رشته محیط زیست در استرالیا

رشته محیط زیست در استرالیا

رشته محیط زیست در استرالیا، یکی از پرطرفدارترین و تحسین‌ برانگیزترین رشته‌های دانشگاهی در این کشور است. دانشجویان استرالیایی بسیاری تلاش می‌کنند که بتوانند در این رشته تحصیل کنند و مدارک مربوط به رشته محیط زیست در استرالیا را دریافت کنند. یکی از دلایل اصلی علاقمندی دانشجویان به این رشته، مناسب بودن بازار کار رشته محیط زیست در استرالیا است.

در این مطلب قصد داریم از ابعاد و جهات کلی به رشته محیط زیست در استرالیا بپردازیم تا دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه‌ی این رشته را دارند، با آگاهی کامل‌تر و جامع‌تری در این مسیر گام بردارند و انتخابی هوشمندانه‌تر را به تجربیات خود اضافه کنند.

کلیاتی پیرامون رشته محیط زیست در استرالیا

رشته محیط زیست در استرالیا مانند بسیاری از کشورهای دیگر، یک دوره‌ی کامل و جامع دانشگاهی است که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیل شدن از این رشته می‌‎دانند که با چه روش‌هایی باید از محیط زیست محافظت کرد تا آسیبی به آن وارد نشود و زندگی انسان‌ها و سایر جانداران به خطر نیفتد.

مقصود و منظور از محیط زیست، تمامی محیط‌هایی است که زندگی در آن‌ها ساری و جاری است. وقتی موجودات زنده را در کنار مجموعه‌ای از عوامل خارجی فیزیکی قرار دهیم، این موجودات و عوامل به صورت مداوم با یکدیگر در کنش و واکنش هستند و همین کنش و واکنش‌ها، محیط زیست را پدید می‌آورد.

امروزه جایگاه حفاظت از محیط زیست برای بسیاری از افراد، سازمان‌ها و دولت‌ها مشخص و واضح است. تمامی انسان در قبال محیط زیستی که در آن زندگی می‌کنند، مسئول هستند و باید به بهترین شکل ممکن از آن محافظت نمایند. استرالیا یکی از کشورهای حساس، کوشا و هدفمند در زمینه‌ی حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شود.

اهمیت و جایگاه والای حفاظت از محیط زیست در استرالیا باعث شد که شاخه‌ای از دانش در قالب یک رشته‎‌ی دانشگاهی به نام رشته محیط زیست در استرالیا شکل بگیرد. هدف این رشته، تربیت متخصصانی است که بتوانند با ایده‌ها، تفکرات و نظرات کارشناسی و تخصصی خود، موانع پیش روی داشتن یک محیط زیست سالم را از میان بردارند تا انسان بتواند در عین پیشرفت و توسعه، از محیط زیست خود نیز حفاظت نماید.

جایگاه رشته محیط زیست در دنیا

رشته محیط زیست در استرالیا، یکی از والاترین و پرطرفدارترین رشته‌های این کشور است؛ زیرا از یک سو دروس جذاب و شیرینی دارد که اکثراً مفهومی و ملموس هستند و از سوی دیگر بازار کار این رشته در استرالیا و بسیاری از کشورهای پیشرفته‌ی جهان داغ است.

قرن بیست و یکم، قرن محیط زیست است. بسیاری از کشورها، هزینه‌های هنگفتی صرف مراقبت و نگهداری از محیط زیست می‌کنند. در حال حاضر، رشته محیط زیست در استرالیا بسیار مهم و ارزشمند است؛ زیرا حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از اصول توسعه‌‎ی پایدار شناخته می‌شود و به همین خاطر بسیاری از شرکت‌های در حال جذب و استخدام متخصصان محیط زیست هستند تا بتوانند خود را با تغییرات عصر جدید سازگار نمایند.

جایگاه رشته محیط زیست در استرالیا و بازار کار آن

رشته محیط زیست در استرالیا چه وضعیتی دارد؟ فارغ التحصیلان این رشته چه وضعیتی دارند؟ آیا مشغول به کار می‌شوند یا بعد از جستجوی بسیار باید در یک زمینه‌ی نامربوط با تحصیلات دانشگاهی شروع به کار کنند؟

جالب است بدانید که رتبه‌ی استرالیا از نظر برنامه‌های زیست محیطی در جهان، سوم است. این نشان می‌دهد که دولت استرالیا با تمام توان خود می‌کوشد که به بهترین شکل ممکن از محیط زیست حفاظت و از ورود آسیب به آن جلوگیری نماید. وقتی وارد رشته محیط زیست در استرالیا می‌شوید، به خوبی متوجه خواهید شد که این رشته به شکلی کاملاً کاربردی و مفهومی در دانشگاه‌های این کشور تدریس می‌شود.

