بورسیه‌های تحصیلی استرالیا برای دانشجویان ادبیات انگلیسی

بورسیه ادبیان انگلیسی در استرالیا

وقتی اسم مهاجرت تحصیلی یا اخذ بورسیه‌ی تحصیلی به میان می‌آید، همه به یاد رشته‌هایی چون مهندسی، پزشکی، مدیریت، MBA و … میفتند. کمتر کسی ممکن است به رشته‌هایی چون «زبان و ادبیات انگلیسی»، «زبان‌شناسی»، «فلسفه و تاریخ»، «مطالعات فرهنگی»، «نمایشنامه‌نویسی» و … فکر کند. مگر اینکه خودش در رشته‌ی زبان انگلیسی تحصیل کرده باشد.

اکثر افرادی که در رشته‌ی زبان انگلیسی مشغول تحصیل هستند نیز ممکن است تصور کنند که بورسیه و دانشگاه، فقط مخصوص دانشجویان «آموزش زبان انگلیسی» است. پس اگر برای مثال در حال تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی باشند، سرخورده می‌شوند.

از همه بدتر، برخی از افراد تصور می‌کنند که رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی فقط در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد و امکان مهاجرت تحصیلی برای این رشته در مقطع دکترا، ممکن نیست. اما برخلاف تصور شما، برای تمام مقاطع رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی هم دانشگاه‌های زیادی وجود دارد، هم بورسیه‌های تحصیلی فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته شده است.

پس اگر دانشجوی زبان و ادبیات انگلیسی هستید و فکر می‌کنید که در مورد بورسیه‌های تحصیلی، در حق این رشته اجهافی صورت گرفته، سخت در اشتباه هستید. در مقالات قبلی به این نکته اشاره کردیم که رشته‌ی ادبیات انگلیسی، در استرالیا هواداران زیادی دارد و دانشگاه‌های زیادی، آن را آموزش می‌دهند. خوشبختانه در استرالیا علاوه بر اینکه دانشگاه‌های مختلفی برای تحصیل در این رشته وجود دارد، بورسیه‌های تحصیلی مختلفی نیز در نظر گرفته شده است.

پس به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، شما می‌توانید از این بورسیه‌ها استفاده کنید و در کشور گرانی مثل استرالیا، دوام بیاورید. در ادامه به شما چند نمونه از این بورسیه‌های تحصیلی را معرفی خواهیم کرد تا با خیال راحت‌تری به مهاجرت تحصیلی به استرالیا فکر کنید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

بورسیه‌ی تحصیلی  Humanities in Place Industry Engagement

دانشگاه Tasmania، استرالیا

بورسیه‌ی تحصیلی  HiPES مفتخر است که به دانشجویانی رشته‌هایی چون هنر، باستان شناسی، گردشگری، مطالعات تاریخی، کتاب‌داری، فلسفه و دانشجویان ادبیات انگلیسی کمک کند.

هدف از HiPES آماده سازی فارغ التحصیلان برای کار است. این بورسیه در تلاش است که به فارغ‌التحصیلان برای به کارگیری مهارت‌های خود در پروژه‌های مختلف، انگیزه داشته باشند. این بورسیه هر سال به سه نفر تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : بورسیه تحصیلی استرالیا

شرایط اخذ این بورسیه

  • این بورسیه برای دانشجویان مقطع کارشناسی و جدیدالورود در دسترس است.
  • دانشجویان رشته‌های علوم انسانی مثل مطالعات آسیایی، تاریخ، آثار دوره‌ی کلاسیک، فلسفه، ادبیات انگلیسی و … می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند.
  • در وهله اول، متقاضیان باید با مسئول بورس‌های تحصیلی علوم انسانی، استاد پنی ادموندز تماس بگیرند و درخواست خود را با او مطرح کنند. او با ایمیل « edmonds@utas.edu.au» در دسترس است. او قطعا راجع به این موضوع اطلاعات و جزئیات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • برای حفظ این بورسیه شما باید نمرات خود را در سطح خوبی نگه دارید.

