محدودیت سنی اپلای استرالیا

در میان کسانی که قصد اپلای تحصیلی دارند، استرالیا به عنوان یکی از بهترین مقصد‌ها برای مهاجرت تحصیلی شناخته می‌شود. تعداد زیادی از دانشگاه‌های این کشور جزء صد دانشگاه برتر جهان هستند و پژوهش بخش عمده ای از نظام آموزشی این کشور را شکل میدهد. علاوه بر این، ارائه بورسیه‌های متنوع، موجب شده تا دانشجویان زیادی سالانه از سراسر جهان برای تحصیل در این کشور و تجربه زندگی در شهرهای بزرگ و پیشرفته‌ای چون سیدنی، ملبورن، ادلاید، ویکتوریا و … به استرالیا مهاجرت کنند.

تحصیل در استرالیا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر و خواهان نیروهای متخصص و جوان، می تواند افق های روشنی را پیش روی فرزندان و جوانان شما قرار دهد. زبان رسمی این کشور انگلیسی است و این خود یکی از مزایای تحصیل در استرالیا محسوب می شود. چرا که دیگر نیاز به آموختن زبان جدید نخواهید داشت.

شما برای تحصیل در استرالیا همانند سایر کشورها، باید حائز شرایط خاصی باشید. نمره زبان، تمکن مالی و شرایط اخذ ویزای تحصیلی، همه و همه شرایطی است که پیش از اقدام به مهاجرت باید فراهم کرده باشید. شرط سنی یکی دیگر از شرایط مهم مهاجرت تحصیلی است که برای هر مقطع متفاوت می باشد. در ادامه به بررسی شرایط سنی در هر مقطع تحصیلی پرداخته ایم.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع ابتدایی

شرایط تحصیل در مقطع ابتدایی در استرالیا در تمامی ایالت های این کشور یکسان است. تحصیل در این مقطع از سن ۷ سالگی شروع می شود. داشتن مدرک زبان الزامی برای تحصیل در مقطع دبستان، نیست. همچون دیگر کشورها دبستان های استرالیا به طور کلی به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند.

تحصیل در مدارس دولتی هزینه بسیار کمتری دارد و ورود به آنها برای تمام دانش آموزانی که اقامت استرالیا را دارند امکان پذیر است. در مقابل مدارس خصوصی به ازاء ارائه امکانات متنوع تر به دانش آموزان، شهریه بیشتری را دریافت می کنند. در شرایط خاص امکان استفاده از خدمات گرانتر و مهمتری مانند استفاده پانسیون، خوابگاه و … وجود دارد. شرایط سنی تحصیل در استرالیا در دبستان های خصوصی با دولتی تفاوتی ندارد و کودکان از ۷ سالگی تا ۱۲ سالگی به تحصیل در این مقطع مشغول هستند.

تحصیل در مقطع دبیرستان

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع دبیرستان همانند بسیاری از کشورهای دیگر است. معمولا دانش آموزان از سن ۱۲ تا ۱۳ سالگی تحصیل در این مقطع را شروع کرده و در ۱۷ تا ۱۸ سالگی آن را به اتمام می رسانند. پس از اتمام دوره دبیرستان، دوره کالج شروع می شود که برای ورود به این دوره، دانش آموزان رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال می توانند به آن وارد شوند. یک مزیت مهم برای دانش آموزان خارجی که قصد دارند برای مقطع کالج در استرالیا اقدام کنند این است که داشتن مدرک زبان برای ورود به کالج های استرالیا الزامی نیست.

سیستم آموزشی استرالیا استاندارد بسیار بالایی در سطح جهان دارد و از این جهت تحصیل در دبیرستان ها و کالج های استرالیا برای دانش آموزان بین المللی مزایای بسیاری دارد. همچنین آنها می توانند یکی از اعضای خانواده خود را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. صدور ویزا برای سایر افراد درجه یک خانواده زمان بیشتری می برد. کالج های استرالیا نیز همانند مدارس به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. در کالج های خصوصی خدمات متنوع و خاصی ارائه می شود و به طبع آن هزینه شهریه نیز بالاتر است.

تحصیل در مقطع کارشناسی

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی از این قرار است که دانشجو باید بین ۱۸ تا ۳۰ ساله باشد. داشتن گپ تحصیلی و بالاتر بودن سن باید موجه باشد. برای تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی باید در ابتدا پذیرش تحصیلی یکی از دانشگاه ها را دریافت کنید. برای اخذ پذیرش باید مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید و منتظر پاسخگویی بمانید. مشورت با وکلای مجرب و باسابقه در زمینه مهاجرت تحصیلی در این مرحله بسیار پیشنهاد می شود. پس از دریافت پذیرش از دانشگاه باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید.

