پذیرش تحصیلی استرالیا 2023

هر آنچه باید در مورد پذیرش 2023-2024 استرالیا بدانید

دانشجویان زیادی در سراسر جهان به طور روزافزونی برای تحصیل در  استرالیا تصمیم می‌گیرند. در واقع با یک فرهنگ جذاب، سواحل بی‌نظیر همراه با استانداردهای آموزشی که از بهترین‌ها در جهان هستند، چه کسی این کار را نخواهد کرد؟

این ویژگی‌های شگفت‌انگیز استرالیا، علاقه‌مندان زیادی در بین دانشجویان کشورهای مختلف جهان  برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، پیدا کرده است. برای پاسخ به ابهامات، کنجکاوی‌ها و سوالاتی درباره سیستم آموزشی استرالیا در این مطلب دانشگاه‌ها، ترم‌های تحصیلی، جدول زمانی و موارد دیگر را بررسی خواهیم کرد.

پذیرش‌های اصلی در استرالیا برای دانشجویان بین‌المللی:

پذیرش تحصیلی استرالیا 2023

دو پذیرش تحصیلی اصلی برای دانشجویان بین‌المللی وجود دارد:

ترم 1: این پذیرش تحصیلی از اواخر ماه فوریه یا اوایل مارس آغاز شده و تا پایان می یا اوایل ژوئن ادامه می‌یابد. برای اکثر دانشگاه‌ها و دوره‌های تحصیل، این پذیرش اصلی به‌حساب می‌آید.

ترم 2: این پذیرش از پایان ماه ژوئیه یا اوایل آگوست (اوت) شروع می‌شود تا پایان اکتبر یا اوایل نوامبر ادامه دارد. برخی از دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی نیز ممکن است در ماه ژوئیه برای بعضی از واحدهای درسی، دروس میان‌سال (میان‌ترم) تشکیل شود.

همچنین بعضی از دانشگاه‌های استرالیا در طول سال درخواست پذیرش را ثبت می‌کنند، هرچند تعداد آن‌ها محدود است. علاوه بر دو مورد فوق، ورودی دیگری نیز در این کشور وجود دارد، ورودی سپتامبر که همان ترم 3 بوده و حتی دروس کمتری ارائه می‌شود.

پذیرش تحصیلی استرالیا

تاریخ شروع و پایان پذیرش

ماه فوریه  ترم 1

اواخر فوریه یا اوایل مارس تا اواخر یا اوایل ژوئن

ماه جولای ترم 2

اواخر ژوئیه یا اوایل اوت تا نوامبر

ماه سپتامبر ترم 3

اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر تا فوریه

دریافت پذیرش دانشگاه‌های استرالیا:

باتوجه‌به جدول بالا، در حال حاضر زمان استاندارد پذیرش تحصیلی دانشگاه‌های استرالیا را می‌دانید البته احتمال دارد این بازه زمانی با مهلت‌های پذیرش برای همه دانشگاه‌ها مطابقت نداشته باشد.

در جدول زیر برخی از بهترین زمان‌های پذیرش دانشگاه‌های استرالیا ذکر شده است.

ورودی‌ها

دانشگاه

ماه فوریه

دانشگاه ملی استرالیا  (ANU)

دانشگاه سیدنی

دانشگاه ولونگونگ

دانشگاه ملبورن

دانشگاه نیوساوث‌ولز  (UNSW)

دانشگاه کوئینزلند

دانشگاه موناش

دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه آدلاید

دانشگاه صنعتی سیدنی

ماه جولای

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه سیدنی

دانشگاه ملبورن

دانشگاه نیو ساوت ولز

دانشگاه موناش

دانشگاه استرالیای غربی

دانشگاه آدلاید

دانشگاه فناوری سیدنی

دانشگاه مک کواری

دانشگاه کرتین

دانشگاه صنعتی کوئینزلند

دانشگاه RMIT

ماه سپتامبر

دانشگاه باند

دانشگاه ملی استرالیا

دانشگاه نیوساوث‌ولز  (UNSW)

دانشگاه چارلز استورت

دانشگاه CQ

دانشگاه کوئینزلند جنوبی

آخرین‌مهلت پذیرش در دانشگاه‌های برتر استرالیا:

دانشگاه های استرالیا 2023

اگر قصد دارید در سال 2023 یا 2024 برای یکی از بهترین دانشگاه‌های استرالیا درخواست دهید، باید اطلاعات و آگاهی کافی از تاریخ‌های مهمی که می‌تواند نسبت به هر موسسه یا دانشگاه دیگر تغییر کند، داشته باشید. در اینجا لیست کاملی از تاریخ‌ها را قرار داده‌ایم.