مبلغ بورسیه:

5000 دلار به مدت یک سال

نحوه‌ی اخذ این بورسیه‌ی تحصیلی

متقاضی‌ها باید به  صورت آنلاین جهت اخذ این بورسیه اقدام نمایند. هنگام ارسال درخواست، باید دو توصیه نامه نیز ارسال نمایند. تمام متقاضیان نیز باید با مسئول بورس‌های تحصیلی علوم انسانی تماس داشته باشند تا بتوانند راجع به گزینه‌ها و آپشن‌ها اطلاعات مختلفی جمع‌آوری کنند.

حداقل نمره‌ی قبولی در آزمون زبان

  • آزمون آیلتس: 6.5 (نمره‌ی سایر بخش‌ها نباید از 6 کمتر باشد).
  • آزمون تافل اینترنتی: 88 (نمره‌ در سایر بخش‌ها نباید از 22 کمتر باشد).
  • آزمون PTE: 58

بورسیه تحصیلی برای ادبیات انگلیسی در استرالیا

بورسیه‌ی تحصیلی Drama & Theatre Studies

دانشگاه کوئینزلند، استرالیا

دانشکده‌: دانشکده‌ی علوم انسانی و اجتماعی

دانشکده ارتباطات و هنر دانشگاه کوئینزلند، یک واحد بزرگ و پرتحرک است که  اعتبار بین‌المللی زیادی دارد. خصوصا اگر پای تحقیقات و آموزش برجسته در زمینه ادبیات انگلیسی، تاریخ و هنر، ارتباطات، رسانه، مطالعات فیلم و تلویزیون، روزنامه‌نگاری و ارتباطات، روابط عمومی، نویسندگی خلاقانه و درام در میان باشد. در این دانشکده بیش از 50 نفر از اعضای هیئت علمی و پژوهشی در حال فعالیت هستند و  یازده کارمند حرفه‌ای نیز برای انجام امور دانشجویی، کار می‌کنند.

این دانشکده از شهرت جهانی بالایی در زمینه‌ی «درام» برخوردار است. در دوره‌ی کارشناسی، رشته‌ی درام با پایه و اساس محکمی آموزش داده می‌شود تا دانشجو در مقطع دکترا، تجربه‌ی خیلی خوبی داشته باشد. فقط در این صورت می‌تواند به انجام امور پژوهشی بپردازد.

هدف این دانشکده این است که رهبران هنری آینده را با مهارت‌های حرفه ای در نمایشنامه نویسی، کارگردانی و دراماتورژی آموزش دهد. برنامه‌های تحقیقاتی کارشناسی ارشد نیز در زمینه‌ی نمایشنامه‌نویسی و مطالعات تئاتر  است. این دانشکده سعی می‌کند که دانشجویان کارشناسی ارشد را نیز برای نوآوری و تفکر خلاقانه آماده می‌کند.

مبلغ بورسیه:

فول فاند و به مبلغ سالانه 28.000 دلار

جزئیات بورسیه‌ی تحصیلی

این بورسیه‌ی تحصیلی مخصوص دانشجویان دکترا در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی است. متقاضیان این بورسیه می‌توانند از مبلغ مورد نظر در انجام امور پژوهشی خود کمک بگیرند.

برای اخذ این بورسیه، بهتر است با دکتر کریس هی « chris.hay@uq.edu.au » ارتباط برقرار کنید و راجع به تز تحقیقاتی خود، صحبت کنید. احتمالا طی فرایند درخواست بورسیه، از شما می‌خواهند که یک مقاله‌ی 1000 کلمه‌ای راجع به طرح پیشنهادی  نوشته و ارسال کنید. البته علاوه بر این، او با شما راجع به تمام جزئیات و مدارک مورد نیاز صحبت خواهد کرد.

