سایت اجاره خانه در استرالیا

سایت اجاره خانه در استرالیا

سایت اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا کار ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست. این امر برای کسانی که بار اول به این کشور، وارد می‌شوند از اهمیت بیشتری برخوردار است. در واقع خرید خانه برای افراد تازه ورود به استرالیا در طی چند هفته یا چند ماه به سادگی میسر نمی‌شود. بنابراین راه‌کاری سریع و درست برای اجاره خانه در استرالیا مورد نیاز است. این در حالی است که بسیاری از افرادی که حتی مدت مدیدی در استرالیا سکونت دارند، به دلیل بالا بودن قیمت خانه در استرالیا و ریسک بالی مالی آن، ترجیح می‌دهند به جای خرید خانه، خانه اجاره کنند.

بر این اساس لازم است شش مرحله‌ی ساده را برای اجاره‌ی یک آپارتمان در استرالیا پی بگیریم:

مرحله‌ی اول، جست‌وجوی یک مکان خوب

برای این کار لازم است، ابتدا محله‌ای که با علایق و ایده‌ال‌های خودتان هم‌خوانی دارد را بیابید. برای این کار، دو الی سه روز را مدنظر قرار دهید. در محله‌های مختلف قدم بزنید و از نکات مختلف شهر و مراکز اضطراری مانند مراکز آموزشی، بیمارستان و یا مراکز خرید، یادداشت‌برداری کنید. همچنین لازم است که موقعیت رفت‌وآمد و هزینه‌های آن را نیز محاسبه کنید.

مرحله‌ی دوم، دریافت راهنمای اینترنتی

امروزه راهنمای اجاره خانه در استرالیا در بسیاری از سایت‌های اجاره خانه پیدا می‌شود. وب‌سایت‌هایی مانند realestate.com.au ،gumtree.com.au ،exchangeclassifieds.com.au ،domain.com.au و craigslist.com اطلاعات دقیقی از اجاره خانه را در خود جای داده‌اند. همچنین برای انتخاب آسان‌تر می‌توانید جستجو را در مناطقی منطبق با بودجه‌ی مورد نظر خود محدود کنید. اگر زمان مناسبی دارید، حتماٌ از قبل پرواز به استرالیا، جست‌وجوی اینترنتی را انجام دهید. در هنگام بررسی، ایمیل و سایر اطلاعات تماس خود را در سایت‌های مورد نظر درج کنید، تا بتوانید اطلاعات به‌روز را حتماٌ دریافت کنید. این امر به شما این امکان را می‌دهد تا از سایر اجاره‌دهنده‌ها پیشی بگیرید.

مرحله‌ی سوم، یافتن یک نماینده

یکی از راه‌کارهای خوب برای اجاره در استرالیا، استفاده از یک مشاور یا نماینده در آژانس‌های املاک می‌باشد. برای این کار لیستی از مهم‌ترین مواردی که برای خودتان اهمیت دارد را پیدا کنید، و از طریق تماس تلفنی و یا ایمیل با او در ارتباط باشید. در این رابطه، نباید تنها منتظر پیگیری از سوی نماینده‌ی آژانس مسکن و یا مدیریت مجموعه باشید. با توجه به رقابت شدید در این موارد، لازم است خودتان پیگیر درخواست خود باشید. در هنگام تماس تلفنی، تمامی نکات مورد نظر و همچنین سؤالات خود را بپرسید. در هنگام صحبت، حرفه‌ای و بسیار مؤدب عمل کنید. این کار به جذب نماینده‌ی آزانس بیشتر کمک می‌کند. این افراد عموماٌ تحت استرس شدید کاری قرار دارند. بنابراین رفتار حرفه‌ای و سنجیده از سوی شما، آنها را به پیگیری دقیق‌تر کار شما وادار می‌کند. زمان مکالمه‌ی تلفنی و همچنین طول ایمیل، باید استاندارد باشد. در واقع نباید بیش از حد طولانی بوده به‌طوریکه از حوصلۀ مخاطب خارج باشد، و یا برعکس، ناقص باشد. ناقص بودن اطلاعات داده شده از سوی شما، باعث می‌شود تا نماینده‌ی آژانس اجاره ملک، بررسی موقعیت شما را از حالت اولویت خارج سازد.

مرحله‌ی چهارم، آماده کردن مدارک احراز هویت

در بسیاری از موارد، ملک مورد نظر یافت می‌شود ولی افراد در پای معامله از اجاره‌ی آن باز می‌مانند. این امر به دلیل نبودن مدارک لازم برای ثبت قانونی اجاره‌نامه به نام شما می‌باشد. بنابراین لازم است قبل از هر گونه اقدام، تمامی اسناد مورد نیاز را فراهم کنید. مهم‌ترین این اسناد به شرح زیر هستند:

  • مدارک اثبات هویت شامل، گذرنامه، شناسنامه و یا گواهینامه‌ی رانندگی
  • مدارک اثبات درآمد شامل، لیست‌های پرداخت (در صورت شاغل بودن) و یا صورت‌های بانکی سه ماه گذشته (در صورت دانشجو بودن)
  • مدارک رسمی اجاره خانه‌ی قبلی، تاریخ پرداخت اجاره قبلی از سوی شما در صورت وجود
  • استعلام از کارفرمای فعلی شما و یا صاحب‌خانه‌ی قبلی
  • ویزای کشور استرالیا
  • تکمیل فرم علاقه‌مندی که نمایان‌گر وضعیت علاقه‌ی شما به ملک مورد نظر می‌باشد

باید توجه داشت که نماینده‌ی آژانس و یا مدیریت آژانس به آماده بودن این مدارک از سوی شما، توجه ویژه‌ای خواهد داشت. در اغلب اوقات، عدم وجود این مدارک فرصت پیگیری نماینده‌ی آژانس را از مورد شما می‌کاهد.

مرحله‌ی پنجم، بازدید از ملک مورد نظر

ابتدا لازم است قوانین موجود برای بازدید از یک خانه را مرور کنید. رعایت این قوانین (مانند دراز نکشیدن بر روی مبل‌ها و یا صحبت با صدای آرام) بسیار ضروری است. بازدید واقعی از ملک، امکان تصمیم‌گیری دقیق را برای شما میسر می‌سازد.

مرحله‌ی ششم، ایجاد یک حساب اعتباری مطمئن

برای پرداخت تمامی تراکنش‌های مالی خود درزمینه اجاره ملک، نیاز به یک حساب مطمئن اعتباری می‌باشد. این حساب اصولا همان حسابی است که گردش مالی شما در آن قرار دارد. فرایند اجاره ملک و زمان‌بندی آن طوری باید در نظر گرفته شود که در آن زمان لازم برای ایجاد یک حساب اعتباری مطمئن نیز در نظر گرفته شده باشد.

بنابراین برای اجاره‌ی آسان یک ملک لازم است تمامی موارد بادقت انجام پذیرد. حتماٌ تمامی جزئیات انجام این شش مرحله را قبل از پرواز به کشور استرالیا، مورد بررسی قرار دهید. بررسی دقیق این موارد، زمینه‌سازِ یک معامله‌ی بی‌دردسر برای شما خواهد بود.

اگر می خواهید با انواع خوابگاه‌های دانشجویی در استرالیا آشنا شوید، می توانید مطلب خوابگاه ‌های دانشجویی استرالیا کدامند؟ و یا مطلب محل سکونت در زمان تحصیل در استرالیا را بخوانید. همچنین برای مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل می توانید با مشاوران باتجربه گروه مهاجرت تحصیلی آریا تماس بگیرید.

 

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button