نام دانشگاه

آخرین تاریخ برای درخواست

دانشگاه موناش

مهلت درخواست برای پذیرش در ورودی سپتامبر،

از 1 تا 31 می 2023 شروع می‌شود

دانشگاه دیکین

سایت درخواست برای پذیرش در فوریه 2023 باز است

دانشگاه جیمز کوک

زمان درخواست تا 2 ژوئیه 2023 برای ورودی سپتامبر امکان‌پذیر است

دانشگاه سیدنی

ترم 1: 19 فوریه 2024

ترم 2: 29 ژوئیه 2024

دانشگاه RMIT

سایت درخواست از 2 مارس برای پذیرش در ورودی سپتامبر باز است

دانشگاه کانبرا

مهلت درخواست 14 جولای 2023 برای ترم آگوست به پایان می‌رسد

برای کدام یک از پذیرش‌های تحصیلی در استرالیا درخواست بدهم؟

در نهایت شرایط و اولویت‌های منحصربه‌فرد متقاضی تعیین می‌کند که برای کدام پذیرش در استرالیا باید درخواست دهد. دانشگاه‌های این کشور معمولا دو ورودی دارند که عبارتند از:

ترم اول: اغلب تاریخ درخواست در ماه نوامبر یا دسامبر سال قبل ثبت شده و معمولا ترم اول در ماه فوریه یا مارس شروع می‌شود.

ترم دوم: بیشتر اوقات برای درخواست در ماه مه یا ژوئن اقدام می‌شود و ترم دوم نیز در ماه جولای یا آگوست آغاز می‌گردد.

مواردی که باید در هنگام انتخاب‌پذیرش تحصیلی برای ثبت درخواست در نظر گرفته شوند:

دردسترس‌بودن واحد درسی: این مسئله بسیار حائز اهمیت است که با موسسه هماهنگ کرده باشید که واحد موردنظر در کدام یک از ترم‌ها ارائه می‌شود؛ زیرا احتمال دارد برخی از واحدها تنها در یک ورودی یا ترم در دسترس باشند.

زمان موردنیاز برای دریافت ویزا: اگر دانشجوی بین‌المللی هستید، باید این  مسئله را در هنگام انتخاب‌ پذیرش خود در نظر بگیرید و تا حد ممکن دست‌کم از سه ماه قبل از شروع ترم تحصیلی برای دریافت ویزای خود اقدام نمایید.

شرایط شخصی: شرایط خود مانند: تاریخ شروع ترجیحی ترم تحصیلی و یا هر تعهدی که ممکن است بر انتخاب شما تاثیر گذار باشد را در نظر بگیرید.

دردسترس‌بودن بورسیه تحصیلی: حتما با دانشگاه و ارائه‌دهندگان بورسیه مشورت کنید؛ زیرا احتمال دارد برخی از بورسیه‌ها فقط برای دریافت‌کنندگان خاصی ارائه شوند.

صفحه دانشگاه ها در استرالیا را هم ببینید

معیارهای واجد شرایط بودن برای پذیرش تحصیلی در استرالیا:

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تخصیلی 2023

هنگام درخواست برای یکی از دانشگاه‌های استرالیا، موارد و شرایط خاصی وجود دارند. به‌علاوه فرقی نمی‌کند برای اهداف آموزشی یا برای اهداف شغلی اقدام کنید، درهرصورت این موارد باید رعایت شوند که شامل:

  • برای دوره‌های کارشناسی، مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن لازم است
  • برای دوره‌های کارشناسی ارشد، مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن را باید ارائه دهید
  • نمرات آزمون دانش و مهارت زبان انگلیسی مانند: آیلتس یا تافل احتمالا موردنیاز باشند

جالب است بدانید که احتمالا دانشگاه‌های مختلف شرایط خاص و متفاوتی را بر اساس خواسته و موارد ضروری هر دوره تحصیلی داشته باشند. دانشجویان باید با بررسی معیارهای واجد شرایط بودن برای دوره تحصیلی انتخابی خود مراحل را طی نمایند.

مدارک موردنیاز برای پذیرش در استرالیا:

درخواست پذیرش تحصیلی استرالیا 2023

 پس از پذیرش در ورودی جولای، باید مدارک زیر را ارسال کنید.

