5 نکته‌ای که باید قبل از ملاقات با والدینتان در استرالیا به آنها توضیح دهید

قطعا یکی از بهترین اتفاقات در مورد تحصیل در خارج از کشور این است که پدر و مادرتان به دیدار شما بیایند. برای کمک به والدینتان لازم است نکاتی را با آن‌ها مطرح کنید که بتوانند به‌راحتی در این کشور رفت‌وآمد کرده و از پس نیازهای خودشان تا حد بالایی برآیند. این مطلب شما را با این نکات آشنا خواهد کرد. درواقع این راهنما می‌تواند برای هر فرد جدیدی که برای اولین بار از استرالیا بازدید می‌کند حتی دانشجویان نیز استفاده شود. اگر نمی‌توانید کل زمانی را که پدر و مادرتان در استرالیا هستند در کنارشان باشید، از راهنمای ما برای کمک به والدین خود استفاده کنید.

والدین در زمان تحصیل در استرالیا

1- واحد پول استرالیا

اگرچه پرداخت با کارت در اکثر نقاط استرالیا ممکن است، اما بسیاری از والدین در پرداخت پول نقد راحت‌تر هستند. این مورد را به والدین خود هشدار دهید که با روش پرداخت نقدی در پایان سفر سکه‌های زیادی خواهند داشت که احتمالا در کیفشان احساس سنگینی کمی به وجود آورد.

اما اگر بخواهند با کارت خرید کنند بهتر است از قبل مکان‌های رایجی را که معمولا پرداخت‌های کارتی قبول نمی‌کنند، به آنها اطلاع دهید (معمولاً به خواربارفروشی‌ها و رستوران‌های آسیایی در این دسته قرار می‌گیرند)

2- تردد در شهر

از آنجایی که به دلیل محصل یا کارمند بودن همیشه نمی‌توانید در کنار آنها باشید، از آنها بخواهید نگاهی به دستورالعمل‌های ماشین‌های شارژی در ایستگاه‌های قطار بیندازند، البته اگر با مکاله به زبان انگلیسی راحت نیستند. اگر با این کار باز هم احتمال دادید که راه خود را گم می‌کنند، برای کمک بیشتر برنامه PTV را برای آنها دانلود کنید تا بتوانند به کمک آن راه را پیدا کنند. اوبر نیز می‌تواند گزینه مفیدی باشد.

البته، همه والدین از فناوری آگاه نیستند و کلا از تکنولوژی و استفاده از برنامه‌های موبایل بیزار هستند. بنابراین بهتر است برای احتیاط، شماره تلفن و آدرس منزل خود را نیز روی کاغذی نوشته و از والدینتان بخواهید درصورتی‌که راه خود را گم کردند آن را به پلیس‌ها یا افراد دیگر نشان داده و از آن‌ها کمک بگیرند.

3- خرید مواد غذایی

ملبورن شهری با تنوع فرهنگی باورنکردنی است، بنابراین یافتن رستورانی که متناسب با نیازهای آنها باشد کار دشواری نیست. درهرصورت، می‌توانید در شهر جست‌وجو کرده و به‌عنوان میزبان تمام تلاش خود را بکنید تا با یک شام خانوادگی دنج از والدین خود پذیرایی کنید.

از نظر هزینه‌ای، غذاهای بیرون بر و به‌طورکلی سفارش غذا از بیرون همیشه بهترین گزینه نیست و والدین معمولا از اینکه خودشان برای شما و خانه غذا درست کنند لذت بیشتری خواهند برد. بنابراین بهتر است، آنها را با طیف وسیعی از سوپرمارکت‌های محبوب در منطقه خود معرفی کنید. اگر Woolworths، Coles یا ALDI در نزدیکی شما وجود دارد، خوش‌شانس هستید. اگر والدینتان بخواهند چیزی در خانه بپزند، حداقل می‌دانید که وقتی از دانشگاه به خانه می‌روید، دستپخت مادر یا پدرتان در انتظار شماست!

4- خرید و سرگرمی

اکثر والدین به‌خصوص مادران عاشق خرید هستند و از این کار لذت می‌برند. از آنجا که بودن در خانه باعث می‌شود حوصله والدینتان سر برود یا خسته شوند، بهترین کار برای آن‌ها این است که در شهر دوری بزنند و از مکان‌های جذاب آن برای خرید دیدن کنند. در ملبورن این مراکز به‌راحتی قابل‌دستیابی است. با وجود مراکز خرید فراوان مانند Emporium، Melbourne Central و DFO و همچنین نوارهای خرید در امتداد خیابان کالینز و خیابان بورک برای دوستداران موسیقی و هنر مطمئناً والدینتان چیزهای زیادی برای دیدن و خرید خواهند داشت. شما می‌توانید حتی یک نقشه با بهترین مکان‌های گشت‌وگذار برای آنها ترسیم کنید.

در مورد سرگرمی‌های زنده، ملبورن پر از اجراهای خیابانی و تفریحات محله ایست. پدران معمولا حتی با قدم زدن در اطراف و دیدن انواع مختلف اتوبوس‌هایی که در امتداد خیابان بورک هستند سرگرم می‌شوند. آنها می‌توانند از نمایشگاه‌ها و موزه‌ها یا سایر تورهای عمومی در مکان‌های دیدنی معروف ملبورن، مانند مجلس پارلمان نیز لذت ببرند.

5- آداب فرهنگی

آداب فرهنگی در استرالیا

یکی از بزرگترین چیزهایی که باید به پدر و مادر خود آموزش دهید، زبان و آداب استرالیایی‌ها است. در مقایسه با زندگی در ویتنام، استرالیایی‌ها مودب‌تر هستند. بنابراین والدینتان باید انتظار شنیدن «متشکرم» و «متاسفم» زیادی را از زبان استرالیایی‌ها در زندگی روزمره داشته باشند.

در پایان

چیزهای کوچکی از این دست به آن‌ها کمک می‌کند بدانند باید انتظار چه چیزی را داشته باشند. موارد دیگری که احتمالا بخواهید در رابطه با آداب فرهنگی به والدین خود اطلاع دهید، عبارتند از: ایستادن در سمت چپ پله‌برقی شلوغ برای دادن جای خود به افرادی که عجله دارند یا اینکه هنگام سوارشدن، اجازه دهند دیگر مسافران ابتدا از وسایل نقلیه عمومی خارج شوند.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button