تحصیل در استرالیا: خبرهای خوب برای عاشقان زبان و ادبیات انگلیسی!

تحصیل در استرالیا

تا به حال شده با خود فکر کنید که تحصیل در رشته‌ی ادبیات و زبان انگلیسی به چه دردی می‌خورد؟ این رشته علاوه بر اینکه فرصت‌های شغلی فراوانی دارد، قطعا خود زندگی است.

در این رشته شما با فلسفه، روانشناسی، تاریخ، انواع و اقسام تئوری‌ها و آثار ادبی آشنا خواهید شد. در حقیقت، شما با تحلیل تئوری‌های نقد و نظر مختلف کارشناسان و منتقدان می‌توانید از غزلیات و مکبث شکسپیر گرفته تا علت رفتار‌های مختلف مادربزرگتان را درک کنید.

اما این رشته در کدام کشورها تدریس می‌شود؟ شاید با خودتان فکر کنید کشور انگلیسی زبانی مثل استرالیا، چنین درسی را آموزش نمی‌دهد. اما سخت در اشتباهید.

در استرالیا نیز افرادی وجود دارند که به تحلیل رمان‌های مختلف انگلیسی، درک شعر‌های جان داون و شکسپیر و … علاقه داشته باشند.

پس قطعا اگر شما نیز به تحصیل در این رشته علاقه دارید، می‌توانید جهت مهاجرت تحصیلی به استرالیا اقدام کنید. به این ترتیب، از بهترین واحد‌های آموزشی بهره خواهید برد.

با تحصیل در این رشته شما واحد‌های آموزشی بسیار جذابی را سپری خواهید کرد. برای مثال می‌توان به ادبیات مدرن و معاصر، شعر رومانتیک، داستان کوتاه و بلند، شناخت و نقد ادبی، نقد فیلم، مطالعات تئاتر، مطالعات فرهنگی، مطالعات ادبیات قرون وسطایی، علوم اجتماعی و … اشاره کرد.

در این میان، برخی از دانشگاه‌های استرالیا در تدریس رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی، بهتر عمل می‌کنند. در ادامه شما را با این دانشگاه‌ها آشنا خواهیم کرد.

دانشگاه ملبورن

دانشگاه ملبورن، اولین دانشگاه برتر در استرالیا است و به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی جهت آموزش رشته‌ی ادبیات انگلیسی محسوب می‌شود. بر اساس رتبه‌بندی QS، این دانشگاه به عنوان ششمین دانشگاه برتر دنیا شناخته می‌شود. بر اساس خدمات رفاهی و کیفیت آموزشی در این دانشگاه، هر سال دانشجویان زیادی جهت ثبت نام در آن اقدام می‌کنند و از مقاصد عالی برای تحصیل در استرالیا به حساب می‌آید.

دانشگاه سیدنی

دانشگاه سیدنی، دومین دانشگاه برتر در استرالیا و هجدهمین دانشگاه برتر دنیا در آموزش زبان و ادبیات انگلیسی است. با تحصیل در این دانشگاه، شما مهارت‌های مختلفی را در ارتباط با تحلیل آثار ادبی، نقد نویسی، نوشتار خلاقانه، فریم بندی یک روایت و … به دست می‌آورید.

خوشبختانه این دانشگاه طیف وسیعی از بورسیه‌ها و جوایز مختلف را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته است. پس در صورت اقدام جهت تحصیل در دانشگاه سیدنی، می‌توانید از کمک‌های مالی دانشگاه نیز بهره‌مند شوید.

تحصیل در استرالیا

دانشگاه Wollongong

برای تحصیل در استرالیا، فقط دانشگاه ملبورن و سیدنی نیستند که خودنمایی می‌کنند. دانشگاه Wollongong (UOW) یکی از 20 دانشگاه برتر مدرن جهان است. ولی از نظر کیفیت آموزشی، به عنوان یکی از 250 دانشگاه برتر در سراسر جهان نیز شناخته می‌شود.

