دانشجویان بین المللی به چه بیمه هایی نیاز دارند؟

دانشجویان بین المللی به چه بیمه هایی نیاز دارند؟

دانشجویان بین المللی به چه بیمه هایی نیاز دارند؟

 

اگر قصد تحصیل در استرالیا، کانادا، بریتانیا یا ایالات متحده را دارید، ممکن است به بیمه هایی نیاز داشته باشید که مراقبت های درمانی، سفر، متعلقات یا خودروی شما را تحت پوشش قرار دهند.

چشم انداز مهاجرت تحصیلی و زندگی و تحصیل در کشوری دیگر می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. با این حال در کنار تجربه ی دنیای جدیدی از فرصت ها که به طور بالقوه می تواند پیش روی شما گشوده شود، نیاز است که در مورد تمهیدات و مقررات این سفر نیز فکر کنید و آماده باشید. یکی از مهم ترین تمهیداتی که باید بیاندیشید داشتن بیمه ی مناسب است.

بازار بیمه ی دانشجویی بسیار وسیع است و سطح پوشش آن می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین باید به متغیر های مختلفی مثل طول مدت اقامت، قوانین مخصوص به هر کشور و فعالیت هایی که برای آن ها ممکن است نیاز به بیمه داشته باشید – مثلا اگر به ورزش های اکستریم می پردازید – توجه کنید.

رایج ترین بیمه ای که برای دریافت تائیدیه ی تحصیلی و ویزای تحصیلی استرالیا نیز به آن نیاز دارید، بیمه ی سلامت است، اما در کنار آن می توانید بیمه های مسافرت، خودرو و دارایی نیز دریافت نمایید.

دانشجویان برای تحصیل در استرالیا نیاز به بیمه ی سلامت دانشجویان خارجی یا OSHC (Overseas Student Health Cover) دارند. سطح پوشش OSHC بین شرکت های مختلف متفاوت است، اما به طور کلی این بیمه ها چیز هایی مانند ویزیت پزشک، برخی از درمان های بیمارستانی، آمبولانس و برخی از دارو ها را تحت پوشش دارد. توصیه ی ما این است که با دقت چک کنید که چه مواردی مشمول بیمه ی شما می شوند و برای سایر موارد نیز بیمه ی جداگانه ای تهیه کنید. یکی از مهم ترین این موارد در زمینه ی سلامت، دندانپزشکی است که ممکن است تحت پوشش بیمه ی شما قرار نگیرد و با توجه به هزینه های بسیار زیاد دندان پزشکی در استرالیا بهتر است حتما این مورد را مد نظر قرار دهید.

 

بیمه ی مسافرت برای دانشجویان بین المللی

بیمه ی مسافرت هر موردی را که در طول سفر شما به کشور میزبان رخ می دهد را تحت پوشش قرار می دهد. این موارد می تواند شامل گم کردن چمدان ها، تاخیر در پرواز یا سایر مشکلاتی است که باید برای آن ها برنامه ریزی داشته باشید. این بیمه ها همچنین ممکن است سفر های داخلی که در طول اقامت تحصیلی در استرالیا خواهید داشت را نیز تحت پوشش قرار دهند.

البته باید در مورد بیمه ی مسافرت جزئیات و قوانین مخصوص به آن را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال اگر به مناطقی سفر کنید که از جانب مقامات مرتبط توصیه شده است که به آن مناطق نروید، ممکن است بیمه از پرداخت خسارات احتمالی در سفر به آن مناطق خودداری نماید.

 

بیمه ی متعلقات برای دانشجویان بین المللی

در هرجایی که زندگی کنید، حتی در کشور و شهر خود، داشتن بیمه ی متعلقات (Contents Insurance) بسیار مفید است. هزینه ی این بیمه بسته به منطقه ای که در آن هستید و آیتم هایی که قصد دارید بیمه کنید متفاوت هستند. اما در هر حال آرامش خاطر بسیار زیادی را به همراه خواهند داشت، زیرا در صورت رخ دادن اتفاقی ناگوار، خواهید توانست وسایل با ارزش خود را جایگزین نمایید، وسایلی مانند گوشی موبایل، لپتاپ یا کامپیوتر و غیره.

 

بیمه ی خودرو برای دانشجویان بین المللی

اگر به هر دلیلی از جمله علاقه به سفر کردن در حین تحصیل در خارج از کشور و یا ترجیح به استفاده از وسیله ی نقلیه ی شخصی به جای حمل و نقل عمومی، در طول تحصیل در استرالیا و یا هر کشور دیگری ماشین یا موتور دارید، نیاز به بیمه ی خودرو خواهید داشت.

بیمه ی خودرو ماشین شما را برای مواردی مانند آسیب بر اصر تصادف، خرابکاری، سرقت، آتش سوزی، سیل یا طوفان، تحت پوشش قرار می دهد. سطح پوشش بین بیمه های مختلف می تواند بسیار متفاوت باشد. برای مثال، ممکن است بتوانید بین یک بیمه ی جامع (بالاترین سطح پوشش) که شامل بیمه ی شخص ثالث، آتش سوزی و سرقت می شود، و یا گزینه ی حداقلی یعنی فقط بیمه ی شخص ثالث انتخاب کنید.

در اکثر کشورها نیاز است تمامی موتور سوار ها بیمه ی معتبری داشته باشند که وسیله ای را که استفاده می کنند تحت پوشش قرار دهد.

بیمه ی خودرو نسبتا پیچیده است و هزینه ی آن می تواند بر اساس سن، تجربه ی رانندگی، محل زندگی، کارکرد خودرو و مدل و ارزش آن، محل پارک کردن و در برخی موارد تناوب استفاده ی شما از خودرو، متفاوت باشد.

 

علاوه بر تفاوت ها بین بیمه های مختلف در یک کشور، در بین کشورهای مختلف نیز تفاوت هایی عمده در قوانین بیمه ها وجود دارد. در کاناداُ، دانشجویان بین المللی که در کانادا سابقه ی رانندگی ندارند، جزو رانندگان جدید طبقه بندی می شوند، حتی اگر در کشور خود سابقه ی رانندگی زیادی داشته باشند. در همین حال، در برخی از ایالت ها استرالیا، از شما خواسته می شود تا بیمه ی شخص ثالثی خریداری کنید که شما را برای آسیب هایی که به اشخاص دیگری در تصادفات وارد می شود را تحت پوشش قرار دهد.

 

با توجه به تمامی مواردی که گفته شد، و با در نظر گرفتن اینکه جستجو و خرید بیمه های مناسب می تواند پیچیده و خسته کننده باشد، اما این کار حتما ارزش تمام وقت و هزینه ای که برای آن صرف می کنید را دارد. اینکه پشتیبانی داشته باشید که خاطر شما را آسوده می کند، بسیار بهتر است تا اینکه تجربه ی شیرین تحصیل در خارج از کشور به خاطر سانحه ای کوچک، مختل شود و هزینه های مالی و روانی بزرگی به شما تحمیل گردد.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button