قوانین سفر های بین المللی به استرالیا در مواجهه با اومیکرون چه تغییری کرده اند؟

قوانین سفر های بین المللی به استرالیا در مواجهه با اومیکرون چه تغییری کرده اند؟

قوانین سفر های بین المللی به استرالیا در مواجهه با اومیکرون چه تغییری کرده اند؟

 

سویه ی جدید کووید 19 یعنی اومیکرون (Omicron) دولت ها در سراسر جهان را واداشته است تا عکس العمل سریعی نشان داده و قوانین سفر های بین المللی را بازبینی نمایند تا بتوانند جلوی شیوع این سویه از جنوب افریقا را بگیرند.

اما در دوسالی که از ظهور ویروس کرونا می گذرد، شواهد نشان داده است که این تلاش ها ممکن است به طور کامل موثر نباشند. هم اکنون مواردی از این سویه ی جدید در بریتانیا، هنگ کنگ، استرالیا و چند کشور دیگر مشاهده شده اند.

تمامی این موارد در افرادی مشاهده شدند که به کشور هایی در جنوب افریقا سفر کرده بودند، جایی که سویه ی اومیکرون در آن شناسایی شد.

حال ببینیم استرالیا تا کنون چگونه به این سویه ی جدید واکنش نشان داده و تغییرات جدید برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند یا از قبل مشغول به تحصیل در این کشور هستند، و همچنین برای سایر دارندگان ویزای استرالیا که قصد بازگشت به استرالیا در دسامبر امسال را داشتند، چه معنایی دارد.

 

چه تغییراتی در قوانین سفر به استرالیا ایجاد شده است؟

دولت فدرال استرالیا محدودیت های مرزی جدیدی برای برخی از کشور های جنوب افریقا که سویه ی اومیکرون در آن ها مشاهده شده است وضع کرده است.

این کشور ها عبارتند از: افریقای جنوبی، نامیبیا، زیمباوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، مالاوی و موزامبیک.

هر فردی که در این کشور ها بوده و شهروند استرالیا نباشد، اقامت دائم استرالیا را نداشته باشد و یا خانواده ی درجه اول او شهروند و یا دارای اقامت دائم استرالیا نباشد، قادر به ورود به استرالیا نخواهد بود.

شهروندان استرالیا، دارندگان اقامت دائم و خانواده ی درجه اول آن ها که از کشور های افریقایی مذکور به استرالیا بروند، باید بلافاصله به قرنطینه ی 14 روزه ای که تحت نظر مقامات قضایی است بروند.

این قرنطینه همچنین شامل افرادی که قبلا به استرالیا بازگشته اند و در در 14 روز قبل از رسیدن به استرالیا در یکی از این 9 کشور افریقایی بوده اند نیز می شود.

دولت فدرال اعلام کرده است که این قوانین جدید حداقل تا 15 دسامبر ادامه خواهند داشت.

 

قوانین برای افرادی که از کشور های دیگر به استرالیا باز می گردند

همه ی افرادی که از کشور های دیگر به ایالت های ویکتوریا، NSW و ACT در استرالیا می روند، باید برای 72 ساعت قرنطینه شده و از آن ها تست گرفته شود. این کار ها می تواند به جای هتل های مخصوص قرنطینه، در محل اقامت آن ها انجام گیرد.

ممکن است ایالت ویکتوریا برای تمامی مسافران بین المللی قرنطینه ی 14 روزه را در نظر بگیرد. ایالت استرالیای جنوبی نیز مجددا محدودیت هایی را برای مرز ها در نظر گرفته است. همه ی مشافران بین المللی و افرادی که از مکان هایی با ریسک بالا در استرالیا به این ایالت می روند، باید برای 14 روز قرنطینه شوند. افرادی که از ایالت هایی با ریسک پایین تر به استرالیای جنوبی می روند نیز باید در 72 ساعت پیش از رسیدن به این ایالت تست کرونا داده و نتیجه ی منفی آن را ارائه دهند.

کویینزلند که هنوز برای مسافران بین المللی قرنطینه ی 14 روزه در هتل مخصوص قرنطینه را دارد، اعلام کرده است که اخبار سویه ی جدید را پیگیری می کند، اما در این مرحله طرحی برای تغییر تاریخ بازگشایی مرزها ندارد.

 

آیا محدودیت های مرزی بیشتری در نظر گرفته می شود؟

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا بسته شدن مرز های بین المللی برای شهروندان استرالیا را منتفی اعلام کرده است. متخصصان بهداشت و سلامت نیز معتقدند بستن مرزها ضروری نیست. نظر عمده در استرالیا این است که نمی توان با همه ی جهان قطع ارتباط کرد و بستن مرزها بدبهی ترین راه حلی است که بلافاصله به دهن می رسد، اما لزوما بهترین راه حل نیست.

 

این محدودیت ها برای دانشجویان بین المللی چه معنایی دارد؟

قرار بود از اول دسامبر دارندگان ویزای تحصیلی استرالیا که به طور کامل واکسینه شده اند، بدون نیاز به اپلای برای Travel Exemption بتوانند وارد استرالیا شوند. اما این تصمیم اکنون تا 15 دسامبر به تعویق افتاده است.

کمیته ی امنیت ملی استرالیا با هماهنگی و توصیه ی مسئولین پزشکی و بهداشت این کشور، تصمیمات ضروری و موقتی اتخاذ کرده اند تا گام بعدی برای بازگشایی مرزهای استرالیا برای دانشجویان بین المللی موقتا متوقف شود و از اول دسامبر به 15 دسامبر به تعویق افتد.

این توقف موقتی این اطمینان را به دست خواهد داد که استرالیا بتواند اطلاعات مورد نیاز را برای درک بهتر سویه ی اومیکرون به دست آورد. اطلاعاتی از جمله تاثیر واکسن ها، بازه ی بیماری، علائم  و سطح انتقال آن.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button