بودجه حمایتی دولت از دانشگاه های استرالیا در سال 2023-24

کاتریونا جکسون Catriona Jackson، مدیر اجرایی دانشگاه‌های استرالیا گفت: بودجه، تعادلی بین کاهش هزینه‌های زندگی و جبران مالی ایجاد می‌کند. افزایش کمک‌هزینه‌های جوانان مانند: Austudy، ABSTUDY و سایر پرداخت‌های پشتیبانی درآمد از جمله اقدامات خوشایند، به‌ویژه برای دانشجویانی است که در حال دست‌وپنجه نرم کردن با فشارهای مالی هستند.

از دولت خواستیم تا از این مسئله که دانشجویان دانشگاه، در لیست پکیج‌های حمایتی کمک‌هزینه‌های زندگی و مالی گنجانده شده‌اند، اطمینان یابد و خوشحال هستیم که به آن عمل کردند. درعین‌حال، دولت همچنان تمرکز خود را بر بازگشت بودجه به موضع قدرت قرار داده است.

اهمیت نیروی کار تحصیل‌کرده برای استرالیا

نیروی کار در استرالیا

در مواجهه با چالش‌های اقتصادی میان‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی‌شده، افزایش بهره‌وری ضرورت دارد. دانشگاه‌ها از طریق تامین نیروی متخصص و ایده‌های جدید، پژوهش و توسعه، محرک‌های کلیدی اقتصادی هستند و نقش حیاتی را ایفا می‌کنند.

هر دلاری که برای تحقیق هزینه می‌شود، 5 دلار به اقتصاد کشور بازمی‌گرداند در نتیجه نیروهای کار تحصیل‌کرده دانشگاهی، اقتصاد را 185 میلیارد دلار بیشتر کرده و این افزایش یک‌درصدی بودجه برای تحقیقات، در طول یک دهه اقتصاد را 24 میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

بااین‌وجود، سرمایه‌گذاری در تحقیقات به‌عنوان سهمی از تولید ناخالص داخلی در سال‌های 2022-23 در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفت و هم اکنون به 0.49 درصد رسیده است؛ زیرا استرالیا همچنان به کاهش نظم بین‌المللی ادامه می‌دهد.

موسسات و نهادهای ما، شرکای حیاتی دولت در ارائه اولویت‌های ملی هستند، از افزایش قابلیت دفاعی گرفته تا ارائه مهارت‌ها و تخصص‌های موردنیاز برای هدایت انتقال انرژی، همه را در برمی‌گیرد.

نیروی کار ماهر و تحقیقات موردنیاز برای پاسخگویی به چالش‌ها و تحولات اقتصادی جدید و نوظهور در محیط استراتژیک دانشگاه‌های استرالیا تحصیل می‌کنند. با افزایش تقاضا برای کارگران تحصیل‌کرده دانشگاهی و تحقیق و توسعه، دانشگاه‌ها به نمایندگی از ملت برای ادامه کارهای حیاتی خود، به حمایت کامل دولت نیاز خواهند داشت.

از تامین بودجه برای مکان‌های جدید دانشگاه و مکان‌های بالینی اضافی جهت حمایت از آموزش نیروی کار بسیار ماهر استقبال می‌کنیم؛ زیرا اقتصاد و جامعه استرالیا نمی‌توانند بدون وجود آن‌ها، کاری را انجام دهند.

این جریان یک شروع خوب خواهد بود، اما حمایت بیشتر از دانشگاه‌ها ساختن آینده اقتصادی بهتر را برای تمام افراد استرالیایی‌ آسان‌تر می‌کند، زیرا علاوه بر بازگشت سرمایه خوبی که داریم، بهره‌برداری موردنیاز اقتصاد را نیز هدایت می‌کنیم.

به کارگران ماهر، تحقیق و پیشرفت بیشتری نیاز داریم، اما بدون سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی دولت نمی‌توانیم به این مقصود دست یابیم. می‌دانیم که همه موارد قابل تامین نیستند و ازاین‌جهت نیز باید تصمیمات سختی گرفته شود. بااین‌حال همچنان واقعیت باقی خواهد ماند که دانشگاه‌ها، کشور و ملت را قوی‌تر و شکوفاتر می‌کنند.

میزان بودجه سال ۲۰۲۳- ۲۴

بودجه حمایتی دانشگاه های استرالیا 2023

از طریق توافقنامه دانشگاه‌ها با دولت همکاری خواهیم کرد تا تنظیمات سیاست و بودجه را به‌منظور خدمت به دانشگاه‌ها و جوامع را دریافت نماییم. همچنین امیدواریم که این امر زمینه را برای تغییرات آینده در بودجه فدرال هموار کند. اقدامات اصلی و کلیدی برای بخش دانشگاه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کمک مالی برای 4000 موقعیت دیگر با حمایت مشترک‌المنافع برای پشتیبانی از مهارت‌های موردنیاز در برنامه AUKUS.
  • 3 میلیون دلار برای موقعیت‌های روان‌شناسی اضافی از جمله: 500 موقعیت تحصیلی روان‌شناسی تکمیلی، 500 دوره کارآموزی یک‌ساله و 2000 جلسه آموزشی سرپرست.
  • 2 میلیون دلار برای ایجاد برنامه بورسیه‌های تحصیلی مراقبت‌های اولیه و مامایی، حمایت از پرستاران و ماماهای ثبت‌نام‌شده جهت انجام تحصیلات تکمیلی و بهبود مهارت‌های آنها.
  • 6 میلیون دلار برای برنامه‌های آموزشی پیشرفته آزمایشی، حمایت از دانشجویان بین‌المللی پزشکی که در مناطق روستایی و دورافتاده کار می‌کنند.
  • 7 میلیون دلار برای تقویت نیروی کار پرستاری و مراقبت‌های اولیه با ایجاد 6000 موقعیت بالینی مراقبت‌های اولیه و ایجاد انگیزه برای کلینیک‌هایی که پرستاران بازگشته را استخدام می‌نمایند.
  • 2 میلیون دلار برای حمایت از دانشگاه جیمز کوک جهت ارائه برنامه آموزش عمومی استرالیا.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button