دانشگاه‌های برتر استرالیا بر اساس رشته تحصیلی

اگر شما هم قصد مهاجرت تحصیلی به یک کشور عالی را دارید؛ بی‌شک استرالیا گزینه‌ای مناسب خواهد بود. 37 دانشگاه مختلف در استرالیا در رتبه‌های دانشگاه‌های جهانی QS وجود دارند که جزء بهترین و برترین دانشگاه‌های جهان محسوب می‌شوند. این دانشگاه‌ها بهترین رشته‌های تحصیلی را به دانشجویان بین‌الملل ارائه کرده و فرصت رشد و پیشرفت به آنها می‌دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دانشگاه‌های استرالیا براساس رشته در سال ۲۰۲۴ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

دانشگاه‌های برتر استرالیا بر اساس رشته تحصیلی

فهرست مطالب

رشته حسابداری و مالی

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) در سال جاری برای حسابداری و امور مالی به عنوان برترین دانشگاه استرالیا در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS قرار گرفته است. این دانشگاه در این رشته رتبه 20 جهانی را داراست. البته ناگفته نماند که 17 دانشگاه برتر دیگر در این رتبه‌بندی قرار دارند.

کشاورزی و جنگلداری

امسال 24 دانشگاه استرالیا در رتبه‌بندی حوزه کشاورزی و جنگلداری حضور دارند. دانشگاه کوئینزلند (UQ) به عنوان برترین دانشگاه در حوزه کشاورزی در استرالیا شناخته شده که جایگاه اول خود را حفظ کرده است و در رتبه شانزدهم بین‌الملل قرار دارد.

آناتومی و فیزیولوژی

در رشته آناتومی و فیزیولوژی دانشگاه سیدنی در رتبه‌بندی دوازدهم در جهان و دانشگاه ملبورن در استرالیا به عنوان بهترین دانشگاه‌های استرالیا شناخته شده‌اند. بنابراین دانشجویان علاقه‌مند به رشته آناتومی و فیزولوژی می‌توانند در این دو دانشگاه بهترین تجربه تحصیل را داشته باشند. البته ناگفته نماند که این رتبه‌بندی شامل هشت موسسه دیگر از استرالیا نیز می‌شود

مردم‌شناسی

در زمینه مردم‌شناسی؛ دانشگاه ملی استرالیا (ANU) جزء بهترین دانشگاه‌های استرالیا شناخته می‌شود. البته بعد از دانشگاه ملی استرالیا، هشت دانشگاه دیگر در این کشور رشته مردم شناسی را به دانشجویان بین‌الملل نیز ارائه می‌کنند.

باستان‌شناسی

در سال جاری، دانشگاه ملی استرالیا (ANU) بهترین مکان برای تحصیل باستان‌شناسی در استرالیا محسوب می‌شود و با دو رتبه ارتقا، به رتبه یازدهم در سطح جهانی رسیده است. دانشگاه ملی استرالیا یکی از 12 دانشگاه استرالیایی است که در رتبه‌بندی امسال قرار گرفته و همچنین دانشگاه سیدنی نیز در بین 40 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

معماری

دانشگاه ملبورن امسال در رتبه‌ 24 بین 50 دانشگاه برتر جهان در رشته معماری قرار گرفت. بنابراین اگر قصد ادامه تحصیل در رشته معماری در استرالیا را دارید؛ بی‌شک دانشگاه ملبورن بهترین گزینه برای شما خواهد بود. البته در این رتبه‌بندی 16 دانشگاه دیگر نیز وجود دارد.

طراحی هنری

دانشگاه RMIT همچنان به عنوان برترین دانشگاه در استرالیا برای هنر و طراحی شناخته می‌شود و امسال در رتبه 15 قرار دارد. البته بعد از دانشگاه RMIT، 12 دانشگاه دیگر نیز در این لیست قرار دارند.

علوم بیولوژیکی

دانشگاه ملبورن در رتبه‌بندی علوم زیستی امسال بالاتر از 23 دانشگاه دیگر استرالیا قرار دارد و در رده 41 مشترک قرار گرفت. همچنین، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه ملی استرالیا نیز در میان 50 دانشگاه برتر قرار دارند.

مطالعات بازرگانی و مدیریت

دانشگاه ملبورن بهترین مکان برای تحصیل در رشته مدیریت و بازرگانی در استرالیا است. با قرار گرفتن در رتبه 34 مشترک جهان، این دانشگاه از 22 دانشگاه دیگر استرالیایی جلوتر است.