  • کلیه ریزنمرات تایید شده و سوابق تحصیلی قبلی از موسسات معتبر آموزش عالی
  • برای دریافت پذیرش جولای در استرالیا، آیلتس با حداقل نمره 6-6.5 و برای دوره‌های کارشناسی دست‌کم 7-7.5 و برای دوره‌های کارشناسی ارشد به نمره‌ای بالاتر نیاز دارید.
  • نتایج آزمون‌های دیگر، در صورت درخواست یا نیاز دانشگاه
  • SOP یا بیانیه هدف و انگیزه تحصیل
  • حداقل دو توصیه‌نامه (LOR)
  • رزومه یا رزومه به‌روزرسانی شده
  • عکس‌های رنگی به‌اندازه پاسپورت
  • ویزا

چگونه در 6 مرحله ساده برای دریافت  پذیرش‌های استرالیا درخواست کنیم؟

  1. تحقیق: در مورد دانشگاه‌ها و دوره‌های مختلف استرالیا که موردعلاقه شما هستند تحقیق کرده و از شرایط ورود، مهلت‌های درخواست و الزامات مهارت زبان انگلیسی آگاه شوید
  2. درخواست: پس از انتخاب دانشگاه و رشته موردنظر برای تحصیل، باید به طور مستقیم به دانشگاه درخواست دهید. معمولا می‌توانید این کار را به‌صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت دانشگاه انجام دهید البته شاید نیاز به پرداخت هزینه درخواست داشته باشید
  3. مدارک را ارائه دهید: باید مدارک پشتیبانی مانند: ریزنمرات تحصیلی، نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی و جزئیات پاسپورت خود را ارائه دهید
  4. پذیرش: اگر درخواست موفقیت‌آمیز باشد، نامه پیشنهادی از دانشگاه دریافت خواهید کرد؛ بنابراین باید این پیشنهاد را پذیرفته و برای حفظ امنیت جایگاه خود (آسودگی خاطر از لحاظ اینکه فرد دیگری را به‌جای شما پذیرش نکنند) مبلغی را به‌عنوان سپرده بپردازید
  5. درخواست ویزای دانشجویی: پس از دریافت پذیرش‌نامه، باید برای ویزای دانشجویی خود اقدام کنید. می‌توانید این کار را به‌صورت آنلاین و از طریق وب‌سایت وزارت امور داخلی انجام دهید. برای این کار نیز باید مدرکی مبنی بر ثبت‌نام خود در یک دوره تحصیلی را ارائه کنید، مدارکی که نشان‌دهنده حمایت مالی و الزامات سلامتی و شخصیتی را به همراه داشته باشند
  6. ورود و ثبت‌نام: می‌توانید پس از دریافت ویزای دانشجویی، مقدمات سفر به استرالیا و ثبت‌نام در دوره تحصیلی خود را انجام دهید

حقایق منحصربه‌فرد در مورد فصل پذیرش در دانشگاه‌های استرالیا:

  1. دو بار پذیرش در سال: اکثر دانشگاه‌های استرالیا دو ورودی اصلی در سال دارند که زمان اولین پذیرش و ورودی معمولا در ماه فوریه یا مارس و دومین ورودی در ماه جولای یا آگوست است. بااین‌حال، احتمال دارد بعضی از دانشگاه‌ها در نوامبر یا دسامبر نیز ورودی‌های اضافی داشته باشند.
  2. پذیرش دوره‌ای: برخلاف برخی از کشورها، دانشگاه‌های استرالیا به‌طورکلی پذیرش دوره تحصیلی دارند. به بیانی دیگر ممکن است دانشگاه‌ها، حتی پس از پایان مهلت رسمی، تا زمانی که در دوره تحصیلی ظرفیت و جایگاهی وجود داشته باشد، به پذیرش درخواست‌ها ادامه دهند.
  3. تاریخ شروع دوره‌های تحصیلی انعطاف‌پذیر: در بعضی از دانشگاه‌های استرالیا، زمان شروع دوره‌های انعطاف‌پذیری وجود دارد که این امکان را به دانشجویان می‌دهد تا دوره خود را در طول سال و در زمان‌های مختلفی شروع کنند. این امر می‌تواند به‌خصوص برای دانشجویان بین‌المللی که احتمال دارد با محدودیت‌های ویزا یا سفر مواجه شوند، مفید باشد.
  4. مهلت درخواست‌های مختلف: مهلت‌های درخواست می‌تواند برای دوره‌های تحصیلی و رشته‌های مختلف متفاوت باشد؛ بنابراین مهم است که زمان خاص دوره موردنظر خود را بررسی نمایید. در برخی از دانشگاه‌ها ممکن است مهلت درخواست زودتر از موعدهای دیگر در رشته‌های خاصی مانند: پزشکی یا حقوق به اتمام برسد.
  5. مدارس تابستانی و زمستانی: برخی از دانشگاه‌های استرالیا، مدارس تابستانی و زمستانی را نیز عرضه می‌کنند که در واقع دوره‌های کوتاه‌مدتی هستند که در تعطیلات تابستانی یا زمستانی اجرا می‌شوند. این برنامه‌ها می‌توانند راهی عالی برای کسب مهارت یا تجربه اضافی باشند البته گمان می‌رود که نسبت به دوره‌های معمولی، زمان درخواست و الزامات متفاوتی داشته باشند.