دانشگاه UOW در سواحل شرقی استرالیا واقع شده است و با جنوب سیدنی فقط 90 دقیقه  فاصله دارد. این دانشگاه برای دانشجویانی ساخته شده است که قصد تحصیل یا کار در سطوح بین‌المللی را دارند.

این دانشگاه در دبی و هنگ کنگ نیز شعبه‌هایی دارد. همچنین با موسسات معتبری مانند آکادمی PSB و سنگاپور همکاری خوبی دارد که برای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی مفید خواهد بود.

سیستم آموزشی باکیفیت و بین‌المللی در این دانشگاه، آن را به یکی از بهترین دانشگاه‌های منطقه‌ی اقیانوسیه تبدیل کرده است. علاوه بر این، بورس های تحصیلی متعددی توسط این دانشگاه ارائه می‌شود که به دانشجویان بین‌المللی و بااستعداد، کمک خواهد کرد.

 دانشگاه Flinders

دانشگاه فلیندرز به مدت 53 سال با شعار «Inspiring achievement» به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در استرالیا شناخته شده است. چون در این دانشگاه، روش‌های تدریس و تحقیق خلاقانه‌ای به کار گرفته می‌شود. این دانشگاه در تلاش است که در زمینه‌های تحقیق و نوآوری یک رهبر جهانی باشد.

در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی مختلفی ارائه می‌شود که از آن‌ها می‌توان به رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی اشاره کرد. در حقیقت، به هر دانشجویی فرصتی داده می‌شود که با سرپرستان بسیار ماهر و مشهور همکاری داشته باشد و بعدا در بازارکار استرالیا، شغل مناسبی پیدا کند.

دانشگاه فلیندرز با کالج‌ها و موسسات تحقیقاتی بین‌المللی نیز همکاری می‌کند. این دانشگاه شش دانشکده دارد و بیش از 5000 دانشجوی بین‌المللی از سراسر جهان در آن در حال آموزش هستند.

دانشگاه کوئینزلند

یکی از بهترین موسسات آموزش عالی در استرالیا، دانشگاه کوئینزلند است. این دانشگاه سیستم آموزشی بی‌نظیری را برای دانشجویان در نظر گرفته و به دلیل کیفیت تدریس برنده‌ی چندین جایزه‌ی ملی است.

این دانشگاه در حقیقت یک مرکز فرهنگی است که بیش از 53،600 دانشجو دارد. از این تعداد تقریباً 20،000 دانشجو بین‌المللی هستند که از 143 کشور مختلف آمده‌اند. دانشجویانی که در UQ (کوئینزلند) تحصیل می‌کنند، تجربه‌ی همکاری با فرهیختگان برتر استرالیا را خواهند داشت.

دانشگاه UQ با داشتن هشت مؤسسه تحقیقاتی در سطح جهان، استرالیا و سه پردیس اصلی خود، در اصول تحقیقاتی دنیا تحولی ایجاد کرده است.

در سال 2018 ، دانشگاه UQ توانست از راه تحقیق، بیش از 396.4 میلیون دلار به دست بیاورد. این دانشگاه از شورای تحقیقات استرالیا نیز 70 میلیون دلار بودجه دریافت کرد.

تحصیل در استرالیا

دانشگاه نوتردام استرالیا

دانشگاه نوتردام یک تجربه آموزشی استثنایی را در سواحل رویایی استرالیا ارائه می‌دهد. این دانشگاه به دلیل کیفیت برتر آموزشی، از بهترین دانشگاه‌های استرالیا است.

در این دانشگاه رشته‌های تحصیلی مختلفی ارائه می‌شود که از آن‌ها می‌توان به هنر، علوم طبیعی و اجتماعی، تجارت، فلسفه و الهیات، آموزش، حقوق، پرستاری و مامای و زبان و ادبیات انگلیسی اشاره کرد.

