برترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رشته‌ی تحصیلی

برترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رشته‌ی تحصیلی

برترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رشته‌ی تحصیلی

سی‌وچهار دانشگاه مختلف از استرالیا در رتبه‌بندی سال 2019 موسسه‌‌‌ی «کاکارلی سیمونز» (Quacquarelli Symonds) به عنوان بهترین دانشگاه‌ها براساس رشته‌ی تحصیلی قرار گرفته‌اند. با ارائه‌ی چهل‌وهشت رشته‌ی مختلف، رتبه‌بندی امسال، بهترین و ساده‌ترین راهنما برای انتخاب دانشگاه‌های استرالیا و ادامه ‌تحصیل در آن‌ها است.

اگر برای انتخاب دانشگاه در کشور پرمهاجر استرالیا به کمک و راهنمایی نیاز دارید، در این مطلب می‌توانید با بهترین دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف، که ممکن است به تحصیل در آن‌ها علاقه داشته‌ باشید، آشنا شوید. در ادامه به معرفی رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر هر کدام می‌پردازیم.

مالی و حسابداری

«دانشگاه نیو ساوت ولز» (University of New South Wales) امسال به عنوان بهترین دانشگاه در رشته‌ی مالی و حسابداری انتخاب شد و رتبه‌ی پانزدهم را هم در لیست جهانی به دست آورد. هجده دانشگاه دیگر از استرالیا نیز در این رتبه‌بندی حاضر بودند.

کشاورزی و جنگل‌داری

بیست‌ویک دانشگاه استرالیایی در رتبه‌بندی رشته‌ی کشاورزی سال 2019 قرار داشتند و «دانشگاه کوئینزلند» (University of Queensland) با پیشی گرفتن از «دانشگاه ملی استرالیا» (Australian National University) رتبه‌ی اول را در استرالیا، و هفدهم را در جهان کسب کرد.

آناتومی و فیزیولوژی

«دانشگاه ملبورن» (University of Melbourne) با رتبه‌ی نهم در دنیا، بهترین دانشگاه در استرالیا برای تحصیل آناتومی و فیزیولوژی شده است. شش دانشگاه استرالیایی دیگر نیز در این رتبه‌بندی حضور داشتند.

انسان‌شناسی

دانشگاه ملی استرالیا همچنان رتبه‌ی هفتم را در جهان برای رشته‌ی انسان‌شناسی حفظ کرده و بهترین دانشگاه استرالیا برای این رشته شده است. این در حالی است که لیست رتبه‌بندی شامل پنج دانشگاه استرالیایی دیگر هم می‌باشد.

باستان‌شناسی

دانشگاه ملی استرالیا بهترین دانشگاه برای تحصیل رشته‌ی باستان‌شناسی هم محسوب می‌شود، اگرچه در لیست جهانی امسال، سه رتبه پایین‌تر آمده و هفدهم شده است. این دانشگاه یکی از نُه دانشگاه استرالیایی است که در رتبه‌بندی قرار داشته و از دیگر دانشگاه‌ها می‌توان به «دانشگاه سیدنی» (University of Sydney)، که بین پنجاه رتبه‌ی برتر جهان قرار دارد، اشاره کرد.

معماری

دانشگاه سیدنی، یکی از چهار دانشگاه استرالیایی به شمار می‌رود که توانسته در لیست پنجاه دانشگاه برتر برای رشته‌ی معماری حاضر شود و رتبه‌ی پانزدهم را کسب کند. در کل پانزده موسسه و دانشگاه استرالیایی در این لیست قرار دارند.

هنر و طراحی

«موسسه‌ی سلطنتی فناوری ملبورن» (Royal Melbourne Institute of Technology)، با به‌دست آوردن رتبه‌ی جهانی دوازده، همچنان به‌عنوان بهترین دانشگاه استرالیایی برای رشته‌ی هنر و طراحی شناخته می‌شود. چهارده مورد دیگر از دانشگاه‌های استرالیا هم این دانشگاه را در لیست همراهی می‌کردند.

زیست‌شناسی

دانشگاه ملبورن با پیشی گرفتن از بیست‌وسه دانشگاه استرالیایی دیگر، در رتبه‌ی بیست‌ونهم جهان جای گرفته است. دانشگاه‌های ملی استرالیا و کوئینزلند هم در بین پنجاه دانشگاه برتر قرار دارند.

