کسب رتبه جهانی 130 در رتبه بندی 2024 توسط دانشگاه مک کواری

دانشگاه مک کواری با 65 پله صعود به بالاترین جایگاه خود در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های QS دست یافت و بدین ترتیب رتبه جهانی 130 را در جهان از آن خود کرد.

رتبه‌بندی سال 2024 که امروز منتشر شد، دانشگاه مک‌کواری را در رتبه 10 استرالیا قرار داد که نسبت به سال گذشته چهار پله افزایش یافته است.

رنک دانشگاه مک کواری

نتایج رنکینگ دانشگاه‌ها را می‌توان به بهبود در طیف وسیعی از معیارهای کیفیت، از جمله بهبود کیفی هر دانشکده و تغییرات در روش رتبه‌بندی نسبت داد. در حالی که میزان کمی و کیفی سایر شاخص ها تغییر کرده بود، سه شاخص عملکردی جدید نیز برای رنکینگ امسال معرفی شد. این تغییرات نشان‌دهنده اولویت‌های در حال تحول بخش آموزش عالی و دانشجویان آن است.

دانشگاه Macquarie در رتبه دهم استرالیا برای هر یک از سه شاخص جدید قرار گرفت:

  • پایداری (نهم)
  • نتایج استخدام (هشتم)
  • شبکه تحقیقات بین‌المللی (هشتم)

پروفسور اس بروس داوتون، معاون رئیس دانشگاه می‌گوید: «وضعیت بهبودیافته دانشگاه مکواری بازتاب تعهد سرسختانه آن به موفقیت دانشجویان، تحقیقات تأثیرگذار و تأثیر پایداری جهانی است».

«شاخص‌های جدید رتبه‌بندی QS به شدت با منش و تعهدات اخلاقی دانشگاه مک‌کواری مطابقت دارد، بنابراین مشاهده عملکرد عالی دانشگاه در این زمینه‌ها باعث خوشحالی است.»

رتبه بندی Quacquarelli Symonds (QS) که در سال 2004 راه‌اندازی شد، مؤسسات را براساس تحقیق، آموزش، شهرت، قابلیت استخدام و چشم‌انداز بین‌المللی ارزیابی می‌کند. نسخه 2024، 2963 موسسه را در سطح جهان ارزیابی و 1500 موسسه برتر را منتشر کرد.

نتیجه دانشگاه مک کواری برای دومین سال متوالی، خود را در بین 200 دانشگاه برتر در سراسر جهان نشان می دهد و یک روند صعودی را طی کرده است. این جهش 65 رتبه‌ای بزرگترین صعود سال به سال این دانشگاه است.

پروفسور رودن ویلکینسون، معاون آموزشی (آکادمیک) می‌گوید که شناسایی QS نشانه موفقیت دانشگاه در تولید فارغ‌التحصیلان مفید برای صنعت کار است.

او می‌گوید: «بخشی از مزیت مک‌کواری شیوه‌ای است که فارغ‌التحصیلان آن برای دستیابی به مشاغل موفق آماده می‌شوند. “یک فارغ التحصیل مک کواری بسیار مورد توجه است و به خوبی برای مشاغل امروز و آینده مجهز است.”

 

منبع:  mq.edu.au

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button