امن ترین شهرهای استرالیا

امن ترین شهرهای استرالیا

امن ترین شهرهای استرالیا

 

بهترین حالت در سفر به یک کشور دیگر در صورتی است که در آن احساس امنیت داشته باشید. در این مطلب تلاش کرده ایم تا 10 شهر از امن ترین شهر های استرالیا را معرفی کنیم.

از خانه ی اپرا گرفته تا سواحل بی شمار، استرالیا مقصدی فوق العاده برای هر نوع سفری است. چه قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را داشته باشید یا انواع مهاجرت دیگر و یا حتی سفر تفریجی، برای هر سن و سالی در این کشور می توان تفریحات منحصر به فرد و مناسبی پیدا کرد. اما در صورتی که به تنهایی یا با کودکان خود به این کشور سفر می کنید، اهمیت امنیت احتمالا برای شما بیشتر خواهد شد.  استرالیا به طور کلی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، مکان امنی محسوب می شود. اما در همین کشور نیز امن ترین شهرهای آن شهرت جهانی دارند.

 

امن ترین نقاط استرالیا

10 – سیدنی

به نظر می آید سیدنی که معروف ترین شهر استرالیا است، در لیست مقاصد گردشگری برای همه ی افرادی که قصد جهان گردی دارند قرار داشته باشد. نکته ی مهم در مورد امنیت این شهر این است که در لیست 10 شهر امن جهان قرار گرفته است. قوانین حمل اسلحه در این شهر بسیار سختگیرانه هستند و احتمال بسیار کمی وجود دارد که در سیدنی از شما جیب بری شود، مورد کلاه برداری قرار بگیرید و یا از شما سرقت شود. بنابراین می توانید بدون هیچ نگرانی از این شهر بازدید نمایید. از اجراهای زنده گرفته تا پارک های متعدد، خواه به تنهاییی سفر کرده باشید یا با دوستانتان، در سیدنی همواره چیز جذابی برای تجربه کردن خواهید یافت و در حین این تجربه به هیچ عنوان نگران امنیت خود نخواهید بود

 

9- ملبورن

به عنوان مرکز ایالت ویکتوریا، ملبورن دومین شهر بزرگ استرالیا بوده و همچنان یکی از امن ترین شهر ها برای سفر است. گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند متفق القول هستند که محلی های ملبورن مهربانو  گرم بوده و در کمک کردن به آن ها دریغ نداشته اند. بر خلاف شهر های بزرگ توریستی دیگر مانند پاریس یا نیویورک، وقتی برای اولین بار به ملبورن سفر می کند نگران این نخواهید بود که به مردم این شهر اعتماد نمایید.

در ملبورن فعالیت های تفریحی زیادی وجود دارد، از موزه ها و گالری های هنری گرفته تا بازار های رو باز  و محلی.

 

8 – نیو ساوث ولز

این ایالت که به NSW شناخته می شود، در ساحل شرقی استرالیا قرار دارد و به عنوان یکی از مناطق استرالیا که مردم آن بسیار خونگرم و صمیمی هستند شناخته می شود. از آنجایی که این ایالت در کنار آب قرار دارد، مهم ترین نگرانی بازدید کنندگان از آن امنیت سواحل و شنا کردن در آب است.

آب و هوا در NSW تقریبا همیشه با نسیم ملایمی همراه بوده و بسیار مطبوع است. اما بهتر است همیشه حواستان به هوای اقیانوسی که با باد همراه بوده و اندکی خنک است نیز باشد. برای هرچه بیشتر لذت بردن از این مکان بهتر است همیشه به اخطار های هواشناسی در مورد آب و هوا، موج های سنگین و جزر و مد توجه کنید.

 

7 – بندر Fairy

Port Fairy که در جنوب غرب ایالت ویکتوریا قرار دارد، شهر ساحلی کوچکی است که دقیقا در مکانی که رودخانه ی Moyne به اقیانوس جنوبی می ریزد قرار دارد. این بندر در سال 1853 تاسیس شد و به دلیل مجاورت با آب، در همه ی این سال ها رونق بسیاری داشته است. این شهر یکی از نقاط استرالیا است که در آن کشاورزی به وفور جریان دارد و احتمال زیادی دارد که در زمان اقامت خود در آن به گله های گاو و گوسفند بربخورید!

اگر دوست دارید در استرالیا فعالیت های آبی داشته باشید اما علاقه ی زیادی به شنا در اقیانوس ندارید، این بندر مکان مناسبی برای قایقرانی های آرام یا گلف در کنار ساحل است.