کسب‌وکار و مدیریت

دانشگاه ملبورن، بهترین انتخاب برای رشته‌ی کسب‌وکار هم به حساب می‌آید و با دارا بودن رتبه‌ی بیستم جهان، از بیست‌وسه دانشگاه دیگر استرالیا جلوتر افتاده است.

مهندسی شیمی

«دانشگاه موناش» (Monash University) عنوان بهترین دانشگاه استرالیا در رشته‌ی مهندسی شیمی را از آن خود کرده و به همراه نه موسسه و دانشگاه دیگر در لیست، رتبه‌ی بیست‌ونهم جهان را به‌دست آورده است.

شیمی

از بین بیست‌ودو دانشگاه استرالیاییِ حاضر برای رتبه‌بندی در رشته‌ی شیمی، دانشگاه موناش، رقیب خود یعنی دانشگاه ملبورن را کنار زده و رتبه‌ی سی‌وپنجم را در بهترین‌های جهان کسب کرده است.

مهندسی عمران و ساختمان

دانشگاه نیو ساوت ولز با سه پله پیشرفت، رتبه‌ی دوازده جهان را به خود اختصاص داده و بهترین دانشگاه استرالیا برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی عمران و ساختمان نام گرفته است. سیزده دانشگاه استرالیایی دیگر هم در این لیست حضور داشتند.

تاریخ کلاسیک و باستان

هیچ‌کدام از دانشگاه‌های استرالیا در رتبه‌بندی امسال برای رشته‌ی تاریخ کلاسیک و باستان قرار نداشتند. در اینجا می‌توانید لیست دانشگاه‌های برتر این رشته را ببینید.

علوم رسانه و ارتباطات

«دانشگاه فناوری کوئینزلند» (Queensland University of Technology) با پانزده پله صعود و عبور از دو دانشگاه دیگر استرالیا، رتبه‌ی باورنکردنی ششم را در رشته‌ی علوم رسانه و ارتباطات از آن خود کرده است. این دانشگاه یکی از هفده دانشگاه‌ استرالیا است که در این رتبه‌بندی حاضر بوده‌اند.

علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی

بیست‌وسه دانشگاه استرالیایی در بین پانصد دانشگاه برتر رشته‌ی علوم کامپیوتر سال 2019 دیده شدند. دانشگاه ملبورن با اینکه هجده پله پایین‌تر آمده و رتبه‌ی سی‌ودو را کسب کرده، اما همچنان بهترین دانشگاه استرالیا برای این رشته است.

دندان‌پزشکی

تنها دو دانشگاه استرالیایی در رتبه‌بندی دندان‌پزشکی امسال قرار داشتند؛ دانشگاه ملبورن در رتبه‌ی سی‌ام، و «دانشگاه آدلاید» (University of Adelaide) در رتبه‌ی سیزدهم.

مطالعات توسعه

دانشگاه ملی استرالیا با سه پله سقوط و کسب رتبه‌ی دوازدهم، همچنان بهترین دانشگاه استرالیایی برای تحصیل در رشته‌ی مطالعات توسعه، که شاخه‌ای میان‌رشته‌ای از علوم اجتماعی است، محسوب می‌شود. هشت دانشگاه استرالیایی دیگر هم در این لیست حاضر بودند.

زمین‌شناسی و علوم دریایی

دانشگاه ملی استرالیا در رشته‌ی زمین‌شناسی و علوم دریایی هم بهترین دانشگاه استرالیا است و به‌عنوان نهمین دانشگاه برتر جهان در این رشته شناخته می‌شود. دوازده دانشگاه استرالیایی دیگر هم امسال رتبه‌بندی شدند که شامل شش دانشگاه برتر دیگر در بین پنجاه‌ مورد اول می‌شوند.

اقتصاد و اقتصادسنجی

از بین بیست‌ودو دانشگاه استرالیایی که برای رشته‌ی اقتصاد و اقتصادسنجی رتبه‌بندی شدند، دانشگاه ملبورن بهترین است. با کسب رتبه‌ی بیست‌وچهارم جهان، این دانشگاه یک رتبه بالاتر از دانشگاه ملی استرالیا است.

