نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی

نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی

نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی

هیچ راه یکتایی برای نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی وجود ندارد. اگر تمام مقالات بورسیه تحصیلی که تایید شده اند را گردآوری کنید، متوجه می شوید پیدا کردن نقطه اشتراک آن‌ها دشوار است. هر کدام از این متن‌ها دارای سبک‌های مختلفی هستند که دیدگاه منحصر به فرد نویسنده نسبت به گذشته و حال و آینده اش است. منحصر به فرد بودن نکته کلیدی است که در زمان نوشتن حتما باید به آن توجه کنید.

شما لازم است مقاله‌ی درخواست بورسیه‌ی تحصیلی خود را به انحصار خود در آورید، شخصی سازی کنید و از عمق علاقه و استعداد خود در رشته مورد نظرتان بگویید. این شخصی سازی ارزنده است و نظر داوران را به خود جلب خواهد کرد. همچنین باعث خواهد شد درخواست شما مورد تایید قرار بگیرد.

برای نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی مراحل زیر را انجام دهید:

۱.پس از نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی متن خود را بارها مرور کنید و موضوعات اصلی را شناسایی کنید.

برای نمونه یک مقاله بورس تحصیلی شامل موارد زیر می‌شود: موقعیت‌هایی که وظیفه رهبری و نوآوری داشتید و این که بورسیه تحصیلی چه تغییری در من یا جامعه ایجاد می کند. موضوعات کلیدی می‌تواند رهبری و تاثیر جامعه باشد.

۲. درک معانی موضوعات اصلی

پس از شناسایی موضوعات کلیدی، درک معنی اصلی هر کدام فراتر از معنی ظاهری آنها مهم است. به عنوان مثال، در مقاله‌ معنی رهبری، شناسایی اثرات رهبری فرد، اقدامات انجام شده و نتایج حاصل از آن گفته شود. نه صرفا توضیح موقعیت فرد و مسئولیت‌های او بیان شود. هرچقدر معانی هر موضوع عمیق‌تر باشد، نمونه‌های بیشتری برای شناسایی توانایی فرد وجود دارد.

 

۳. مقاله بورسیه‌ی تحصیلی خود را با کلمات کلیدی مورد استفاده در درخواست بورسیه‌ی تحصیلی بنوسید.

با استفاده از کلمات کلیدی درخواست بورس تحصیلی در طول مقاله خود، تعهد خود را برای رسیدگی به سوالات پرسیده شده نشان می‌دهید. برای مثال وقتی در درخواست از کلماتی مانند رهبری، نوآوری و تاثیر بورسیه بر زندگی استفاده کردید، در مقاله بورسیه تحصیلی خود آن‌ها را باز کرده و توضیح کامل دهید.

 

۴. یک مقاله جذاب درست کنید.

اگر در حال تلاش برای نوشتن یک مقاله درخواست بورسیه تحصیلی هستید، به این نکات توجه کنید. مقاله‌ای که می‌نویسید شامل درخواست مربوط به دوره مورد نظرتان باشد و سپس آن را به قسمت اصلی متن خود پیوند دهید. نشان دادن دانش گسترده و توانایی شما در موضوع مد نظرتان می‌تواند به  متقاعد سازی داورها برای سپردن بورسیه تحصیلی به شما در دوره مورد نظرتان کمک کند.

 

۵. معیارهای استفاده شده توسط کمیته بورسیه تحصیلی را برای نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی خود به کار گیرید.

طبق بررسی‌ها، معیار کلیدی که توسط داور‌های کمیته‌ی بورسیه برای بررسی و ارزیابی مقاله‌های درخواستی وجود دارد، رهبری و تاثیر اجتماعی متقاضیان است. توصیه این است که در تمام مقالات خود به همه این موارد بپردازید، چه سوال شما به صراحت در مورد این موضوع باشد و چه صراحتا به این موضوع نپرداخته باشید.

