شش راه برای سپری کردن ماه ژانویه با بودجه‌ی دانشجویی

شش راه برای سپری کردن ماه ژانویه با بودجه‌ی دانشجویی

شش راه برای سپری کردن ماه ژانویه با بودجه‌ی دانشجویی

کریسمس با همه‌ی زیبایی‌ها و خوشی‌ها رو به پایان است و بسیاری از افراد از جمله دانشجویان بعد از آن همه خوش‌گذرانی و زیاده‌روی در خوشی و پول خرج کردن، از چک کردن مانده حساب خود واهمه دارند. به ویژه اگر شخصی دانشجو باشد به خوبی می‌داند که ماه ژانویه، ماه تنگ‌دستی و بی‌پولی است. البته جای هیچ نگرانی نیست؛ زیرا با برداشتن شش گام زیر به راحتی می‌توانید علاوه بر خوش‌گذرانی خود را از فشارهای مالی نجات دهید.

موارد غیرضروری را بفروشید

زمان آن فرارسیده است که از خرید کالاهای غیرضروری جلوگیری کنید و به سراغ وسایل فعلی خود بروید. شاید به خرید بازی، وسایل زیبا، لباس‌های رنگارنگ، کفش، وسایل ورزشی، موسیقی، کتاب یا چیزهای دیگر عادت داشته باشید ولی الآن زمان ولخرجی نیست و باید تا آنجا که ممکن است مخارج را کاهش دهید و سری به لباس‌ها و وسایلی که در گذشته علاقه فراوانی به آن‌ها داشتید، بزنید.

شاید جواهرات و اشیاء زیبایی در انبار خود دارید که به‌کلی آن‌ها را فراموش کرده‌اید. این کار در اغلب اوقات مانند خرید کردن و خریدن وسایل جدید است ولی هیچ آسیبی به بودجه‌ی دانشجویی شما نمی‌رساند. در صورتی که وسایلی در بین کالاهای قدیمی خود پیدا کردید که نیازی به آن‌ها ندارید، فرصت خوبی است که با فروش آن‌ها درآمد خوبی کسب کنید و از طرفی فضای انبار خود را بازتر کنید. فروش کالاهای غیرضروری باعث می‌شود که بودجه دانشجویی خود را افزایش دهید و لذت بیشتری از کریسمس ببرید.

اشتراک‌های بلااستفاده را لغو کنید

آیا از جمله کسانی هستید که هر ماه، مبلغی از بودجه‌ی دانشجویی خود را صرف اشتراک‌هایی می‌کنید که هیچ سود یا فایده‌ای برای شما ندارد؟ اکنون وقت آن است که تمام اشتراک‌های بلااستفاده را لغو کنید. از خودتان بپرسید که آیا واقعاً باشگاهی که می‌روید، ارزش پرداخت هزینه‌ی عضویت را دارد. می‌توانید با پیدا کردن باشگاه‌های عالی و با پرداخت‌ هزینه‌های مناسب، در پرداخت‌های خود صرفه‌جویی کنید.

استفاده از غذاهای بیرون‌بر را کاهش دهید

با کاهش استفاده از غذاهای بیرون‌بر می‌توانید غذاهای سالم‌تری مصرف کنید. در کنار این سلامت، مسئله موارد مالی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که بتوانید خودتان به صورت حضوری به محل فروش مواد غذایی بروید، می‌توانید غذاها را با هزینه‌ی کمتری خریداری کنید. یکی از نکاتی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید این است که هیچ‌گاه با شکم گرسنه وارد رستوران یا سوپرمارکت نشوید.

اگر می‌خواهید از مشکلات ماه ژانویه جان سالم به در ببرید، همیشه به دنبال تخفیف‌های دانشجویی و کاهش قیمت باشید. این کار باعث می‌شود که بخش زیادی از پولی که بابت مواد غذایی خرج می‌کنید، پس‌انداز شود.

به دنبال یک شغل دانشجویی باشید

در صورتی که یک شغل پاره‌وقت و دانشجویی داشته باشید، می‌توانید بودجه دانشجویی خود را افزایش دهید و در کنار لذت بردن از یک کریسمس شاد و مفرح، قسمتی از بودجه خود را هم پس‌انداز کنید. یکی از مزایای دیگری که شغل دانشجویی دارد، اندوختن تجربه در زمینه‌ی محیط کار، اخلاق کاری، آداب معاشرت و آموختن یک فن است.