آموزش و پرورش

چهار دانشگاه استرالیایی در بین بیست دانشگاه برتر رشته‌ی آموزش و پرورش جهان قرار دارند که این موضوع دست شما را برای انتخاب کاملا باز خواهد گذاشت. در مجموع بیست‌ونه موسسه و دانشگاه استرالیایی رتبه‌بندی شدند که از بین آن‌ها، دانشگاه سیدنی با به‌دست آوردن رتبه‌ی دوازده جهانی، بهترین دانشگاه استرالیا در این رشته شده است.

مهندسی برق و الکترونیک

اگرچه بیست‌ویک دانشگاه استرالیایی در رتبه‌بندی مهندسی برق و الکترونیک امسال قرار داشتند، اما تنها دو مورد بین پنجاه‌تای اول قرار گرفتند. دانشگاه ملبورن رتبه‌ی سی‌وچهار را کسب کرد و دانشگاه سیدنی هم سی‌وپنجمین دانشگاه برتر برای تحصیل در این رشته شد.

زبان و ادبیات انگلیسی

با توجه به آن چیزی که از یک کشور انگلیسی‌ زبان انتظار می‌رود، بیشتر دانشگاه‌های استرالیا در رتبه‌بندی رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی حاضر بودند. دانشگاه ملبورن با دو پله صعود و کسب رتبه‌ی هفدهم، بهترین دانشگاه استرالیا برای این رشته شد.

علوم محیط زیست

دو دانشگاه استرالیایی در بین بیست دانشگاه برتر در رشته‌ی علوم محیط زیست جای گرفتند، که دانشگاه کوئینزلند با رتبه‌‌ی یازدهم، بهترین دانشگاه استرالیا برای تحصیل در این رشته نام گرفت و از بیست‌ویک دانشگاه استرالیایی دیگر جلو زد.

جغرافیا

دانشگاه ملی استرالیا با دو پله پیشرفت، رتبه‌ی دهم رشته‌ی جغرافیا را از آن خود کرد. پانزده دانشگاه دیگر هم در این رتبه‌بندی ظاهر شدند و چهارتای آن‌ها بین پنجاه دانشگاه برتر قرار گرفتند.

تاریخ

دانشگاه ملی استرالیا رتبه‌ی اول برای رشته‌ی تاریخ را در بین دانشگاه‌های استرالیا حفظ کرد و همچنین رتبه‌ی دوازده خود در جهان را هم به دانشگاه دیگری واگذار نکرد. این دانشگاه یکی از هشت دانشگاهی بود که در لیست حضور داشت. چهار دانشگاه دیگر نیز جزو پنجاه‌ مورد برتر نام گرفتند.

مدیریت مهمانداری و گردشگری

تنها چهار دانشگاه استرالیایی برای رشته‌ی مدیریت مهمانداری و گردشگری رتبه‌بندی شدند. موسسه‌ی «مدیریت هتل بین‌المللی بلو مونتنز» (Blue Mountains International Hotel Management School)، رتبه‌ی هجدهم را در جهان کسب کرد و به‌جای «دانشگاه گریفیث» (Griffith University) در رتبه‌ی اول دانشگاه‌های استرالیایی برای تحصیل در این رشته قرار گرفت.

حقوق

از بین نوزده دانشگاه استرالیایی حاضر در رتبه‌بندی امسال برای رشته‌ی حقوق، دانشگاه ملبورن در بین ده‌تای برتر حضور داشت. این دانشگاه با کسب رتبه‌ی ششم، دو پله صعود کرد و به‌عنوان بهترین دانشگاه استر         الیا برای تحصیل در این رشته شناخته شد.

مدیریت کتابخانه و اطلاعات

تنها سه دانشگاه استرالیا در لیست بهترین‌های رشته‌ی مدیریت کتابخانه و اطلاعات قرار داشتند و مؤسسهی سلطنتی فناوری ملبورن با به‌دست آوردن رتبه‌ی جهانی بیست‌وپنج، بالاتر از دو دانشگاه دیگر جای گرفت.

زبان‌شناسی

دانشگاه ملی استرالیا با پشت سر گذاشتن دانشگاه ملبورن، بهترین دانشگاه استرالیایی برای این رشته شد و با چهارده پله صعود، در حال حاضر سیزدهمین دانشگاه برتر جهان می‌باشد. سیزده دانشگاه استرالیایی دیگر هم در رتبه‌بندی حاضر بودند.

