چگونه در استرالیا دنبال کار بگردیم؟

کار در استرالیا

پس از مهاجرت تحصیلی به استرالیا، پروسه‌ی اقامت در این کشور بسیار آسان است. پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، می‌توانید برای ویزای کار بعد از فارغ‌التحصیلی اقدام کرد. مدت این ویزا بین دو تا سه سال است و اگر در این مدت، یک سال مشغول به کار مرتبط با رشته‌ی تحصیلی خود باشید، شرایط لازم برای کسب اقامت دائم استرالیا را خواهید داشت.

خوشبختانه استرالیا کشوری با جامعه ی چندفرهنگی است. از هر چهار استرالیایی یک نفر خارج از این کشور به دنیا آمده است. این به آن معناست که مسیر اشتغال بین المللی در این کشور بسیار هموار است. هرچند جستجوی کار در استرالیا ممکن است برای شما تجربه ی جدیدی باشد، اما به خاطر داشته باشید که استرالیا کشور مهاجر پذیری است و افراد بسیاری همین مسیر را چه برای اشتغال کوتاه مدت و چه اقامت بلند مدت و نهایتا کسب شهروندی این کشور، همین مسیر را طی کرده اند.

شانس اینکه بتوانید شغل مناسبی در استرالیا پیدا کنید به عواملی بستگی دارد، از جمله تخصص شما و تقاضا برای آن تخصص در استرالیا. مزیت کار کردن در استرالیا این است که یک محیط کاری عالی و شرایط کاری فوق العاده را تجربه خواهید کرد.

در این مطلب نکاتی را ارائه می دهیم که به شما کمک می کند تا پروسه ی پیدا کردن کار در استرالیا برای شما آسان تر شود.

بازار کار مرتبط با رشته خود را جستجو کنید

برای برخی پوزیشن‌های شغلی و تخصص‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در استرالیا تقاضای زیادی وجود دارد و برای برخی دیگر تقاضای کمتر. هرچه مطالعه‌ی بیشتری داشته باشید، بهتر متوجه می‌شوید که جایگاه مناسب برای شما در بازار کار استرالیا کجاست. اگر تخصصی دارید که تقاضا برای آن زیاد است، مانند تجارت الکترونیک و دیجیتال، و یا در مناطق غیر مرکزی به دنبال کار باشید، رقبای کمتری داشته و کار شما آسان تر است.

بازار کار استرالیا

با فرهنگ و اصطلاحات زبانی آشنا شوید

حتی وقتی که از نظر دانش زبان انگلیسی در سطح بالایی هستید، باید در نظر داشته باشید که برخی لغات و اصطلاحات می توانند در کشور های مختلف و یا حتی در مناطق مختلف یک کشور، معانی متفاوتی داشته باشند. پس تلاش کنید تا خود را با فرهنگ زبانی و رفتاری محل اقامت و کار خود سازگار کنید.

رزومه‌ی مناسبی تهیه کنید

تجربیات خود را به استفاده‌ای که شرکت می‌تواند از وجود شما ببرد ارتباط دهید. نباید این تصور را داشت که کارفرمای آتی شما با کارفرمای قبلی در ارتباط است! بنابراین در رزومه ی خود یک پاراگراف را به این‌که در چه کسب و کاری مشغول بوده‌اید و کارکرد آن چه بوده است اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید که کارفرما به دنبال بهترین نیرو برای یک پوزیشن شغلی است و ملیت متقاضیان مطرح نیست، بنابراین تمرکز شما در تهیه ی رزومه باید بر روی این باشد که نشان دهید برای احراز آن پست شغلی واجد شرایط هستید و می توانید ارزشی به آن شرکت اضافه کنید.

با تکنولوژی مربوط به آن شغل آشنا باشید

اینکه مصاحبه از طریق تلفن، اسکایپ و یا سایر پلتفرم های دیجیتال صورت بگیرد بسیار رایج است، بنابراین اطمینان حاصل نمایید که در تمامی پلتفرم های ارتباطی رایج مانند اسکایپ و Google Hangouts اکانت داشته باشید.

سایت های کاریابی در استرالیا

از آنجا که اپلای مستقیم برای خود شرکت می تواند دشوار و زمان بر باشد، همواره می توانید از وب سایت های کاریابی استفاده کنید. در این وب سایت ها می توانید برای خود پروفایلی درست کنید و مطمئن باشید که تنها کارفرمایان شرکت های معتبر به اطلاعات شما دسترسی دارند.از طریق تنظیمات این وب سایت ها می توانید به محض پیدا شدن یک موقعیت شغلی نوتیفیکیشن دریافت کنید تا مطمئن باشید هیچ فرصت شغلش را از دست نداده اید.

ازجمله این وب سایت ها که می توانند برای برقراری ارتباط بین شما و کارفرمایان بالقوه به شما کمک کند  com.aumycareer.com.aujobs.com.aujobsearch.gov.au و  careerone.com.au  هستند.

