ویزای دانش آموزی در استرالیا

استرالیا یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل دانش‌آموزان است. با توجه به تنوع برنامه‌های تحصیلی، کیفیت آموزشی بالا و فرصت‌های شغلی، استرالیا می‌تواند یک انتخاب عالی برای تحصیل باشد. به همین منظور دانش‌آموزان بسیار زیادی هر ساله به کشور استرالیا جهت ادامه تحصیل مهاجرت می‌کنند. اما برای پذیرش و همچنین دریافت ویزای دانش آموزی در استرالیا باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در ادامه قصد داریم شما را با مراحل اخذ ویزای دانش آموزی استرالیا و همچنین مدارک مورد نیاز ویزای دانش ‌آموزی آشنا کنیم.

ویزای همراه دانش آموز در استرالیا چیست؟

ویزای دانش آموزی استرالیا

معمولا برای اعزام دانش آموز برای تحصیل در استرالیا از ویزای همراه دانش آموزی استرالیا (ساب کلاس 590) که نوعی ویزای همراه است، استفاده می کنند. این ویزا برای قیم قانونی دانش آموزان خردسال یا دانش‌آموزان بزرگسال با شرایط استثنائی صادر می‌شود. بسیاری این ویزا را با نام ویزای گاردین می‌شناسند. ویزای گاردین همراه با ویزای ساب کلاس 590 برای همراه دانش آموز صادر می‌شود. در حقیقت تنها مزیت این ویزا این است که دانش آموزان می‌توانند به راحتی در استرالیا در کنار سرپرست خود زندگی کنند و ادامه تحصیل بدهند. در این حالت دانش آموزان و والدین آنها احساس ترس و وحشت از مهاجرت نخواهند داشت.

این ویزای همراه دانش آموزی استرالیا تنها به دانش آموزان زیر 18 سال تعلق می‌گیرد. همچنین آنها تنها یکی از والدین یا اعضای خانواده خود را برای دریافت این ویزا می‌توانند به اداره مهاجرت معرفی کنند. ویزای کلاس 590 یا همراه دانش آموزی باید همزمان با ویزای تحصیلی استرالیا درخواست داده شود. هزینه درخواست این ویزا تقریبا برابر با 650 دلار استرالیا است. اما شرایط لازم جهت اخذ ویزای همراه دانش آموزی استرالیا چیست؟ این موضوع را در بخش بعدی مطالعه کنید.

شرایط دریافت ویزای همراه دانش‌ آموز استرالیا

حقایقی درباره ویزای همراه دانش آموزی

جهت اخذ ویزای همراه دانش‌آموزی استرالیا (ویزای 590 استرالیا) باید ابتدا شرایط زیر را دارا باشید. بدون وجود شرایط و معیارهای زیر دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی عملا غیر ممکن است. پس قبل از هر تصمیمی با دقت شرایط زیر را مطالعه و بررسی کنید:

  • ویزای همراه دانش‌آموزی استرالیا تنها به یکی از والدین دانش‌آموز تعلق می‌گیرد. بنابراین اگر به عنوان یکی از بستگان نزدیک قصد مهاجرت با دانش‌آموز را دارید باید حتما یک مجوز کتبی از والدین وی دریافت کنید. همچنین فرد همراه باید بیش از 21 سال سن داشته باشد.
  • تمکن مالی مهم‌ترین فاکتور جهت دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی استرالیا است. فرد باید تمکن مالی لازم و کافی جهت تامین زندگی خود و دانش‌آموزی را در طول اقامت داشته باشد. منبع تمکن مالی برای دانش‌آموز و همراه وی باید قابل قبول و مغایر با شرایط درخواست باشد. این هزینه برای همراه 20.000 دلار استرالیا و برای دانش‌آموز 3000 دلار استرالیا برای یکسال است.
  • در مدت زمان اقامت باید فرد حتما تحت پوشش بیمه درمانی قرار بگیرد.
  • همراه دانش‌آموز باید بتواند کلیه مسائل مربوط به مسکن، رفاه و سایر موارد حمایتی دانش‌آموز را برآورده کند.
  • دانش‌آموزی که برای این ویزا درخواست می‌دهد باید سنش زیر 18 سال باشد.
  • اگر به عنوان همراه قصد مهاجرت با دانش‌آموز خود را دارید باید به همراه نام دانش‌آموز، نام خود را نیز به اداره مهاجرت استرالیا اعلام کنید.
  • پس از درخواست جهت ویزای همراه دانش‌آموز نباید برای هیچگونه ویزای دیگری درخواست دهید.
  • شما مجاز به جستجوی شغل در استرالیا نیستید.
  • خروج از استرالیا بدون وجود دانش‌آموز ممنوع است و در صورت انجام این کار جریمه سنگینی را باید متحمل شوید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای ۵۹۰ استرالیا