 

6 – خلیج Apollo

Apollo Bay برای عاشقان غذاهای دریایی و ماجراجویی، اولین مکان در استرالیا برای بازدید است. در سواحل آرام و تپه هایی که روستا را احاطه کرده اند، قادر خواهید بود با هنگ گلایدینگ، چتر بازی یا کوهنوردی های ملایم و پیاده روی، بخش ماجراجوی شخصیت خود را ارضا نمایید.

به دلیل حیات وحش و طبیعی ای که در سراسر روستا و اطراف آن وجود دارد، بهتر است مراقب مار ها باشید و احتیاط کنید که باعث آتش سوزی نشوید.

 

5 – ویکتوریا

ویکتوریا که تاریخچه ای بسیار غنی دارد، ویکتوریا یکی دیگر از نقاط امن و زیبا در استرالیا است. از ساحلی بودن آن تا معماری کلونیال، ویکتوریا مکانی سرشار از فرهنگ بوده و با آغوش باز از گردشگران و بازدید کنندگان استقبال می کند.

ویکتوریا که با سرعت زیاد زندگی در سیدنی بسیار متفاوت است، مکانی آرام تر در استرالیاست که می توانید همه چیز از تور های قایق رانی تا پیاده روی در حیات وحش را در آن تجربه کنید. در ویکتوریا، غذا های لذیذ، فرهنگ بومی و دریاچه ها و سواحل زیبا یافت می شوند. اگر همراه با کودکان به استرالیا سفر کرده اید، این مکان مقصدی بسیار مناسب برای سفر خانوادگی است.

 

4 – کویینزلند

Queensland که به “ایالت آفتابی” معروف است، سومین ایالت پر جمعیت استرالیا است. در این ایالت که در شمال شرقی استرالیا قرار گرفته است، می توانید Great Barrier Reefs را ببینید که بزرگترین تپه های دریایی مرجانی در جهان هستند.

از آنجایی که کویینزلند نقطه ی محبوبی برای گردشگران در استرالیا است، امنیت آن بسیار بالا بوده و نیازی نیست نگران این مسئله باشید. البته بهتر است ضد آفتاب به همراه داشته و آب و هوا را برای استفاده از آب چک کنید!

 

3 – Beechworth

یک شهر کوچک و تاریخی در شمال شرق ویکتوریا که از آنجایی که به اندازه ی سیدنی یا ملبورن جمعیت ندارد، مکانی آرام ، امن و راحت برای افرادی است که دوست دارند با فرهنگ های محلی استرالیا آشنا شوند.

بسیاری از ساختمان های این شهر که به دهه ی 1850 بر می گردند، به خوبی حفظ شده اند. مناظر کوهستانی این شهر نیز برای افرادی که دوست دارند در طبیعت گردش کنند بسیار مناسب است. از دوچرخه سواری در کوهستان ها تا مناظر جنگلی، می توانید از زندگی شهری فاصله گرفته و همچنان تجربیات هیجان انگیزی داشته باشید.

 

2 – تاسمانی

تاسمانی که در ساحل جنوب شرقی استرالیا قرار گرفته است، ایالتی جزیره ای است که جزو سرزمین اصلی استرالیا نیست، اما همچنان مکانی فوق العاده و امن برای دیدن است.

بسیاری از افراد تاسمانی را “ایالت جزیره ای وحشی” می نامند، که دلیل آن حیوانات وحشی ای است که در زمان بازدید از جزیره ممکن است به آن ها بر بخورید. تاسمانی با جمعیت تنها 500 هزار نفر، مکانی آرام و با فرهنگ غنی است که در عین حال بازدید از آن اجربه ای بسیار هیجان انگیز برای خانواده است. اگر به حیوانات علاقه دارید، سفر به این منطقه را از دست ندهید.

 

1- بندر Douglas

Port Douglas که در لیست 100 شهر برتر استرالیا در مجله ی Australian Traveller در رتبه ی سوم قرار دارد، شهر ساحلی کوچکی در کویینزلند است. با آب های آبی و آب و هوای گرمسیری در تمام طول سال، این بندر نه تنها مکان توریستی بسیار معروفی است، بلکه مقصدی برای دور شدن از شهر برای خود استرالیایی ها نیز محسوب می شود. The Great Barrier Reef از این بندر نیز قابل دسترسی است و همچنین قدیمی ترین جنگل بارانی (Rainforest) جهان Daintree.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button