نمایشگاه شغلی دانشگاه گریفیث

خدمت به جامعه با مارک آنتونی مالیتان

در ماه مارس، بخش خدمات مشاغل و استخدام گریفیث یکی دیگر از نمایشگاه‌های موفقیت‌آمیز شغلی را برگزار کرد تا کارفرمایانی که به دنبال استعدادهای برتر هستند را درکنار دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که در جستجوی مشاغل عالی هستند گرد هم آورد.

یکی از نکات برجسته، نزدیک شدن به مارک آنتونی مالیتان، فارغ‌التحصیل دانشگاه گریفیث بود که در سال 2014 در مقطع کارشناسی ارشد در آموزش و توسعه تحصیل کرد و سپس به عنوان کارشناس ارشد منابع انسانی مؤسسه خدمات ملکی – کمیسیون خدمات ملکی، معروف به موسسه مرکزی منابع انسانی دولت فیلیپین به فعالیت خود ادامه داد.

مارک در این گردهمایی، خوشحال بود و دوست داشت که در یک جایی بایستد و در مورد دوران کاری در گریفیث، تاثیر دریافت بورسیه جوایز استرالیا بر حرفه عالی و اینکه چقدر احساس خوشبختی می‌کند با سایر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صحبت کند.

معرفی کامل مارک آنتونی مالیتان از زبان خودش

نمایشگاه شغلی دانشگاه گریفیث

نام من مارک میلیتان و اهل فیلیپین هستم. من در سال 2014 در دانشگاه گریفیث مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کردم و تحقیقات خود را در پردیس Mount Gravatt توسعه دادم.

من از سال 2011 بخشی از کمیسیون خدمات شهری فیلیپین (CSC) هستم. سپس در سال 2014 در حالی که در مرخصی تحصیلی مورد تایید CSC بودم، بورسیه جوایز استرالیا دریافت کردم. پس از اتمام تحصیلات خود به فیلیپین بازگشتم. به عنوان یک محقق در CSC مجدد شروع به فعالیت کردم. در سال 2021 کارشناس ارشد منابع انسانی شدم.

من در نقش خود به ارائه مداخلات یادگیری و توسعه برای مقامات دولتی و کارمندان کمک می‌کنم. هدف ما طراحی، اجرا و ارزیابی برنامه‌های آموزشی است که می‌تواند تأثیر مثبتی بر جامعه ما داشته باشد.

در این گردهمایی از مارک آنتونی مالیتان درباره اهمیت و مسئولیت نیز سوال پرسیده شد و اینگه چگونه آن را در جامعه به کار گرفته است. در پاسخ به این سوال او چنین ادامه داد.

اهمیت و مسئولیت برای شما چه معنایی دارد و چگونه آن را در جامعه خود به کارمی‌گیرید؟

«مهم ساختن» اساساً به معنای ایجاد تفاوت است. من از مهارت‌ها و دانشم در جهت بهبود جامعه خود استفاده می‌کنم. من با بهره از اصول یادگیری بزرگسالان که در دوران تحصیل در دانشگاه گریفیث آموختم، این اصل مهم را در کارم به کار می‌گیرم. من برنامه‌هایی را طراحی و اجرا می‌کنم که هدف آنها افزایش شایستگی و اعتبار مقامات دولتی و کارمندان در فیلیپین است. من معتقدم که با مشارکت در توسعه آنها، به هدف بزرگتر تحول ملی کمک می‌کنم.

از حضور در نمایشگاه شغلی گریفیث چه چیزی به دست می‌آورید و چرا شرکت کردید؟

من اخیراً پس از نه سال به استرالیا بازگشتم و از نظر خودم خیلی به موقع به اینجا برگشتم تا واقعاً این نمایشگاه شغلی را برگزار کنم. حضور در نمایشگاه شغلی به من این امکان را می‌دهد که با اساتید، هماهنگ کننده‌ها و دیگر متخصصانی که می‌توانند بینش‌ها و فرصت‌های ارزشمندی را ارائه دهند، ارتباط برقرار کنم. من این را فرصتی برای بازسازی شبکه خود و ایجاد ارتباط برای کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی آینده در فیلیپین می‌دانم. حضور در نمایشگاه شغلی با هدف من برای یادگیری و رشد مستمر هماهنگ است.

در ادامه از مارک آنتونی مالیتان درباره بورسیه جوایز استرالیا سوال شد و او با حوصله درباره این جایزه در بند بعدی به طور کامل توضیح داد.

دریافت بورسیه جوایز استرالیا برای شما چه معنایی داشت؟

با جایزه استرالیا، من رویا را زندگی کردم. من با دریافت این بورسیه ارزشمند نه تنها شرایطی را برای خودسازی خود فرآهم کردم، بلکه توانستم خرج خانواده‌ام را نیز تامین کنم. به طور کلی در یک جمله می‌توانم بگویم من بدون دریافت مدرکم از دانشگاه گریفیث، هیچ کس نبودم. مطمئنم در جایگاه فعلی هم قرار نداشتم.