علاوه بر دارا بودن شرایط بالا، جهت اخذ ویزای گاردین استرالیا باید مدارک زیر را نیز آماده کنید. برخی از مدارک دریافت ویزای 590 به شرح زیر است:

  • مدرک شناسایی: هنگام درخواست ویزای گاردین استرالیا باید پاسپورت معتبر و سایر مدارک شناسایی خود نظیر کارت ملی، گواهینامه رانندگی، گواهی ازدواج، گواهی طلاق و … را به اداره مهاجرت ارائه کنید.
  • فرم درخواست ویزای 590: باید این فرم را با دقت و به درستی تکمیل کنید.
  • فرم F157: این فرم توسط دانش آموز باید پر شود. این فرم را با فرم درخواست ویزای همراه باید به اداره مهاجرت استرالیا ارسال نمایید.
  • مدارک گواهی مالی: شما باید کلیه مدارک تمکن مالی و اموال خود در کشور مبدا را به اداره مهاجرت ارائه کنید. با ارائه این مدارک باید به کشور استرالیا ثابت کنید که از پس خرج و مخارج دانش آموز به عنوان سرپرست او برمی‌آیید.
  • هزینه سفر همراه و دانش آموز
  • هزینه یک سال کلاس‌های دانش آموز
  • هزینه یک سال زندگی در استرالیا (اجاره مسکن، خورد و خوراک و…)
  • بیمه سلامت: همراه دانش آموز باید در بیمه درمانی قابل قبولی را حداقل برای یکسال زندگی در استرالیا داشته باشد. همه اعضای خانواده نیز باید تحت پوشش بیمه او باشند.
  • مدارک ورود موقت واقعی (GTE): شما باید بیانیه‌ای بنویسید که در آن به‌صراحت قصد خود را برای ماندن، به‌طور موقت، در استرالیا را توضیح دهید.
  • گواهی عدم سوءپیشینه. برای ویزای همراه دانش‌آموز، باید ارزیابی شخصیتی مثبت داشته باشید.
  • فرم رضایت والدین: باید فرم ۱۲۲۹ یا یک گواهی قانونی که رضایت‌نامه را برای سفر به استرالیا تائید کند، ارائه دهید.
  • بیانیه ارزش‌های امضاشده. باید بیانیه «ارزش‌های ملی در استرالیا» را امضا کنید و به تمام قوانین استرالیا احترام بگذارید.

نکته مهم: مدارک مربوط به اینکه موردحمایت کسی هستید. شما می‌توانید شخصی را برای کمک به درخواست خودتان معرفی کنید. اگر وکیل مهاجرتی خود را معرفی می‌کنید، باید فرم ۹۵۶a و فرم ۹۵۶ را ضمیمه کنید.

مراحل دریافت ویزای همراه دانش آموزی استرالیا

جهت دریافت و اخذ ویزای کلاس 590 باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. بررسی کامل شرایط جهت اخذ ویزای گاردین استرالیا
  2. آماده‌سازی کلیه مدارک لازم
  3. ارسال درخواست و پرداخت هزینه درخواست از 6 ماه قبل از شروع سال تحصیلی دانش آموزی خود در استرالیا
  4. پردازش درخواست
  5. فراموش نکنید هر مدرک اضافی که باید ضمیمه کنید را حین بررسی درخواست به اداره مهاجرت ارائه دهید.
  6. دریافت ویزا و آماده شدن برای مهاجرت