در Career day های دانشگاه محل تحصیل خود شرکت کنید

دراین روز ها، کارفرمایان به دانشگده ها مراجعه کرده و به دنبال نیروی کار می گردند. این فرصت بسیار مناسبی است تا خود را به صاحبان مشاغل و کارفرمایان معرفی کنید.برای اطلاع از این تاریخ ها به مشاوران شغلی دانشگاه خود مراجعه کنید.

منتظر شغل رویایی خود نباشید

به جای اینکه منتظر بنشینید تا پوزیشن شغلی مورد نظرتان در شرکت ایده آل تان خالی شود، برای همه ی شرکت هایی که به تخصص شما مرتبط هستند اپلیکیشن بفرستید و در آن تجربه و مهارت های خود را توضیح دهید.جدا از سایت های کاریابی، می توانید این اپلیکیشن ها را از طریق وب سایت خود شرکت ها سابمیت کنید و یا به ایمیل مسئول استخدام و یا مدیر بخشی که می خواهید در آن مشغول به کار شوید بفرستید. اگر واجد شرایط باشید و رزومه ی شما مورد پسندشان باشد، در اول صف متقاضیان آن موقعیت شغلی قرار می گیرید.

دوست پیدا کنید!

در طول مدت تحصیل در استرالیا، با همکلاسی ها، هم خوابگاهی ها و هرکسی که می توانید ارتباط برقرار کنید. ارتباطات فردی همیشه بهترین روش برای یافتن کار در استرالیا است. نه فقط با ایرانی ها، بلکه با استرالیایی ها و دانشجویان بین المللی در ارتباط باشید، در فعالیت های گروهی، ورزشی و کارهای داوطلبانه شرکت کنید. این کار شبکه ای از دوستان برای شما ایجاد می کند که در زمان جستجو برای کار، بیش از آنچه فکر کنید به شما کمک خواهد کرد.

جستجوی کار در استرالیا

5 نکته که باید در مصاحبه های شغلی رعایت کنید

  1. قبل از مصاحبه تحقیق کنید.

    در مورد شرکت، فعالیت های آن ها، اینکه اخیرا محصول یا خدمات جدیدی به بازار عرضه کرده اند، سود سال گذشته ی آن ها چقدر بوده است و هر اطلاعات دیگری که می توانید را قبل از مصاحبه به دست بیاورید.

  2. برای پاسخ های خود از قبل تمرین کنید.

    سوال های رایجی هستند که حتما پرسیده خواهند شد، مانند اینکه چرا فکر می کنید شما شخص مناسبی برای این شغل هستید و یا اینکه نقاط قوت و ضعف شما چیست. بنابراین از قبل خود را برای پاسخ به این سوالات آماده کنید و جواب مناسب و موثری برای آن ها داشته باشید.

  3. ظاهر و برخورد مناسبی داشته باشید.

    به خاطر داشته باشید که 30 ثانیه ی اول مصاحبه بسیار تاثیر گذار است. این یعنی لباس شما، طرز برخورد و حتی دست دادن و راه رفتن شما.

  4. آرام باشید و نفس بکشید.

    اینکه از قبل برای مصاحبه آماده باشید، بهترین روش برای آرام بودن در طول مصاحبه است. تمرین، تمرین و تمرین رمز موفقیت شما خواهد بود

  5. سوال بپرسید.

    همیشه باید تعدادی سوال آماده داشته باشید تا نشان دهید به آن شغل علاقه مند هستید. در مصاحبه قرار نیست شما فقط پاسخگو باشید، سوال بپرسید و انتظاراتتان از آن شغل را بیان کنید.

زمینه‌های شغلی با تقاضای بالا در استرالیا در سال 2020

  • خدمات اجتماعی و بهداشت عمومی (250300 شغل دیگر در این زمینه تا سال 2023 ایجاد خواهد شد)
  • عمران و ساخت و ساز (118800 شغل دیگر در این زمینه تا سال 2023 ایجاد خواهد شد)
  • آموزش و پرورش (113000 شغل دیگر در این زمینه تا سال 2023 ایجاد خواهد شد)
  • خدمات تکنیکی، علمی و حرفه ای (106600 شغل دیگر در این زمینه تا سال 2023 ایجاد خواهد شد)

10 شغلی که در سال 2020 در استرالیا بیشترین تقاضا را داشته اند

  1. توسعه دهنده ی نرم افزار (Software Developer)
  2. تحلیل گر سیستم ها و کسب و کار های IT (IT Business and System Analyst)
  3. مدیر پروژه های ساختمانی (Construction Project Manager)
  4. پرستار افراد سالمند یا ناتوان (Care Worker)
  5. مدیر خدمات اجتماعی (Centre Manager)
  6. مدیر بازاریابی (Marketing Manager)
  7. دستیار/منشی (Administrative assistant)
  8. مدیر عمران و ساخت و ساز (Construction Manager)
  9. مدیر اداری (Office Manager)
  10. مدیر عرضه، توزیع و تدارکات پشتیبانی (Supply, Distribution and Procurement Manager)
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button