کودکان بین 5 تا 11 سال می توانند واکسن کووید 19بزنند

کودکان بین 5 تا 11 سال می توانند واکسن کووید 19بزنند

 

در جهت تلاش دولت استرالیا برای واکسینه کردن تمام مردم این کشور، از تاریخ 10 ژانویه، کودکان بین سنین 5 تا 11 سال برای واکسن کووید 19 واجد شرایط هستند.

گرگ هانت (Greg Hunt) وزیر بهداشت استرالیا، اطمینان داده است که برای این گروه سنی، واکسن به میزان کافی موجود خواهد بود.

“ما در بازه ی سنی 5 تا 11 سال حدود 2.3 میلیون نفر جمعیت داریم، در حالی که در طی دوهفته ی آتی دو میلیون دوز و تا پایان ژانویه سه میلیون دوز واکسن خواهیم داشت”.

اما برخی والدین نگران این هستند که اگر واکسن کافی وجود نداشته باشد و تا زمان بازگشایی کلاس های حضوری در مدارس نتوانند کودکان خود را واکسینه کنند، مجبور شوند به  دوران “آموزش در منزل” بازگردند.

پروفسور رابرت بووی (Professor Robert Booy)، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه سیدنی استرالیا می گوید واکسینه شدن کودکان پیش از بازگشت آن ها به کلاس های درس حضوری نه تنها از آن ها محافظت می کند، بلکه از سایر اعضای خانواده نیز در صورت ابتلای کودکان در مدارس، محافظت می کند.

پروفسور بووی می گوید: “کودکان مقاومت بسیار بالایی دارند، آن ها خیلی بهتر از بزرگسالان می توانند با سویه ی اومیکرون مبارزه کنند”.

“واکسیناسیون اهمست بسیار زیادی دارد، این کار از کودکان محافظت می کند، از ابتلای آن ها به ویروس کووید 19 و اثرات جدی آن بر روی آن ها جلوگیری می کند و همچنین واکسیناسیون از انتقال ویروس در داخل خانواده جلوگیری کرده و اعضای آسیب پذیر خانواده را از گرفتن عفونت از کودکان در امان خواهد داشت”.

پروفسور بووی می گوید والدین باید در اسرع وقت به صورت آنلاین برای کودکان خود نوبت واکسیناسیون رزرو کنند، خصوصا کودکانی که مشکلات سلامت جدی دارند، مانند فلج مغزی، بیماری های ریه و قلب و سندروم داون، زیرا این کودکان در بازگشت به کلاس های درس حضوری با ریسک بیشتری مواجه هستند.

“واکسن به میزان کافی موجود است، اما این واکسن ها باید توزیع شوند و سپس توسط افرادی که به خوبی آموزش دیده اند به مردم تزریق شوند. این کار ها زمان می برند و اگر تا الان نوبت خود را رزرو نکرده باشید، نخواهید توانست در طول هفته ی اول فرزند خود را واکسینه کنید”.

با وجود اینکه با توجه به بالا رفتن نرخ ابتلا به کووید 19 در استرالیا، در بین برخی از والدین تردید هایی در مورد فرستادن فرزندانشان به مدرسه وجود دارد، اما نخست وزیر اطمینان داده است که از اولین روز بازگشایی مدارس و شروع ترم جدید، همه ی کودکان به کلاس های درس باز خواهند گشت.

تصمیم اخذ شده مبنی بر تزریق واکسن فایزر به کودکان در بازه ی سنی 5 تا 11 سال، توسط ATAGI تایید شده و دولت فدرال گفته است این واکسن ها به میزان یک سوم دوزی که به افراد 12 سال به بالا در نظر گرفته شده بود، به کودکان تزریق خواهد شد.

نخست وزیر استرالیا گفته است واکسیناسیون کودکان قدم بعدی در طرح ملی ما است، که ما را گام یه گام در مسیر ایمن نگاه داشتن استرالیا در طول پاندمی پیش برده است. این موضوع هدف و انگیزه ی ما بوده و بسیاری از ایالت ها در مسیر رسیدن به این هدف پیشرفت های بسیار خوبی کرده اند. بازگشت کودکان بسیار مهم بوده و به همان میزان شروع واکسیناسیون آن ها نیز اهمیت بسیاری دارد.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button