راهنمای جامع ویزای تحصیلی 2024 استرالیا

تعداد زیادی از متقاضیان بین‌الملل به دنبال گرفتن اقامت بعد از به پایان رساندن تحصیل خود هستند. برای گرفتن اقامت تحصیلی و ویزای دانشجویی استرالیا، متقاضی لازم است به طور دقیق برنامه‌ریزی کرده و حداقل از یک سال قبل از اقدام برای اپلای در دانشگاه‌های استرالیا، شروع به خواندن زبان انگلیسی و همچنین گرفتن مدرک آیلتس کند. مراحل دریافت ویزای تحصیلی استرالیا به دو بخش تقسیم می‌شود، اخذ پذیرش و اخذ ویزا که در ادامه تمامی مراحل را برای شما شرح خواهیم داد:

  • انتخاب رشته
  • انتخاب دانشگاه
  • ارسال درخواست به دانشگاه مورد نظر
  • درخواست آنلاین ویزا
  • ارسال تمامی مدارک مورد نیاز
  • رفتن به سفارت‌خانه و انجام مصاحبه
  • منتظر بودن برای دریافت پاسخ

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا 2023

ویزای تحصیلی استرالیا 2023

مقدار هزینه مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی استرالیا (کلاس 500) برای شخص اصلی 620 دلار استرالیا، برای همراهانی که سن آن‌ها 18 سال و بالاتر از آن است نفری 460 دلار استرالیا و برای همراهان با سنین کمتر از 18 سال نفری 150 دلار استرالیا است. همان‌گونه که در بالا به آن اشاره کردیم هزینه تحصیل در استرالیا با توجه به نوع رشته و همچنین دانشگاه مورد نظر متفاوت خواهد بود و افراد با تابعیت استرالیایی و داشتن اقامت دائم نیازی به پرداخت هزینه‌ای برای تحصیل در دانشگاه ندارند. در ادامه هزینه تحصیل و زندگی در استرالیا را برای شما شرح خواهیم داد.

مقطع تحصیلی

میانگین هزینه به دلار استرالیا

دبستان

7.800 تا 30.000

دبیرستان

4.000 تا 22.000

کالج

10.000 تا 20.000

لیسانس

10.000 تا 25.000

فوق لیسانس

15.000 تا 30.000

دکتری

14.000 تا 35.000

مواد غذایی/ انرژی/ خدمات

میانگین هزینه به دلار استرالیا

مواد غذایی

400 تا 1.200

سرگرمی و تفریحات

400 تا 800

وسیله حمل‌ونقل عمومی

60 تا 200

آب، برق، گاز، اینترنت و تلفن

200 تا 800

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

برای گرفتن ویزای تحصیلی استرالیا لازم است که ثابت کنید قادر به پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور هستید. برای ثابت کردن این که تمکن مالی دارید باید مبلغی معادل هزینه یک سال زندگی در استرالیا و همچنین شهریه یک سال تحصیلی را در حساب بانکی خود داشته و با مدارک معتبر آن را ارائه دهید.

شهریه دانشگاه با توجه به دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب کرده‌اید متغیر است و اگر از قبل آن را پرداخت کرده‌اید دیگر نیاز نیست در حساب بانکی خود پول داشته و در عوض برای هزینه زندگی در کشور استرالیا لازم است مبلغی حدود 20.290 دلار استرالیا در حساب خود پول واریز کنید. در صورتی که همسر یا فرزندان شما هم در استرالیا سکونت دارند بایستی مبلغ کافی برای هزینه زندگی آن‌ها نیز همراه با خود به استرالیا ببرید.

حالت دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید تمکن مالی از سمت والدین یا همسر خود را نشان دهید. برای نشان دادن تمکن مالی این افراد لازم است حامی شما طی یک سال اخیر حداقل 60.000 دلار استرالیا کسب درآمد کند.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

داشتن مدرک زبان برای تحصیل در استرالیا یکی از مهم‌ترین مشکلات متقاضیان است. دانشجویان برای گرفتن پذیرش تحصیلی و همچنین اخذ ویزای تحصیلی استرالیا با توجه به شرایط ثبت‌نام دانشگاه انتخابی آن‌ها می‌توانند یکی از مدارک زبان انگلیسی مانند آیلتس، PTE، CAE، OET و تافل را گرفته و به دانشگاه خود تحویل دهند. حداقل نمره مدرک زبان آیلتس قابل قبول برای تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا نمره 6.5 است. میزان تسلط دانشجو به زبان انگلیسی متناسب با نوع مقطع تحصیلی او خواهد بود.