علم مواد

دانشگاه نیو ساوت ولز و موناش، در بین پنجاه دانشگاه برتر جهان در رشته‌ی علم مواد حضور پیدا کردند و به ترتیب رتبه‌های سی‌وپنج و چهل‌ودو را به‌ خود اختصاص دادند. نام هشت دانشگاه دیگر هم در لیست دیده می‌شد.

ریاضیات

از بین هفده دانشگاه استرالیا که در لیست برترین‌های رشته‌ی ریاضیات حضور داشتند، دانشگاه ملی استرالیا با رتبه‌ی سی‌ویک، بهترینِ آن‌ها شناخته شد. علاوه بر این، دو دانشگاه دیگر هم بین پنجاه دانشگاه برتر قرار گرفتند.

مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت‌وساز

هجده دانشگاه استرالیا برای این رشته رتبه‌بندی شدند و چهارتای آن‌ها بین رتبه‌های پنجاه‌ویک تا صد جهان جای گرفتند و به طور مشترک، بهترین دانشگاه استرالیا برای تحصیل در رشته‌های مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت‌وساز شدند. اگر قصد ادامه‌ی تحصیل در این رشته‌ها را دارید، دانشگاه‌های ملبورن، موناش، نیو ساوت ولز و سیدنی بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

پزشکی

پزشکان مشتاقی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند، می‌توانند از بین بیست دانشگاه این کشور که در رتبه‌بندی پزشکی امسال حضور داشتند، یکی را انتخاب کنند. اما دانشگاه ملبورن با رتبه‌ی جهانی هفده، بهترین انتخاب برای این رشته به حساب می‌آید. دانشگاه سیدنی با یک رتبه پایین‌تر، یعنی هجدهم، هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

مهندسی معدن

«دانشگاه کورتین» (Curtin University) بهترین دانشگاه استرالیا و دومین دانشگاه برتر در جهان برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی معدن است. سه دانشگاه استرالیایی نیز بین ده‌تای اول هستند و همچنین چهارتای دیگر هم جزو سی دانشگاه برتر قرار گرفته‌اند.

زبان‌های مدرن

رتبه‌بندی امسال برای رشته‌ی زبان‌های مدرن، نام دانشگاه ملبورن را با نُه پله صعود، در رتبه‌ی بیست‌وسه قرار داده و آن را بهترین دانشگاه استرالیایی در این رشته کرده است. این جایگاه قبلا متعلق به دانشگاه سیدنی بوده که سه رتبه‌ پایین‌تر از ملبورن جای گرفته است. علاوه بر این، هفت دانشگاه دیگر هم شامل این رتبه‌بندی شدند.

پرستاری

با وجود سه پله سقوط، «دانشگاه فناوری سیدنی» (University of Technology Sydney) همچنان جزو ده دانشگاه برتر جهان در رشته‌ی پرستاری است و بهترین دانشگاه استرالیا برای این رشته به شمار می‌رود. پانزده دانشگاه دیگر نیز در رتبه‌بندی حضور داشتند که از میان آن‌ها می‌توان «دانشگاه ولونگونگ» (University of Wollongong) را، که برای اولین بار در لیست ظاهر شد، نام برد.

هنرهای نمایشی

دانشگاه ملبورن با نه پله صعود، در جایگاه پانزدهم قرار گرفت و به بهترین دانشگاه استرالیایی، که در آن می‌توان به تحصیل هنرهای نمایشی پرداخت، تبدیل شد. دانشگاه موناش هم امسال رتبه‌ی بهتری را کسب کرد و بعد از ملبورن، رتبه‌ی شانزدهم را به‌دست آورد. همچنین در مجموع ده دانشگاه استرالیایی در لیست قرار داشتند.

داروسازی

با کسب رتبه‌ی سوم در جهان، هیچ جای تعجبی ندارد که دانشگاه موناش عنوان بهترین دانشگاه استرالیا در رشته‌ی داروسازی را هم از آن خود کرده باشد. چهارده دانشگاه دیگر هم رتبه‌بندی شدند که سه مورد از آن‌ها جزو پنجاه‌تای برتر بودند.