اگر فصل امتحانات فرا رسید، می‌توانید برای مدتی از کار خود دست بکشید. اجازه ندهید که کار دانشجویی به مطالعه و درس‌هایتان لطمه بزند و شما را از داشتن یک زندگی دانشجویی شاد و خوشحال محروم کند.

در عادت‌های پول خرج کردن خود بازنگری کنید

یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهید این است که به صورت مداوم مانده حساب خود را بگیرید. برای این کار می‌توانید اپلیکیشنی دانلود کنید که مخارج شما را به صورت مدام نشان دهد. اگر بتوانید بفهمید که در بیشتر موارد، پول خود را در چه زمینه‌ای خرج می‌کنید، می‌توانید به راحتی جلوی خود را بگیرید و با ایجاد تغییر در عادات پول خرج کردن خود، ژانویه‌ای لذت‌بخش را پشت سر بگارید.

سعی کنید این کار را با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی خود آغاز کنید. به عنوان مثال برای رفتن به گردش، خودتان قهوه را دم کنید و از بیرون نگیرید. این کار باعث می‌شود که با یک هزینه بسیار کمتر بتوانید از خوردن یک قهوه‌ی خوشمزه لذت ببرید و در خرج کردن پول صرفه‌جویی کنید. در صورتی که این عادات را در زندگی خود بکار ببندید پس از مدتی از تأثیر شگفت‌انگیز این کارها در مانده‌ی حساب بانکی خود شگفت‌زده خواهید شد.

به دنبال راهکار‌های مقرون به صرفه برای حضور در اجتماع باشید

این مطلب به این مسئله اختصاص داده شده است که در ماه ژانویه، بودجه دانشجویی خود را به گونه‌ای خرج نکنید که پس از اتمام این ماه، با مشکلات مالی و بی‌پولی مواجه شوید ولی مقصود ما از طرح این مطالب این نیست که تنها در خانه‌ی خود بنشینید و برای جلوگیری از خرج شدن پول، با هیچ‌کس معاشرت نکنید.

کریسمس بهترین زمان برای خوش‌گذرانی و ملاقات با دوستان جدید و قدیمی است. پس به هیچ عنوان نباید این فرصت عالی را از دست بدهید. سعی کنید به دنبال مسیرهایی باشید که برای یک دانشجو، اقتصادی و مقرون‌ به صرفه باشد. بازی‌ها و فیلم‌های سینمایی بسیاری هست که هزینه‌ی چندانی ندارد و می‌توانید بیشترین لذت را از آن‌ها ببرید.

معمولاً در این ماه رویدادهای دانشجویی زیادی برگزار می‌شود که کاملاً مفرح و سرگرم‌کننده است و خرج زیادی هم روی دستتان نمی‌گذارد. کریسمس یکی از بهترین زمان‌ها برای حضور در جمع دوستان و لذت بردن در کنار آن‌هاست. در این بازه‌ی زمانی، موارد مقرون به صرفه و اقتصادی زیادی در شهر وجود دارد. کافی است از خانه بیرون بیایید و در شهر قدم بزنید. همه چیز برای شما روشن خواهد شد.

به عنوان مثال در شهر لندن می‌توانید با پرداخت 10 پوند (حدود 12 دلار آمریکا) و حتی کمتر، انواع و اقسام سرگرمی‌ها را تجربه کنید. پس هیچ‌گاه خود را منزوی نکنید. هر چند دانشجو هستید ولی قرار نیست کنج عزلت را انتخاب کنید و خود را از زیبایی‌های کریسمس محروم نمایید.


√بیشتر بخوانید:

بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت

کمک‌هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی کبک

تحصیل دانشجویان در کانادا : راهنمای جامع برای تحصیل در کانادا

ویزای دانشجویی استرالیا و راهنمای کامل دریافت آن

پنج نکته‌ی کاربردی جهت صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای دانشجویان

کافه های تورنتو : 10 کافه برتر مرکز تورنتو برای دانشجویان

تحصیل در کانادا بدون مدرک آیلتس؛ عدم نیاز به IELTS برای دریافت ویزای دانشجویی 2019 کانادا

ترفندهای مدیریت زمان برای دانشجویان

راهنمای زندگی دانشجویی و خوابگاهی

انواع بورس تحصیلی برای تحصیل در بهترین شهرهای دانشجویی

بهترین شهرهای دانشجویی کانادا

19 بورسیه‌ تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین‌المللی

ارزانترین شهر استرالیا برای زندگی دانشجویی

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button