در حال حاضر بیش از 12،000 دانشجو در این دانشگاه درس می‌خوانند. شما با تحصیل در این دانشگاه می‌توانید با بهترین و فرهیخته‌ترین اساتید استرالیایی، همکاری داشته باشید.

جالب است بدانید که در نوتردام میزان اشتغال فارغ التحصیلان 79.1 درصد است. یعنی درصد بالایی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه می‌توانند در آینده‌ای نزدیک، شغل خوبی داشته باشند. پس اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید این دانشگاه را در لیست خود قرار دهید.

دانشگاه Tasmania

دانشگاه تاسمانی، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های استرالیا است. دانشگاهی که در زمینه‌ی تحقیق و آموزش، از دانشگاه‌های برتر استرالیا محسوب می‌شود.

این دانشگاه گزینه‌های تحصیلی بیشماری را ارائه می‌دهد و از بین آن‌ها می‌توان به رشته‌ی حقوق، علوم اجتماعی، هنر و علوم انسانی (شامل ادبیات انگلیسی)، علوم فیزیکی و … اشاره کرد.

دانشگاه تاسمانی در جنوبی‌ترین ایالت استرالیا واقع شده است. تاسمانی تقریباً به اندازه سریلانکا یا ایرلند است. پردیس اصلی این دانشگاه در بندر خیره کننده‌ی هوبارت قرار دارد. به همین دلیل، به عنوان دومین پردیس زیبا در شهر دریایی لاونستون شناخته می‌شود.

این دانشگاه فرصتی بی‌نظیر را برای دانشجویانی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، فراهم می‌کند تا با جامعه‌ی پر جنب و جوش و سبک زندگی استرالیایی آشنا شوند و تجربه‌ی تحصیلی خود را گسترش دهند. پس اگر می‌خواهید به همراه اشعار زیبای ویلیام بلیکز به کمال برسید، می‌توانید این کار را در پردیس‌های زیبا و امن این دانشگاه انجام دهید.

مشاغل مربوط به رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی

برخی از افراد تصور می‌کنند که با تحصیل در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی، نمی‌توانند آینده‌ی شغلی جالبی را تجربه کنند. شاید شما هم با جملاتی نظیر «تا مهندس‌ها وجود دارند، ادبیاتی‌ها باید سماق بمکند» برخورد کرده‌اید! اما این تصور کاملا اشتباه است.

بر خلاف تصور اکثر دانشجویان، برای این رشته بازارکار بسیار مناسبی وجود دارد. با اینکه این رشته، کاملا عاشقانه و رمانتیک به نظر می‌رسد، اما در حقیقت، محتوای گسترده‌تری دارد. رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی فقط رمان‌های دوره‌ی رمانتیک یا غزلیات عاشقانه‌ی شکسپیر را شامل نمی‌شود.

شما با تحصیل در این رشته چنان دید وسیعی نسبت به دنیا و مسائل مربوط به آن پیدا می‌کنید که قطعا در یکی از شاخه‌های آن، شغلی پیدا خواهید کرد. خصوصا اگر این رشته را در استرالیا بخوانید.

کشوری که شامل برترین دانشگاه‌های دنیا می‌شود. در صورتی که بتوانید در یکی از این دانشگاه‌ها پذیرش بگیرید، در آینده نیز می‌توانید در شاخه‌های مختلفی مشغول به کار شوید. تحصیل در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی، فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی را برای شما به همراه خواهد داشت. برخی از این مشاغل در لیست زیر ذکر شده‌اند:

  • مدیر اجرایی تبلیغات
  • متخصص ارتباطات
  • ویراستار
  • معلم زبان و ادبیات انگلیسی
  • نویسنده‌ی داستان
  • روزنامه نگار
  • منتقد ادبی
  • بازاریاب
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • تحلیلگر سیاسی
  • مشاور روابط عمومی
  • نقش خدمات عمومی
  • ناشر
  • تحلیلگر تحقیقاتی
برای تحصیل در استرالیا با مشاوران ما در گروه آریا تماس بگیرید.
می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button