score Reports» کلیک کنید.
  • روی گزینه‌ی « Send Scores» کلیک کنید.
  • در این مرحله نام موسسه‌ی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • جزئیات را مرور کنید و سپس به سمت پایین صفحه بروید و برای تایید دوباره روی گزینه‌ی “Next” و سپس “Next” کلیک کنید.

در صورتی که داوطلبان از نمره‌ی آزمون پیرسون خود راضی نباشند،‌‌ می‌توانند اعتراض کنند. اما به‌دلیل این‌که این آزمون از طریق رایانه برگزار‌‌ می‌شود، احتمال بروز خطا به حداقل‌‌ می‌رسد. در پایان فقط پاسخ‌‌های گفتاری و پاسخ‌‌های کتبی ذخیره‌‌ می‌شود. داوطلبان‌‌ می‌توانند نمره‌ی آخرین آزمون pte خود را دریافت و برای دانشگاه ارسال کنند. در صورتی که نمره‌ی قبولی دریافت نکرده باشند،‌‌ می‌توانند یک‌بار دیگر در آزمون شرکت کنند.

البته قبل از تصمیم‌گیری بهتر است نمره‌ی آزمون pte برای مؤسسه‌ی آموزشی در استرالیا ارسال شود. زیرا این مؤسسه‌ی آموزشی است که حدنصاب نمره‌ی آزمون pte را مشخص‌‌ می‌کند. در صورتی که نمره‌ی آزمون از سوی دانشگاه مورد نظر، قبول نشد، باید یک‌بار دیگر در آزمون شرکت کنید. در صورتی که نمره‌ی آزمون جدید بالاتر از آزمون قبلی باشد، نمره‌ی بالاتر جایگزین نمره‌ی قبلی‌‌ می‌شود.

نکات مهم برای آمادگی در آزمون pte

قبل از این‌که بخواهید در آزمون pte برای استرالیا شرکت کنید، ابتدا بهتر است در آزمون‌‌های تمرینی شرکت کنید. این آزمون‌ها به‌صورت رایگان برگزار می‌شوند. نکته‌ای که اغلب داوطلبان فراموش‌‌ می‌کنند، نحوه‌ی شرکت در آزمون‌‌های تمرینی است. با آزمون pte باید مثل آزمون اصلی برخورد شود. در آزمون تمرینی نکات و ترفندهای زیادی وجود دارد که شما را برای شرکت در آزمون واقعی آماده‌‌ می‌کند. بهتر است قبل از شرکت در آزمون اصلی، ابتدا چندین بار در آزمون‌های تمرینی شرکت کنید تا به همه‌ی نکات و ترفندها مسلط شوید.

چه انتظاری از آزمون pte دارید؟

وقتی قرار است در آزمون pte برای استرالیا شرکت کنید، باید 30 دقیقه قبل وارد محل آزمون شوید. همچنین باید شناسنامه و کد امنیتی ورود به جلسه را با خود به‌همراه داشته باشید. کد امنیتی پس از پایان ثبت‌نام و پرداخت هزینه‌ی آزمون به شما داده می‌شود.

اگر هدف شما از مهاجرت به استرالیا، ادامه‌ی تحصیل است، بهتر است بدانید که نتیجه‌ی این آزمون توسط بسیاری از دانشگاه‌‌های معتبر در استرالیا و سایر کشورهای انگلیسی زبان پذیرفته‌‌ می‌شود. قبل از ثبت‌نام در این آزمون‌‌ می‌توانید لیست دانشگاه‌‌های استرالیایی که نتیجه‌ی این آزمون را‌‌ می‌پذیرند، مشاهده کنید. از سوی دیگر با کمک نتیجه‌ی آزمون pte سریع‌تر می توانید ویزای اقامت خود را دریافت کنید.

آزمون‌های دیگری نیز وجود دارند که اگر قصد مهاجرت را دارید، می‌توانید در آن‌ها نیز شرکت کنید. در زیر این آزمون‌ها و لینک آن‌ها قرار داده شده است:

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

4 دیدگاه دربارهٔ «آزمون PTE در استرالیا : همه چیز درباره آزمون PTE »

  1. با سلام و خسته نباشید یک سوال داشتم از حضورتان، برای ویزای دانشجویی استرالیا نمره پی تی ای چند باید داشته باشیم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button