مهندسی شیمی

رشته مهندسی شیمی دانشگاه موناش استرالیا

دانشگاه موناش با 9 موسسه استرالیایی دیگر در رتبه‌بندی مهندسی شیمی در رتبه 34 قرار دارد.

علم شیمی

از بین 22 دانشگاه استرالیایی که امسال برای شیمی رتبه‌بندی شده‌اند، دانشگاه موناش امسال در صدر جدول قرار دارد و در رتبه 37 قرار دارد.

مهندسی عمران و سازه

دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) با یک رتبه پایین‌تر از رتبه سیزدهم در جهان، بهترین دانشگاه استرالیا برای مهندسی عمران است. 13 موسسه دیگر استرالیا نیز در لیست رتبه‌بندی‌ها قرار دارند.

کلاسیک و تاریخ‌باستان

در حوزه تاریخ‌شناسی امسال دو دانشگاه مک کواری و سیدنی جزء بهترین دانشگاه‌های استرالیا رتبه‌بندی شدند. دانشگاه مک کواری با رتبه 44 توانست بالاتر از دانشگاه سیدنی قرار بگیرد.

مطالعات ارتباطات و رسانه

دانشگاه فناوری کوئینزلند (QUT) همچنان به عنوان برترین دانشگاه استرالیا برای مطالعات ارتباطات و رسانه شناخته می‌شود. در حال حاضر،  QUT در رتبه 15 جهانی قرار دارد و یکی از 18 دانشگاهی است که در رتبه‌بندی امسال قرار دارد.

علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعاتی

امسال، 22 دانشگاه استرالیایی در میان 500 دانشگاه برتر جهان برای علوم کامپیوتر رتبه‌بندی شده‌اند. در این رتبه‌بندی، دانشگاه ملبورن با افتخار می‌تواند ادعا کند که بهترین است، اگرچه چهار پله سقوط کرده و در رتبه 43 قرار گرفته است.

دندانپزشکی

امسال تنها چهار دانشگاه استرالیایی در رشته دندانپزشکی رتبه‌بندی شده‌اند. دانشگاه آدلاید توانست در این حوزه تحصیلی رتبه یک را به خود اختصاص بده و در رتبه 25 قرار بگیرد. این دانشگاه نسبت به سالهای گذشته 9 رتبه ارتقا پیدا کرده است.

مطالعات توسعه

دانشگاه ملبورن به عنوان بهترین مکان برای تحصیل مطالعات توسعه در استرالیا، رتبه سیزدهم را کسب کرده است. در این بین 7 دانشگاه دیگر در این حوزه نیز رتبه‌بندی شده‌اند.

علوم زمین و دریا

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) به عنوان بهترین دانشگاه استرالیا برای علوم زمین و دریا شناخته می‌شود و همچنین در رتبه چهاردهم جهانی در این رشته قرار دارد. در سال جاری، 12 دانشگاه دیگر استرالیایی نیز رتبه‌بندی شده‌اند.

اقتصاد

از بین 20 دانشگاه استرالیایی که در حوزه اقتصاد رتبه‌بندی شده‌اند، دانشگاه ملی استرالیا (ANU) بهترین دانشگاه شناخته شده است. این دانشگاه با کسب رتبه 33 جهانی توانست یک قدم جلوتر از دانشگاه ملبورن باشد.

آموزش و پرورش

در حوزه آموزش و پرورش سه دانشگاه استرالیایی در بین 30 دانشگاه برتر جهان، رتبه بسیار بالایی دارند. 28 دانشگاه در رشته آموزش و پرورش رتبه‌بندی شده‌اند اما دانشگاه ملبورن در رتبه 12 در جهان قرار دارد.

مهندسی برق و الکترونیک

اگر چه 20 دانشگاه استرالیا در رتبه‌بندی مهندسی برق و الکترونیک امسال قرار گرفته‌اند اما تنها دو مورد از این دانشگاه‌ها در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. نام این دو دانشگاه برتر در جهان نیو ساوت ولز با رتبه 37 و دانشگاه ملبورن با رتبه 40 است.

زبان و ادبیات انگلیسی

در زمینه زبان و ادبیات انگلیسی تعداد زیادی از دانشگاه‌های استرالیا در لیست برترین دانشگاه‌ها قرار دارند. دانشگاه سیدنی با حفظ جایگاه خود نسبت به سال گذشته با رتبه 18 در صدر جدول قرار دارد.

علوم محیطی

به طور کلی چهار دانشگاه استرالیایی در بین 30 دانشگاه برتر در زمینه علوم زیست محیطی قرار دارند. دانشگاه کوئینزلند (UQ) با رتبه 19 در بین 25 دانشگاه برتر استرالیا در این زمینه قرار گرفته است.

