سویه ی جدید کرونا (اومیکرون) باعث بازگشت محدودیت ها در استرالیا نخواهد شد

سویه ی جدید کرونا (اومیکرون) باعث بازگشت محدودیت ها در استرالیا نخواهد شد

سویه ی جدید کرونا (اومیکرون) باعث بازگشت محدودیت ها در استرالیا نخواهد شد

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا لعلام کرد که ظهور سویه ی جدید کرونا (Omicron) استرالیا را به محدودیت های بیشتر در رابطه با ویروس کرونا باز نخواهد گرداند و این کشور اکنون آماده ی بازگشایی و زندگی با این ویروس است.
موریسون می گوید نرخ بالای واکسیناسیون در استرالیا به این معنا است که استرالیا می تواند “همچنان رو به جلو پیش برود”.
” اجازه نخواهیم داد اومیکرون ما را به عقب بازگرداند. ما تصمیم گرفته ایم تا با این ویروس زندگی کنیم و استرالیا برای رسیدن به این هدف سختی های بسیاری را تحمل کرده است”.
“استرالیا اکنون می تواند شروع به رفع محدودیت ها و بازگشایی نماید. در کریسمس پیش رو، مردم استرالیا با همکاری با یکدیگر و با دولت توانسته اند هدیه ی بزرگی به خود بدهند”.
موریسون پذیرفت که دولت ائتلافی اشتباهاتی نیز در طول پاندمی داشته است، از جمله فاز زود هنگام عرضه ی واکسن، اما معتقد است از این اشتباهات گذر کرده اند.
“وقتی در یک بحران هستید، داشتن اشتباهات و شکست های کوچک نا متعارف نیست، اما مدیریت بحران به این معناست که قادر باشید آن ها را تصحیح کرده و از آن ها بگذرید، همان کاری که ما انجام داده ایم”.
“همکاری استراتژیک” بین دولت فدرال، دولت ایالت ویکتوریا و مدرنا، منجر به تولید سالانه 100 میلیون واکسن mRNA در استرالیا در دوران پاندمی خواهد شد که از سال 2024 آغاز خواهد گشت. تجهیزات تولیدی mRNA در ملبورن برای پاندمی های احتمالی آینده و مشکلات فصلی مانند آنفولانزا، واکسن های استنشاقی تولید خواهد کرد.
دولت اعلام نکرده است که به شرکت دارویی چه مبلغی پرداخت می کند و ادعا می کند جزئیات این همکاری محرمانه هستند.
انتقاد هایی از دولت شده است مبنی بر اینکه اعلام عمومی این تجهیزات تولیدی mRNA بیش از اندازه به طول انجامیده است و این کار باید زودتر صورت می گرفته است. اما موریسون معتقد است دولت برای انجام صحیح این کار به زمان نیاز داشته است.
برخی با اشاره به صنعت عظیم بیوتکنولوژی در ایالت ویکتوریا معتقدند این ایالت منطقی ترین انتخاب برای انجام این کار بوده است. صنعت بیوتکنولوژی ایالت ویکتوریا 40 درصد از شرکت های بیوتکنولوژی و تکنولوژی پزشکی کشور را تشکیل می دهد و مسئول 60 درصد از صادرات دارویی استرالیا است.
این اولین بار است که در نیمکره ی جنوبی تولید mRNA انجام می شود و این اتفاق در استرالیا رخ خواهد داد.حرکت به سمت ایجاد این تشکیلات تقریبا یک سال پس از فشاری است که متخصصین به دولت وارد آوردن اند تا برای کاهش وابستگی استرالیا به محصولات خارجی چنین تجهیزاتی را راه اندازی نمایند.
پس از اینکه دولت استرالیا توصیه ی گروه مشاوران تکنیکی استرالیا در مورد ایمن سازی (Australian Technical Advisory Group on Immunisation) یا Atagi را مبنی بر اینکه واکسن آسترازنکای تولید استرالیا نباید برای افراد زیر 50 سال استفاده شود را در ماه آوریل گذشته پذیرفت، به شدت به واکسن های mRNA تولید خارج مانند فایزر و مدرنا وابسته شد. دلیل پذیرفتن این امر ریسک بسیار پایین مشکلات لخته شدن خون در این واکسن ها بود.
گرگ هانت (Greg Hunt) وزیر بهداشت استرالیا می گوید دولت مشتاق بود تا توافقات را با مدرنا در اسرع وقت نهایی سازد”.
او معتقد است “اطمینان از اینکه مدرنا در استرالیا تجهیزات تولیدی داشته باشد، به استرالیا تقدم دسترسی به محصولاتی را خواهد داد که با استفاده از آخرین پیشرفت های علمی در جهان، در استرالیا، توسط استرالیایی ها و برای استرالیایی ها تولید شده است”.
این اعلامیه زمانی منتشر شد که دولت مدت زمان لازم برای واکسن بوستر کووید 19 را از 6 ماه به 5 ماه کاهش داد تا با شیوع سویه ی اومیکرون، از مردم در مقابل ویروس محافظت کند و واکسن مدرنا را برای دوز بوستر تایید کرد.
واکسن مدرنا اولین بار در ماه آگوست توسط دولت استرالیا برای بزرگسالان تایید شد و در مجموع 10 میلیون دوز برای سال 2021 و 15 میلیون دوز بوستر برای نیمه ی اول 2022 سفارش داده شد.
بودجه ی امسال استرالیا مبلغ نامشخصی را به کمک برای ایجاد خط تولید واکسن های mRNA در مقیاس بالا در استرالیا اختصاص داده است. تخصیص بودجه ی کلی برای توضیع و اداره ی واکسن های کووید 19 در استرالیا برای 5 سال آتی 1.9 میلیار دلار است.
دولت های دو ایالت ویکتوریا و NSW طرحی برای پیشبرد واکسن های mRNA در ایالت های خود را اعلام کرده اند و نخست وزیر ایالت NSW ماه گذشته اعلام کرد این ایالت 96 میلیون دلار برای یک خط تولید آزمایشی در نظر گرفته است. دولت ویکتوریا نیز 50 میلیون دلار برای توسعه و تولید واکسن های mRNA در آوریل در نظر گرفته است.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button