افرادی که در رشته محیط زیست در استرالیا فارغ التحصیل می‌شوند، می‌توانند در سازمان‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند و درآمد راضی‌کننده و قابل قبولی را داشته باشند.

برای اطلاع از زمینه‌های شغلی و درآمد فارغ‌التحصیلان این رشته، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

دروسی که در رشته محیط زیست در استرالیا می‌گذرانید

وقتی فرد تحصیل در رشته محیط زیست در کشور استرالیا را آغاز می‌کند، باید دروس مختلفی را پشت سر بگذارد تا بتواند به عنوان یک متخصص و کارشناس نقش خود را ایفا کند. یک سری از این دروس عمومی و یک سری اختصاصی است. در ادامه به این دروس اشاره شده است:

  • درس آمار یکی از درس‌های مهمی است که در این رشته با آن سر و کار دارید؛ زیرا باید به میزان کافی بتوانید با اعداد و ارقام بازی کنید و آمارها و اطلاعات مختلفی را به سازمان خود ارائه دهید. البته امروزه نرم افزارها کار را برای متخصصان آسان کرده‌اند ولی آشنایی متخصص با مبانی آمار الزامی است.
  • جانورشناسی
  • شیمی
  • ریخت شناسی و رده‌بندی گیاهی
  • بوم شناسی
  • هوا و اقلیم شناسی
  • خاک شناسی
  • هیدرولوژی
  • منابع طبیعی
  • حفاظت از هوا، آب و خاک
  • گیاه شناسی
  • سامانه اطلاعات جغرافیایی
  • مدیریت حیات وحش
  • حفاظت از دریاها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها
  • آلودگی هوا، آب و خاک
  • مدیریت پسماند
  • نحوه شناسایی جنبه‌ها و اثرات زیست محیطی
  • محیط زیست شهری
  • گیاهان آبزی
  • توسعه پایدار
  • بیماری‌های موجود در حیات وحش

مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، مجموعه‌ای از اصلی‌ترین دروسی است که یک کارشناس یا متخصص محیط زیست باید به بهترین شکل ممکن آن‌ها را آموزش ببیند. البته برای متخصص شدن در رشته محیط زیست در استرالیا، اخذ درجه کارشناسی ممکن است کافی نباشد، به همین خاطر بسیاری از افراد برای کارشناسی ارشد اقدام می‌کنند تا بتوانند میزان دانش و تخصص خود را در این رشته افزایش دهند.

گرایش‌های رشته محیط زیست در استرالیا در کارشناسی ارشد

افرادی زیادی هستند که به ادامه رشته محیط زیست در استرالیا علاقه دارند و تمایل دارند که به تحصیل خود در این رشته ادامه دهند و مسیرهای جدیدی را در این زمینه کشف کنند. رشته محیط زیست، رشته جدیدی نیست ولی جذب شدن نگاه‌ها و اهمیت دادن فوق العاده به آن تاحدودی جدید است.

امروزه این رشته، اهمیت خاصی پیدا کرده است و روز به روز به گستره‌ی آن افزوده می‌شود. این گستره به حدی است که اکنون یک دانشجو می‌تواند در رشته امنیت و ایمنی مواد غذایی در دانشگاه‌های استرالیا تحصیل کند که این رشته، زیرمجموعه‌‎ی رشته محیط زیست به حساب می‌آید.

در ادامه به رشته‌هایی پرداخته‌ایم که در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می‌شود و ویژه افرادی است که مقطع کارشناسی خود را در رشته‌ی محیط زیست پشت سر گذاشته‌اند:

  • بهداشت محیط زیست
  • امنیت و ایمنی مواد غذایی
  • مدیریت محیط زیست
  • مدیریت منابع آب
  • انرژی پایدار
  • مدیریت حفاظت تنوع زیستی
  • آلودگی‌های محیط زیست
  • آب و فاضلاب
  • آلودگی خاک
  • آلودگی هوا
  • سواحل
  • مدیریت منابع طبیعی

