مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا

در این مقاله در مورد مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا صحبت خواهیم کرد.

وقتی برای دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه‌های استرالیا و نیوزلند درخواست پذیرش می‌دهید، مدارکی خاصی هستند که برای اپلای در دانشگاه های استرالیا باید ارائه کنید.

تمامی مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا که ارائه می‌کنید، باید کپی برابر اصل مدارک اصلی باشند. توصیه می‌شود که اصل مدارک را برای دانشگاه نفرستید چون معمولاً امکان بازگرداندن آن‌ها وجود ندارد. نمایندگان UK می‌توانند تمام مدارک دانشگاهی شما را به رایگان تایید کنند. اگر موسسه‌ای که می‌خواهید در آن اپلای کنید نماینده‌ی UK نداشته باشد، باید مستقیم با موسسه تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید چه کسی می‌تواند مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه استرالیایی مد نظر شما را تایید کند. این کار را معمولاً یک وکیل یا امین صلح UK می‌تواند انجام دهد.

مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا به شرح زیر می‌باشند:

  1. فرم درخواست تکمیل شده

اولین مدرک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا، فرم درخواست تکمیل شده است. هر دانشگاهی فرم درخواست مخصوص به خود را دارد بنابراین باید از پر کردن فرم درخواست پذیرش شروع کنید. می‌توانید این فرم‌‌ها را از نمایندگان UK یا دفتر پذیرش دانشجویان خارجی بگیرید.

  1. مدارک آکادمیک

مدارک دیگری که برای اپلای در دانشگاه های استرالیا نیاز دارید، مدارک آکادمیک هستند. اگر می‌خواهید برای دوره‌ی کارشناسی درخواست پذیرش دهید، باید اصل مدارک GCSE و AS یا معادل آن‌ها را داشته باشید. اگر قبل از اتمام امتحانات نهایی خود درخواست می‌دهید، لازم است نامه‌ی رسمی از مدرسه یا کالج خود داشته باشید که اذعان کند که پیش بینی می‌شود به این مدارک دست پیدا خواهید نمود. اگر بعد از گرفتن نتایج نهایی خود درخواست پذیرش می‌دهید، باید گواهینامه‌های اصلی امتحان خود را ارائه کنید.

یکی از مدارک آکادمیکی که برای اپلای در دانشگاه های استرالیا به آن نیاز است، ریز نمرات به روز شماست. اگر برای برنامه‌ی کارشناسی ارشد درخواست پذیرش می‌دهید و هنوز مدرک کارشناسی خود را نگرفته‌اید، باید ریز نمرات به روز خود را ارائه کنید. ریز نمرات یک مدرک رسمی از دانشگاه فعلی شماست که ماژول‌هایی که در طول تحصیل گرفته‌اید و نمرات هر کدام از آن‌ها در آن قید شده است. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که ریز نمراتتان حاوی توضیحی از سیستم نمره‌دهی دانشگاهتان باشد. اگر ریز نمرات فاقد توضیحات لازم باشد، باید این توضیح را جداگانه ارائه کنید. اگر بعد از اتمام دوره‌ی کارشناسی درخواست پذیرش می‌دهید، باید ریز نمرات اصلی و گواهینامه‌ی اصلی تکمیل دوره را ارائه کنید.

  1. کپی پاسپورت

از میان مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا مدرک دیگری که بسیار مهم است کپی پاسپورت شماست. متقاضیان دوره‌های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی هر دو باید فتوکپی صفحه‌ی عکس پاسپورت خود را ارسال کنند. این فتوکپی نیازی به تایید ندارد.

  1. انگیزه نامه / رزومه

انگیزه نامه نیز یکی دیگر از مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا است. انگیزه نامه برای ارائه‌ی درخواست پذیرش در دانشگاه ضروری نیست اما توصیه می‌شود که آن را همراه درخواست پذیرش خود ارائه کنید. انگیزه نامه به شما این فرصت را می‌دهد که به تیم پذیرش توضیح دهید چرا می‌خواهید درخواستتان برای دوره‌ی مربوطه بررسی شود. همچنین دستاوردهای مهم آکادمیک شما را نشان می‌دهد. برای درخواست‌های تحصیلات تکمیلی خوب است که روزمه‌ی به روز خود را ارسال کنید.

