دانشگاه کرتین خانه‌ی تجهیزات جدیدی خواهد بود که رازهای جهان را آشکار می‌کند

دانشگاه Curtin خانه‌ی تجهیزات جدیدی خواهد بود که رازهای جهان را آشکار می‌کند

دانشگاه کرتین خانه‌ی تجهیزات جدیدی خواهد بود که رازهای جهان را آشکار می‌کند

دانشگاه Curtin خانه‌ی تجهیزات جدیدی خواهد بود که رازهای جهان را آشکار می‌کند

دانشگاه کرتین خانه‌ی‌ تجهیزات جدیدی خواهد بود که برای درک بهتر اسرار کره زمین و جهان اطراف آن به آن‌ها نیاز خواهیم داشت. به تازگی سازمان AuScope مبلغ 5 میلیون دلار کمک مالی از دولت فدرال دریافت کرده است.

سازمان AuScope از هزینه‌های خرید، ارتقاء و نگهداری زیرساخت‌های تحقیقاتی ژئوشیمیایی در دانشگاه کرتین حمایت مالی خواهد کرد. همچنین یک میکروپروب یون جدید با کیفیت بسیار بالا (SHRIMP) در مرکز تحقیقات جان دلیتر در دانشکده بنتلی این دانشگاه نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

بر اساس استراتژی زیرساخت‌های تحقیقاتی مشارکتی ملی، برای هزینه‌های دستگاه SHRIMP کمک مالی در نظر گرفته شده است. این دستگاه به تحقیقات و نوآوری‌های مرکز زمین‌شناسی این دانشگاه کمک خواهد کرد.

نایب رئیس دانشگاه کرتین، پروفسور دبرا تری، ضمن تبریک به تیم کاری مرکز تحقیقات جان دلیتر، اظهار داشته است که: «25 سال پیش، پروفسور جان دلیتر پیشنهادی را برای خرید و راه‌اندازی یک میکروپروب یون SHRIMP جدید ارائه داد. این دستگاه برای رسیدن به درک جدیدی از قاره‌ی استرالیا، صفحات زمین، سن منظومه شمسی و همین طور دستاوردهای علمی دیگر کمک خواهد کرد.»

این دستگاه جدید دانشمندان را قادر خواهد ساخت تا به تحقیقات مهمی بپردازند که فواید عظیمی برای دولت، صنعت و علم خواهند داشت.

کمک‌های مالی به محققان ما کمک خواهد کرد تا علمی که باعث فهم بیشتر ما از کره زمین و جایگاه آن در جهان هستی می‌شود را توسعه دهند.

مدیر مرکز تحقیقات جان دلیتر، پروفسور برنت مکینس، ادعا کرده است که دستگاه SHRIMP نقش اساسی در پیشرفت تحقیقات زمین‌شناسی در استرالیا و سراسر جهان خواهد داشت. این دستگاه امکان اکتشافات علمی جدید و تغییر نقشه‌ی زمین‌شناسی استرالیا را محیا می‌کند.

به گفته پروفسور مکینس، کمک‌های مالی جدید به محققان دانشگاهی، صنعتی و دولتی اجازه خواهد داد تا تحقیقات جدیدی را درباره زمین و سیارات انجام دهند. این تحقیقات شامل پروژه‌های حفاری عمیق و همچنین ماموریت‌های نمونه‌برداری از سیارک‌ها می‌باشند.

مرکز تحقیقات جان دلیتر روابطی مستحکمی با آژانس زمین‌شناسی استرالیا دارد. این مرکز داده‌ها و اطلاعات زمین‌شناسی مورد نیاز برای ماموریت‌هایی که مربوط به نقشه‌برداری و شناخت قاره‌ی استرالیا و منابع آن می‌شوند، را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

دستگاه SHRIMP بخشی از زیرساخت‌های زمین‌شناسی دانشگاه کرتین، دانشگاه ملبورن و دانشگاه مک‌کواری را تشکیل می‌دهد.

 

لینک خبر:

https://research.curtin.edu.au/story/curtin-home-to-new-equipment-that-unlocks-the-secrets-of-the-universe/

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button