چرا کارشناسی ارشد محیط زیست؟

روز به روز به تعداد متقاضیان رشته محیط زیست در استرالیا افزوده می‌‎شود و اطلاع از ارزش و اهمیت رشته محیط زیست دارد به یک موضوع عمومی و همگانی تبدیل می‌شود. مسئله‌ای که امروزه با آن روبرو هستیم، کمبود افراد متخصص در حوزه‌ی محیط زیست است. این افراد باید تلفیقی از دانش و مهارت باشند تا بتوانند پس از فارغ التحصیلی تأثیری ژرف در این زمینه داشته باشند و با پژوهش‌ها و مطالعات خود، راهکارهای ویژه و متناسب با نیاز روز ارائه دهند و بتوانند چالش‌های پیش روی محیط زیست را یکی پس از دیگری بردارند. در ادامه به چند دلیل عمده برای تحصیل در این رشته و ادامه‌ی تحصیل در این زمینه اشاره شده است:

  1. با ادامه‌ی تحصیل در این رشته، با چالش‌برانگیزترین مسائل زمانه‌ی ما روبرو خواهید شد. امروزه حفاظت از محیط زیست، درک دلایل و عوامل تغییرات اقلیمی، اطلاعات کره‌ی زمین و حوادثی که دارد برای آن به وجود می‌آید و حفاظت از آب و منابع معدنی به دغدغه‌ی کشورهای مختلف از جمله استرالیا تبدیل شده است. ورود به این رشته‌ی تحصیلی باعث می‌شود که شخص بتواند نقش موثرتری را در جامعه‎‌ی بشری ایفا کند.
  2. این رشته به یک حوزه‌ی میان‌رشته‌ای تبدیل شده است. برای متخصص شدن در این رشته باید شخص مطالعات زیادی داشته باشد تا بتواند علل و عوامل یک مشکل زیست محیطی خاص را بداند و بتواند برای آن راهکار ارائه دهد. گاهی شخص باید برای رفع یک مشکل زیست محیطی، دست به پژوهش میدانی بزند. گاهی لازم است فرد تاریخ بخواند تا بفهمد که پیشینیان برای رفع مشکلات خود در حوزه کشاورزی، منابع آب و غیره چه راهکاری در پیش می‌گرفتند.
  3. خلاقیت در رشته محیط زیست حرف اول را می‌زند و به همین خاطر اکثر افرادی که وارد این رشته می‌شوند و به موفقیت می‌رسند، غالباً افراد فعال، کوشا و خلاقی هستند.

دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته محیط زیست

یکی از معتبرترین سایت‌ها برای ارزیابی و مقایسه‌ی دانشگاه‌ها در رشته‌های مختلف، سایت topuniversities.com است. این سایت نام چند مورد از دانشگاه‌های استرالیا را در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته محیط زیست قرار داده است. در ادامه به چند مورد از این دانشگاه‌ها و رتبه‌ی آن‌ها در بین دانشگاه‌های جهان اشاره شده است:

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه کوئینزلند، رتبه‌ی یازدهم جهان را در رشته‎‌ی دانشگاهی محیط زیست از آن خود کرده است. این دانشگاه، از نظر کیفیت و سطح علمی و آموزشی، شهرت و اعتبار جهانی دارد. بیش از 52000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه، بزرگ‌ترین مرکز آموزشی ایالت کوئینزلند استرالیا است.

در این دانشگاه، رشته‌ی محیط زیست بر اساس به‌روزترین استانداردها و سرفصل‌های آموزشی تدریس می‌شود.

دانشگاه نیو ساوت ولز

این دانشگاه در رشته‌ی محیط زیست، رتبه‌ی نوزدهم جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه نیو ساوت ولز در این رشته خاص و منحصر به فرد است و از بهترین اعضای هیئت علمی در این زمینه بهره می‌برد. این موسسه در سال 1949 چشم به جهان گشود و در حال حاضر 59000 دانشجو از 130 کشور مختلف دنیا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. این دانشگاه، نگین ایالت نیو ساوت ولز محسوب می‌شود.

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه ملی استرالیا، یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته‎‌ی محیط زیست به حساب می‌آید. رتبه‌ی جهانی این دانشگاه در رشته مورد بحث، 22 است. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا از نظر نرخ استخدام به حساب می‎‌آید و تاکنون رضایت دانشجویان زیادی را جلب کرده است.

این موسسه‌ی آموزشی دولتی در شهر کانبرا، پایتخت استرالیا، قرار دارد و در سال 1946 تأسیس شده استش. این دانشگاه برای تحصیل در رشته محیط زیست، بسیار مناسب و عالی است و به همین خاطر طرفداران زیادی دارد.