جغرافیا

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) در رتبه‌بندی جغرافیایی امسال در رتبه هفتم قرار دارد. 14 دانشگاه برتر دیگر در استرالیا معرفی شده‌اند که سه دانشگاه دیگر در بین 20 دانشگاه برتر قرار دارند.

تاریخ

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) عنوان خود را به عنوان بهترین مکان در استرالیا برای مطالعه تاریخ حفظ کرده و امسال نیز رتبه دوازدهم را به خود اختصاص داده است. این یکی از ده دانشگاه استرالیا در رتبه‌بندی امسال است که سه تای آنها در لیست ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

مدیریت مهمان نوازی و اوقات فراغت

تنها ده دانشگاه استرالیا در سال جاری برای مدیریت مهمان نوازی و اوقات فراغت رتبه‌بندی شده‌اند. مدرسه مدیریت هتل بین المللی Blue Mountains (BMIHMS) که در رتبه 21 مشترک قرار دارد، جایگزین دانشگاه گریفیث به عنوان بالاترین رتبه استرالیا برای این موضوع شده است.

قانون

در رشته قانوان سه دانشگاه از 20 دانشگاه استرالیا رتبه عالی را به خود اختصاص دادند. دانشگاه ملبورن با رتبه دوازدهم یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا برای تحصیل در زمینه حقوق و قانون است.

مدیریت کتابخانه و اطلاعات

در رشته مدیریت کتابخانه و اطلاعات شما به عنوان دانشجوی بین‌الملل می‌توانید دانشگاه RMIT را انتخاب کنید. این در حالیست که دانشگاه فناوری سیدنی در رتبه اول قرار دارد.

زبان‌شناسی

دانشگاه ملبورن در زمینه زبان‌شناسی با پشت سر گذاشتن دانشگاه ملی استرالیا (ANU) بهترین انتخاب برای دانشجویان است.

علم مواد

دانشگاه موناش و دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) هر دو در 50 رتبه برتر رتبه‌بندی علم مواد قرار دارند و به ترتیب در رتبه 35 و مشترک 39 قرار گرفتند.

ریاضیات

از 17 دانشگاه استرالیایی که امسال برای ریاضیات رتبه‌بندی شده اند، دانشگاه ملبورن در جایگاه 41 قرار گرفته است و دانشگاه ملی استرالیا (ANU) نیز در 50 دانشگاه برتر جهانی در رتبه 47 قرار دارد. 

مهندسی مکانیک، هوانوردی و ساخت و ساز

از 18 دانشگاه برتر استرالیا در رتبه‌بندی مهندسی مکانیک، چهار دانشگاه در رتبه 50 تا 100 قرار دارند که دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW) بهترین مکان برای تحصیل در رتبه 50 است.

دارو

دانشگاه سیدنی با رتبه هیجدم در رشته دارو یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا است. این دانشگاه در زمینه دارو در جهان پیشتاز بوده و هر ساله دانشجویان و پزشکان بسیاری از آن فارغ‌التحصیل می‌شوند. پس از دانشگاه سیدنی دو رتبه پایین‌تر دانشگاه ملبورن قرار دارد. شما در این دانشگاه در رشته دارو نیز می‌توانید موفق عمل کنید.

مهندسی معدن

رشته مهندسی معدن دانشگاه کرتین استرالیا

دانشگاه کرتین بهترین دانشگاه استرالیا برای مهندسی معدن و همچنین دومین دانشگاه برتر جهان برای این رشته است. سه مؤسسه استرالیایی دیگر در بین 10 مؤسسه برتر جهان و چهار مؤسسه دیگر در 30 مؤسسه برتر جهان قرار دارند.

زبان‌های مدرن

دانشگاه ملبورن در زمینه زبان‌های مدرن توانست امسال باری دیگر بهترین دانشگاه شناخته شود. دانشگاه سیدنی پس از دانشگاه ملبورن با 8 رتبه عقب‌تر می‌تواند در رشته‌ زبان‌های مدرن بهترین انتخاب برای دانشجویان بین‌الملل باشد.

پرستاری

علیرغم سقوط سه رتبه در سال جاری، دانشگاه Syndey از دانشگاه فناوری سیدنی به عنوان بهترین دانشگاه استرالیا برای پرستاری انتخاب شد. این در حالیست که 18 دانشگاه دیگر استرالیا در رتبه‌بندی امسال گنجانده شده‌اند.

هنرهای نمایشی

علیرغم اینکه دانشگاه ملبورن 20 رتبه را در رتبه‌بندی هنرهای نمایشی امسال از دست داد اما همچنان برترین دانشگاه استرالیا برای این موضوع در رتبه 49 باقی مانده است.