افسانه‌ها و حقایق درباره پذیرش‌های مختلف در استرالیا:

داستان‌هایی بی‌اساس

حقایق

ترم و ورودی ماه فوریه یا مارس بهتر از ورودی جولای یا آگوست است

هر دو نوع پذیرش، کیفیت آموزشی و فرصت‌های یکسانی را عرضه می‌کنند و این به خود دانشجو بستگی دارد که تصمیم بگیرد کدام ورودی مناسب‌تر است. بعضی از واحدها احتمالا فقط در یک دوره ارائه شوند، بنابراین مهم است که قبل از تصمیم‌گیری، دسترسی به واحد درسی را بررسی کنید.

قبولی در پذیرش یا ورودی دوم سخت‌تر خواهد بود

پذیرش در دوره‌ها بر اساس عملکرد تحصیلی و رعایت شرایط ورود است و بر اساس فصل پذیرش صورت نمی‌گیرد. بااین‌حال شاید برخی از دوره‌ها ظرفیت‌های محدودی داشته که به‌سرعت نیز در هر دوره تکمیل شوند.

اگر زمان درخواست پذیرش را از دست بدهید، درخواست برای اولین ورودی خیلی دیر است

اغلب دانشگاه‌های استرالیا پذیرش‌های متوالی دارند، به این معنی که تا زمانی که ظرفیتی در دوره تحصیلی وجود داشته باشد، حتی پس از پایان مهلت درخواست‌ها احتمالا پذیرش انجام شود. بهتر است به طور مستقیم با دانشگاه در ارتباط باشید تا از تکمیل ظرفیت، امکان‌پذیرش و مهلت درخواست آگاه شوید.

پذیرش ورودی دوم تنها به دانشجویان بین‌المللی تعلق می‌گیرد

هر دو ورودی و پذیرش برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی امکان‌پذیر است. بااین‌حال، دانشجویان خارجی باید بدانند که زمان دریافت ویزا شاید برای ورودی دوم بیشتر طولانی شود که احتمالا در این صورت در ایجاد محدودیت برای سفر به استرالیا برای شروع دوره تحصیلی تاثیر بگذارد.

وقتی ترم تحصیلی خود را شروع کردید، نمی‌توانید بین درس‌های خود را جابه‌جا کنید

ممکن است بعضی از دانشگاه‌ها به دانشجویان اجازه دهند تا دروس خود را تغییر دهند یا تاریخ شروع ترم  را به تعویق بیندازند، اما این به قوانین مخصوص دانشگاه و دوره تحصیلی بستگی دارد. باید قبل از هر تصمیمی با دانشگاه هماهنگ کنید.

سوالات متداول:

معمولا در استرالیا، هر سال دو پذیرش اصلی برای دانشجویان خارجی وجود دارد. دو ترم سال تحصیلی با این ورودی‌ها نشان داده می‌شوند.

هر دو ورودی تحصیلی اصلی در سال که ورودی اول معروف به ترم 1، و ورودی دوم به‌عنوان ترم ۲  شناخته می‌شوند، معمولا در فوریه یا مارس آغاز می‌گردند. بااین‌حال، برای برخی از مدرک‌ها یا دوره‌ها، شاید بعضی از دانشگاه‌ها پذیرش‌های اضافی هم در طول سال ارائه دهند.

زمان درخواست برای ترم 2 (ورودی جولای) از اواخر نوامبر یا اوایل دسامبر سال قبل شروع شده و مهلت ارسال درخواست می‌تواند از آوریل تا ژوئن باشد.

معمولا مهلت درخواست برای ورودی فوریه در استرالیا از ماه‌های آگوست و سپتامبر سال قبل آغاز می‌شوند

هر دو ورودی فوریه و جولای در استرالیا مزایا و معایب خاص خود را دارند، بنابراین واقعا به شرایط و ترجیحات فردی متقاضیان بستگی خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره تحصیل در استرالیا این فرم را پر کرده تا کارشناسان خبره با شما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

می توانید این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
Call Now Button