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن در رشته‌ی محیط زیست، جایگاه 29 جهان را به خود اختصاص داده است و به همین خاطر برای تحصیل در این رشته به شدت توصیه می‌شود. اساتید این موسسه از جدیدترین و به‌روزترین متدهای روز برای تدریس استفاده می‌کنند. این دانشگاه، زاده‌ی قرن نوزدهم میلادی است. سال 1853 بود که این دانشگاه معتبر فعالیت خود را در زمینه‌ی آموزشی و پژوهشی آغاز کرد و تاکنون با قدرت تمام به فعالیت خود ادامه داده است.

این دانشگاه در شهر معروف و تاریخی ملبورن قرار گرفته است. بسیاری از افراد از ملبورن به عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا یاد می‌کنند. دانشگاه ملبورن میزبان حدود 48000 دانشجو از سراسر جهان است. چهار نخست وزیر و پنج فرماندار کل استرالیا از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

دانشگاه جیمز کوک

یکی از دانشگاه‌های برتر استرالیا در رشته محیط زیست به حساب می‌آید. این دانشگاه در بین 100 دانشگاه برتر جهان در این رشته قرار دارد و در ایالت کوئینزلند قرار گرفته است. حدود 18000 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که نزدیک به 5000 نفر آن‌ها از اقصی نقاط جهان (از 100 کشور جهان) به این کشور آمده‌اند.

دانشگاه وسترن استرالیا

نام دانشگاه وسترن استرالیا در رشته محیط زیست، در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. دانشگاه وسترن استرالیا، پایگاه علم، ادب و فناوری در این کشور است و بسیاری از صاحبان علم، شهرت و ثروت از دل این دانشگاه بیرون آمده‌اند. بیش از 5000 دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل علم هستند. در صورتی که استرالیا را برای تحصیل در رشته محیط زیست انتخاب کرده‌اید، می‌توانید روی دانشگاه وسترن استرالیا برای رشد و پیشرفت و داشتن آینده روشن حساب باز کنید.

زمینه‌های شغلی رشته محیط زیست در استرالیا

در صورتی که در این رشته تحصیل می‌کنید، هیچ نگران نباشید؛ چون برای شما در همه سازمان‌ها و ارگان‌های خصوصی و دولتی استرالیا، شغل پیدا می‌شود. افراد معمولاً در محیط‌های گوناگون شهری، روستایی و غیره فعالیت دارند. این افراد می‌تواند در مشاغل مدیریتی، نظارتی و پژوهشی مرتبط با محیط زیست، فعالیت و مشارکت گسترده داشته باشند.

وقتی به شرکت‌های خصوصی و به خصوص شرکت‌های تولیدی سر بزنید، با اهمیت و جایگاه کارشناسان و متخصصان رشته محیط زیست بیش از پیش آشنا خواهید شد. فارغ التحصیلان رشته محیط زیست، منابع و امکانات زیست محیطی را ارزیابی و برآورد می‌کنند، داده‌ها و اطلاعات مرتبط با محیط زیست را تجزیه و تحلیل می‌کنند و در صورت وجود مشکل، راهکارهای صحیح، منطقی و متناسب با موقعیت ارائه می‌دهند.

فارغ التحصیلان رشته محیط زیست را در چه مشاغلی می‌توان یافت؟

فارغ التحصیلان رشته محیط زیست را معمولا در سازمان‌ها و مشاغل زیر می‌توان یافت:

  • سیستم‌های دفع زباله که برای جمع آوری و از بین بردن زباله‌های شهری، بیمارستانی و غیره برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند.
  • سیستم اندازه‌گیری و کنترل آلودگی که در محیط‌های شهری انجام می‌شود. پس از مشخص شدن نوع و میزان آلودگی برای تشخیص عامل و ارائه راهکار برای از بین بردن یا اصلاح منبع آلودگی اقدام می‌شود.
  • ارزیابی جنبه‌ها و اثرات زیست‌محیطی در شرکت‌های صنعتی، معدنی و غیره
  • حفاظت‌ از دریاها و ساحل‌ها
  • برنامه‌ریزی در راستای مقابله با سیل و جلوگیری از ورود آسیب به شهرها و روستاها
  • بهینه‌سازی نظافت و آلودگی محیط‌های شهری و روستایی برای بهبود وضعیت گردشگری
  • فعالیت در زمینه استقرار سیستم‌های مدیریت زیست محیطی یا ISO 14001 در سازمان‌ها وشرکت‌های مختلف

درآمد رشته محیط زیست در استرالیا

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد هنگام انتخاب رشته، میزان درآمد حاصل از آن رشته است. میزان درآمد هر رشته به میزان نیاز جامعه بستگی دارد. خوشبختانه نیاز جامعه استرالیا به رشته محیط زیست، بالا است. یک متخصص یا کارشناس محیط زیست بسته به میزان تجربه و مهارتی که دارد، بین 70 تا 100 هزار دلار در سال در آمد دارد.

