ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی

ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی

ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی

دلایل بسیار زیادی مانند آب و هوای مناسب، تنوع فرهنگی و زبانی، سواحل شنی زیبا و جذاب، سطح علمی بالای دانشگاه‌ها و  موارد این چنینی وجود دارد که افراد را به تحصیل در استرالیا تشویق می‌کند.

متاسفانه یکی از دلایلی که ممکن است دانشجویان را از ادامه تحصیل در استرالیا منصرف کند، هزینه‌ی بالای تحصیل و زندگی دانشجویی در این کشور است. اگر قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارید، برای گرفتن ویزای دانشجویی باید بتوانید مدارکی مبنی بر توانایی مالی برای گذراندن هزینه‌های زندگی خود به سفارت ارائه دهید. برای زندگی و ادامه تحصیل در استرالیا سالانه چیزی حدود ۲۰ هزار دلار استرالیا برای مخارج زندگی خود نیاز دارید که در مدارک ارائه شده به سفارت باید ثابت شود که همسر، خانواده یا فردی که قیم شما است می‌تواند حدود ۱۵ هزار دلار از این مبلغ را در مدت زمان تحصیل شما در استرالیا تامین کند.

اما اگر در تصمیم خود راسخ هستید و تحصیل در استرالیا را انتخاب کرده‌اید ما به شما ارزان ترین شهرهای استرالیا که برای زندگی دانشجویی مناسب هستند را معرفی می‌کنیم. در جدیدترین لیست منتشر شده از بهترین شهرهای دانشجویی سراسر جهان، نام هفت شهر از استرالیا نیز وجود دارد. در میان این شهرها، پنج مورد از آن‌ها وجود دارد که هزینه‌ی زندگی دانشجویی در آن‌ها کمتر است. در این لیست شهرها بر اساس هزینه‌ی زندگی و هزینه‌ی تحصیل طبقه‌بندی شده‌اند.

۵.ملبورن

 ملبورن نه تنها یکی از ارزان‌ ترین شهرهای استرالیا برای زندگی دانشجویی است، بلکه رتبه‌ی بالایی از نظر کیفیت زندگی در سراسر دنیا دارد. ملبورن در رتبه‌ی ۱۰۲ از لیست بهترین مقاصد دانشجویی جهان قرار داد. متوسط هزینه‌ی تحصیلات در این شهر حدود ۲۳ هزار دلار برای دانشجویان بین المللی است. ملبورن رتبه‌ی نسبتا پایینی در این لیست دارد، با این حال بدان معنا نیست که ارزان‌ترین شهر استرالیا برای زندگی است.

هزینه‌ی اجاره خانه در مرکز شهر ملبورن بسیار بالاتر از مناطق اطراف شهر است، پس اگر قصد ادامه تحصیل در استرالیا را دارید و ملبورن انتخاب شما است، به دنبال پیدا کردن خانه در حومه شهر باشید یا از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کنید. هزینه‌‌ی اجاره خانه در مرکز شهر از ۱۳۰۰ تا ۹۷۵ دلار استرالیا، در ماه متغیر است. در حالی که اگر خانه‌ای در حومه شهر اجاره کنید، نصف این مبلغ را پرداخت کرده و در عوض کمی به هزینه‌ی حمل و نقل شما اضافه خواهد شد که با وجود سیستم پیشرفته حمل و نقل در ملبورن دیگر نیازی نیست در این مورد نگران باشید.

۴. کانبرا

پایتخت این کشور، کانبرا، یکی دیگر از ارزان‌ ترین شهرهای استرالیا برای زندگی دانشجویی است. این شهر در لیست بهترین مقاصد دانشجویی جهان رتبه ۹۹ را دارد. با وجود این که هزینه‌ی تحصیلات در کانبرا ۲۶هزار دلار و بالاتر از زندگی در ملبورن است، اما سایر هزینه‌ها در این شهر بسیار پایین بوده که در مجموع باعث شده کانبرا مقصد مناسبی برای دانشجویان باشد. هزینه‌ی اجاره خانه در کانبرا سالیانه پرداخت می‌شود و بسیار پایین‌تر از ملبورن است. بهترین دانشگاه کانبرا، به نام دانشگاه ملی استرالیا (ANU) نیز بخشی از هزینه‌های زندگی دانشجویان بین المللی برجسته و فرهیخته را با اعطای بورسیه به آن‌ها تامین می‌کند. بنابراین برای کاهش هزینه‌های زندگی دانشجویی، بهتر است بیشتر درس بخوانید و بورسیه بگیرید.

