تجربه‌ی ساشا از دریافت بورسیه

تجربه‌ی ساشا از دریافت بورسیه

تجربه‌ی ساشا از دریافت بورسیه



ساشا برای آینده‌اش آرزوهای بسیاری داشت و به رشته‌هایی چون موسیقی، عکاسی ژورنال و رشته‌هایی در حوزه‌ی سلامت علاقه‌مند بود. اون نمی‌دانست باید کدام رشته را انتخاب کند تا اینکه شروع به مطالعه‌ی بیومدیکال در QUT کرد.

ساشا می‌گوید : “مکانیسم‌های بدن انسان همواره برای من جذاب بوده و من را تحت تاثیر قرار داده‌اند. من در QUT همزمان دو رشته را شروع کردم: تجارت و بیومدیکال. طولی نکشید که بیومدیکال را ادامه دادم و دیگر سراغ تجارت نرقتم.”

او یکی از افراد خوش شناسی بود که بورسیه‌ی QUT را دریافت کرد و همین اتفاق در نهایت زندگی‌اش را به کلی تغییر داد. ساشا مثل بقیه‌ی دانشجوها فهمیده بود که تحصیل به صورت تمام وقت چقدر می‌تواند هزینه‌بر باشد.

“من سال اول دانشگاه را بدون بورسیه کامل کردم. به یک آپارتمان جدید رفتم و به خاطر نزدیکی به کریسمس هزینه‌هایم بیشتر شد و من تحت فشار مالی شدیدی بودم به طوری که ترم دو را تنها با 15 دلار بودجه شروع کردم. این برنامه‌ی بورسیه استرس مرا کم کرد و باعث شد بتوانم بر روی درسم تمرکز کامل داشته باشم. ”

در واقع بورسیه‌ها این امکان را به دانشجوها می‌دهند که تمام وقت تمرکزشان را روی درس خواندن بگذارند و اغلب نیازی به کار کردن در کنار درس نیست. علاوه بر این برنامه‌های بورسیه معمولاً مبالغی را برای خرید کتاب‌ها و لوازم ضروری برای تحصیل هم فراهم می‌کند.

“برنامه‌ی بورسیه‌ی من باعث شد بتوانم روی پای خودم بایستم و سال دوم را شروع کنم. این بورسیه نه تنها خوراک من را تامین می‌کرد، بلکه برای خرید کتاب‌های آزمایشگاهی، کتاب‌های رفرنس و دفتر و لوازم تحریر هم به من کمک می‌کرد.”

در حال حاضر ساشا سال آخر را به پایان رسانده و به دنبال وقت گرفتن برای آزمون پذیرش فارغ‌التحصیلان پزشکی (GAMMSAT) در سال 2021 است.

“آرزوی من پزشک شدن در یک دپارتمان اورژانس است. بعد از فارغ‌التحصیلی، من امیدوارم بتوانم یک سال قبل از رفتن به دانشکده‌ی پزشکی، فرصت سفر و استراحت داشته باشم.”

ساشا بسیار قدردان موقعیتی است که در اختیارش گذاشته شده است. “من آنقدر خوش شانس هستم که بتوانم وارد QUT شوم و به عنوان یک فرد آکادمیک در کلاس‌های آزمایشگاهی آناتومی و فیزیولوژی حضور داشته باشم. این کار می‌تواند در اشتغال من بسیار تاثیر گذار باشد.”

ساشا با حمایت‌های بورسیه می‌تواند به انسان بزرگی تبدیل شود.

منبع خبر:

https://www.qut.edu.au/engage/alumni/news-and-events/news-and-events?news-id=144789

 


خبرهای بیشتری بخوانید:

دستور العمل های جدید ورزشی برای افراد مبتلا به سرطان

بورسیه‌ تحصیلی دانشگاه تکنولوژی سیدنی برای دانشجویان بین المللی
دانشگاه کرتین خانه‌ی تجهیزات جدیدی خواهد بود که رازهای جهان را آشکار می‌کند
نرخ مرگ و میر در افراد مبتلا به اوتیسم دو برابر افراد معمولی است
هدف از مراقبت های پزشکی در سن بال


می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button