انگشت‌نگاری برای ویزای تحصیلی استرالیا 2023

از تاریخ 31 می سال 2018 میلادی متقاضیان برای مهاجرت تحصیلی استرالیا که برای گرفتن ویزا درخواست می‌دهند، مجبور به ارائه شناسه‌های بیومتریک خواهند بود. افرادی که سن آن‌ها کمتر از 5 سال است و همچنین کسانی که ناتوانی جسمی دارند، نیازی به ارائه اثر انگشت برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ندارند.

شایان ذکر است دانشجویانی که به صورت آنلاین در دوره‌ها شرکت می‌کنند هم نیازی به گرفتن اثر انگشت از آن‌ها نخواهد بود مگر آن که DHA از آن‌ها بخواهد. دقت کنید که انگشت‌نگاری برای ویزای تحصیلی، به کمک اسکن اثر انگشت 10 رقمی با اسکنر اثر انگشت دیجیتال انجام می‌شود. متقاضی برای گرفتن ویزا و مهاجرت تحصیلی باید هزینه اسکن را که حدودا 23 دلار استرالیا هست را پرداخت نماید.

صدور ویزای تحصیلی استرالیا 2023

یکی از نکاتی که باید برای مهاجرت تحصیلی به استرالیا به آن توجه کنید، مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزای تحصیلی استرالیا است، زیرا امکان دارد این بازه زمانی با شروع ترم دانشگاهی مطابقت نداشته و موفق نشوید ویزای خود را قبل از شروع ترم دریافت کنید. مدت زمان لازم برای صدور ویزای تحصیلی استرالیا معمولا در دوره‌های لیسانس و فوق لیسانس چیزی حدود 1.5 ماه خواهد اما با این حال این زمان قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است به دلیل شلوغی سفارت‌خانه‌ها تا 3 ماه نیز زمان ببرد.

در مقطع دکتری به دلیل آن که پرونده متقاضی به قسمت Security chek رفته و بررسی می‌شود، مدت زمان صدور ویزای تحصیلی طولانی‌تر شده و حدودا بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد. اگر طول پروسه دریافت ویزای دانشجویی طولانی شد و به ددلاین و آغاز ترم تحصیلی نرسیدید، این شرایط برای شما وجود دارد که Defer (دیفر) کنید، یعنی از دانشگاه مورد نظر بخواهید 1 تا 2 ترم آغاز ترم تحصیلی در استرالیا را دیرتر شروع کرده و دانشگاه هم یک نامه پذیرش جدید برای شما خواهد فرستاد و شما باید مدارک جدید را برای سفارت‌خانه بفرستید.

ریجکت شدن ویزای تحصیلی استرالیا 2023

ریجکت شدن ویزای تحصیلی استرالیا

متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا بهتر است با دلایل ریجکتی ویزای دانشجویی آشنایی داشته تا با رعایت کلیه نکات شانس خود را در گرفتن ویزای تحصیلی بالا ببرند. یکی از دلایل مهم که موجب رد شدن درخواست متقاضی می‌شود، عدم ارائه شرایط GTE و اثبات هدف فرد برای تحصیل در استرالیا است. بیشتر مدارکی که دانشجو به سفارت‌خانه تحویل می‌دهد مربوط به همین موضوع بوده و افسر باید با دیدن و بررسی کلیه مدارک مطمئن شود که آیا هدف نهایی متقاضی تحصیل در استرالیا هست یا این که صرفا قصد ورود به کشور استرالیا و درخواست پناهندگی دارد.

یکی دیگر از دلایل ریجکتی عدم ارائه مدارک کافی برای نشان دادن تمکن مالی متقاضی است. متقاضی موظف است مدارکی را ارائه داده که نشان دهد فرد از پس هزینه‌های تحصیل و زندگی در استرالیا بر خواهد آمد و در آینده سربار دولت استرالیا نمی‌شود. عدم داشتن مدرک زبان با نمره قبولی خوب و همچنین ارائه مدارک ناقص و تقلبی نیز یکی دیگر از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی استرالیا است.