 

آنچه باید در مورد رهبری در هنگام نوشتن درخواست بورسیه تحصیلی خود در مقاله‌تان بگنجانید:

  • تجربه رهبری و موفقیت؛ نتایج چه بود؟ آیا شما موفق به تشکیل جامعه‌ای ۱۰ تا ۱۰۰ نفره در دوران رهبری خود شده‌اید؟
  • چرا رهبری را تجربه کردید؟ الهام بخش اصلی شما چه بود؟ و این تجربه به شما چه درکی داد؟ این یک جنبه بسیار مهم است زیرا به شما این امکان را می‌دهد که صداقت و شدت اشتیاق خود را نشان دهید.
  • موانعی که با آن روبرو بودید چه بود؟ چگونه به آن‌ها غلبه کردید؟ داستان‌های الهام بخش از استقامت و پشتکارتان علی‌رغم ناسازگاری‌ها و مشقت‌ها داوران را مجاب کرده و به موفقیت شما کمک می‌کند. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که شما صلاحیت‌های بزرگ رهبری دارید: توانایی سازگاری با شرایط و موقعیت‌های جدید و اراده در تسلیم نشدن.
  • چه چیزی یاد گرفتید؟ چه درس‌هایی به رهبری شما کمک کرد؟ هر تجربه درس‌های جدید و فرصت رشد برای شما به ارمغان می‌آورد. صحبت کردن درباره این درس‌ها نشان می‌دهد که شما به راستی تجربیات خود را منعکس کرده‌اید. و اینکه شما درک کرده‌اید که رهبری چیست. به عبارت دیگر شما می‌دانید که رهبری فقط درباره به دست آوردن عنوان رئیس و یا مدیر اجرایی نیست .
  • هدفتان برای آینده چیست؟  بورسیه تحصیلی  یک پاداش صرف نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری بر روی آینده‌تان است. بنابراین  اگر طرحی دارید که در آینده شما را مشغول فعالیت‌های هدایت‌گرانه خاص خودتان می‌کند، آن را با داوران مطرح کنید.

 

مقالات بورسیه تحصیلی شامل چه مواردی از تاثیر جامعه می‌شوند:

  • چه میزان وقت به فعالیت‌هایتان اختصاص داده‌اید؟ احتمالا کمیته بورسیه تحصیلی در جستجوی متقاضیانی است که تعهد  نسبتاً طولانی به فعالیت‌های اجتماعی داشته‌اند.
  • چرا فعالیت‌های اجتماعی برای شما اهمیت داشت؟ لذت از کمک به دیگران؟ هیجان تلاش برای چیزی جدید؟ فرصت برای ایجاد روابط با دیگران؟ داشتن یک دلیل واقعی باعث ایجاد یک مقاله قانع کننده خواهد شد.
  • چرا این موضوع برای جامعه شما اهمیت داشت؟ این سوال را بپرسید: چه تفاوتی در جامعه شما به وجود می‌آمد اگر کاری که می‌کنید را انجام نمی‌دادید؟ این موضوع بسیار مهم است که نشان دهید نیازهای واقعی اجتماعتان را تشخیص می‌دهید و برای رسیدگی به آن‌ها اقدام می‌کنید.
  • در قبال بخشش به جامعه چه چیزی به دست آوردید؟ این موضوع حائز اهمیت است  نشان دهید، که درک می‌کنید  چطور بخشیدن، باعث می‌شود که در نهایت دریافتی بیشتری داشته باشید. به اشتراک گذاری آنچه که خدمات اجتماعی به شما آموخته و این که چگونه به توسعه شما کمک کرده است، ثابت می‌کند که شما واقعا با مشارکت و پیشنهادهایتان همه چیز را کسب کرده‌اید. همچنین این مسئله گواه این است که شما در آینده نیز ادامه خواهید داد.

 

آخرین نکته این مطلب این است که مقاله درخواست بورسیه تحصیلی و نامه ارسالی که می‌نویسید، نشان می‌دهند که شما واقعا می‌دانید چه کسی هستید. تجربه‌های حال و گذشته مرتبط، که توانایی‌های شما را ثابت می کنند چه هستند؟ و اینکه در چه جایی رهبر بوده‌اید؟ با دقت از زبان منتخبی که بر اشتیاق و جاه طلبی شما تاکید می‌کند استفاده کنید. اتخاذ یک اندیشه مثبت را به یاد داشته باشید، که در آن به همه کارهای عالی که انجام داده‌اید و یا قصد دارید تا در آینده به آن بپردازید، ایمان دارید.

اگر شما خودتان را باور نکنید، چرا داوران باید به شما اعتقاد داشته باشند؟

 

قبل از درخواست برای هر نوع بورسیه تحصیلی مقاله‌ی زیر را مطالعه نمایید:
بورسیه‌ تحصیلی: سئوالات متداول

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button