شرایط اخذ این بورسیه:

  • این بورسیه مخصوص دانشجویان داخلی و بین المللی است.
  • بورسیه فقط به دانشجویانی که معدل بالایی دارند تعلق می‌گیرد.

مدت زمان

 این بورسیه فول فاند است و در طول سه سال به دانشجو تعلق می‌گیرد. بعد از اتمام این سه سال، شما می‌توانید تا شش ماه نیز آن را تمدید نمایید.

ارزش بورس تحصیلی

این بورسیه به مبلغ 28092 دلار است که سالانه و در طول سه سال به دانشجو تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، بیمه‌ی دانشجویان بین‌المللی را نیز پوشش  خواهد داد.

مهلت درخواست بورسیه

شما باید تا 02 ژوئن 2020، درخواست خود را جهت اخذ این بورسیه‌ی تحصیلی ارسال نمایید.

حداقل نمره‌ی قبولی در آزمون زبان انگلیسی

·        آزمون آیلتس: 6.5  (نمره‌ی سایر  بخش‌ها نباید از 6 کمتر باشد).

·        آزمون تافل کاغذی: 570

·        آزمون تافل اینترنتی: 87

بورسیه‌ی تحصیلی Gwenda Ford English Literature

دانشگاه: ملبورن

این بورسیه‌ی تحصیلی، به مبلغ 5000 دلار است و به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی تعلق می‌گیرد. بورسیه مخصوص دانشجویانی است که معدل خوبی دارند یا با مشکلات مالی روبه‌رو هستند.  شما برای اخذ این بورسیه، باید اپلیکیشن  مجزایی را برای دانشگاه ارسال نمایید.

شرایط اخذ بورسیه

  • بورسیه مخصوص دانشجویان داخلی و بین‌المللی است.
  • بورسیه به دانشجویان بااستعداد تعلق می‌گیرد
  • بورسیه مخصوص دانشجویان زبان، ادبیات انگلیسی و مطالعات فرهنگی است.
  • بورسیه هر سال فقط به یک دانشجو تعلق می‌گیرد.
  • بورسیه می‌تواند به دانشجویان سال سوم کارشناسی ادبیات انگلیسی در دانشگاه ملبورن است.
  • بورسیه می‌تواند به دانشجویان کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی تعلق بگیرد.

متقاضیان واجد الشرایط باید:‌

فرم کمک‌های مالی دانشگاه ملبورن را تکمیل کنند و آن را با شواهد مخصوصی ارسال کنند. این شواهد باید ثابت کند که شما به کمک مالی دانشگاه نیاز دارید. اگر از قبل فرم کمک‌های مالی را پر کرده‌اید، هنگام ورود به سایت آن را مشاهده خواهید کرد.

برای ارسال اپلیکیشن، باید در 300 تا 500 کلمه توضیح دهید که این اسکالرشیپ چگونه روی زندگی شما تاثیر می‌گذارد. نتایج بورسیه 6 تا 8 هفته بعد از پایان مهلت درخواست، اعلام می‌شود.

حداقل نمره‌ی قبولی در آزمون زبان

رشته و مقطع تحصیلی آزمون آیلتس آکادمیک آزمون تافل کاغذی آزمون تافل کامپیوتری آزمون تافل اینترنتی آزمون PTE
کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی 6.5 577 79

·        Writing 21

·        Speaking 18

·        Reading 13

·        Listening 13

58 تا 64 58
کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی و مطالعات فرهنگی 6.5 577 79

·        Writing 21

·        Speaking 18

·        Reading 13

Listening 13

58 تا 64 58
کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه 7 600 94

·        Writing 27

·        Speaking 18

·        Reading 13

Listening 13

65  به بالا 67
کارشناسی ارشد نویسندگی خلاقانه، انتشارات، ویرایش، روزنامه‌نگاری 7 600 94

·        Writing 27

·        Speaking 18

·        Reading 13

Listening 13

65 به بالا 67

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button