  1. شرایط و آزمون‌های دیگر

بیشتر رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیازی به آزمون‌های اضافی ندارند. این قاعده در صورتی مستثنی می‌شود که برای کارشناسی یا کارشناسی ارشد پزشکی یا دندانپزشکی درخواست پذیرش بدهید. بیشتر این رشته‌ها مستلزم این هستند که در آزمون پذیرش شرکت کنید. می‌توانید با نماینده‌ی UK موسسه تماس بگیرید تا درباره‌ی شرایط دوره‌های خاص اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

اگر برای دوره‌های خلاق مثل هنرهای زیبا یا اجرای موسیقی اقدام می‌کنید، ممکن است از شما خواسته شود گزیده‌ی آثار خود را ارسال کنید. در این مورد هم نماینده‌ی UK دانشگاه می‌تواند به شما اطلاعات بیشتری بدهد. اگر نماینده‌ی UK در دانشگاه وجود نداشته نباشد، دفتر پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه می‌تواند اطلاعات لازم بیشتر را در اختیارتان قرار دهد.

باید توجه داشته باشید که ارسال مدارک لازم برای اپلای در دانشگاه های استرالیا باید به صورت دقیق و بدون اشکال انجام شود. چرا که در صورت وجود هر گونه اشکال احتمال رد درخواست پذیرش شما بسیار زیاد خواهد بود. پس بهتر است به جای آنکه خودتان اقدام به ارسال مدارک و اخذ پذیرش نمایید، از افراد حرفه‌ای و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

گروه مشاوره‌ی آریا با بیش از 17 سال سابقه در اعزام دانشجو به استرالیا، کانادا، و کشورهای دیگر می‌تواند در این زمینه یاری رسان شما باشد. این موسسه کلیه‌ی خدمات قبل از اعزام از قبیل انتخاب رشته، انتخاب بهترین دانشگاه، ارسال مدارک به دانشگاه، اخذ ویزا، هماهنگی‌های لازم برای خوابگاه و محل اقامت و… و همچنین خدمات پس از اعزام از قبیل ترانسفر فرودگاهی، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه، یافتن شغل، و … را برای شما انجام خواهد داد.

همچنین این موسسه علاوه بر دارا بودن دو دفتر در ایران، دفاتری در استرالیا و کانادا دارد که ارائه‌ی خدمات پس از اعزام به شما را آسان‌تر خواهد کرد. ویژگی دیگر گروه آریا در اخذ پذیرش این است که به دلیل اینکه این موسسه نماینده‌ی رسمی بسیاری از دانشگاه‌های استرالیایی و کانادایی در ایران است، امکان اخذ پذیرش شما را بالاتر خواهد برد. علاوه بر این در صورت کمک گرفتن برای اخذ پذیرش از این موسسه، مدارک شما به صورت دقیق توسط مترجمان ناتی NAATI ترجمه خواهد شد که در این صورت دیگر نیاز به تایید مدارک شما توسط دادگستری نخواهد بود، بنابراین در وقت و هزینه‌ی شما صرفه جویی خواهد شد.

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اتخاذ هر گونه تصمیم برای مهاجرت، اطلاعات جامع و دقیقی در این زمینه جمع آوری کنید. زیرا برگشت از این راه بسیار دشوار خواهد بود. ساده‌ترین روش برای مهاجرت، استفاده از ویزا و مهاجرت تحصیلی است.

در زیر می‌توایند مطالب بیشتری بخوانید تا در تصمیم گیری برای مهاجرت راهگشای شما باشند:

شرایط و روش‌های اپلای برای تحصیل در استرالیا

بهترین رشته‌ ها برای مهاجرت به استرالیا

دانشگاه های مانیتوبا

استرالیا یا کانادا ؟ به کجا مهاجرت کنیم؟

10 سایت کاریابی در کانادا

مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا

بورسیه‌ USYD

صفر تا 100 تحصیل در استرالیا (هر آنچه که باید بدانید)

نظام آموزشی کبک

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button