با مدرک هنر چه می توان کرد؟

با مدرک هنر چه می توان کرد؟

 

چرا باید هنر بخوانیم؟ در این مقاله به این می پردازیم که در رشته های هنر چه چیزی خواهید آموخت، برای ورود به رشته ی هنر باید چه چیز هایی بدانید و پس از فارغ التحصیلی در این رشته ها چه مشاغلی می توانید داشته باشید.

 

هنر چیست؟

هنر در نزد بسیاری به عنوان بیان خلاقیت شناخته می شود، جایی که احساسات، قوه ی تخیل و مهارت ها برای خلق کارهایی استفاده می شوند که ایده هایی را به تصویر می کشند که قصد از آن ها برانگیختن، دیده شدن و مورد قدردانی قرار گرفتن است.

با استفاده از مهارت های مختلف و گوناگون، هنرمندان می توانند آثاری را خلق کنند – مانند مجسمه، طراحی ها و نقاشی ها – که به عنوان مظهری از آنچه در نظر گرفته می شوند که بر جهانی بزرگ تر تاثیر می گذارند. ماهیت و کاربرد گسترده ی هنر به این معنا است که با موضوعات بسیار دیگری ارتباط متقابل دارد، مانند تاریخ، الهیات و موسیقی.

هر فردی با هر پیش زمینه، تحصیلات یا اعتقاداتی می تواند از هنر لذت ببرد و آن را درک کند و این یکی از اصلی ترین دلایلی است که رشته ی هنر در بین دانشجویان بسیار محبوب و رایج است.

 

در رشته ی هنر چه می آموزیم؟

تحصیل در رشته ی هنر فرصت بسیار مناسبی است تا مهارت هایی را که برای داشتن کسب و کاری به عنوان هنرمند حرفه ای ضروری هستند، در محیطی مجهز به ابزار های لازم که افرادی با ذهنیت مشابه در آن حضور دارند، توسعه داده و اصلاح نمایید.

محیط دانشگاهی در این رشته برای دانشجویان فرصتی را فراهم می آورد تا در مورد موضوعات بحث و تبادل نظر کنند، کار هم کلاسی های خود را ارزیابی کرده و آن ها را نقد کنند و با شنیدن نظرات از زوایای مختلف، درک خود را از موضوعات عمیق تر نمایند. اعلب به دانشجویان رشته ی هنر این فرصت داده می شود تا با متخصصین در این صنعت ارتباط برقرار نمایند که می تواند به آن ها کمک کند تا به سمت مسیر شغلی ای رهنمون شوند که برای آن ها مناسب ترین است.

اکثر کار هایی که در دوره های هنر صورت می گیرد در استودیو ها انجام می شوند، که گاهی برای بازدید عموم نیز باز هستند. اگر تحصیل در یک رشته ی هنری را مد نظر دارید، باید از این فرصت ها نهایت استفاده را بکنید تا با پشت صحنه ی آثار هنری نیز آشنا شوید.

رشته های هنری معمولا هم مطالعات تاریخی و هم مطالعات تئوریک را نیز شامل می شوند که به دانشجویان کمک می کند تا درکی از تاریخچه ی هنر را به دست بیاورند و همچنین آگاهی دانشجویان از تکنیک ها و سبک های مختلف را نیز افزایش می دهد.

برخی از رشته های هنر تخصصی تر از سایرین هستند، خصوصا دوره هایی که بر طراحی تمرکز دارند و هدف آن ها بیشتر سوق دادن دانشجویان در جهت یک حرفه ی عملی است تا ارائه ی یک برنامه ی درسی گسترده و متنوع. بهتر است پیش از اپلای کردن برای یک رشته در حوزه ی هنر در ابتدا محتوای آن دوره را به خوبی بررسی کنید، زیرا این دوره ها تفاوت بسیاری با هم دارند و برخی از آن ها ممکن است برای شما مناسب نباشند در حالی که برخی دیگر تمامی آنچه را که نیاز دارید به شما ارائه خواهند داد.

 

اگر بخواهیم در رشته های هنر تحصیل کنیم، در دبیرستان باید چه آموخته باشیم؟

به دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های هنر را دارند، توصیه می شود تا برای اپلای در دانشگاه ها در رشته های هنر، پورتفولیویی از آثار خود تهیه نمایند تا شانس پذیرفته شدن آن ها بیشتر شود. دانشگاه ها و کالج ها بیشتر تمایل دارند تا علاقه ی متقاضی به رسته ی خاصی از هنر مشهود باشد. این بدان معناست که برخی از حوزه های مختلف هنر را بشناسید و قادر باشید مهارت های تکنیکالی را از طریق یک پورتفولیو ارائه دهید.

برخی از موسسات آموزش عالی برای پذیرفتن متقاضیان در مقطع کارشناسی، شرط گذراندن دوره ی فاندیشن در رشته ی هنر را دارند. بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها نیز خود دوره ی فاندیشن را به عنوان مسیری برای ورود به دوره ی کارشناسی هنر ارائه می دهند.

واضح است که اگر پیش از ورود به دانشگاه در رشته ی هنر تحصیل کرده باشید نسبت به سایرین مزیت رقابتی خواهید داشت، اما رشته های دیگر مانند عکاسی، تکنولوژی طراحی، منسوجات و تاریخ هنر نیز همگی مدارک مفیدی هستند و می توانند در به دست آمدن درک بهتری از هنر بسیار مفید باشند.

هنر، رشته ای است که نیازمند مهارت های تکنیکال و خلاقانه است، بنابراین قرار گرفتن در معرض گونه های جدید تکنیک های هنری و داشتن درک عمیق تری از موضوعات گسترده تر، می تواند شانس پذیرفته شدن در دانشگاه را افزایش دهد.

 

فارغ التحصیلان رشته های هنر چه کارهایی می توانند بکنند؟

رشته های هنر بسیار متنوع هستند، برخی از دوره ها نسبت به بقیه کار عملی بیشتری دارند، اما به طور کلی همه ی فارغ التحصیلان پس از اتمام دوره هایشان و اخذ مدرک در زمینه ی هنر گزینه های اشتغال بسیار متنوع و زیادی دارند.

برای هنرمندان حرفه ای و مشتاق، مدرکی در زمینه ی هنر می تواند مسیر بسیار مناسبی برای ورود به صنعت باشد. همچنین بسیاری از عکاسان و تصویر گران یک مدرک در زمینه ی هنر دارند و دوره های متعددی هستند که کمک خواهند کرد تا مهارت های تخصصی را برای حرفه های مشخصی تربیت خواهند کرد.

کار طراحان گرافیک، انیماتور ها و امثال آن ها همگی در تحصیل در هنر ریشه دارند. خلاقیت مهارتی است که بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های هنر آن را به وفور در خود دارند و برای موفقیت در تقریبا همه ی صنایع، به این مهارت نیاز خواهید داشت. بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های هنر از مهارت هایشان در نقش های بازاریابی و رسانه استفاده می کنند و تدریس نیز روش دیگری است که از طریق آن بتوان بخشی از آن خلاقیت را برای الهام بخشیدن به افراد دیگر استفاده کرد.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button