البته میزان درآمد به شهری که در آن مشغول به کار هستید نیز بستگی دارد. مسلماً هر چه فرد به پایتخت نزدیک‌تر باشد و در شهر صنعتی‌تری کار کند، میزان درآمد او نیز بیشتر خواهد بود.

نتیجه‌گیری

استرالیا به دلیل برخورداری از نظام آموزشی پویا، پیشرفته و به‌روز، یکی بهترین کشورهایی است که می‌توان در آن به تحصیل و کسب علم و دانش پرداخت. یکی از رشته‌های دانشگاهی جدید، عالی و پردرآمد استرالیا، رشته محیط زیست است. تعداد طرفداران رشته محیط زیست در دنیا روز به روز بیشتر می‌شود. در صورتی که تمایل دارید که در رشته محیط زیست تحصیل کنید، استرالیا می‌تواند آرزوهای شما را برآورده سازد. برتری این کشور به خاطر عالی بودن فضای شغلی رشته محیط زیست است. در صورتی که دانش کاربردی فرد در سطح قابل قبولی باشد، می‌تواند در سمت‌های خوب و پردرآمدی مشغول به کار شود.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

24 دیدگاه دربارهٔ «رشته محیط زیست در استرالیا»

  1. سلام من کارشناسی ارشد ریاضی خوندم حالا اگر بخام رشته محیط زیست رو از کارشناسی شروع کنم با توجه به اینکه 37 سالمه آیا شانس قبولی در دانشگاه‌های استرالیا رو دارم؟ در مورد هزینه های تحصیل تو استرالیا هم لطفا توضیح بدید ممنونم از مقاله خوبتون

    1. درود. سپاس از اینکه گروه آریا رو برای مشاوره انتخاب کردید. لطفاً با یکی از دفاتر یا شعب ما برای انجام مشاوره تماس بگیرید.

  2. با سلام و احترام من فارغ التحصیل رشته مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه دولتی هستم با معدل ۱۵.۷۹ آیا امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مربوط به محیط زیست را دارم؟

    1. سلام آرام عزیز و گرامی
      بله امکان ادامه تحصیل کارشناسی ارشد رشته های مربوط برای شما هست .
      کارشناسان ما در انتخاب رشته مشاوره تخصصی هم ارائه میکنند.
      برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

  3. سلام و درود بر شما،من لیسانس منابع طبیعی و محیط زیست رو دارم.میتونم واسه ادامه تحصیل به استرالیا بیام؟البته 7 سال واسم گپ تحصیلی بوجود اومده و معدلم خیلی بالا نیست.آیا امکانش وجود داره؟

    1. درود بر شما نرگس عزیز
      از نظر رشته محدودیتی ندارید اما رزومه تحصیلی شما نیاز به بررسی داره.
      با ما تماس بگیرید مشاورین ما راهنماییتون میکنند.

  4. سلام و عرض ادب با مدرک مهندسی محیط زیست میشه برای کار در کشورهای دیگه اقدام کرد؟

  5. ملینا خسروی

    باسلام من دانشجوی رشته علوم و مهندسی محیط زیست هستم از دانشگاه تهران ترم ۳ میخواستم بدونم امکان اقدام برای استرالیا از الان وجود داره یا خیر و اینکه هزینه های لازم چقدر میشه
    با سپاس

    1. سلام ملینای عزیز
      بله میتونید.
      برای اطلاع از قیمتها و بررسی شرایط خود با ما تماس بگیرید.

  6. با سلام.من مهندسی منابع طبیعی_محیط زیست دارم .الان 37سال دارم .آیا امکان ادامه تحصیل با گپ تحصیلی دارم.سابقه کاری هم ندارم

    1. سلام عاطفه عزیز
      باید گپ تحصیلی به گونه‌ای توجیه بشه.
      برای بررسی شرایط خود با ما تماس بگیرید .