فلسفه

دانشگاه ملی استرالیا، امسال جهش چشمگیری داشت و با پانزده پله صعود، به رتبه‌ی پنجم جهان برای رشته‌ی فلسفه رسید. دانشگاه سیدنی هم با بیست‌وچهار پله جهش، در رتبه‌ی بیست‌وپنجم قرار گرفت. نه دانشگاه برتر استرالیایی دیگر هم در این لیست حضور داشتند.

فیزیک و نجوم

با کسب رتبه‌ی چهل‌ودوم در جهان، دانشگاه ملی استرالیا همچنان بهترین دانشگاه این کشور در رشته‌ی فیزیک و نجوم است. در مجموع هجده دانشگاه استرالیایی را می‌توان در این رتبه‌بندی پیدا کرد که چندین مورد از آن‌ها برای اولین‌بار در لیست ظاهر شدند.

سیاست و روابط بین‌الملل

با این‌که دانشگاه ملی استرالیا، امسال با دو پله سقوط در جایگاه دهم قرار گرفت، اما همچنان بهترین دانشگاه استرالیایی برای تحصیل در رشته‌ی سیاست است. دوازده دانشگاهِ کشور استرالیا در لیست بهترین‌های جهان قرار داشتند که از دو مورد جدید آن‌ها می‌توان به «دانشگاه لا تروب» (La Trobe University) و «دانشگاه مرداک» (Murdoch University) اشاره کرد.

روان‌شناسی

دانشگاه ملبورن، امسال در سه پله پایین‌تر از رتبه‌ی قبلی خود جای گرفت و هجدهمین دانشگاه برتر در آموزش روان‌شناسی شد، اما عنوان بهترین دانشگاه استرالیا برای این رشته را به خود اختصاص داد. نوزده دانشگاه استرالیایی دیگر هم در این رتبه‌بندی، بعد از ملبورن ظاهر شدند که شش‌تای آن‌ها جزو پنجاه دانشگاه برتر بودند.

سیاست اجتماعی

امسال شش دانشگاه کشور استرالیا در رتبه‌بندی رشته‌ی سیاست اجتماعی دیده شدند که دانشگاه ملی استرالیا با هفت پله صعود و کسب رتبه‌ی دهم، به‌عنوان بهترینِ آن‌ها انتخاب شد.

جامعه‌شناسی

دانشگاه ملی استرالیا، با حفظ جایگاه اول در بین دیگر دانشگاه‌های این کشور برای رشته‌ی جامعه‌شناسی، در جایگاه جهانی سه پله صعود داشت و رتبه‌ی دهم را از آن خود کرد. در مجموع بیست‌ودو دانشگاه استرالیایی در رتبه‌بندی حضور داشتند.

ورزش و تربیت‌بدنی

دو دانشگاه کشور استرالیا در بین پنج دانشگاه برتر جهان در رشته‌ی ورزش و تربیت‌بدنی قرار داشتند. دانشگاه کوئینزلند رتبه‌ی دوم جهان، و دانشگاه سیدنی هم رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص دادند. یازده مورد دیگر از دانشگاه‌های استرالیا هم بعد از این دو دانشگاه رتبه‌بندی شدند.

آمار و پژوهشات میدانی

از بین ده دانشگاه برتر استرالیا که در این رتبه‌بندی حاضر بودند، چهار مورد بین پنجاه‌ دانشگاه برتر جای گرفتند. بهترینِ آن‌ها، دانشگاه ملبورن بوده که نسبت به پارسال یک پله صعود داشته و رتبه‌ی بیست‌وچهارم را کسب کرده است.

الهیات

در بین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان برای رشته‌ی الهیات، تنها نام چهار دانشگاه استرالیایی دیده می‌شود که بهترین‌شان دانشگاه موناش، با رتبه‌ی چهل‌وسوم جهانی است.

دامپزشکی

رتبه‌بندی دامپزشکی سال 2019، شامل چهار دانشگاه استرالیایی شد که دانشگاه سیدنی بهترین آن‌ها نام گرفت. این دانشگاه رتبه‌ی سوم جهان را از آن خود کرد.


برخی مطالب مفید دیگر:

مهمترین مزایا و مشکلات زندگی در استرالیا
شهرهای بزرگ استرالیا
بهترین سایت های کاریابی در استرالیا
راه های مهاجرت به استرالیا


 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button