مهندسی شیمی دانشگاه زنجان

مهندسی شیمی دانشگاه زنجان

مهندسی شیمی دانشگاه زنجان

در این مقاله با بررسی رشتۀ مهندسی شیمی دانشگاه زنجان با شما خواهیم بود و سعی خواهیم کرد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

دانشگاه زنجان یک دانشگاه دولتی است که در سال 1353 در شهر زنجان تأسیس شد. این دانشگاه از دانشگاه‌های باقدمت و بزرگ شهر زنجان محسوب می‌شود. دانشگاه زنجان فعالیت آموزشی خود را رسماً از سال 1354 و با پذیرش 72 دانشجو  آغاز کرد. طبق آخرین اعلام رتبه‌بندی تایمز، دانشگاه زنجان طی سال‌های 2016 و 2017 جزء 13 دانشگاه برتر کشور برگزیده شده است.

طبق آخرین اطلاعات اعلام شده ار وب‌‎سایت رسمی دانشگاه زنجان، این دانشگاه در حال حاضر دارای 4 دانشکده و 1 پردیس دانشگاهی است:

معرفی گروه مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان

معرفی گروه مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان

 

گروه مهندسی شیمی دانشگاه زنجان در سال 1388 فعالیت آموزشی خود را با ورود 42 دانشجو در مقطع کارشناسی شیمی با گرایش صنایع غذایی آغاز کرد. در حال حاضر تعدادی از دانشجویان مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان در مقاطع بالاتر و در بهترین دانشگاه‌های کشور در حال ادامه تحصیل هستند و برخی دیگر نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

هدف اصلی از ارائۀ رشتۀ مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان، بررسی علمی و عملی فرآیندهای شیمیایی است. این فرآیندها عبارت است از عملیات واحدهای مختلف پالایشگاه‌ها، صنایع پتروشیمی، صنایع غذایی، صنایع پلیمر، صنایع شیمیایی معدن، صنایع سلولزی، صنایع چوب و کاغذ، صنایع غذایی، صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی و غیره.

سطح آموزش رشتۀ مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان در دورۀ کارشناسی به گونه‌ای است که دانش‌آموختگان این رشته پس از فارغ‌التحصیلی، قادر به طراحی، راه‌اندازی، اداره و کنترل واحدهای صنعتی صنایع شیمیایی باشند.

اهداف گروه مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان

اهداف گروه مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان

از جمله اهداف گروه مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان می‌توان بر کاهش هزینه‌های تولید و حذف و یا به حداقل رساندن خطرهای زیست‌محیطی برای دنیای امروزه اشاره کرد. متخصصینی که در این حیطه مشغول هستند، می‌بایست علاوه بر نظارت بر فرآیندهای تولیدی مواد اولیه و خام، در تولید و گسترش محصولات متنوع و باارزش بالا فعالیت کنند. این محصولات شامل مواد اولیه برای صنایع هوا – فضا، خودروسازی، پزشکی، صنایع الکترونیک، کاربردهای محیط زیست و … است.

در انتها باید متذکر شد، همه ساله دانشجویان زیادی تمایل دارند در رشتۀ مهندسی شیمی در دانشگاه زنجان ادامه تحصیل دهند. دلیل اصلی آن اعتبار بالای مدرک تحصیلی و سطح بالای علمی این دانشگاه است. فارغ‌التحصیلان این رشته قادراند در زمینۀ مدیریت آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌جات، پالایشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه، تدریس و … با درآمد بالا مشغول به کار شوند.

امیدواریم اطلاعات موجود در این مقاله مورد توجه و رضایت شما عزیزان واقع شده باشد!

پیشنهاد می‌کنیم مقالات زیر را نیز مطالعه فرمایید:

دانشگاه شهید بهشتی

دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی

دانشگاه پاسارگاد شیراز

دانشگاه شهید باهنر کرمان

دانشگاه سمنان

دانشگاه صفاهان

دانشگاه تفرش

دانشگاه تابران مشهد

دانشگاه زند

با خدمات مؤسسۀ مدیریت مشاورۀ آریا آشنا شوید!

Arya-Logo-New-txt

درصورتیکه قصد ادامه تحصیل در کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند را دارید با یکی از دفاتر گروه آریا تماس حاصل فرمایید تا با کارشناسان ما در خصوص آینده تحصیلی خود مشورت کنید. شما همچنین می‌توانید با پر کردن فرم مشاورۀ تحصیلی ما، فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود را به ما بسپارید.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button