دانشجو پس از اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می تواند ۹۰ روز پیش از شروع دوره تحصیلی به این کشور سفر کند. امکان کار حین تحصیل نیز برای دانشجویان در استرالیا وجود دارد. دانشجویان مقطع کارشناسی مجازند حداکثر ۲۰ ساعت در هفته را برای کمک به تأمین هزینه های زندگی و تحصیل به کار مشغول شوند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد به اندازه مقطع کارشناسی سختگیرانه نیست. اما در صورت داشتن گپ تحصیلی لازم است حتماً آن را توجیه کنید. داشتن سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی می تواند شانس شما را برای دریافت پذیرش بالاتر ببرد. فارغ التحصیلان این مقطع می توانند به آسانی در هر جای جهان به کار مشغول شوند. پس از اتمام این دوره تحصیلی می توانید ویزای کاری دریافت کرده و به مدت ۴ سال در این کشور اشتغال داشته باشید.

شرایط  سنی تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا

دانشجویان بین المللی با تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا از امکانات بسیاری بهره مند می شوند. یکی از آنها بهره مندی از بورسیه های تحصیلی است که به کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور کمک می کنند. طول دوره دکتر بین ۳ تا ۴ سال است.

شرایط سنی تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا چندان سختگیرانه نیست. با این وجود باید به گپ تحصیلی خود توجه داشته باشید. داشتن مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره ۷ برای پذیرش در این مقطع الزامی است. ارائه مقالات علمی در سطح بین المللی نیز شانس شما را برای پذیرش در مقطع دکترا بالا می برد. همچنین داشتن سوپروایز یا استاد راهنما و اخذ تأییدیه ادامه تحصیل از جانب او برای پذیرش در مقطع دکترا دانشگاه های استرالیا الزامی است.

همچنین بخوانید:

شرایط و روش‌های اپلای برای تحصیل در استرالیا

راهنمای اخذ بورسیه تحصیلی استرالیا ۲۰۲۳

راهنمای جامع مهاجرت تحصیلی به استرالیا- بخش اول

و در آخر

شرایط سنی تحصیل در استرالیا مسئله ای است که ممکن است در مراحل اول تصمیم به مهاجرت برای افراد چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال اگر خواهان تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی هستید، می توانید با توجیه کردن گپ تحصیلی و ارائه رزومه تحصیلی یا علمی خوب، شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه های استرالیا بالا ببرید. همچنین اگر در زمینه های فنی فعالیت داشته اید، می توانید با هدف ورود سریع به بازار کار برای تحصیل در کالج های استرالیا اقدام کنید.

با فراهم کردن امکان تحصیل در استرالیا برای فرزندانتان می توانید آینده ای روشن را برای آنها رقم بزنید. چرا که سیستم آموزشی استرالیا از استاندارد بسیار بالایی در سطح جهانی برخوردار است و امکانات بسیار خوبی را برای دانش آموزان فراهم می کند. در نهایت لازم است از ابتدای تصمیم گیری، با کارشناسان و وکلای مجرب مهاجرت تحصیلی مشورت کنید تا به خوبی شرایط شما بررسی شود و بر اساس آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید، یا به دنبال موسسه اعزام دانشجو به استرالیا و نیوزلند می گردید، خدمات موسسه مهاجرتی آریا را با کلیک روی دکمه زیر ببینید

دریافت مشاوره

برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم لطفا فرم مشاوره که از دکمه پایین در دسترس است را پر کرده و ارسال کنید. اطلاعات شما نزد ما امانت بوده و افشاء نخواهد شد. ویا می توانید فرم روبرو را پر کرده برای ما ارسال کنید تا در سریع ترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.
برای پرسیدن هرگونه سوال می توانید با ما تماس گرفته و یا از طریق چت آنلاین که در سمت چپ پایین صفحه قابل دسترس است، سوالات خود را بپرسید.

تماس با مشاور

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «محدودیت سنی اپلای استرالیا»

  1. با سلام
    بنده و همسرم در رشته مهندسی سابقه کار طولانی داریم. سن‌مان 42 و41 سال است. همسرم لیسانس و خودم دکتری دارم. دو فرزند 15 و 8 ساله داریم. اگر همسرم برای مقطع ارشد، پذیرش تحصیلی از نیوزلند بگیرد، 1) شانس دریافت ویزا برای کل خانواده چقدر است؟ 2) در دوره دو ساله ای که همسرم در حال تحصیل است اجازه کار به من داده می شود؟ 3) تحصیل فرزندانم در این دوره چگونه بوده و حدودا با چه هزینه ای خواهد بود؟
    با تشکر

    1. سلام. بچه ها باید ثبت نام مدرسه شوند. شانس پرونده های خانواده به دلیل نیاز به اثبات تمکن مالی بستگی مستقیم به وابستگی های شما به ایران و تمکن مالی داره. شما اجازه کار دارید. لطفا جهت بررسی دقیق تر شرایطتون با دفتر تماس بگیرید. شنبه تا چهارشنبه ۹ الی ۱۷ و پنجشنبه ۹ الی ۱۳ و شماره تماس ۸۸۲۴۰۴۴۵

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button