تخفیفات و امتیازات حمل و نقل در استرالیا

از گزینه‌های حمل و نقل عمومی موجود در استرالیا می‌توان اتوبوس، قطار، تراموا و کشتی را نام برد که دسترسی به این خدمات بسته به محل زندگی افراد متفاوت خواهد بود. البته شما می‌توانید به خودروهای شخصی و عمومی مثل تاکسی و یا حتی لیموزین‌های اجاره‌ای نیز دسترسی داشته باشید که شما را از درب مبدا به درب مقصد خواهند برد.

 همچنین برخی از مکان‌های آموزشی و موسسات بزرگ، سیستم حمل و نقل داخلی خود را دارند، مخصوصا زمان‌هایی که باید دانشگاه خود را در اواخر شب ترک کنید یا در یک منطقه دور و بدمسیر زندگی می‌کنید.

هزینه‌های حمل و نقل عمومی بسته به محل زندگی شما در استرالیا و نوع حمل و نقلی که استفاده می‌کنید متفاوت است. شما باید به وب‌سایت دولتی ایالت یا محدوده محل زندگی خود نگاه کنید تا طیف کاملی از خدمات موجود، جدول زمانی و هزینه‌های وسایل حمل و نقل عمومی در آن مکان را مشاهده نمایید.

امتیازات حمل و نقل

حمل و نقل در استرالیا

در ادامه اطلاعاتی در مورد امتیازات و تخفیف‌های هر کدام از وسایل نقلیه برای افراد در هر ایالت و محله به همراه پیوندهایی به وب‌سایت‌های مربوطه آورده شده است.

ACT

 در پایتخت استرالیا با ارائه کارت شناسایی رسمی دانشجویی یا پس از درخواست موفقیت‌آمیز برای کارت امتیازی دانشجویان، به دانشجویان بین‌المللی امتیازات حمل و نقل ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دریافت کارت امتیاز دانشجویی برای ACT، از وب‌سایت TransportCanberra  دیدن کنید.

 NSW

 دانشجویان بین‌المللی به طور کلی حق دریافت امتیازات حمل و نقل در نیو ساوت ولز را ندارند. اطلاعات بیشتر را در مورد گردش در سیدنی و نیو ساوت ولز می‌توانید در وب‌سایت Transport NSW مشاهده کنید.

تعداد کمی از دانشجویان بین‌المللی که تحصیل آن‌ها به طور کامل تحت بورسیه‌های خاص دولت استرالیا تأمین می‌شود، برای امتیاز حمل و نقل واجد شرایط هستند. برای جزئیات بیشتر در مورد واجد شرایط بودن، مستقیماً با ارائه‌دهنده آموزش خود صحبت کنید.

در قلمرو شمالی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با ارائه کارت دانشجویی معتبر، رایگان سفر می‌کنند. دانشجویان دانشگاه و VET حق سفر نامحدود با اتوبوس به مدت سه ساعت در هر سرویس اتوبوس عمومی برنامه‌ریزی‌شده با هزینه 1.00 دلار با ارائه کارت دانشجویی معتبر را دارند. جزئیات کامل را می‌توانید در وب‌سایت وزارت حمل و نقل NT بیابید.

 

امتیازات حمل و نقل استرالیا

QLD

دانشجویان بین‌المللی تمام‌وقت که در یک مؤسسه آموزشی کوئینزلند در دوره‌ای که توسط Centrelink برای اهداف Abstudy یا Youth Allowance تأیید شده است، تحصیل می‌کنند، واجد شرایط استفاده از امتیازات حمل و نقل عمومی هستند. وب‌سایت Translink جزئیات کامل را در مورد کرایه‌های امتیازی کوئینزلند ارائه می‌دهد.

SA

دولت استرالیای جنوبی برای همه دانشجویان بین‌المللی با ارائه کارت شناسایی رسمی دانشجویی، امتیازات حمل و نقل را فراهم می‌کند. اطلاعات بیشتر در مورد کرایه‌ها و شرایط را می‌توانید در مترو آدلاید پیدا کنید.

VIC

ویکتوریا دارای سیستم جامع تراموا، قطار، اتوبوس و سیستم بلیط تک نفره است. اگر دانشجویان به عنوان بخشی از یک برنامه تبادل خارجی تایید شده تحصیل می‌کنند یا وضعیت پناهندگی دارند و یا اگر دارای بورسیه توسعه استرالیا هستند، احتمال اینکه واجد شرایط دریافت کارت امتیاز باشند وجود دارد. لطفاً با مدیر آموزش خود تماس بگیرید تا دریابید که آیا واجد شرایط هستید یا خیر. اطلاعات دقیق‌تر در مورد سیستم حمل و نقل ویکتوریا را می‌توانید در استادی ملبورن بیابید.

دانشجویان بین‌المللی که در تاسمانی تحصیل می‌کنند از همان امتیازات سفر با دانشجویان محلی واجد شرایط هستند. برای اطلاعات دقیق در مورد امتیازات حمل و نقل در تاسمانی، لطفاً به وب سایت تخفیف ها و امتیازات دولت تاسمانی مراجعه کنید.

WA

دانشجویان بین‌المللی که به طور تمام‌وقت در استرالیای غربی تحصیل می‌کنند، واجد شرایط استفاده از امتیازات حمل و نقل عمومی هستند. Transperth خدمات حمل و نقل عمومی را در منطقه شهری پرث با یک شبکه اتوبوس، قطار و کشتی یکپارچه ارائه می‌دهد. این بدان معناست که دانش‌آموزان فقط با یک بلیط می‌توانند سوار هر اتوبوس، قطار یا کشتی شوند و در یک بازه زمانی معین بین سرویس‌ها جابه‌جا شوند. برای کسب اطلاعات در مورد مجوزهای فعلی از وب‌سایت Transperth دیدن کنید.

رانندگی

اگر گواهینامه رانندگی فعلی در کشور خود دارید، ممکن است بتوانید بدون شرکت در آزمون‌های رانندگی در استرالیا رانندگی کنید؛ اما به یاد داشته باشید که اگر بیش از سه ماه در اینجا هستید، بسیاری از دولت‌های ایالتی و منطقه‌ای از شما می‌خواهند که گواهینامه رانندگی استرالیایی دریافت کنید. الزامات گواهینامه شما و هرگونه محدودیت رانندگی توسط دولت ایالتی یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید مدیریت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت دولتی ایالت یا قلمرو مربوطه مراجعه کنید یا به australia.gov.au بروید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button