۳. آدلاید (Adelaide)

آدلاید شهری زیبا در جنوب استرالیا و سومین شهر ارزان برای زندگی دانشجویی است. با وجود این که هزینه‌ی تحصیلات در این شهر به نسبت ملبورن و سیدنی بالاتر، و چیزی در حدود ۲۵۴۰۰ دلار است، اما سایر هزینه‌های زندگی بسیار پایین‌تر و حدود ۴۶ درصد کمتر از این شهرها عنوان شده تا جایی که شاید کمتر از ۱۰۰ دلار در هفته برای اجاره‌ی خانه لازم است پرداخت کنید. در حومه‌ی شهر و محله‌هایی مانند برهما لوژ (Brahma Lodge) یا روسترور (Rostrevor) اجاره خانه کمتر بوده و می‌توانید  بازهم در هزینه زندگی خود در یکی از ارزان ترین شهرهای استرالیا صرفه جویی کنید

1.گلد کوست

چه چیزی رویایی‌تر از این می‌تواند باشد: زندگی در ساحل طلایی رنگی که یکی از ارزان ترین شهرهای استرالیا برای زندگی دانشجویی است!

گلد کوست که در ایالت کویئنزلند استرالیا واقع شده است، رتبه اول را در لیست ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی و رتبه ۹۳ جهانی را دارد. همانطور که از نامش (گلد کوست : ساحل طلایی) پیدا است، این شهر مدینه‌ی فاضله‌ی دانشجویان است. چرا که در کنار زیبایی‌های طبیعی و تفریحات متنوع، هزینه‌ی اجاره خانه ۴۰ درصد کمتر از شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن بوده و هزینه تحصیلات برای دانشجویان بین المللی در حدود ۲۳۶۰۰ دلار در سال است. مانند هر جای دیگر اگر تحصیل در دانشگاه دولتی مانند دانشگاه گیریفیتث(Griffith University) را به جای دانشگاه خصوصی انتخاب کنید، بالطبع در هزینه‌های خود صرفه جویی خواهید کرد.

۱. بریزبن (Brisbane)

ممکن است برایتان عجیب باشد که چرا دو شماره یک در این لیست داریم، بهتر است بدانید شهر بریزبین  و گلد کوست در داشتن عنوان رتبه‌ی یک ارزان ترین شهرهای استرالیا برای زندگی دانشجویی، باهم مشترک هستند. علاوه بر این بریزبن در لیست بهترین مقاصد دانشجویی جهان نیز رتبه‌ی ۲۱ را دارد. هزینه‌ی تحصیلات برای دانشجویان بین المللی در این شهر مانند گلد کوست حدود ۲۳۶۰۰ دلار است.

هزینه‌ی زندگی و اجاره خانه در بریزبن بسیار پایین‌تر از شهرهای دیگر و چیزی حدود ۳۰۰ دلار در هفته است.

شهرهای دیگر استرالیا

سیدنی  در رتبه‌ی ۱۴ از بهترین مقاصد دانشجویی در جهان قرار دارد که هزینه‌ی زندگی در آن اصلا پایین نیست. اما ظاهرا این مورد باعث نشده که دانشجویان بین المللی از تحصیل در این شهر منصرف شوند. شاید دلیل این که تعداد بسیار زیادی از دانشجویان، سیدنی را به عنوان مقصدی برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند، وجود امکانات بسیار زیادی مانند، زندگی و تفریحات شبانه، انعطاف بالای این شهر در تعامل با سایر فرهنگ‌ها، سهولت دسترسی، امکان پیشرفت و مواردی این چنینی باشد.

 

یکی دیگر از هفت شهری که در لیست بهترین مقاصد دانشجویی جهان از استرالیا وجود دارد، شهر پرت (Perth) است. هزینه‌ی تحصیلات برای دانشجویان بین المللی در این شهر از سایر شهرهای استرالیا کمتر و حدود ۲۴۹۰  تا ۲۶۴۰۰ دلار است. تفریحات بسیار زیادی در پرت وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان آن‌ها را تجربه کرده و از تحصیل در این شهر زیبا لذت ببرید.

 

در مورد استرالیا بیشتر بدانید:
ایالت های استرالیا
پرت استرالیا
اقامت استرالیا
مزایای مهاجرت به استرالیا

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button