  7. سلام و عرض احترام من رشته مهندسی بهداشت محیط دارم میخونم. آیا امکان این و دارم که تو گرایش محیط زیست ادامه اش بدم

    1. سلام دوست عزیز
      بله اما باید عنوان دقیق گرایش ارشد خودتون رو پیدا کنید.
      برای اطلاعات بیشتر میتونید با ما تماس بگیرید.

  8. سلام و عرض ادب
    بنده ارشد آلودکیهای محیط زیست با معدل ۱۶ دارم میخواستم بپرسم برای اقامت کاری و یا تحصیلی به استرالیا و المان کدوم رو بهم پیشنهاد میدید که در نهایت اقامت دائم بتونم بگیرم و از نظر شغلی هم خیالم راحت باشه
    و سوال بعدیم اینکه در استرالیا هم مثل المان وانشگاه رایگان و دولتی این رشته رو ساپورت میکنه یا نه
    ممنون از وقتی که میگذارید

    1. سلام منیر عزیز
      پاسخ سوالات شما در یک کامنت نمیگنجه و بهتره با مشاورین ما تماس بگیرید.
      اما درباره دانشگاه های استرالیا باید خدمتتون بگم که خیر. شما باید برای تحصیل در استرالیا شهریه بدید و مثل دانشگاه های آلمان تحصیل رایگان ندارند.

  9. اعظم درخشان نژاد

    سلام. من در رشته مهندسی محیط زیست گرایش آلودگی هوا با معدل حدود18 2 سال پیش فارغ التحصیل شده ام آیا برای موقعیت پسا دکتری در دانشگاههای استرالیا موقعیتی سراغ دارید؟

    1. فاطمه باقری

      سلام
      پسا دکترا متاسفانه یا خوشبختانه در استرالیا به افرادی تعلق می گیرد که دکترای خود را در دانشگاه های استرالیا گذرانده باشند. به ندرت شاید به افراد با پیشینه قوی پژوهشی تعلق می گیرد

  10. سلام.مرد مجرد 48 ساله و مجرد هستم.دکتری محیط زیست،فوق لیسانس مهندسی منابع طبیعی،لیسانس مهندسی شیلات و محیط زیست،لیسانس حقوق را در دانشگاه خوانده ام.سابقه کار ندارم.بجز اندکی تدریس دانشگاهی و همچنین کارشناس رسمی دادگستری در زمینه محیط زیست به مدت یکسال.چندین دوره شیلاتی و محیط زیستی و فنی و حرفه ای گذرانده ام.مدرک فنی پرورش ماهیان خاویاری از نظام مهندسی کشاورزی و مدرک مربیگری پرورش گیاهان دارویی از فنی و حرفه ای دارم ولی در دو مورد اخیر هم سابقه کار ندارم!آیا شانسی برای کار در استرالیا دارم؟برای کشور دیگر چطور؟

    1. فاطمه باقری

      با عرض سلام و احترام
      جهت تحصیل که حوزه کاری موسسه ما است به دلیل اینکه دکترا دارید و اخذ دکترای مجدد همراه با فاند تقریبا ناممکن است، موسسه کار خاصی نمی تواند برای شما انجام دهد.
      دو توصیه می کنیم: ۱. با وکیل مهاجرتی مشورت کنید و شرایط اقامتی را بررسی کنید و ۲. برای پست داک اقدام کنید

  11. سلام
    وقت بخیر
    من در مهندسی منابع طبیعی – شیلات با معدل ۱۷.۳۳ در سال ۸۰ فارغ التحصیل شدم میخواستم بدونم اگر اینجا ارشد محیط زیست بخونم شانسم برای پیدا کردن کار در استرالیا چقدره ؟

  12. سلام
    وقت بخیر

    در حال حاضر مشغول به تحصیل در کلاس ۱۲ در کالج استرالیا هستم و میخام بعد از اتمام دوره کالج به رشته محیط زیست برم بنظرتون شغل خوبی از این رشته در میاد؟ و تقریبا از اول (شروع اولین ترم) تا دکتری چقدر طول میکشه ؟

    ممنون میشم جوابم رو بدین

    تشکر

    1. فاطمه باقری

      باسلام
      انتخاب رشته تحصیلی مبحث بسیار عمیق و مهمی است. اما الویت انتخاب اول علاقه شما به رشته و بعد موقعیت مناسب کاری است. دادن جواب دقیق به سوال شما نیاز به بررسی بیشتر ما دارد. در خصوص مدت زمان از ابتدای تحصیلات دانشگاهی تا انتهای مقطع دکترا، عموما کارشناسی ۳-۴ سال، ارشد ۱-۲ سال و دکترا ۳-۴ سال است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button