پیشنهاد می شود مطلب تحصیل در استرالیا را هم بخوانید

چالش هزینه و مدت زمان اخذ ویزای همراه دانش‌ آموز استرالیا

چالش هزینه و مدت زمان اخذ ویزای همراه دانش‌ آموز استرالیا

اما یکی از چالش‌های والدین هزینه دریافت ویزای ساب کلاس 590 استرالیا است. هزینه درخواست پایه جهت اخذ ویزای همراه دانش آموز استرالیا برابر با 650 دلار استرالیا است البته هر یک فرد از اعضای خانواده که با خود می‌برید هزینه جداگانه و اضافی دارد. بنابراین باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

مدت زمان پردازش ویزای گاردین استرالیا تقریبا بین 4 تا 7 ماه متغییر است. به همین منظور باید 6 ماه جلوتر از شروع سال تحصیلی دانش‌آموز جهت اخذ این ویزا اقدامات لازم را انجام دهید. اگر تمام مورد نیاز شما صحیح باشد و تنها یک اطلاعات اشتباه باشد، مدت زمان صدور و پردازش ویزای 590 استرالیا طول می‌کشد. در برخی مواقع امکان ریجکت شدن در چنین شرایطی وجود دارد. بنابراین اگر زمانتان مهم است و قصد ندارید دوباره هزینه کنید باید در آماده‌سازی مدارک و پر کردن فرم‌ها توجه داشته باشید.

مدت زمان اعتبار ویزای گاردین مانند مدت زمان ویزای تحصیلی استرالیا به طول دوره تحصیل فرزند شما برمی‌گردد. گاهی اوقات ویزای شما تا زمانی که دوره تحصیل دانش آموز خردسال 18 سال شما تمام شود، معتبر است. اما آیا مجدد قابلیت تمدید دارد یا خیر؟ این چالش همیشه برای والدین وجود دارد.

برای تمدید مجدد می‌توانید برای ویزای همراه دانش آموز دیگری درخواست دهید. در این حالت شما مدت زمان طولانی‌تری را می‌توانید در استرالیا بمانید. علاوه بر این نیازی به نگرانی نیست. چرا که شما با داشتن ویزای همراه دانش آموز می‌توانید اقامت دائم نیز دریافت کنید. اما اگر هیچکدام از این روش‌ها کارآمد نبود باید پس از اتمام مدت زمان ویزای دانش‌آموزی از کشور استرالیا خارج شوید و آنجا را ترک کنید.

مسئولیت‌های دارنده ویزای ۵۹۰ استرالیا

مسئولیت‌های دارنده ویزای ۵۹۰ استرالیا

اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که یک دارنده ویزای ساب کلاس 590 استرالیا چه مسئولیت‌هایی را برعهده دارد؟ در ادامه به برخی از مسئولیت‌ها و وظایف سرپرست اشاره کرده‌ایم.

  • حمایت از دارنده ویزای دانش‌آموزی: باید با دانش‌آموز زندگی کرده و از او حمایت کنید.
  • کار: نباید در طول مدت اقامت در استرالیا کار کنید.
  • خرید بیمه درمانی: باید برای خود و دانش‌آموز بیمه درمانی بخرید.
  • پیروی از قوانین: نباید به‌هیچ‌عنوان قوانین استرالیا را نقض کنید.
  • ترک استرالیا: نباید بدون دارنده ویزای دانش‌آموزی استرالیا را ترک کنید.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، شما با دریافت ویزای همراه دانش آموز استرالیا یا همان ساب کلاس 590 می‌توانید به عنوان همراه با دانش آموز خود به کشور استرالیا مهاجرت کنید. در این حالت شما به عنوان همراه از یک سری چیزها مثلا کار کردن محروم هستید دریافت ویزای همراه دانش آموز استرالیا با توجه به برخی شرایط به والدین دانش آموز تعلق می‌گیرد که همه این شرایط را در همین مطلب می‌توانید مطالعه کنید.

این نکته مهم را به یاد داشته باشید که این نوع ویزا ریسک بسیار بالایی داشته و شرایط اخذ آن کمی دشوار است. پیشنهاد می کنیم درباره این نوع ویزا ابتدا از مشاوران باتجربه گروه آریا رایگان مشاوره گرفته و سپس تصمیم بگیرید.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button