داروسازی و فارماکولوژی

دانشگاه موناش که امسال در رتبه اول جهان قرار گرفت، بهترین دانشگاه استرالیا برای داروسازی و فارماکولوژی است. 16 دانشگاه دیگر استرالیا نیز برای رشته داروسازی و فارماکولوژی رتبه‌بندی شده‌اند که دو تای آنها نیز در لیست 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

فلسفه

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) جهشی چشمگیر امسال در رتبه‌بندی فلسفه داشت و با دو پله صعود به رتبه سوم جهان بهترین دانشگاه در حوزه فلسفه شناخته و معرفی شد. این در حالیست که پس از دانشگاه ملی استرالیا، دانشگاه موناش نیز با دو پله صعود یکی از دانشگاه‌های عالی در زمینه فلسفه در استرالیا است.

فیزیک و نجوم

در رشته فیزیک و نجوم؛ دانشگاه ملی استرالیا (ANU) با رتبه 35 بهترین دانشگاه استرالیا است. به همین منظور دانشجویان می‌توانند برای شرکت در رشته فیزیک و نجوم این دانشگاه در استرالیا را انتخاب کنند.

سیاست و مطالعات بین المللی

علیرغم سقوط دو پله‌ای به رتبه یازدهم جهان در سال جاری، دانشگاه ملی استرالیا (ANU) همچنان بهترین مکان در استرالیا برای تحصیل در سیاست است. 11 دانشگاه از استرالیا در رتبه‌بندی امسال گنجانده شده‌اند که دو مورد از آنها در بین 50 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

روانشناسی

دانشگاه ملبورن با کسب سه رتبه برتر جهانی، بهترین مکان برای تحصیل در رشته روانشناسی در کل دنیا شناخته شده است. 24 دانشگاه دیگر در استرالیا که رشته روانشاسی را ارائه می‌کنند بعد از دانشگاه ملبورن قرار دارند.

سیاست و مدیریت اجتماعی

دانشگاه ملبورن یکی از شش دانشگاه برتری است که در استرالیا در رشته سیاست و مدیریت اجتماعی به دانشجویان به خصوص دانشجویان بین‌الملل معرفی شده است.

جامعه‌شناسی

دانشگاه ملی استرالیا (ANU) با رتبه 15 در جهان، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا در رشته جامعه‌شناسی است. در این رشته 20 دانشگاه دیگر استرالیا نیز معرفی شده‌اند.

رشته‌های مرتبط با ورزش

رشته‌های ورزشی دانشگاه کوئینزلند استرالیا

دانشگاه کوئینزلند (UQ) با رتبه دوم در جهان، رتبه اول را برای رشته‌های ورزشی در استرالیا به خود اختصاص داده است. 18 موسسه دیگر در استرالیا نیز رشته‌های ورزشی را با بهترین رتبه در استرالیا به دانشجویان ارائه می‌کنند که بعد از دانشگاه کوئینزلند رتبه‌بندی می‌شوند.

آمار و تحقیقات عملیاتی

از 10 دانشگاه استرالیایی رتبه‌بندی شده برای آمار در رتبه بندی موضوعی امسال، شش دانشگاه در بین 51 تا 100 دانشگاه برتر قرار دارند. از جمله دانشگاه موناش، دانشگاه ملی استرالیا (ANU)، دانشگاه ملبورن، دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)، دانشگاه کوئینزلند و دانشگاه سیدنی.

الهیات و مطالعات دینی

تنها چهار دانشگاه استرالیا در رتبه‌بندی الهیات امسال گنجانده شده‌اند که دانشگاه کاتولیک استرالیا بالاترین رتبه را در رتبه 26 دارد.

علوم دامپزشکی

در رشته علوم دامپزشکی امسال چهار دانشگاه استرالیایی در لیست بهترین دانشگاه‌ها قرار گرفتند. دانشگاه ملبورن و دانشگاه سیدنی بهترین دانشگاه‌هایی هستند که این رشته را ارائه می‌کنند.

در یک نگاه: دانشگاه‌های برتر استرالیا

دانشگاه‌های برتر استرالیا در یک نگاه

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، دانشگاه‌های بسیار زیادی در استرالیا وجود دارند که شما می‌توانید براساس نوع رشته مورد نظرتان یکی را انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که پس از انتخاب رشته مورد نظر به انتخاب بهترین دانشگاهی که آن رشته را ارائه می‌کند نیز توجه ویژه داشته باشید. در این حالت تجربه دانشجویی فوق‌العاده‌ای در کشور استرالیا خواهید داشت.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button