رفع ریجکت ویزای تحصیلی استرالیا 2023

با توجه به این که متقاضی در زمان ارسال درخواست ویزای تحصیلی استرالیا در خارج یا داخل این کشور زندگی می‌کند، دو روش متفاوت برای رفع ریجکتی باید طی کند:

اگر داخل استرالیا هستید

اگر زمانی که درخواست ویزای تحصیلی داده و در استرالیا زندگی می‌کنید، در صورتی که با ویزای شما موافقت نشد این شرایط برای شما وجود دارد تا اعتراض بزنید. برای این کار به AAT یا همان استیناف درخواست اعتراض خود را ارسال کنید که در این صورت پرونده مهاجرتی شما به حالت BRIDGE در می‌آید. بعد از این مرحله برای رسیدگی دقیق به پرونده مهاجرتی شما یک دادگاه اعتراضی تشکیل می‌دهند. تا قبل از زمان تشکیل دادگاه اجازه کار در کشور استرالیا را دارید، اما در صورتی که بار دیگر درخواست ویزای شما در دادگاه هم رد شد، شما موظف هستید که استرالیا را ترک کرده و به کشور خود برگردید. یک راه دیگر آن است که می‌توانید بار دیگر نیز اعتراض کرده که این بار پرونده شما به FCC که دادگاه بالاتری است منتقل خواهد شد.

اگر خارج استرالیا هستید

در صورتی که در استرالیا سکونت ندارید و درخواست ویزای شما رد می‌شود، حق اعتراض کردن ندارید. تنها کاری که می‌توانید بکنید با مطالعه ایمیلی که برای شما ارسال شده است، بررسی کنید که چه نواقصی در پرونده خود داشتید و با اصلاح آن‌ها بار دیگر برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام کنید.

مدارک لازم برای درخواست ویزای تحصیلی استرالیا 2023

  • ارائه اصل مدارک تحصیلی دیپلم همراه با ترجمه آن‌ها
  • ارائه اصل مدارک تحصیلی مقاطع تحصیلی قبلی به همراه ترجمه آن‌ها
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • ارائه مدارک هویتی اصل به همراه ترجمه آن‌ها
  • ارائه گذرنامه معتبر همراه با عکس
  • ترجمه کلیه سوابق کاری

پس از گرفتن انواع ویزای تحصیلی استرالیا نیاز به گرفتن مجوز ورود به کشور و دریافت ویزای استرالیا را دارید. در ادامه مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را خواهیم گفت:

  • ارائه مدارک گرفتن پذیرش تحصیلی از استرالیا
  • ارائه مدارک شناسایی و هویتی به همراه ترجمه آن‌ها
  • ارائه مدرک آیلتس معتبر
  • ارائه گواهینامه الکترونیکی برای ثبت‌نام
  • تحویل انگیزه‌نامه تحصیلی
  • پر کردن تمامی فرم‌های موردنیاز

تبدیل ویزای تحصیلی استرالیا 2023 به ویزای کاری

قاعدتا هدف نهایی اکثر متقاضیان ویزای تحصیلی استرالیا، گرفتن اقامت دائم و تابعیت استرالیا است؛ اما تنها راه اخذ اقامت دائم این کشور پرداخت بیمه و مالیات به دولت استرالیا است. به همین جهت شما صرفا نیاز به استخدام در یک شرکت استرالیایی برای گرفتن اقامت را خواهید داشت.

تمامی دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود به مدت 18 ماه فرصت دارند تا در استرالیا کار پیدا کنند. در روند پیدا کردن کار یکی از نکات حائز اهمیت میزان سطح زبان و مهارت‌های شخصی متقاضی است. خوشبختانه نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و شانس پیدا کردن کار نسبتا بالا است.

 از صفحه دانشگاه های استرالیا نیز دیدن کنید.

در پایان

کشور استرالیا یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی بوده و با تحصیل در این کشور می‌توانید آینده کاری و تحصیلی خود را تضمین کنید. این کشور امکانات فوق‌العاده‌ای در زمینه علم و فنون در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. ما در این مقاله کلیه شرایط دریافت ویزای تحصیلی استرالیا 2023 را شرح دادیم.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button