بنابراین، حدس می‌زنم این واقعاً مهم‌ترین دستاورد من تا کنون بوده است که همیشه آن را ارزشمند می‌دانم و از آن سپاسگزار خواهم بود. درست پس از مدرک تحصیلی من در اینجا، درها و پنجره‌های فرصت‌ها باز شد. من در طول تحصیل و پس از اخذ مدرک، تجربیات، فرصت‌ها، گزینه‌ها و انتخاب زیادی داشتم و توانستم دنیا را برای خودم کشف کنم.

اما سوال بعدی که مارک آنتونی مالیتان سوال شد، شاید بسیار هیجان‌انگیز و فوق‌العاده بود. پس حتما در ادامه این سوال و پاسخ را به دقت مطالعه کنید.

چگونه فرصت خود را در دانشگاه گریفیث پیدا کردید؟

دوران تحصیل من در دانشگاه گریفیث واقعا زندگی‌ام را متحول کرد. تحصیل در این دانشگاه موجب شد تا با مهارت‌ها، دانش و همچنین نگرش عبور از چالش‌ها آشنا شوم. به همین منظور حالا می‌توانم چالش‌های کاری مرتبط با شغلم را راحت‌تر حل و از آنها عبور کنم. من برای همیشه از حمایت و آموزشی که در گریفیث دریافت کردم سپاسگزارم، زیرا این امر مرا به فردی که امروز هستم تبدیل کرده است.

دانشجوی دانشگاه گریفیث استرالیا

شاید شما هم به عنوان یک دانشجوی بین‌الملل برایتان جالب باشد که بدانید چرا مارک آنتونی مالیتان دانشگاه گریفیث را برای تحصیل در دوران دانشجویی خود انتخاب کرده است. برای دریافت پاسخ خود بهتر است، پاسخ را از زبان خود او بخوانید.

چرا دانشگاه گریفیث را انتخاب کردید و تعامل شما با معلمان چه تأثیری بر تحصیل شما داشت؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در وهله اول این دانشگاه را به دلیل برنامه اقدامی که برای ورود مجدد ارائه می‌کرد، انتخاب نمودم. به طور کل در آن زمان تنها به دنبال دانشگاهی بودم که بتواند به من کمک کند تا بتوانم برنامه توسعه و طراحی یک برنامه ارزیابی سطح سه برای یک طرح فیلیپین را اجرا کنم.

برنامه کارشناسی ارشد گریفیث در آموزش و توسعه بر ارزیابی حرفه‌ای متمرکز بود که کاملاً با اهداف من مطابقت داشت. علاوه بر این، من متوجه شدم که افراد در گریفیث قابل دسترس، شایسته و حامی هستند. از کارکنان خوابگاه گرفته تا اساتید من، آنها مسیرهای روشن و کمکی را در اجرای برنامه اقدام ورود مجدد من ارائه کردند.

کیفیت اساتید در گریفیث فوق‌العاده بود. آنها همیشه حمایت می‌کردند و به راحتی برای مشاوره در دسترس بودند. آنها به من کمک کردند تا سیستم آموزشی استرالیا را درک کنم و در نوشتن ارزیابی‌ها، من را نیز راهنمایی‌هایی می‌کردند. من آنها را قابل دسترس، پذیرای بحث و سخاوتمندانه با دانش و فرصت‌هایشان دیدم.

این دانشگاه روز به روز محیط همکاری را تقویت می‌کرد و من می توانستم آزادانه افکارم را بیان کنم و در بحث‌های معنادار با اساتیدم شرکت کنم. به طور کلی، تعامل من با اساتید دانشگاه گریفیث تأثیر قابل توجهی بر تحصیلات و رشد شخصی من داشت.

اما دو سوال پایانی که در این گردهمایی از مارک آنتونی مالیتان پرسیده شد را در ادامه مطالعه کنید.

در دانشگاه گریفیث چه چیزی را بیشتر از همه چیز دوست داشتید و به آن علاقه‌مند بودید؟

در درجه اول، من Orientation را دوست داشتم، زیرا آنها منابع و امکانات رایگان زیادی را ارائه کردند که به دانشجویان در تحصیل کمک می‌کند. من همچنین واقعاً عاشق کتابخانه و کل سیستم آموزشی در گریفیث هستم. کتابخانه بسیار حمایت‌کننده است و مشاوران دانشگاهی آنجا در باز کردن ارزیابی‌ها و درک سیستم آموزشی استرالیا به من کمک زیادی کردند.

چه توصیه‌ای به سایر دانشجویان دارید؟

ما همیشه می‌توانیم فرصت‌هایی را در خارج از کشور یا حتی اینجا به صورت محلی بدست آوریم و جوایز استرالیا می‌تواند این کار را برای شما انجام دهد. این جوایز تغییردهنده زندگی شما هستند. در حقیقت شما با اخذ این جوایز می‌توانید به فرد، دانشجو و شهروند بهتری در استرالیا تبدیل شوید. در گریفیث دریچه‌ها و فرصت‌های بسیار زیاد و طلایی را تجربه خواهید کرد.

 

منبع: Linkedin

برای دریافت مشاوره تحصیلی استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button