نظر دانشجویان بین المللی استرالیا در مورد زندگی در این کشور

نظر دانشجویان بین المللی استرالیا در مورد زندگی در این کشور

نظر دانشجویان بین المللی استرالیا در مورد زندگی در این کشور

 

دانشجویان بین المللی از سبک زندگی که در دانشگاه های استرالیا در جریان است راضی هستند. این دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در استرالیا هستند، به رغم تاثیرات پاندمی ویروس کووید 19، بر اساس تجربه ی زندگی خود در این کشور امتیازات بالایی به زندگی دانشجویی در استرالیا داده اند.

بر اساس 2020 International Experience Survey که در تاریخ 5 آگوست 2021 منتشر شده است، در سال 2020، 91 درصد از دانشجویان بین المللی اعلام کردند تجربه ی مثبتی از زندگی در استرالیا داشته اند. این بررسی که بر روی بیش از 200 هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا و از سوی دولت فدرال انجام شده است، دریافت که امنیت شخصی در داخل محیط دانشگاه و خارج از آن، و همچنین توانایی تقویت مهارت های زبان انگلیسی در این تجربه ی مثبت نقش داشته اند.

کاتریونا جکسون (Catriona Jakson)، مدیر اجرایی Universities Australia گفته است که دانشگاه ها برای عکس العمل مناسب به چالش هایی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا برای آن ها پیش آمده است، سخت تلاش می کنند. او می گوید “میزان رضایت از کیفیت تدریس، حمایت از دانشجویان و تقویت مهارت ها با میزان اندکی کاهش همچنان برای دانشجویان محلی و بین المللی نسبتا ثابت است. ما استرسی که ممکن است برای دانشجویانی که از لاک داون ها و قرنطینه ها متاثر شده اند و همچنین دانشجویانی که نمی توانند برای تکمیل تحصیلات خود به استرالیا بازگردند را درک می کنیم. در این مدت خدمات حمایتی فراوانی از طرف دانشگاه ها ارائه شده است. با ادامه یافتن پاندمی کووید 19، دانشگاه ها خدماتی برای تسهیل پرداخت های آنلاین، مشکلات مالی و سلامت روان دانشجویان ارائه می دهند”.

رضایت از خدمات دانشگاه ها برای دانشجویان بین المللی در سال 2020 71 درصد بود که در مقایسه با 73 درصد در سال 2019، به میزان دو درصد کاهش یافت. اما این میزان رضایت برای دانشجویان محلی به همان میزان 74 درصد ثابت ماند.

این نظر سنجی در تجربه ی کلی تحصیلی دانشجویان بین المللی کاهشی را نشان داد و از 75 درصد در سال 2019 به 63 درصد در سال 2020 رسید. دانشجویان بین المللی که هنوز در داخل استرالیا مشغول به تحصیل بودند، به تجربه ی کلی تحصیلی خود در این کشور 64 درصد امتیاز دادند، در حالی که دانشجویانی که نتوانسته بودند به استرالیا بازگردند امتیاز 61 درصد را برای این تجربه در نظر گرفتند.

جکسون می گوید: “بخش بزرگی از تجربه ی دانشگاهی، فرصت تعامل با دانشجویان محلی و همکلاسی ها و دخیل شدن در تدریس و ارتباط با اساتید است. بنابراین همه ی دانشجویان ما به دنبال این هستند که هرچه زودتر به دانشگاه بازگردند. دانشگاه های استرالیا همچنان رفاه و امنیت دانشجویان را در اولویت قرار می دهند، و من برای همه ی دانشجویان و کارکنانی که به رغم چالش های پاندمی کرونا همچنان مقاومت می کنند، احترام زیادی قائل هستم”.

 

برای دیدن این مقاله در وب سابت اصلی می توانید به اینجا (https://www.universitiesaustralia.edu.au/media-item/australian-campus-lifestyle-favoured-by-international-students/ ) و برای دیدن نظر سنجی سال 2020 به اینجا (https://www.qilt.edu.au/docs/default-source/default-document-library/2020-ses-international-report.pdf?sfvrsn=c228dcc3_0 ) مراجعه نمایید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button